Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Det bør vell først avgjøres om det som anmeldes er et lovbrudd, og om det er grovt nok til at politiet skal sette av ressursene til en så omfattende undersøkelse, og inngripen i privatlivet. Det meste tyder vell på at så ikke er tilfelle. 

Det går faktisk an å bli anmeldt for hensynsløs oppførsel! Dette er hakket verre : trakassrende.

Jeg skjønner at det er vi jenter/kvinner som ser hva dette handler om her. Menn bagatelliserer. Surt! Men skal ikke skjære alle over en kam. Blir bare litt trist over bagatellisering. For dette har en forhistorie. Folk "glemmer" det virker det som. 

Syns det er tragisk jeg altså. Du kan vedde på at politikere som andre "kjendiser" mottar mye søppel fra folk. Det er baksiden.

Dette handler ikke om det. Det handler om å tråkke ned etter konflikter, og at de idiotene har høye verv. Vi må se nyanser her altså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Det bør vell først avgjøres om det som anmeldes er et lovbrudd, og om det er grovt nok til at politiet skal sette av ressursene til en så omfattende undersøkelse, og inngripen i privatlivet. Det meste tyder vell på at så ikke er tilfelle. 

Trakassering er straffbart. Straffeloven sier st det er ulovlig.

Når saken kan løses ved å lese de ti personenes  SMS er det innlysende at politiet bør ta seg den tiden - all den tid politiet nå får en anledning til å vise at de kan løse en sak.

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trakassering er straffbart. Straffeloven sier st det er ulovlig.

Og politiet må nødvendigvis avgjøre om dette er trakassering for å avgjøre om de skal sette av ressursene.

 

Sitat

 

Når saken kan løses ved å lese de ti personenes  SMS er det innlysende at politiet bør ta seg den tiden - all den tid politiet nå får en anledning til å vise at de kan løse en sak.

Anonymkode: fe10b...a1f

 

Politiet vil sende et ganske negativt signal om de prioriterer denne saken for å "vise at de kan løse en sak" som du skriver. Politiet må prioritere de viktigste sakene, ikke de som gir best PR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det går faktisk an å bli anmeldt for hensynsløs oppførsel! Dette er hakket verre : trakassrende.

Jeg skjønner at det er vi jenter/kvinner som ser hva dette handler om her. Menn bagatelliserer. Surt! Men skal ikke skjære alle over en kam. Blir bare litt trist over bagatellisering. For dette har en forhistorie. Folk "glemmer" det virker det som. 

Syns det er tragisk jeg altså. Du kan vedde på at politikere som andre "kjendiser" mottar mye søppel fra folk. Det er baksiden.

Dette handler ikke om det. Det handler om å tråkke ned etter konflikter, og at de idiotene har høye verv. Vi må se nyanser her altså.

Tror du en mann hadde kommet noen vei med en anmeldelse av en melding av type "Jeg vil ha kuken din!" ? Det hadde blitt henlagt på flekken. 

Hvis politiet bruker ressurser på en eneste rølpete tekstmelding som dette vil de i allefall avsløre at det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Tror du bare han som sendte meldingen vet hvem som sendte den, eller verner de som var på hytteturen om hverandre?

– Det er umulig for meg å vite det. Men det første ordet i meldingen er «vi», og ikke «jeg». Det er ti stykker som ikke husker noe, og man kan stille spørsmål ved hvorfor hukommelsen plutselig er blank. Men jeg kan ikke se inn i hodene til folk.

– Det er da litt rart om noen sender en sånn melding fra en annen sin telefon uten at noen legger merke til det?

– Ja. Det er jo det."https://morgenbladet.no/ideer/2018/04/navarsete-er-ikke-sint

Anonymkode: 8f15c...820

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (admin)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du en mann hadde kommet noen vei med en anmeldelse av en melding av type "Jeg vil ha kuken din!" ? Det hadde blitt henlagt på flekken. 

Hvis politiet bruker ressurser på en eneste rølpete tekstmelding som dette vil de i allefall avsløre at det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 5b317...467

Dette handler om mannlige politikere som trakasser en kvinnelig politiker for å holde henne nede. Politiet bør løse saken og det raskt.

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Borten Moe om Vedums ultimatum: – Kanskje det som må til.
Senterpartileder Trygve Slagsvold Vedum truer med å politianmelde den grove sexmeldinga som ble sendt til Liv Signe Navarsete om ikke den skyldige står frem." https://www.nrk.no/norge/slik-er-reaksjonen-pa-sp-vedums-ultimatum-1.14017682

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Borten Moe sier til NRK at han ikke vet hvem som står bak meldinga.
– Dette er en svært krevende situasjon for Liv Signe, for partiet og for alle oss som har vært på denne turen og ikke har noe med tekstmeldingen å gjøre. Dette var ikke en kollektiv handling. Dette er det en enkeltperson som har gjort. En enkeltperson som også har brutt tilliten mellom gode venner, sier Borten Moe."https://www.nrk.no/norge/slik-er-reaksjonen-pa-sp-vedums-ultimatum-1.14017682

Hvordan vet han at det er en enkeltperson??!

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I opptaket på NRK sa O. B. M. at han er ganske sikker på at det er en enkeltperson.

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Igjen, de andre mediene tok ikke tak i dette slik du hevdet.

Igjen, du kaller det "ekstremt trakasserende og truende" når noen sender en teit fyllemelding. Det er en overrekasjon som en del av oss ler litt av. Ingen sier at denne meldingen var "grei". Det mange av oss sier er at rekasjonene og språkbruken beveger seg over i det komiske. 

Jeg er sikker på at dette fremstod som et sterkt poeng i hodet ditt, men det har lite med det jeg skriver å gjøre. 

Det gjorde de når god journalistikk var på plass.

Greit det du får le så mye du vil men får se om du gjør det den dagen søstra eller dattera di blir voldtatt. Trakassering og sexisme er ikke "teit fyllemelding" det er undertrykkende og et samfunnsproblem. Hvis du blir rana og banka en kveld så skal jeg stå å si at det bare var en teit fyllating jeg også som du må børste av deg. :popcorn:

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for men del som at disse sakene ikke blir tatt opp pga. det moralske, men heller som politisk våpen. Helt mot hensikten til bevegelsen. 

Anonymkode: e7106...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde de når god journalistikk var på plass.
 

Når de ikke hadde særlig valg lenger ;)

Sitat

 

Greit det du får le så mye du vil men får se om du gjør det den dagen søstra eller dattera di blir voldtatt. Trakassering og sexisme er ikke "teit fyllemelding" det er undertrykkende og et samfunnsproblem. Hvis du blir rana og banka en kveld så skal jeg stå å si at det bare var en teit fyllating jeg også som du må børste av deg. :popcorn:

Anonymkode: f37ca...35b

 

Jeg tror du må jobbe litt med forskjellen mellom teite tekstmeldinger og fysisk vold ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du en mann hadde kommet noen vei med en anmeldelse av en melding av type "Jeg vil ha kuken din!" ? Det hadde blitt henlagt på flekken. 

Hvis politiet bruker ressurser på en eneste rølpete tekstmelding som dette vil de i allefall avsløre at det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 5b317...467

Gidder egentlig ikke kommentere kjønnskamp her inne jeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du en mann hadde kommet noen vei med en anmeldelse av en melding av type "Jeg vil ha kuken din!" ? Det hadde blitt henlagt på flekken. 

Hvis politiet bruker ressurser på en eneste rølpete tekstmelding som dette vil de i allefall avsløre at det er forskjell på folk. 

Anonymkode: 5b317...467

Det er alvorlig når betrodde maktpersoner i samfunnet viser mangelfull vurderingsevne, og ikke betenkelig at det brukes ressurser på å avdekke hvem som er ansvarlig. Å fjerne den eller de som står bak dette fra sine verv sender et klart signal til andre om hva de kan forvente ved lignende oppførsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo Paradise Hotel. Ingen vil innrømme hvem om har lyst på fitta hennes før de står der og noen må hjem.

Anonymkode: 126cf...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 0.00, SoWhat? skrev:

Nei, han er ikke noen hedersmann altså.

Hva vet du om det?

Hvis Borten Moe vet hvem som har sendt meldingen, så er det ikke særlig pent å sladre om det. Absolutt ikke uhederlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, I Grosny skrev:

Hva vet du om det?

Hvis Borten Moe vet hvem som har sendt meldingen, så er det ikke særlig pent å sladre om det. Absolutt ikke uhederlig.

Så du mener det skal tas mest hensyn til gutta boys? Og ikke den som er rammet av en krenkende og seksuelt trakasserende melding?

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig når politikere ikke kan være mennesker utenfor stortinget, men alt det dem gjør er i en politiker rolle.

Og media elsker det! Utfordringen er for politikere at dem må bruke tid som media vil bruke masse energi på. 

Tenk deg selv hvis du skal produsere noe i jobb, og samtidig skal ha en dobbelrolle der du skal også besvare 100 spørsmål per dag. Du blir jo merkbart køla i hue(alle er kritiske) - men det er derfor noen fortjener mer lønn for å kunne gi svar på alle tusen spørsmål skal stilles. 

 

Anonymkode: 0d286...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er utrolig når politikere ikke kan være mennesker utenfor stortinget, men alt det dem gjør er i en politiker rolle.

Og media elsker det! Utfordringen er for politikere at dem må bruke tid som media vil bruke masse energi på. 

Tenk deg selv hvis du skal produsere noe i jobb, og samtidig skal ha en dobbelrolle der du skal også besvare 100 spørsmål per dag. Du blir jo merkbart køla i hue(alle er kritiske) - men det er derfor noen fortjener mer lønn for å kunne gi svar på alle tusen spørsmål skal stilles. 

 

Anonymkode: 0d286...f40

Det er bare å la være å sende fyllameldinger om trusler om voldtekt. Problem solved. Men veit det er vanskelig for godt voksne menn i pisisjoner å la være, for de mener jo selv at de har rett til å tillate seg hva som helst. 

Anonymkode: 46d2a...101

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det skal tas mest hensyn til gutta boys? Og ikke den som er rammet av en krenkende og seksuelt trakasserende melding?

Anonymkode: a5814...e34

Jeg mener at det å la være å sladre på noen, rent generelt, og også i denne saken ikke har noe med lav moral å gjøre. Man må ta ett valg. Skal man ofre kameraten sin, som hadde dummet seg ut veldig stygt i fylla?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...