Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Men du er en av de som forsvarer at en 10 år gammel sak om frivillig samleie blir røsket opp i. For en dobbeltmoral! 

Nei, jeg er en av de som påpeker dobbeltmoralen over at journalister ikke har villet ta i den saken med ildtang. Jeg har også understreket at jeg i utgangspunktet ikke synes noe om å blande seg inn i voksne menneskers frivillige sex med hverandre, så her bommer du ganske stygt. 

Sitat

 

Og nei, dette er ikke en practical joke, meldingen er ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende. Det er absolutt politikk , og viktig at denne saken kommer frem !!! 

Anonymkode: f37ca...35b

 

Intet mindre der altså 

 

Jeg er sikker på at du klarer å presse inn noen flere adjektiver om du prøver hardt :essen2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politiet vil jo le seg ihjel om dette blir anmeldt. Er så langt unna straffbart man kan komme. Umoralsk og uetisk, ja, men ikke i nærheten av å være straffbart.

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mkigjen skrev:

Men er det ikke også utrolig dårlig gjort ovenfor mobilens eier?? Han skulle liksom få skylda for den famøse mld, som var sendt av venner...

Altså...eieren av mobilen sendte men skyldte på en annen. Dermed blir det umulig å bevise hvem som gjorde det. 🤗

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei, jeg er en av de som påpeker dobbeltmoralen over at journalister ikke har villet ta i den saken med ildtang. Jeg har også understreket at jeg i utgangspunktet ikke synes noe om å blande seg inn i voksne menneskers frivillige sex med hverandre, så her bommer du ganske stygt. 

Intet mindre der altså 

 

Jeg er sikker på at du klarer å presse inn noen flere adjektiver om du prøver hardt :essen2:

Hvilken dobbelt moral? Media tok tak i Grande saken så fort det ble kjent, partiene også, men som sagt er det strengt talt ikke noe å ta tak i når det dreier deg om frivillig sex mellom to personer. Det skjer hele tiden. 

Dobbeltmoralen er at i 2016 tok ikke den mannlige Sp generalsekretæren tak i Navarsete saken til tross for varsler , og når han i tidligere i 2017 ble direkte spurt av media om han kjente til metoo saker i partiet sa han nei. 

Gutteklubben later-som-de-er-greie er ikke så greie visst! 

 

Hvorfor vil du jeg skal bruke flere adjektiver? Er ikke de jeg brukte nok for at du skal se hvor uakseptabelt og ille det er? Da er det isåfall noe galt med deg..

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet vil jo le seg ihjel om dette blir anmeldt. Er så langt unna straffbart man kan komme. Umoralsk og uetisk, ja, men ikke i nærheten av å være straffbart.

Anonymkode: 5b317...467

Seksuell trakassering og trusler er straffbart etter norsk lov

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Flere enn ´en av disse ti må vite hvem som har sendt denne meldingen. Nå har de fått frist til onsdag, og Borten Moe er avslørt i Grandesaken som han absolutt bare delte for å klargjøre ting eller hva han kalte det. En må vel snart sprekke? 

Rettelse: "en oppdatering han gjerne skulle vært foruten" 

 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså...eieren av mobilen sendte men skyldte på en annen. Dermed blir det umulig å bevise hvem som gjorde det. 🤗

Anonymkode: fe10b...a1f

Tror du at det i så fall er kun 1 person som vet hvem som sendte meldingen?

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dobbelt moral? Media tok tak i Grande saken så fort det ble kjent, partiene også, men som sagt er det strengt talt ikke noe å ta tak i når det dreier deg om frivillig sex mellom to personer. Det skjer hele tiden. 

Du har åpenbart ikke fulgt særlig godt med. Reset fikk jo lenge kritikk for å ta opp denne saken, det tror jeg er såpass kjent at det ikke burde være nødvendig å nevne det?

 

Sitat

Dobbeltmoralen er at i 2016 tok ikke den mannlige Sp generalsekretæren tak i Navarsete saken til tross for varsler , og når han i tidligere i 2017 ble direkte spurt av media om han kjente til metoo saker i partiet sa han nei. 

Det er kanskje mer uærlighet enn dobbeltmoral?

Sitat

Gutteklubben later-som-de-er-greie er ikke så greie visst! 

Politikere er ofte ikke så greie som de prøver å virke nei.
 

Sitat

 

Hvorfor vil du jeg skal bruke flere adjektiver? Er ikke de jeg brukte nok for at du skal se hvor uakseptabelt og ille det er? Da er det isåfall noe galt med deg..

Anonymkode: f37ca...35b


 

Neida, bare komisk at denne teite fyllemeldingen er "ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende". Proporsjoner osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, hvorfor blåses dette så stort opp, når TSG saken ble så fort en «ikke sak»?  Ganske uforståelig. 

Anonymkode: 67651...5d0

Fordi Navarsete meldingen er brudd på flere paragrafer i norsk lov og likestillingsloven. Seksuell trakassering og trusler er lovbrudd, og norge er et land som i tillegg jobber for likeverd og mot sexisme, som hør og bør. 

Grande saken var uetisk men ikke noe lovbrudd, sex med store aldersforksjeller skjer hele tiden men så lenge det er frivillig er det mellom de involverte og en ikkesak for offentligheten og politikken. 

Sexisme og trakassering er et samfunnsproblem vi har som politikken jobber mot og folk flest også bør aktivt jobbe mot og ikke støtte,  og når det skjer innad politikken er det ekstra viktig at blir offentliggjort og får konsekvens. 

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Du har åpenbart ikke fulgt særlig godt med. Reset fikk jo lenge kritikk for å ta opp denne saken, det tror jeg er såpass kjent at det ikke burde være nødvendig å nevne det?

 

Det er kanskje mer uærlighet enn dobbeltmoral?

Politikere er ofte ikke så greie som de prøver å virke nei.
 

Neida, bare komisk at denne teite fyllemeldingen er "ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende". Proporsjoner osv. 

Resett skrev jo ting som ikke var sant, som blandt annet at det var et overgrep, og Resett er drevet av høyreekstremister og nettstedet er å regnes som et konspirasjonssted enn et medie med god journalistikk.

 

Og forresten finnes det ikke noe komisk med trakassering og sexisme nei. Vil det være komisk den dagen søstera eller dattera di blir voldtatt også syns du? For det er akuratt samme holdninger som ligger til grunn for det også. Ikke noe annet enn uakseptabelt! 

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resett skrev jo ting som ikke var sant, som blandt annet at det var et overgrep, og Resett er drevet av høyreekstremister og nettstedet er å regnes som et konspirasjonssted enn et medie med god journalistikk.

 

Du gikk glipp av poenget, igjen. Du påstod de andre mediene tok tak i dette, jeg forklarte deg at dette ikke skjedde før lenge etter at andre tok det frem, og fikk kritikk for det.

Sitat

 

Og forresten finnes det ikke noe komisk med trakassering og sexisme nei. Vil det være komisk den dagen søstera eller dattera di blir voldtatt også syns du? For det er akuratt samme holdninger som ligger til grunn for det også. Ikke noe annet enn uakseptabelt! 

Anonymkode: f37ca...35b

 

Nei det er ikke komisk i seg selv. Det som er komisk er de voldsomme overreaksjonene en del av dere kommer med. Når en teit fyllemelding er "ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende" kan en lure på hva en har igjen til tilfeller der det faktisk er ytret trusler eller gjort noe som er ekstremt trakasserende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi Navarsete meldingen er brudd på flere paragrafer i norsk lov og likestillingsloven. Seksuell trakassering og trusler er lovbrudd, og norge er et land som i tillegg jobber for likeverd og mot sexisme, som hør og bør. 

Grande saken var uetisk men ikke noe lovbrudd, sex med store aldersforksjeller skjer hele tiden men så lenge det er frivillig er det mellom de involverte og en ikkesak for offentligheten og politikken. 

Sexisme og trakassering er et samfunnsproblem vi har som politikken jobber mot og folk flest også bør aktivt jobbe mot og ikke støtte,  og når det skjer innad politikken er det ekstra viktig at blir offentliggjort og får konsekvens. 

Anonymkode: f37ca...35b

I tillegg til det som ab 35b nevnte her, kan denne saken også avdekke et skittent maktspill og en veldig falsk fasade, et uærlig parti (slik de fremsto mens Metoo pågikk). Derfor bør denne saken være av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Du gikk glipp av poenget, igjen. Du påstod de andre mediene tok tak i dette, jeg forklarte deg at dette ikke skjedde før lenge etter at andre tok det frem, og fikk kritikk for det.

Nei det er ikke komisk i seg selv. Det som er komisk er de voldsomme overreaksjonene en del av dere kommer med. Når en teit fyllemelding er "ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende" kan en lure på hva en har igjen til tilfeller der det faktisk er ytret trusler eller gjort noe som er ekstremt trakasserende. 

Naturligvis får Resett kritikk for å skrive om at noen har voldtatt noen når det ikke er sant. 

Det er ikke overreaksjon å reagere på trakassering, undertrykking og sexisme. Om en mann tar meg på rumpa og sier at det bare var en spøk når jeg reagerer, så er holdningen bak det han gjorde fortsatt like respektløs. En sms som dette kan ikke feies vekk som uskyldig fyllerør. Holdningen som ligger bak å i det hele tatt tenke på å skrive en sånn melding er uakseptabel og skadelig for samfunnet. Men du skjønner det vel ikke før dattera di blir voldtatt og trakassert av menn med samme type holdning. Skrekkelig nok virker det som at du har den holdningen selv også så jeg håper du har svært lite med kvinner å gjøre for å si det sånn. 

Mener du at fordi det i Afghanistan blir drept tusenvis hver uke, så skal vi ikke bry oss om enkeltdrap her i Norge heller? Ikke mye vett og innsikt i deg nei :vetikke:

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Naturligvis får Resett kritikk for å skrive om at noen har voldtatt noen når det ikke er sant. 

Igjen, de andre mediene tok ikke tak i dette slik du hevdet.

Sitat

Det er ikke overreaksjon å reagere på trakassering, undertrykking og sexisme. Om en mann tar meg på rumpa og sier at det bare var en spøk når jeg reagerer, så er holdningen bak det han gjorde fortsatt like respektløs. En sms som dette kan ikke feies vekk som uskyldig fyllerør. Holdningen som ligger bak å i det hele tatt tenke på å skrive en sånn melding er uakseptabel og skadelig for samfunnet. Men du skjønner det vel ikke før dattera di blir voldtatt og trakassert av menn med samme type holdning. Skrekkelig nok virker det som at du har den holdningen selv også så jeg håper du har svært lite med kvinner å gjøre for å si det sånn. 

Igjen, du kaller det "ekstremt trakasserende og truende" når noen sender en teit fyllemelding. Det er en overrekasjon som en del av oss ler litt av. Ingen sier at denne meldingen var "grei". Det mange av oss sier er at rekasjonene og språkbruken beveger seg over i det komiske. 

Sitat

 

Mener du at fordi det i Afghanistan blir drept tusenvis hver uke, så skal vi ikke bry oss om enkeltdrap her i Norge heller? Ikke mye vett og innsikt i deg nei :vetikke:

Anonymkode: f37ca...35b

 

Jeg er sikker på at dette fremstod som et sterkt poeng i hodet ditt, men det har lite med det jeg skriver å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde likt å se meldingene mellom gutta boys de siste dagene. 

 

Anonymkode: 242a9...355

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

– Vi tok dette på alvor i 2016. Jeg hadde samtaler med Navarsete, snakket med eieren av telefonen og overbrakte en skriftlig unnskyldning til Navarsete fra eieren av telefonen. Jeg oppfattet på det tidspunktet at det var der saken kunne ende.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/04/21/195390008/vedum-ber-sexmeldingens-avsender-melde-seg-innen-onsdag-ellers-anmeldes-saken

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at det i så fall er kun 1 person som vet hvem som sendte meldingen?

Anonymkode: 8f15c...820

Flere i vennegjengen vet nok om det - men for å skåne en venn er det mest lønnsomt for de som gruppe at alle nekter. Dette er da elementær spillteori? 

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde likt å se meldingene mellom gutta boys de siste dagene. 

 

Anonymkode: 242a9...355

Er saken politianmeldt bør jo politiet be om SMS-utskrift fra alle 10 sine mobiltelefoner fra teleselskapene.

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det var kun 1 som sto bak meldingen, og at det ender med at denne personen presser en av de andre til å ta på seg skylden?

Anonymkode: 8f15c...820

Har tenkt tanken iom at flere har høye verv. Men galskapen må stoppe et sted. Ting kommer ut og fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er saken politianmeldt bør jo politiet be om SMS-utskrift fra alle 10 sine mobiltelefoner fra teleselskapene.

Anonymkode: fe10b...a1f

Det bør vell først avgjøres om det som anmeldes er et lovbrudd, og om det er grovt nok til at politiet skal sette av ressursene til en så omfattende undersøkelse, og inngripen i privatlivet. Det meste tyder vell på at så ikke er tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...