Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men skulle tro alle vet inne i gruppa som har sendt meldingen. Må jo være en som går til den andre å spør: var det deg? og når man har spurt ni stykker, så skal man vel tru en eller flere har sagt ja det er meg.

Det er vel bare tilståelsen som mangler.

Anonymkode: 0d286...f40

Ja visst. Hva ellers skulle noen si? At de hadde workshop på det og sendte sammen i team?

På denne måten unngår gruppen straff og sanksjoner. Man kan ikke straffe en hel gruppe uten beviser.

Offeret bør børste av knærne og gå videre.

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men meldingen ble jo sendt fra en mobil, via messenger el noe. Den som eier mobilen må jo ha sett dette i ettertid? Og da tenkt hvem søren har gjort dette? Da hadde i alle fall jeg kontaktet gjengen og prøvd finne ut hvem som hadde gjort det. Egentlig rart han ikke så det med en gang at det var skjedd.

Anonymkode: 57853...b19

en viktig og voksen måte å gjøre det på før det eksploderer. Og det har ikke vedkommende gjort, dermed står egentlig telefon eier veldig ansvarlig. Regner med politikere er også handlingens mennesker, som vil rette opp i skader som skjer i løypa som den har gjort her, og her har dem heller ikke vært offensiv å gjort retrett med en sitat som har gått i retning i navarseter. 

Så et veldig godt avsnitt du skriver som egentlig gir en større viktighet og sammenheng til å komme frem til en konklusjon og erkjennelse. Men nå kan ikke SP og de politikerne samlet skylde på seg selv at dem ikke har vært voksen i denne sammenhengen og jeg tror dem tjener grovt mye i sine roller som ansatte.

Anonymkode: 0d286...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer bakgrunnen her. Dette var en gjeng på 10 menn som allerede hadde presset henne ut av ledervervet, selveste "trøndermafiaen", det var altså et skikkelig hatforhold etablert  her. I tillegg er de partikolleger, hun var syk  (hadde posttraumatisk stressyndrom) og hadde nettopp mistet moren sin - alt dette visst de. Det er noe HELT annet enn at en stakkars oppriktig kåt mann sender en klønete melding etter nachspielet, noe jeg tror alle damer hadde blåst i. Dette var ment for å skremme. Det er altså ikke meldingen i seg selv, men hvem som sendte den og til hvem den ble sendt som er saken. Du kan sammenlikne det med å riste av seg en litt innpåsliten mann på fest med det å møte en gjeng svære menn i en mørk bakgate.

Anonymkode: b6833...843

takk, ja, det gir enda større sammenheng og bilde av situasjone ved å ha dette bakteppet med i det som egentlig er sakens kjerne.

Anonymkode: 0d286...f40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meldingen ble sendt på messenger ja, sto det i en av artiklene. Det  kom også frem at telefonens eier ikke brukte messenger til å sende meldinger. Telefonens eier så aldri meldingen, ettersom den var  blitt slettet.

Anonymkode: 8f15c...820

ja, det gir også en enda større innblikk at her er det virkelig noen som angrer hele greia. Men gjemmer seg bak, men det er snodig vedkommende MED HENSIKT har brukt en person som han visste eide telefonen, og misbrukt den ved å ha dekk navn for sin aggresjon ovenfor navarseter.

Anonymkode: 0d286...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Senterpartiet har måttet tåle kritikk for håndteringen av saken, og kritiske røster mener partiet har hatt en viss berøringsangst for metoo-saker. Det tilbakeviser Vedum.
Vi tok dette på alvor i 2016. Jeg hadde samtaler med Navarsete, snakket med eieren av telefonen og overbrakte en skriftlig unnskyldning til Navarsete fra eieren av telefonen. Jeg oppfattet på det tidspunktet at det var der saken kunne ende."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaGOKa/vedum-ber-sexmeldingens-avsender-melde-seg-innen-onsdag-ellers-anmeldes-saken

Hva skulle den unnskyldningen være godt for, når det ikke var telefonens eier som hadde sendt meldingen? Telefonens eier hadde ingen grunn til å be om unnskyldning når det ikke var han som hadde skrevet eller sendt meldingen. Han burde anmeldt misbruket av telefonen den gangen, synes jeg.

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke også utrolig dårlig gjort ovenfor mobilens eier?? Han skulle liksom få skylda for den famøse mld, som var sendt av venner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mkigjen skrev:

Men er det ikke også utrolig dårlig gjort ovenfor mobilens eier?? Han skulle liksom få skylda for den famøse mld, som var sendt av venner...

Ja, det var veldig stygt gjort, og spesielt stygt gjort av noen som er venner.
Hvorfor han ikke anmeldte misbruket av telefonen, forstår jeg ikke.

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en hunch om at politiet henlegger denne ganske raskt - får virkelig håpe de ikke setter i gang to dager med avhør for å etterforske dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, det var veldig stygt gjort, og spesielt stygt gjort av noen som er venner.
Hvorfor han ikke anmeldte misbruket av telefonen, forstår jeg ikke.

Anonymkode: 8f15c...820

Er det andre plausible forklaringer enn at han var med på å sende meldingen? Det forklarer jo hvorfor han ikke vil anmelde at noen har misbrukt mobiltelefonen til å sende en melding som kunne ødelagt hans posisjon i partiet.  

Anonymkode: 6a78c...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bør jo nå svhørebhver og en av de i vennegjengen. En av de vil nok røpe seg 🧐

Anonymkode: fe10b...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at dette nå først blir et tema i mediene... Denne teorien ble jo lansert her på KG for lenge siden.

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hvorfor blåses dette så stort opp, når TSG saken ble så fort en «ikke sak»?  Ganske uforståelig. 

Anonymkode: 67651...5d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

s

ken p

saken på:

Kun to timer etter at han ble konfrontert av media om den omstridte sex-meldingen til Liv Signe Navarsete, valgte Ola Borten Moe å gå ut med kritikk av Trine Skei Grandes behandling av hans yngre slektning.

I Senterpartiet spekuleres det nå om angrepet på Venstres leder var en ren avledningsmanøver.

 

 

Her er siste versjon av saken, og det gir jo en mer alvorligere sak å ta opp. Kan raskt ende med at det er en person som er ferdig som politiker. 

å:

 

 

 

Anonymkode: 0d286...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Vedum ber sexmeldingens avsender melde seg innen onsdag – ellers anmeldes saken"https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaGOKa/vedum-ber-sexmeldingens-avsender-melde-seg-innen-onsdag-ellers-anmeldes-saken

Anonymkode: 8f15c...820

Synes nå godt de kunne kalt inn Hæren og Flyvåpenet når de først var i gang :bond:

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var veldig stygt gjort, og spesielt stygt gjort av noen som er venner.
Hvorfor han ikke anmeldte misbruket av telefonen, forstår jeg ikke.

Anonymkode: 8f15c...820

Du forstår oppriktig ikke hvorfor en fyr ikke anmelder at noen utførte en teit practical joke(facerape) mot han med telefonen hans? :kaklehone:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg syntes reaksjonene beveget seg over i det komiske tidligere, men når en tar til orde for å suspendere alle ti mener jeg vi er langt over i det absurde. Når det at noen i fylla sendte en teit tekstmelding i det som virker som en practical joke mot en annen, for to år siden, er førstesidestoff i flere dager og truer med å ødelegge menneskers politiske liv tror jeg vi har dratt overfølsomheten alt for langt. 

 

Men du er en av de som forsvarer at en 10 år gammel sak om frivillig samleie blir røsket opp i. For en dobbeltmoral! 

Og nei, dette er ikke en practical joke, meldingen er ekstremt trakasserende, sexistisk, nedlatende, undertrykkende , respektløs og truende. Det er absolutt politikk , og viktig at denne saken kommer frem !!! 

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp da var det bekreftet, Grande saken ble kun en ikke-sak for å avlede og prøve å tie denne saken!!! 

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...