Gå til innhold

Avicii er død


Helado

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd at ingen grep inn. 

Men man kan ikke velge hvordan andre skal leve livet sitt. 

 

Anonymkode: 1d9f6...510

Grep inn? Hvordan og hvem?

Anonymkode: b47c0...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja han var ung og pen. Så trist hvis han valgte dra bort fra denne verden selv, eller  hvis det var helsen som sviktet. Håper det ikke hemmer hverdagen din ts, fordi dette er en mann du aldri kjente. Er nok de som følte slik for Michael Jackson og. De laget jo veldig god musikk. Heldigvis kan vi høre på musikken igjen og igjen. Og ikke minst Elvis. Mulig du kjente omsorg for han. Men vi kan ikke redde hele verden. Ingen vet hva som skjedde bortsett fra familien. Håper du ikke lar deg tynges ned i dette. Man skal ikke ta på seg alle  verdens sorger. 

Anonymkode: bc4a5...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slet han med?

Anonymkode: b47c0...adc

Panikkangst/sosial angst, høyt alkohol(mis)bruk og mye problemer med magen (betennelser og mye smerter)

Anonymkode: 8b9e0...9f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Balian d'Ibelin skrev:

 

Dakar ble dere fornærmet fordi jeg ikke hadde hørt om han.  

 

Sier vel mest om deg! Bor du under en stein langt inni skogen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Panikkangst/sosial angst, høyt alkohol(mis)bruk og mye problemer med magen (betennelser og mye smerter)

Anonymkode: 8b9e0...9f5

Han hadde vel sluttet med alkohol for noen år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke mast på han igjen om touring videre med nytt album? Han ville jo ikke leve tour livet. 

Anonymkode: bc4a5...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nyheten om at han var død kom tenkte jeg at det var trist at det skulle ende sånn med en så ung mann, men jeg så for meg at det "bare" var enda en tragedie med en artist som hadde mistet kontrollen over festing og rus. Så så jeg dokumentaren, og nå får jeg vondt i hjertet bare jeg ser et bilde av ham i avisen. Jeg anbefaler alle å se den. Den gir et ærlig og brutalt bilde av hvordan musikkbransjen kan ødelegge unge mennesker, påføre dem psykisk uhelse og ta fra dem gleden ved å drive med det de elsker. Den var så jævlig at man ikke tror det er sant. Stakkars Tim Bergling som ikke hadde noen der til å kjempe for seg da. Jeg håper virkelig han har hatt det etter at han trakk seg fra turnélivet. Han virket som en snill, varm og skjønn fyr som hadde masse dybde og livsglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pod Carsten skrev:

Det er så trist å se ham med kompiser når han snakker om Jung, og ingen hører etter, de bare kikker på mobilene sine. Så ensom.

Samtidig er det veldig få kritiske spørsmål i dokumentaren. Han blir innlagt med bukspyttkjertelbetennelse (han var vel 23?) og innrømmer selv at han trenger noen drinker før han går på scenen (opptil 300(!) ganger i året) og at han ikke er flink til å ta vare på helsen. Hvor er vennene, familien hans?

Enig, til og med på sykehuset henger det folk over han,tenker på musikken&turne hele veien, han får jo aldri hentet seg inn ( på den tiden )

Han har betydd mye for meg, med sin ekthet og musikk:hjerte:Avicii:hjerte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett dokumentaren sitter jeg igjen med en vond følelse. En vondt følelse av at ingen ville se eller høre Tim, bare melke "avicii". Det er jo ganske merkelig at albumet akkurat er ferdig og denne dokumentaren er nettopp sluppet. Det kan ikke ha vært lett. Overhodet. :(

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skorpion89 skrev:

Etter å ha sett dokumentaren sitter jeg igjen med en vond følelse. En vondt følelse av at ingen ville se eller høre Tim, bare melke "avicii". Det er jo ganske merkelig at albumet akkurat er ferdig og denne dokumentaren er nettopp sluppet. Det kan ikke ha vært lett. Overhodet. :(

Dokumentaren ble sluppet i 2016, så den er ikke ny. Den har ligget på netflix lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Monky skrev:

Dokumentaren ble sluppet i 2016, så den er ikke ny. Den har ligget på netflix lenge..

Rart, på min netflix står det 2017. "Avicii's documentary, titled True Stories, first premiered on Oct. 26, 2017 for one night in select theaters, and was then released on April 2, 2018, on Netflix"

Endret av Skorpion89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Monky skrev:

Dokumentaren ble sluppet i 2016, så den er ikke ny. Den har ligget på netflix lenge..

Det endrer ikke det faktum at han ikke hadde det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avicii er som mange stjerner i mediabransjen ikke noe særlig godt forbilde, da han var alkoholiker og drakk overstadig mye. Dette er ikke noe jeg ville at barnet mitt skulle se opp til. Synd egentlig at man kaster bort muligheten til å være et godt positivt forbilde for både barn og voksne uten å måtte ruse seg.

Anonymkode: e9761...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Avicii tidligere, annet enn å visst at han var en svensk DJ og hørt sangene hans på radioen og noen spillelister på Spotify. Kunne gått forbi han på gata uten å visst at det var han. 

Men etter å ha lest i avisen at han døde, har jeg nesten blitt besatt av han. Har lest alt det jeg kommer over, sett dokumentarer både på youtube og Netflix. Og nå er jeg oppriktig trist over at han er død. 

Men hvorfor reagerer jeg som jeg gjør ?? 

Anonymkode: aeebb...192

Jeg reagerte slik når Paul Walker døde. Har aldri vært opptatt av ham og synes heller ikke at han var en særlig god skuespiller så jeg så sjeldent på filmene hans (bortsett fra fast and furious), men når han døde så vekket det noe i meg. 

Ble vel ganske bergtatt av holdningen hans til livet, og det at det virket som at han bare gjorde og fokuserte på det som gledet ham. Litt sånn "jeg er her, her og nå" - avslappet holdning til det meste så det ut som på intervjuene hans. Jeg liker sånt, og blir lett inspirert av det. Tenker det at viss man blir veldig oppmerksom på noen eller noe ved noen, så er det noe man kan lære av dem.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skorpion89 skrev:

Rart, på min netflix står det 2017. "Avicii's documentary, titled True Stories, first premiered on Oct. 26, 2017 for one night in select theaters, and was then released on April 2, 2018, on Netflix"

Her også

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Avicii:_True_Stories

https://www.nrk.no/kultur/_-avicii-var-klar-med-nytt-album-1.14017902

Håper virkelig at det som ble laget blir sluppet ut, det er jeg sikker på at Avicii hadde villet :) Musikkens hans vil i hvert fall leve for evig, trist å tenke på alle de titals med sangene som han hadde villet lagd de neste tiårene /: David Guetta er 50 år og det er full rulle hos han fortsatt så vi ville nok ha sett mer til Avicii de neste tiårene, den musikken som han har lagd er i hvert fall helt nydelig og musikken vil leve videre i generasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Winza skrev:

Her også

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Avicii:_True_Stories

https://www.nrk.no/kultur/_-avicii-var-klar-med-nytt-album-1.14017902

Håper virkelig at det som ble laget blir sluppet ut, det er jeg sikker på at Avicii hadde villet :) Musikkens hans vil i hvert fall leve for evig, trist å tenke på alle de titals med sangene som han hadde villet lagd de neste tiårene /: David Guetta er 50 år og det er full rulle hos han fortsatt så vi ville nok ha sett mer til Avicii de neste tiårene, den musikken som han har lagd er i hvert fall helt nydelig og musikken vil leve videre i generasjoner :)

Ja, jeg skjønner ikke hva som er vitsen i å komme med en kommentar som dette, som heller ikke er sant. Dokumentaren er fersk når den er 21 dager... Han var et sinnsykt musikalsk talent. ❤ I en egen liga! Håper det ferdige albumet kommer ut, etter hvert. Med enda flere fantastiske sanger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skorpion89 skrev:

Etter å ha sett dokumentaren sitter jeg igjen med en vond følelse. En vondt følelse av at ingen ville se eller høre Tim, bare melke "avicii". Det er jo ganske merkelig at albumet akkurat er ferdig og denne dokumentaren er nettopp sluppet. Det kan ikke ha vært lett. Overhodet. :(

Veldig enig. Tipper de som satt ved hans side da han prøvde å forklare så inderlig at han ikke ville mer kjenner litt på det den dag idag. Det ville hvertfall jeg gjort dersom de støttet han så lite som det vises i dokumentaren. Fikk vondt langt inni meg over hvordan de overså Tims følelser for «Avicii» sin del. Penger, penger, penger. Godt han innså det selv og gjorde noe med det tross at de fleste tilsynelatende gikk imot ham. Og at han forlot manageren. Det virker jo som han kom seg någen lunde på føttene igjen, men det kan jo ha skjedd noe. Håper du har funnet fred Tim <3

Endret av L0lip0p
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, L0lip0p skrev:

Veldig enig. Tipper de som satt ved hans side da han prøvde å forklare så inderlig at han ikke ville mer kjenner litt på det den dag idag. Det ville jeg hvertfall gjort dersom de støttet han så lite som det vises i dokumentaren. Fikk vondt langt inni meg over hvordan de overså Tims følelser for «Avicii» sin del. Penger, penger, penger. Godt han innså det selv og gjorde noe med det tross at de fleste tilsynelatende gikk imot ham. Og at han forlot manageren. Det virker jo som han kom seg någen lunde på føttene igjen, men det kan jo ha skjedd noe. Håper du har funnet fred Tim <3

Ja, han virket veldig jordnær og ordentlig. Ikke høy på seg selv eller noe. Fryktelig ydmyk og ville bare drive med det han elsket. Den bransjen er shitty uansett hva noen vil prøve å påstå, dessverre. Det håper jeg også. ❤ 

Endret av Skorpion89
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 23.32, -Willow skrev:

Jeg er så lei av sånne svar som dette her inne og andre steder på nettet. 

Jupp, intetsigende innlegg. Hva er poenget med å informere det? At akkurat den personen ikke visste hvem han var, spiller absolutt ingen rolle. 

Anonymkode: ef5f6...aeb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...