Gå til innhold

Avicii er død


Helado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trist og leit. Velstand og spesielt berømmelse er vel heller risikofaktorer for depresjon og andre psykiske plager enn noen beskyttelse mot dem, dessverre. Somatisk sykdom dreper, psykisk sykdom dreper også. Kudos til familien som, etter de dagene de selvfølgelig trengte på bare det å komme over det første sjokket, valgte å sette en stopper for spekulasjoner ved å være brutalt ærlige om det som skjedde. Overhodet ikke noe man kan forvente, vi har ingen rett på slik informasjon, men antagelig fint at de gjorde det når de først orket.

Stakkars fyr. Nå har han i hvert fall sluppet.

Anonymkode: 1ad24...a1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "visste" vel uten å vite, for å si det sånn. Utrolig trist. En ung fyr som slet så mye. Som familien skrev : en skjør kunstnersjel. 

Anonymkode: 12323...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Catalina Culès said:

Det er helt grusomt. :trist:Hvorfor oppsøkte han ikke hjelp? 

Fuck depression 

Han søkte hjelp. Han tryglet om hjelp, og han prøvde ALT for å bli bedre. Han ropte om hjelp i flere år, men han ble ikke tatt helt på alvor av folkene rundt seg, muligens med unntak av den nærmeste familien. Se dokumentaren om han hvis du tviler. Dette var ikke en feig løsning. Jeg vil heller si at han utviste en enorm styrke som orket å stå i det så lenge som han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvil i fred Tim, vakre menneske. Håper han har fått fred nå❤️

 

 

Endret av lillesky
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil i fred, håper du har fått fred.❤

Endret av lillesky
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, FreudianSlip skrev:

Tenker det bør påpekes at veldig mange som er suicidale opplever seg selv som en enorm belastning og byrde på menneskene de er glad i, og de tenker svært ofte at de faktisk vil gjøre noe godt for familien/vennene ved å fjerne seg selv fra verden. Vi som er friske/ikke deprimerte/ikke suicidale ser selvsagt at det er en relativt skrudd slutning, men det er jo noe av problemet med en deprimert/suicidal tankegang - den er ikke logisk. Nettopp derfor kaller man det en sykdom. Med andre ord vil jeg si det er fullstendig forkastelig å fordømme et selvmord som "egoistisk" og "feigt", og det sier jeg både som etterlatt etter selvmord i nær familie, og som helsepersonell i psykisk helsevern. Et selvmord er tragisk og grusomt for de(n) det gjelder, men det er alt annet enn en egoistisk handling. 

Du beskriver det veldig bra, bra skrevet❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det overrasket vel ikke veldig? Ung kjendis på knappe 28 år dør. Svært sjeldent personer i den alderen bare dør naturlig. Fint gjort av familien å bekrefte dette syntes jeg, så får fansen og familie fred for spekulasjoner. Kjendiser er kjendiser av en grunn. De har stort sett alle til felles at de gjør noe eller skaper noe kreativt som ikke vanlige folk klarer. Og når svært mange av kjendisene tar selvmord eller dør unge, tenker jeg det er en klar sammenheng mellom den kreative hjernehalvdelen og sterke følser/depresjon. Chris Cornell og frontfiguren i Linkin Park er to av de seinere dødsfallene depresjonen tok. Og jo mer suksess de får jo værre virker det å bli. Veldig trist! Avicii blir beskrevet som en utrolig snill og gavmild, jordnær fyr. Virkelig tragisk. Selv for meg som ikke brydde seg om musikken hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det overrasket vel ikke veldig? Ung kjendis på knappe 28 år dør. Svært sjeldent personer i den alderen bare dør naturlig. Fint gjort av familien å bekrefte dette syntes jeg, så får fansen og familie fred for spekulasjoner. Kjendiser er kjendiser av en grunn. De har stort sett alle til felles at de gjør noe eller skaper noe kreativt som ikke vanlige folk klarer. Og når svært mange av kjendisene tar selvmord eller dør unge, tenker jeg det er en klar sammenheng mellom den kreative hjernehalvdelen og sterke følser/depresjon. Chris Cornell og frontfiguren i Linkin Park er to av de seinere dødsfallene depresjonen tok. Og jo mer suksess de får jo værre virker det å bli. Veldig trist! Avicii blir beskrevet som en utrolig snill og gavmild, jordnær fyr. Virkelig tragisk. Selv for meg som ikke brydde seg om musikken hans.

Tankevekkende og fint innlegg. 

Anonymkode: 12323...93c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
9 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det overrasket vel ikke veldig? Ung kjendis på knappe 28 år dør. Svært sjeldent personer i den alderen bare dør naturlig. Fint gjort av familien å bekrefte dette syntes jeg, så får fansen og familie fred for spekulasjoner. Kjendiser er kjendiser av en grunn. De har stort sett alle til felles at de gjør noe eller skaper noe kreativt som ikke vanlige folk klarer. Og når svært mange av kjendisene tar selvmord eller dør unge, tenker jeg det er en klar sammenheng mellom den kreative hjernehalvdelen og sterke følser/depresjon. Chris Cornell og frontfiguren i Linkin Park er to av de seinere dødsfallene depresjonen tok. Og jo mer suksess de får jo værre virker det å bli. Veldig trist! Avicii blir beskrevet som en utrolig snill og gavmild, jordnær fyr. Virkelig tragisk. Selv for meg som ikke brydde seg om musikken hans.

Han i Linkin Park, heter Chester Bennington.

Men veldig bra skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det overrasket vel ikke veldig? Ung kjendis på knappe 28 år dør. Svært sjeldent personer i den alderen bare dør naturlig. Fint gjort av familien å bekrefte dette syntes jeg, så får fansen og familie fred for spekulasjoner. Kjendiser er kjendiser av en grunn. De har stort sett alle til felles at de gjør noe eller skaper noe kreativt som ikke vanlige folk klarer. Og når svært mange av kjendisene tar selvmord eller dør unge, tenker jeg det er en klar sammenheng mellom den kreative hjernehalvdelen og sterke følser/depresjon. Chris Cornell og frontfiguren i Linkin Park er to av de seinere dødsfallene depresjonen tok. Og jo mer suksess de får jo værre virker det å bli. Veldig trist! Avicii blir beskrevet som en utrolig snill og gavmild, jordnær fyr. Virkelig tragisk. Selv for meg som ikke brydde seg om musikken hans.

Takk for veldig bra innlegg🌹

Anonymkode: bca35...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lå vel i kortene...

Synes virkelig det her er helt jævelig. Folk dør hele tiden, men dette smerter virkelig. Han lagde noe av den beste musikken i min levetid, og jeg tror alle likte den. Bittersøtt å høre på musikken nå i ettertid. Den er fantastisk, men prisen var så altfor høy.

 

Hvil i fred,Tim!❤

Anonymkode: b28ae...933

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle "visste" vel uten å vite, for å si det sånn. Utrolig trist. En ung fyr som slet så mye. Som familien skrev : en skjør kunstnersjel. 

Anonymkode: 12323...93c

Snowflake mener du?  :klo:

Anonymkode: 496b7...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt.. sykt at Avicii får så mye spalteplass i alle magasiner verden rundt. Mens Verne Troyer som også tok sitt eget liv forrige uke, han blir så vidt nevnt. 

Anonymkode: 08271...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke bli trist over at kjendiser går bort, men denne saken har preget meg veldig og jeg har grått flere ganger.. Saken ble nå ennå tristere når dødsårsaken ble klar. Så ufattelig trist at en så fin fyr så ikke noen annen utvei enn selvmord. Jeg håper du får fred nå Tim 🌹

Endret av Anonym2467
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...