Gå til innhold

Avicii er død


Helado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Avicii tidligere, annet enn å visst at han var en svensk DJ og hørt sangene hans på radioen og noen spillelister på Spotify. Kunne gått forbi han på gata uten å visst at det var han. 

Men etter å ha lest i avisen at han døde, har jeg nesten blitt besatt av han. Har lest alt det jeg kommer over, sett dokumentarer både på youtube og Netflix. Og nå er jeg oppriktig trist over at han er død. 

Men hvorfor reagerer jeg som jeg gjør ?? 

Anonymkode: aeebb...192

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også reagere sånn av og til. Tror det handler om at man liksom aldri kunne tenkt seg at akkurat den personen kunne dø, spess når de er unge og det går på en måte litt inn på en, selv om man i utgangspunktet ikke hadde noe forhold til vedkommende. 

Anonymkode: 93c5e...3e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Avicii tidligere, annet enn å visst at han var en svensk DJ og hørt sangene hans på radioen og noen spillelister på Spotify. Kunne gått forbi han på gata uten å visst at det var han. 

Men etter å ha lest i avisen at han døde, har jeg nesten blitt besatt av han. Har lest alt det jeg kommer over, sett dokumentarer både på youtube og Netflix. Og nå er jeg oppriktig trist over at han er død. 

Men hvorfor reagerer jeg som jeg gjør ?? 

Anonymkode: aeebb...192

Det kan vel vi vanskelig vite. Men da jeg hørte at Avicii var død tenkte jeg først hvem søren er det? Men da de spilte noen av sangene hans oppdaget jeg jo at jeg hadde hørt de fleste. Synd han gikk bort så tidlig.

Anonymkode: 42cef...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen, ikke synes jeg han var min type fysiologisk, men etter å ha sett Netflix dokumentaren så fikk jeg inntrykk av en ærlig, selvbevisst og snill mann. Føles dom jeg har fått en liten crush rett og slett 

Anonymkode: aeebb...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin

Jeg hadde aldri hørt om han før jeg så at han var død. Har ikke peiling på hva han drev på med eller hva han er kjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her TS. Har lenge vært veldig glad i musikken til Avicii, men har aldri hatt noe forhold til personen bak musikken. Jeg kunne nok også gått forbi han på gaten uten å sett at det var han. Etter at han døde så jeg dokumentaren om han på netflix og har lest alle avisartiklene om bortgangen hans. Tror grunnen til at man reagerer sånn er fordi man egentlig har et stort forhold til musikken, og nå etter hans bortgang har musikken fått et ansikt. Avicii virket som en veldig flott og talentfull ung mann som slet med mye i livet, noe som er veldig trist, spesielt nå som han er død, uten at noen av oss vet hvorfor.

Anonymkode: 8b9e0...9f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg. Jeg husker jeg sa til noen venner for en liten stund tilbake at Avicii er den DJen jeg liker aller best, men utover det har jeg ikke tenkt på hvem han egentlig var som person. Hadde kanskje husket at han var svensk, men er litt usikker på om jeg visste det også. Etter å ha tenkt litt på dette så tror jeg at det er det at sangene hans har vært med gjennom så mye av livet mitt, særlig en av dem er jeg ekstremt glad i og den minner meg sånn om en tid i livet (I could be the one). Han var like gammel som meg og nå ser jeg hvilken fin og kjekk fyr han har vært, uten at jeg har tenkt over det før. Får nesten litt dårlig samvittighet for å ikke ha tenkt mer over hvem han var.

Jeg har også en annen litt rar følelse rundt det hele. Det at musikken hans minner meg om forskjellige tider i livet, og at vi var jevngamle gjør at jeg føler at han var en av de som var i dette livet "sammen" med meg, og som skulle fortsette å være der gjennom livet med musikken sin som jeg var så glad i. Høres kanskje helt fjernt ut når jeg skriver det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow
25 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg hadde aldri hørt om han før jeg så at han var død. Har ikke peiling på hva han drev på med eller hva han er kjent for.

Jeg er så lei av sånne svar som dette her inne og andre steder på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg hadde aldri hørt om han før jeg så at han var død. Har ikke peiling på hva han drev på med eller hva han er kjent for.

Følger du ikke med på topplistene? Jeg husker han på topplista fra mange år tilbake, og jeg ser han på topplistene hele tiden. 

 

Anonymkode: 26542...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg hadde aldri hørt om han før jeg så at han var død. Har ikke peiling på hva han drev på med eller hva han er kjent for.

Hva i all verden har dette med tråden å gjøre? Du er kjempetøff og kul og sånn, altså, men dette har jo ingen verdens ting med det trådstarter spør om å gjøre.

Anonymkode: 66feb...72a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett dokumentaren, føler han ble presset enkelte ganger, at folk skulle virkelig vært der i en periode&støttet!!

 

:hjerte:Avicii:hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten
30 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ja. «True Stories» 

Det er så trist å se ham med kompiser når han snakker om Jung, og ingen hører etter, de bare kikker på mobilene sine. Så ensom.

Samtidig er det veldig få kritiske spørsmål i dokumentaren. Han blir innlagt med bukspyttkjertelbetennelse (han var vel 23?) og innrømmer selv at han trenger noen drinker før han går på scenen (opptil 300(!) ganger i året) og at han ikke er flink til å ta vare på helsen. Hvor er vennene, familien hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian d'Ibelin
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden har dette med tråden å gjøre? Du er kjempetøff og kul og sånn, altså, men dette har jo ingen verdens ting med det trådstarter spør om å gjøre.

Anonymkode: 66feb...72a

 

12 timer siden, -Willow skrev:

Jeg er så lei av sånne svar som dette her inne og andre steder på nettet. 

Dakar ble dere fornærmet fordi jeg ikke hadde hørt om han.  

 

Endret av Balian d'Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at ingen grep inn. 

Men man kan ikke velge hvordan andre skal leve livet sitt. 

 

Anonymkode: 1d9f6...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pod Carsten skrev:

Det er så trist å se ham med kompiser når han snakker om Jung, og ingen hører etter, de bare kikker på mobilene sine. Så ensom.

Samtidig er det veldig få kritiske spørsmål i dokumentaren. Han blir innlagt med bukspyttkjertelbetennelse (han var vel 23?) og innrømmer selv at han trenger noen drinker før han går på scenen (opptil 300(!) ganger i året) og at han ikke er flink til å ta vare på helsen. Hvor er vennene, familien hans?

Ja, om man ser mellom linjene er det jo tydelig at han har store problemer. 

Virkelig synd at det gikk så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her TS. Har lenge vært veldig glad i musikken til Avicii, men har aldri hatt noe forhold til personen bak musikken. Jeg kunne nok også gått forbi han på gaten uten å sett at det var han. Etter at han døde så jeg dokumentaren om han på netflix og har lest alle avisartiklene om bortgangen hans. Tror grunnen til at man reagerer sånn er fordi man egentlig har et stort forhold til musikken, og nå etter hans bortgang har musikken fått et ansikt. Avicii virket som en veldig flott og talentfull ung mann som slet med mye i livet, noe som er veldig trist, spesielt nå som han er død, uten at noen av oss vet hvorfor.

Anonymkode: 8b9e0...9f5

Hva slet han med?

Anonymkode: b47c0...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...