Gå til innhold

Avicii er død


Helado

Anbefalte innlegg

Gjest Pod Carsten
20 minutter siden, helloooocavy skrev:

Jeg håper manageren hans får et helvete etter dette. Han har allerede lukket instagrammen sin. Håper han blir boikottet og kritisert av alle han møter fra nå av. Faen så jævlig dette er. En begavet, følsom fyr ødelegges av empatiløse, pengegriske parasitter. De hadde vært ingen uten Avicii. Talentløse blodigler er hva de er. Manageren spesielt. 

Skjønner ikke hvorfor ex manageren får så mye hat.

Hans jobb var å lage merket "Avicii", få ham opp og frem, og selv om han selvfølgelig var drevet av penger så var det tross alt jobben hans, det er ikke noe hykleri der, han skulle lage en stjerne, og det gjorde han virkelig.

Fra 2016 har han ikke vært tilknyttet Avicii. 

Det som er trist, og jeg sier dette uten å legge skylden på noen, er at Avicii sannsynligvis ikke hadde noen som kunne lede ham, i riktig retning, få ham til å oppsøke hjelp, og valgte dårlige løsninger for å takle angsten sin (alkohol ifølge dokumentaren). Han virket så ensom og hjelpeløs. Det er så mye tabu rundt angst, og psykisk helse, vi må bli flinkere til å snakke om hjelpen som finnes, og bli flinkere til å ta vare på hverandre.

Endret av Pod Carsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Drizzt skrev:

En rystende lesing! https://www.vg.no/rampelys/i/KvR5lX/tim-avicii-bergling-i-dokumentar-jeg-kommer-til-aa-doe

Avicii, en ung og talentfull artist som kunne ha levert i mange år fremover ble drept av grådigheten av apparatet rundt ham. De ville tjene penger, de brydde seg ikke om hans helse og hans behov. Jeg er så utrolig provosert og lei meg på hans vegne. Jeg liker musikken hans godt og nå vet jeg at han ble et offer av ''systemet'' som er opptatt av å tjene penger og glemmer mennesket bak sedlene. 

Det er så utrolig leit at han ble sviktet av de rundt seg og at han ikke fikk hjelpen han trengte! Jeg håper de ansvarlige får søvnen sin ødelagt av dårlig samvittighet i veldig, veldig lang tid. Men jeg tviler at de har samvittighet nok til det. De finner seg bare et nytt offer :(

Så grusomt :(

 

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var en voksen mann med ansvar for eget liv. Det er selvfølgelig skikkelig leit at han heller tok livet sitt enn å forsøke å få hjelp, men det var hans eget valg. Ingen andre kan klandres for det.

Anonymkode: 94ec9...768

De som presset han kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne minnetråden om Avicii er ryddet for avsporinger og krenkende utsagn, og blir flyttet til aktuelle saker og politikk, hvor også anonyme brukere kan skrive minneord.
/lillesky (mod)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene

Anonymkode: abcab...127

Leste det nå,veldig trist 😢 så dokumentaren og det var tydelig at han var utslitt og at de rundt ham ikke tok hensyn til det...pengegrisk og fæl industri. Manageren hans virket som en drittsekk som kun ville pumpe han for penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to år siden han manageren i dokumentaren sluttet å jobbe med Tim. De spiste også middag og festet sammen i februar, så de var nok fremdeles venner. 

Anonymkode: c67be...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2018 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Javel, So fucking what?

Anonymkode: 87a14...a6d

Rart dette innlegget ikke ble fjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er to år siden han manageren i dokumentaren sluttet å jobbe med Tim. De spiste også middag og festet sammen i februar, så de var nok fremdeles venner. 

Anonymkode: c67be...356

Ser poenget ditt,uansett så tipper jeg at han sikkert hadde postraumatisk stress..så ut som han var veldig syk i dokumentaren vertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo også bekreftet at han nettopp trakk seg fra en comeback-turne. Han har sikkert opplevd et vanvittig press siden han ga opp turneringen. Stakkars, jeg får så vondt. Tror at dersom jeg var familie så hadde jeg vært veldig ambivalent til utgivelse av den nye musikken. Dersom Tim selv ønsket å gi den ut, ville det jo vært viktig at han fikk ønsket sitt oppfylt. Samtidig så var det nok hele dette sirkuset som ble hans bane. Jeg hadde ikke ønsket at managementet og plateselskap skulle håve inn, hvertfall når store deler av Tims byrder kan plasseres nettopp her. 

Anonymkode: 634d1...b00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være så suksessfull, «ha alt» og likevel føle at livet ikke var verdt å leve.. Han må ha følt seg så alene... Penger er virkelig ikke alt. 

Har sett mye på instagrammen hans den siste uka og må virkelig si at han virket som en helt utrolig fin og jordnær fyr. Han passet ikke inn i den bransjen.. 

 

🌹

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dama hans har delt et hjerteskjærende og utrolig søtt brev hun har skrevet til han etter hans død. Stakkars jente, hun må være helt knust. Virket som dem hadde det mye gøy og fint sammen. Og man ser på bildene at Tim tydelig var veldig glad i sønnen hennes. Den lille gutten skjønner vel ingenting stakkar. Synes dette er så trasig. 

Anonymkode: 97ed2...33e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Winza skrev:

 

Høres sikkert sært ut å si dette, men jeg føler liksom ikke at Avicii hører inn under aktuelt og politikk-sjangeren.

Da får de heller rydde bort debattene her, og flytte den tilbake til rampelyset.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å poste noe slikt offentlig er meget usmakelig. Ingenting ved det brevet tilhører offentligheten. 

Hvil i fred, Tim. 

Anonymkode: 0f334...cbe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er to år siden han manageren i dokumentaren sluttet å jobbe med Tim. De spiste også middag og festet sammen i februar, så de var nok fremdeles venner. 

Anonymkode: c67be...356

 

5 timer siden, lille_fiol skrev:

Ser poenget ditt,uansett så tipper jeg at han sikkert hadde postraumatisk stress..så ut som han var veldig syk i dokumentaren vertfall.

Tim/Avicii var utrolig snill og empatisk, så at han tilga managaren er ikke utenkelig, men det endrer ikke det faktum at Ash (managaren) var en drittsekk som ikke hadde fortjent hans vennskap. 

Denne sangen er favoritten min (utrolig talentfull - True albumet, som høstet god kritikk, viser hvor flink han var til å lage egne låter)

 

Anonymkode: 9b809...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Helado skrev:

Høres sikkert sært ut å si dette, men jeg føler liksom ikke at Avicii hører inn under aktuelt og politikk-sjangeren.

Da får de heller rydde bort debattene her, og flytte den tilbake til rampelyset.

Det er iallefall en aktuell sak selv om det ikke har noe med politikk å gjøre :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden idag og jeg har tenkt på han hver eneste dag. Det er så grusomt trist og tragisk at noe sånt kunne skje. Så talentfull og suksessrik, men likevel så dypt ulykkelig. At han hadde det så jævlig og ingen så han. Det umenneskelige presset han ble utsatt for, enda så utmattet han var og hvordan han kjempet for å få slippe å turnere noe mer. Så mye smerter og så sterk angst. Manageren hans som bare tenkte penger og atter penger og mente Tim ikke forsto verdien av penger. Fy faen altså. Tenk å si noe sånt! Så jævlig lavmål. Penger er ikke alt her i verden, det visste Avicii, men han ble ikke hørt. Han hadde mer penger enn de fleste tør å drømme om, men han var likevel deprimert og ulykkelig. Det var bra han endelig fikk viljen sin om å slutte å turnere til slutt, men da var det egentlig allerede for sent. Dette er så trist at jeg har ikke ord. :trist: 

Som tidligere nevnt er ikke EDM min sjanger, men Avicii har jeg alltid likt. Hans musikk er helt spesiell. Jeg har likt alle låtene jeg har hørt av han. 

Himmelen har fått en ny stjerne. Håper han har det bra der han er nå.:hjerte: Hvil i fred, fine Tim :hjerte:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at å poste noe slikt offentlig er meget usmakelig. Ingenting ved det brevet tilhører offentligheten. 

Hvil i fred, Tim. 

Anonymkode: 0f334...cbe

Jeg er litt overrasket over at han velger en så tacky dame. Alenemor som åpent skriver om sex og mensen? Brevet til eksen Emily var av en helt annen kvalitet. 

Rart 🤔

Anonymkode: ac9f4...486

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt overrasket over at han velger en så tacky dame. Alenemor som åpent skriver om sex og mensen? Brevet til eksen Emily var av en helt annen kvalitet. 

Rart 🤔

Anonymkode: ac9f4...486

Og at hun prompet på benet hans? Wtf? 

Anonymkode: ac9f4...486

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...