Gå til innhold

Avicii er død


Helado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Paperwall skrev:

.. Teksten til denne sangen ❤️

 

Huff, der begynte jeg å gråte igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sola* skrev:

Huff, der begynte jeg å gråte igjen ❤️

Den sangen treffer meg rett i hjertet. Teksten er så spesiell, og nå som han er borte, får den sangen en helt ny mening. En veldig personlig sang produsert og skrevet at Tim ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Paperwall skrev:

.. Teksten til denne sangen ❤️

 

Ååååå 😢 Mange av tekstene hans var jo et rop om hjelp.. Så trist at ingen lyttet..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xstrella skrev:

Noen som vet om det blir offentlig begravelse?

Har ikke lest noe om det. Tenker også at så lenge Tim ville holde privatlivet ganske så privat så blir nok begravelsen privat også❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så provoserende at jeg har ikke ord for det. Når folk tror de vet alt, men egentlig ikke vet noenting og samtidig skal fremheve segselv som bedre og sterkere. Jeg spyr! 

Hun fremstiller han som om han ikke hadde peiling på hva han gjorde, ikke turde å si ifra og at det, i tillegg til rusmisbruk var det skulle være hans hovedproblem som førte til at han ikke orket mer.  Unnskyld meg, men fyfaen. Hvorfor intervjuer de ikke andre som jobbet tettere sammen med han? Dette er ett hån! 

Han hadde smerter både fysisk og psykisk. Om man har smerter psykisk og fysisk så har det ingenting med at man er «svak» å gjøre. Hadde hun hatt de samme smertene så hadde nok pipen fått en annen lyd. Man er sterk som holder ut smertene, men er ikke «svak» om man ikke gjør det, mye spiller inn. Hvor er målespparatet for dette her? Blir så irritert. At han var introvert er ikke en svakhet, det var personligheten hans. Hans karriere brøt han ned for det var helt i strid mot hans natur å være i søkelyset i tillegg så slet han både fysisk og psykisk. Så hun kan ikke sammenligne segselv med han, de er to vilt forskjellige personer og artister. 

 

https://www.google.no/amp/metro.co.uk/2018/05/04/gabrielle-avicii-wasnt-strong-enough-stand-people-around-7520445/amp/

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt provoserende den artikkelen, ja. Tim var mye sterkere enn det hun tror. Han holdt det gående i flere år, til tross for stressnivået, en livsstil han ikke følte seg komfortabel med, og en skrantende helse både psykisk og fysisk. Han var sterk nok til å si ifra at han ikke orket mer, til tross for at han ikke ble hørt. Attpåtil så hadde han nok en samvittighet ovenfor fansen, som han var redd for å skuffe. 

Tim var sterk og modig som kom seg gjennom det, og endelig fikk avsluttet turnélivet. Jeg beundrer ham så for det ❤️ Det er bare så utrolig trist at han ikke ble tatt på alvor tidlig nok. Å velge å avslutte sitt eget liv er ikke feigt eller et tegn på svakhet; det er en beslutning man kommer frem til når man ikke lenger ser noen annen utvei etter å ha kjempet altfor lenge. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for oppmerksomheten. Det er provoserende når noen som ikke kjente ham (jeg tror til og med de nærmeste ikke forsto helt hva han gjennomgikk) skal mene, synse og anta hvorfor han tok avgjørelsen som han tok. De har ikke den ringeste anelse om hva som foregikk, men det er visst SÅ viktig å gå ut i media og få litt oppmerksomhet rettet på seg selv. Mennesker…

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lalala123 skrev:

Han hadde smerter både fysisk og psykisk. Om man har smerter psykisk og fysisk så har det ingenting med at man er «svak» å gjøre. Hadde hun hatt de samme smertene så hadde nok pipen fått en annen lyd. Man er sterk som holder ut smertene, men er ikke «svak» om man ikke gjør det, mye spiller inn. Hvor er målespparatet for dette her? Blir så irritert. At han var introvert er ikke en svakhet, det var personligheten hans. Hans karriere brøt han ned for det var helt i strid mot hans natur å være i søkelyset i tillegg så slet han både fysisk og psykisk. Så hun kan ikke sammenligne segselv med han, de er to vilt forskjellige personer og artister. 

Da jeg så dokumentaren "true stories" tenkte jeg hele tiden på hvor sterk han var som turnerte så lenge med slike smerter, både fysisk og psykisk. Det er ikke mange som hadde taklet å leve under et slikt press. Det var helt umenneskelig. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Paperwall skrev:

Da jeg så dokumentaren "true stories" tenkte jeg hele tiden på hvor sterk han var som turnerte så lenge med slike smerter, både fysisk og psykisk. Det er ikke mange som hadde taklet å leve under et slikt press. Det var helt umenneskelig. 

Jeg var nettopp innlagt på sykehus for det samme som han var (første gangen han var innlagt), og jeg må bare si... Hadde noen nevnt et ord om at jeg skulle stå og spille musikk foran et folkehav hadde jeg kylt det som lå nærmest midt i fleisen på de. Syns han virket som en kjempefyr, og jeg fikk skikkelig vondt av han i dokumentaren.

Hvil i fred!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den legendarisk Nile Rodgers snakker om Avicii (2:00):

"It's very difficult for me to explain this to people and have them get in intellectually, but for a person who had no musical training, he bought a piece of gear and he learned that gear so well, that it just tapped into his natural musical ability... And I say this and I don't give a damn if one of my friends get pissed off, Avicii was the best natural melody writer I have ever met in my life, and I have been doing this for 40 years. He was extremely brilliant, he just had this magical gift for hearing melody. "

Og:

"I played about eight songs Avicii and I did for Keith Urban and Keith Urban was going "I would do any one of those songs..."

❤️

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tragisk at han ikke ble hørt når han sa at han kom til å dø om han ikke sluttet å turnere. Han brydde seg ikke om penger, han hadde nok, men de rundt ham pushet ham til å fortsette. Manageren hans hevder å ha brydd seg om Tim personlig. Det framstår ikke akkurat sånn i dokumentaren True Stories... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i samtale med en forleden dag som ikke kunne fatte og begripe hva Avicii har gjort for musikken. Om man er tilhenger av EDM-sjangeren eller ei, det er ikke til å stikke under en stol at han var et stort musikalsk talent, som pusher grensene for hva man kanskje ellers forbinder med EDM. Han var fantastisk god på melodier og selve helheten i låtene, og så han var faktisk med på å skrive låtene også.  I tillegg til at han behersket både gitar og piano. Han var med på å skrive og produsere Coldplay-låta «A Sky Full of Stars», hvor det også er han som spiller piano, og ikke Chris Martin som man først kanskje ville ha antatt. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ellii
1 time siden, Fotballfluen skrev:

Det er så tragisk at han ikke ble hørt når han sa at han kom til å dø om han ikke sluttet å turnere. Han brydde seg ikke om penger, han hadde nok, men de rundt ham pushet ham til å fortsette. Manageren hans hevder å ha brydd seg om Tim personlig. Det framstår ikke akkurat sånn i dokumentaren True Stories... 

Ikke alt som kommer fram på en dokumentar som varer en time eller to. Livet er mer komplisert enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MajaKaja
13 minutter siden, Ellii skrev:

Ikke alt som kommer fram på en dokumentar som varer en time eller to. Livet er mer komplisert enn som så. 

Sant. Da jeg så True Stories ble jeg ufattelig sint og irritert på manageren. Han har nok fått mye hat på mail, telefon og sosiale medier etter dødsfallet. Det vi glemmer er at ting ofte er mer sammensatt. Er ikke i tvil om at turnélivet var drepende for Avicii. Likevel er det skummelt å indirekte legge skylden på selvmord over på andre personer. Det virker som at han levde roligere dager nå. Han Ash/Arash var vel ikke hans manager de siste årene heller? Uansett hvor lite sympatisk og forståelsesfull han virka mot en fyr som tydelig hadde det vondt, så kan vi ikke vite alt.

Endret av MajaKaja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ellii skrev:

Ikke alt som kommer fram på en dokumentar som varer en time eller to. Livet er mer komplisert enn som så. 

Tim virket som en person som det var lett å bli glad i, på grunn av hans rolige og ydmyke væremåte. Han hadde nok folk rundt seg som genuint brydde seg ham, men også folk som ikke brydde seg om mennesket bak merkevaren. Mange er ute etter å ta manageren, men det blir feil å legge skylden på én person når det er selve bransjen som er problemet. De hadde fortsatt kontakt etter at Tim valgte å forlate manageren, så det må ha vært et ekte vennskap der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MajaKaja skrev:

Sant. Da jeg så True Stories ble jeg ufattelig sint og irritert på manageren. Han har nok fått mye hat på mail, telefon og sosiale medier etter dødsfallet. Det vi glemmer er at ting ofte er mer sammensatt. Er ikke i tvil om at turnélivet var drepende for Avicii. Likevel er det skummelt å indirekte legge skylden på selvmord over på andre personer. Det virker som at han levde roligere dager nå. Han Ash/Arash var vel ikke hans manager de siste årene heller? Uansett hvor lite sympatisk og forståelsesfull han virka mot en fyr som tydelig hadde det vondt, så kan vi ikke vite alt.

Jeg kan tenke meg at det er utfordrende å være manager. At han booker inn masse turnèer og avlyser gjentatte ganger er selvsagt skadelig for hans virke, og han har vel folk som skal betales og får en del ekstra jobb med det - og samtidig er det vanskelig å si noe om HVOR vanskelig dette faktisk var for Avicii før man visste hva det til slutt endte med (er mine tanker). Jeg kjente jeg ble litt provosert underveis, men hadde jeg sett dokumentaren lenge før han døde, ville jeg kanskje sett ting i et mildere lys. Syns uansett det er trist, det er en hard bransje og jeg håper "ungdommen" ser den slik at de forstår at kanskje ikke det å være verdenskjent og oppnå "alt i verden" er så ønskelig som mange kanskje tenker. Det har vi jo mange eksempler på (Elvis, MJ, Kurt Cobain, Amy Winehouse +++). 

Jeg bet meg merke i at Avicii snakket om det å drikke på show, og at han hadde sett artister som holdt på mye lenger enn han drikke før konsert. For meg, så tenker jeg at skulle jeg stått foran et slikt publikum, virker det helt ubegripelig å skulle ville døyve følelsen med alkohol eller andre ting. At de likevel gjør det, også de som har klart seg mange år i bransjen og har suksess enda (som Tiesto f. eks.), sier noe om at det kanskje ikke er så fett når det blir livet ditt.

Endret av masekopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...