Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Helgeline said:

Av en eller annen merkelig grunn har jeg fått litt sympati for Lydia. 

LOL, ja det vil jeg si er merkelig. :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

På Facebook er det en gruppe som heter: The Handmaid's Tale -- conservative group

About This Group

A positive place to discuss this fascinating show. Thank you for joining us 😊 Please review our guidelines: No political posts No Trump bashing (If you live in the US--he IS your president. And no Trudeau bashing (if you live in Canada -- he IS your PM...even if he is a Liberal) No Christianity bashing (Geliad is not based on the Bible. It's a sick and twisted cult) Do not write "Spoiler" in your posts. We are here to discuss the show as a whole and that includes the latest episode. If you don't want to see spoilers, please unfollow the group until you watched the latest episode :) Then follow it and come back to tell us what you thought. It's very easy and doesn't require leaving the group. No name calling or trolling other members. It's totally fine to disagree but we don't allow personal attacks. Do not promote gay agenda, anti-gun agenda or liberal ideology. HAVE FUN! Blessed be the fruit loops! ;)

:fnise:

Anonymkode: ca130...7b1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien fortsetter ikke i samme spor, det er i hvert fall helt sikkert. For en episodeslutt!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

På Facebook er det en gruppe som heter: The Handmaid's Tale -- conservative group

About This Group

A positive place to discuss this fascinating show. Thank you for joining us 😊 Please review our guidelines: No political posts No Trump bashing (If you live in the US--he IS your president. And no Trudeau bashing (if you live in Canada -- he IS your PM...even if he is a Liberal) No Christianity bashing (Geliad is not based on the Bible. It's a sick and twisted cult) Do not write "Spoiler" in your posts. We are here to discuss the show as a whole and that includes the latest episode. If you don't want to see spoilers, please unfollow the group until you watched the latest episode :) Then follow it and come back to tell us what you thought. It's very easy and doesn't require leaving the group. No name calling or trolling other members. It's totally fine to disagree but we don't allow personal attacks. Do not promote gay agenda, anti-gun agenda or liberal ideology. HAVE FUN! Blessed be the fruit loops! ;)

:fnise:

Anonymkode: ca130...7b1

Herregud. Hjelp, homofile liberale som ikke liker våpen!!! Vik fra oss!:overrasket:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Nå ble det spennende! Hun må jo ha tatt med seg HELE salen 😳

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, miaw said:

Bare synd ikke tante Lydia var i det rommet.. 

Misliker henne jeg også, men samtidig så ønsker jeg jo å vite bakgrunnshistorien hennes før hun får som fortjent. 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Misliker henne jeg også, men samtidig så ønsker jeg jo å vite bakgrunnshistorien hennes før hun får som fortjent. 

Anonymkode: 25d76...a9b

Ja! Jeg er jo enig i det. Så spent på hva som skjer nå. Serena må jo bli helt knust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Duckie skrev:

Serien fortsetter ikke i samme spor, det er i hvert fall helt sikkert. For en episodeslutt!

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Nå ble det spennende! Hun må jo ha tatt med seg HELE salen 😳

Anonymkode: aab53...397

Ja! Legendarisk!!! :nordvesta: Jeg satt og gliste fra øre til øre og følte en gedigen lettelse. Men jeg tror nok ting blir verre nå fremover...

1 time siden, miaw skrev:

Så spent på hva som skjer nå. Serena må jo bli helt knust. 

Helt knust og antakelig forferdelig hevnlysten! Hun tar det garantert ut på June/Offred. Jeg tror ting kommer til å forverre seg nå, og jeg gjetter på at Serena og Lydia koker noe i hop for å straffe alle handmaids og gjøre hverdagen deres enda verre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ardwinna said:

 

Ja! Legendarisk!!! :nordvesta: Jeg satt og gliste fra øre til øre og følte en gedigen lettelse. Men jeg tror nok ting blir verre nå fremover...

Helt knust og antakelig forferdelig hevnlysten! Hun tar det garantert ut på June/Offred. Jeg tror ting kommer til å forverre seg nå, og jeg gjetter på at Serena og Lydia koker noe i hop for å straffe alle handmaids og gjøre hverdagen deres enda verre.

Tror nok Fred overlever. I traileren til sesong to så er det hvertfall ett klipp som enda ikke er vist med han, men man vet jo aldri

Anonymkode: 1d6db...17c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis Fred faktisk dør, sammen med hele ledelsen i Gilead, så betyr det jo at Serena er en infertil kvinne uten noe mann. Og infertile kvinner uten menn i maktposisjoner er jo null verdt i det samfunnet der. Er det ikke de som enten blir sendt til koloniene eller brukt som Martha's? Serena er ingenting uten Fred, noe vi gjentatte ganger får vist i serien. Hvis Fred dør, så går vel hele livet til Serena i grus. Hun vil vel bli stasjonert bort?

Men på andre siden: Hvis Fred overlever, så dør vel Mr Price, og Fred tar over rollen som øverste leder. Sikkert det som skjer..

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis Fred faktisk dør, sammen med hele ledelsen i Gilead, så betyr det jo at Serena er en infertil kvinne uten noe mann. Og infertile kvinner uten menn i maktposisjoner er jo null verdt i det samfunnet der. Er det ikke de som enten blir sendt til koloniene eller brukt som Martha's? Serena er ingenting uten Fred, noe vi gjentatte ganger får vist i serien. Hvis Fred dør, så går vel hele livet til Serena i grus. Hun vil vel bli stasjonert bort?

Men på andre siden: Hvis Fred overlever, så dør vel Mr Price, og Fred tar over rollen som øverste leder. Sikkert det som skjer..

Anonymkode: aab53...397

Det var det jeg tenkte. 

Anonymkode: 87323...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis Fred faktisk dør, sammen med hele ledelsen i Gilead, så betyr det jo at Serena er en infertil kvinne uten noe mann. Og infertile kvinner uten menn i maktposisjoner er jo null verdt i det samfunnet der. Er det ikke de som enten blir sendt til koloniene eller brukt som Martha's? Serena er ingenting uten Fred, noe vi gjentatte ganger får vist i serien. Hvis Fred dør, så går vel hele livet til Serena i grus. Hun vil vel bli stasjonert bort?

Men på andre siden: Hvis Fred overlever, så dør vel Mr Price, og Fred tar over rollen som øverste leder. Sikkert det som skjer..

Anonymkode: aab53...397

Joda, Serena har jo et visst engasjement og kunnskap, men det blir undertrykt. Hun har definitivt lederpotensiale. Hadde hun blitt en god leder? Det er et annet spørsmål.

Jeg skulle gjerne likt å sett Offred (eller noen andre) tatt den steinen og pælmet den i trynet på aunt Lydia jeg. Du trenger kun et par slag med en slik stein for å drepe noen. Kanskje kunne resten blitt med og, steining til døde. Tviler på at de hadde drept hele gjengen uansett, de trenger jo melkekuene sine.

Anonymkode: 15ac5...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, Serena har jo et visst engasjement og kunnskap, men det blir undertrykt. Hun har definitivt lederpotensiale. Hadde hun blitt en god leder? Det er et annet spørsmål.

Jeg skulle gjerne likt å sett Offred (eller noen andre) tatt den steinen og pælmet den i trynet på aunt Lydia jeg. Du trenger kun et par slag med en slik stein for å drepe noen. Kanskje kunne resten blitt med og, steining til døde. Tviler på at de hadde drept hele gjengen uansett, de trenger jo melkekuene sine.

Anonymkode: 15ac5...aab

Men kvinner har ingen stemme i samfunnet til Gilead, så uansett hvor mye ledertalent og stemme Serena hadde før, så har hun ikke det nå. I sesong 1 blir Serena utelatt fra et møte med Sons of Jacob, og en av mennene spør Fred om hun ble sur, og sier noe sånt som "They should know a womans place. We won't make that mistake again". Serena sier jo til kona til Nick at "It's your duty to have children" og at hun skal være der for å elske sin mann. I tillegg har Fred flere ganger gitt uttrykk for at HAN er mannen i huset og det er HAN som bestemmer. 

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traileren for neste episode:

 

Anonymkode: aab53...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Ardwinna said:

 

Helt knust og antakelig forferdelig hevnlysten! Hun tar det garantert ut på June/Offred. Jeg tror ting kommer til å forverre seg nå, og jeg gjetter på at Serena og Lydia koker noe i hop for å straffe alle handmaids og gjøre hverdagen deres enda verre.

Ja, Serena har jo tidligere straffet June for ting June ikke har vært ansvarlig for(som da hun ikke var gravid likevel). 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvis Fred faktisk dør, sammen med hele ledelsen i Gilead, så betyr det jo at Serena er en infertil kvinne uten noe mann. Og infertile kvinner uten menn i maktposisjoner er jo null verdt i det samfunnet der. Er det ikke de som enten blir sendt til koloniene eller brukt som Martha's? Serena er ingenting uten Fred, noe vi gjentatte ganger får vist i serien. Hvis Fred dør, så går vel hele livet til Serena i grus. Hun vil vel bli stasjonert bort?

Men på andre siden: Hvis Fred overlever, så dør vel Mr Price, og Fred tar over rollen som øverste leder. Sikkert det som skjer..

Anonymkode: aab53...397

Hadde vært litt kult å sett Serana i bunnen blant kvinnene. 

Er Fred nr. 2 etter Mr Price?  Enig i at det sikkert blir en makforskyvning etter angrepet. Kanskje rykker Fred opp. Men kan vel også være at han får litt skyld? Det var jo han som var ansvarlig for åpningen av senteret. kanskje forventet de også at han tok på seg deler av ansvaret for sikkerheten? 

Anonymkode: 9e28b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 12.13, Helgeline skrev:

Av en eller annen merkelig grunn har jeg fått litt sympati for Lydia. 

Men ting jeg ikke forstår er hvorfor nick ikke fikk noen konsekvenser etter Junes rømming. Var gan ikke sammen med henne på flyet da de ble tatt?

Jeg har SÅ lyst til å vite mer om Lydia! Hva er hennes bakgrunn? Hvordan endte hun opp der, hva tenker hun egentlig?

Endret av Puny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...