Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Hvorfor er den ikke lagt ut enda? Har de et klokkeslett jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serena og June kunne blitt et sterkt team om de jobbet mot samme mål. Spennende!

Anonymkode: af2a2...98e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg DIGGET siste episode!

Anonymkode: 15ac5...aab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva som skjer nå

Anonymkode: 4ce34...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva det er med Luke (mannen til June) - han virker skikkelig tafatt. Er det et poeng med at vi får se klipp fra Canada innimellom - lurer på hvilken rolle han og hun lesbiske venninnen skal ha framover...

Anonymkode: e0665...e3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg synes det var helt sannsynlig at June og Serena skal samarbeide om å få innført nye regler osv. I hvert fall kommer det flere spørsmål ut av det.

Jeg lurer jo litt på om ikke noen vil stille spørsmål rundt det når Fred ligger på sykehus og det plutselig blir store endringer i Gilead.

Tenker også litt på hva han vil synes om det, men han kan vel ikke si noe imot når det først er gjort for da vil det nok skape problemer for dem.

Jeg bare synes at det var litt rart i et samfunn hvor kvinner er såpass undertrykket og plutselig skal store endringer bli satt i gang og mannen ligger på sykehus.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg vet ikke helt om jeg synes det var helt sannsynlig at June og Serena skal samarbeide om å få innført nye regler osv. I hvert fall kommer det flere spørsmål ut av det.

Jeg lurer jo litt på om ikke noen vil stille spørsmål rundt det når Fred ligger på sykehus og det plutselig blir store endringer i Gilead.

Tenker også litt på hva han vil synes om det, men han kan vel ikke si noe imot når det først er gjort for da vil det nok skape problemer for dem.

Jeg bare synes at det var litt rart i et samfunn hvor kvinner er såpass undertrykket og plutselig skal store endringer bli satt i gang og mannen ligger på sykehus.

 

Det vil nok skape noen spørsmål og tvil. Men nå kan ingen stole på noen, etter bombingen. Og noen må ta kontroll. Kan hende Serena bare utnytter June, og når June har hjulpet Serena, så er det over og ut. Hun vil nok mest prøve å redde sin egen mann og barn. Jeg ville nok ikke stolt på Serena om jeg var June. Men desperasjonen er overveldende. Og jeg tipper Nick vil få store problemer. 

Cushing kommer nok tilbake og kan hende det blir en liten krig mellom Cushing og Waterford. 

Spennende! 

Og apropos mannen til June, så er jeg enig i at han virker tafatt og lite intr i å hjelpe eller vite noe om familien 🤔🤔

Anonymkode: 95d79...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

wow siste episode

Anonymkode: e525b...6d9

Enig! :hoppe:

 

Anonymkode: 25d76...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spoile, ikke spoile.........skal se på med en gang jeg kommer hjem fra jobb om ca 3 timer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh wow!! For en sterk episode!! Denne serien er bare så fantastisk.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den beste episoden så langt synes jeg. Mer mer!!

Anonymkode: 51678...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Helado said:

Oh wow!! For en sterk episode!! Denne serien er bare så fantastisk.....

Enig! Var litt redd for at sesong 2 ikke skulle klare å leve opp til sesong 1, men synes de har klart seg utmerket! 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger det i spoiler sånn at jeg ikke ødelegger for de som ikke har sett den nyeste episoden enda :)

Spoiler

Jeg skrev jo i mitt forrige innlegg at jeg var skeptisk til det at Serena og June skulle samarbeide, men det løste de veldig bra synes jeg. Så for meg at det skulle bli veldig overdrevet og usannsynlig, men heldigvis ikke.

Det virker som Serena har begynt å tvile på hele Gilead og hele opplegget der, og spesielt nå etter at hun fikk straff så burde hun innse at det er et sykt opplegg. Jeg vet ikke om det var dette hun så for seg engang, og det hele var veldig trist synes jeg. Fred virker som han har blitt helt fanatisk egentlig, og ikke den mannen hun giftet seg med.

Jeg lurer litt på hvordan forholdet mellom June og Serena blir nå. Blir Serena kald igjen, og behandler June som en babymaskin igjen eller blir de mer fortrolige nå som de har en felles "fiende"?

Veldig spennende og bra serie. Jeg sitter igjen med masse spørsmål etter hver episode og blir skikkelig engasjert kjenner jeg :)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Elaine Marley said:

Jeg legger det i spoiler sånn at jeg ikke ødelegger for de som ikke har sett den nyeste episoden enda :)

  Hide contents

Jeg skrev jo i mitt forrige innlegg at jeg var skeptisk til det at Serena og June skulle samarbeide, men det løste de veldig bra synes jeg. Så for meg at det skulle bli veldig overdrevet og usannsynlig, men heldigvis ikke.

Det virker som Serena har begynt å tvile på hele Gilead og hele opplegget der, og spesielt nå etter at hun fikk straff så burde hun innse at det er et sykt opplegg. Jeg vet ikke om det var dette hun så for seg engang, og det hele var veldig trist synes jeg. Fred virker som han har blitt helt fanatisk egentlig, og ikke den mannen hun giftet seg med.

Jeg lurer litt på hvordan forholdet mellom June og Serena blir nå. Blir Serena kald igjen, og behandler June som en babymaskin igjen eller blir de mer fortrolige nå som de har en felles "fiende"?

Veldig spennende og bra serie. Jeg sitter igjen med masse spørsmål etter hver episode og blir skikkelig engasjert kjenner jeg :)

 

 

Jeg tenker sånn at når Serena er villig til å bryte regler så har det jo vært pga barnet "sitt" og barn generelt. Så tror hvordan hun kommer til å se Gilead vil avhenge av hvordan de sikrer barna. Fred var ikke villig til å hjelpe babyen, men resten av samfunnet var jo villig til å se gjennom fingrene om det var til det beste for babyen. Så selv om det er samfunnet som gjør at Fred kan straffe henne så tror jeg det kan være hun fortsatt godtar samfunnet, men begynner å mislike fred enda mer.  

Tror om hun endrer syn på Gilead så kommer det avgjørende til å være hva hun tror er best for å sikre flere barn samt at barn vokser opp. 

Tror tilsvarende gjelder for forholdet mellom June og Serena. Det er jo bra nå som de jobber sammen med å hjelpe babyen. Men konflikten kommer vel tilbake med babyen June bærer for Serena. 

Endret av godjenten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promo for neste uke, ser ut som en spennende utvikling!

 

Anonymkode: e9165...742

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det onsdag og ny episode. :P 

Anonymkode: ca130...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en episode, hvordan skal jeg overleve, helt til neste torsdag.

Anonymkode: 2117d...ce7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...