Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener at hun virkelig, dypt inn i margen, er tro mot regimet, fordi hun er så hjernevasket. Jeg vet ikke hva det er, men jeg føler hennes tro kan gjøre henne skummel (snik var kanskje feil ord). At hun på en måte tar Mr. Waterfords parti (ikke noen av kvinnenes parti) dersom en konfrontasjon skulle skje. Hun har nok ikke lest brevene nei, men dersom det blir snakk om brev kan hun nok knytte sammen trådene, spesielt siden Nick reagerte så hardt som han gjorde da hun viste ham brevene.

Dersom det er tilfellet tror jeg hun kunne gått imot Nick og sladret til Mr. Waterford, til tross for at han er ektemannen hennes. Han behandler henne så kaldt, og hun virker veldig sårbar og lett påvirkelig. 

Anonymkode: 3e95a...2f3

Ja godt mulig hun velger regimet over Nick om hun må velge.  Håper virkelig det Eden får det bedre. Men det er ikke så lett heller. Jeg ønsker jo ikke at Nick skal ha et ordentlig forhold med en 15 år gammel jente som er tvunget til å gifte seg med han. 

Enig med deg at hun er veldig sårbar og lettpåvirkelig. Da kan hun sikkert finne på å gjøre noe utrolig lite gjennomtenkt. Hun hadde jo allerede spurt June om Nick kanskje er homofil. Det i et regime hvor homofile  kan bli straffet med døden. 

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det så jeg også. Så også uttrykket til Serena da hun fikk det arket. 

Hun liker ikke slik ting er nå samtidig som hun er overbevist om at det er det rette, tror jeg. 

Hele Gilead er en sekt og sektmedlemmer må ha en fullstendig og total omvendelse for at det skal funke. Det er ikke gjort i løpet av denne sesongen tror jeg. 

Jeg bare lurer på; det er bare USA som har blitt Gilead? Hele USA? Hvordan er det med resten av verden, er de en verden som ser inn på tidligere USA og holder seg unna, men lever livene som de gjorde før? Er det sånn at andre deler av verden også er ødelagt av forurensning og de også sliter med infertilitet? (Tenker på de fra Mexico som var innom, de var der for å "få" med seg Handmaids så de også kunne få barn?) 

Anonymkode: b6eab...52d

Det kom jo frem at det ikke gjelder hele USA. Gilead er jo uansett alt for lite. Jeg tror også at samme problemet finnes andre steder i verden, i hvert fall i vestlige land, men at de ikke har det samme levesettet. Her står det jo noe. http://the-handmaids-tale.wikia.com/wiki/Republic_of_Gilead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, funginger skrev:

Gilead er jo uansett alt for lite.

Hva mener du? Det har jo tatt over store deler av USA. Det er ikke enkelt å bare flykte til en annen stat, de må flykte til Canada.

Anonymkode: af2a2...98e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hvor lenge regimet har vart jeg, siden det virker ikke som Hannah har blitt så mye eldre eller at babyen til Janine er blitt så gammel. Det gikk jo en stund mellom Janine som fødte, og June som ble gravid. Likevel er ikke babyen blitt 1 år engang. Noen som har noen tanker?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, funginger skrev:

Det kom jo frem at det ikke gjelder hele USA. Gilead er jo uansett alt for lite. Jeg tror også at samme problemet finnes andre steder i verden, i hvert fall i vestlige land, men at de ikke har det samme levesettet. Her står det jo noe. http://the-handmaids-tale.wikia.com/wiki/Republic_of_Gilead

Etter at jeg postet innlegget mitt så gikk jeg inn på Wiki og leste, så jeg fikk egentlig svar på det jeg lurte på. :) 

Anonymkode: b6eab...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes var mest interessant var det han mannen som Serena møtte i Canada sa. At det er trolig menn som er problemet for at det fødes så få barn, og ikke kvinner. Det snur jo opp på hele handmaid-tanken. Kanskje Serena hadde blitt gravid med en annen mann? Hvem vet.

Anonymkode: 35b05...437

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt umulig å ikke bli emosjonell av denne serien! June spiller så bra, var det flere som gråt da June fikk vite om Luke og Moira og det som skjedde i Canada fra Nick?

Jeg er også bekymret for Nick og om Eden kommer til å få vite hva som har skjedd i Canada og legge sammen 2 og 2. Det vil vel bli etterforskning om hvordan disse brevene kom ut. Holdt pusten da Luke spurte Nick om det er Waterford som er faren til barnet June bærer på! Serena er jo under et enormt press nå, i verste fall kan hun jo bli enda mer innbitt på Gilead og hva de står for uansett hvor ulykkelig det vil gjøre henne. Men blir spennende å se om det ikke er hun som blir den største skjulte motstanderen for Gilead! Uansett hvor religiøs og overbevist hun er er hun smart og da han mannen i baren fortalte om forskningen rundt steriliteten og at det er menn som er de sterile kan hun ikke overse det.

Endret av Sarianne
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2018 at 7:57 PM, Jolene said:

Jeg lurer egentlig på hvor lenge regimet har vart jeg, siden det virker ikke som Hannah har blitt så mye eldre eller at babyen til Janine er blitt så gammel. Det gikk jo en stund mellom Janine som fødte, og June som ble gravid. Likevel er ikke babyen blitt 1 år engang. Noen som har noen tanker?

Ja, regimet har nok bare vart noen få år. Sett folk skrive 3-6 år har gått når serien starter også kan man vel plusse på litt siden man vet om Janine og ungen. 

 

Anonymkode: ca130...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Sarianne said:

Det er jo helt umulig å ikke bli emosjonell av denne serien! June spiller så bra, var det flere som gråt da June fikk vite om Luke og Moira og det som skjedde i Canada fra Nick?

Jeg er også bekymret for Nick og om Eden kommer til å få vite hva som har skjedd i Canada og legge sammen 2 og 2. Det vil vel bli etterforskning om hvordan disse brevene kom ut. Holdt pusten da Luke spurte Nick om det er Waterford som er faren til barnet June bærer på! Serena er jo under et enormt press nå, i verste fall kan hun jo bli enda mer innbitt på Gilead og hva de står for uansett hvor ulykkelig det vil gjøre henne. Men blir spennende å se om det ikke er hun som blir den største skjulte motstanderen for Gilead! Uansett hvor religiøs og overbevist hun er er hun smart og da han mannen i baren fortalte om forskningen rundt steriliteten og at det er menn som er de sterile kan hun ikke overse det.

Tror Serena er steril pga den skytehendelsen. Tror det er derfor de viste den. Det blir jo spekulasjon fra meg. Men greia er at i boka så er egentlig Serena vesentlig eldre og ville derfor uansett ikke vært i stand til å få barn. Tror de velger å beholde den vinklingen og at det er grunnen til at hun er villig til å gjøre så mye grusomt for å skaffe seg en unge. 

Hadde hun trodd hun selv var fruktbar så måtte det vel vært lettere å være utro eller eventuelt skille seg før Gilead. Som du sier så er jo ikke Serena dum så hun hadde nok visst om det var mulighet for at hun kunne bli gravid. Og er man villig til å gjøre alt Serena er villig til å så hadde man vel vært villig til å pule Nick også?

Anonymkode: ca130...7b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, regimet har nok bare vart noen få år. Sett folk skrive 3-6 år har gått når serien starter også kan man vel plusse på litt siden man vet om Janine og ungen. 

 

Anonymkode: ca130...7b1

Synes bare det er så rart med tanke på Hannah, Charlotte og Junes ufødte barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi fikk se at Nick pakket brevene selv, uten at jeg fikk det med meg, men da Eden ga Nick kakeboksen og gjorde et nummer ut av det, var ikke brevene gjemt i den? At Eden kanskje ikke er like hjernevasket uskyldig som hun virker? Eventuelt at hun skjønte at det var viktig for Nick å få med brevene og bare handlet ut fra det. Fikk inntrykk av at Eden var svært bevisst på at hun gjorde noe veldig spesielt for NIck med akkurat den kakeboksen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror Serena er steril pga den skytehendelsen. Tror det er derfor de viste den. Det blir jo spekulasjon fra meg. Men greia er at i boka så er egentlig Serena vesentlig eldre og ville derfor uansett ikke vært i stand til å få barn. Tror de velger å beholde den vinklingen og at det er grunnen til at hun er villig til å gjøre så mye grusomt for å skaffe seg en unge. 

Hadde hun trodd hun selv var fruktbar så måtte det vel vært lettere å være utro eller eventuelt skille seg før Gilead. Som du sier så er jo ikke Serena dum så hun hadde nok visst om det var mulighet for at hun kunne bli gravid. Og er man villig til å gjøre alt Serena er villig til å så hadde man vel vært villig til å pule Nick også?

Anonymkode: ca130...7b1

Sånn tenker jeg også. Hun ble jo skutt langt ned i magen, i livmor område. Hun hadde helt sikkert gjort absolutt alt for å bli gravid om hun trodde hun kunne bli gravid. 

Anonymkode: 87323...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen det vil få konsekvenser for Fred at samtalene med Canada gikk i dass?  Er jo han som hadde ansvaret for samtalene og ikke sikkert sjefene i Gilead tenker at det ville vært umulig å få til en avtale.

Håper virkelig han får seg en smekk. Hadde vært fint om han fikk kjenne litt på det å bli straffet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, NumberSix said:

Mulig vi fikk se at Nick pakket brevene selv, uten at jeg fikk det med meg, men da Eden ga Nick kakeboksen og gjorde et nummer ut av det, var ikke brevene gjemt i den? At Eden kanskje ikke er like hjernevasket uskyldig som hun virker? Eventuelt at hun skjønte at det var viktig for Nick å få med brevene og bare handlet ut fra det. Fikk inntrykk av at Eden var svært bevisst på at hun gjorde noe veldig spesielt for NIck med akkurat den kakeboksen. 

Det var vel sjokoladen som var greia? Hun hadde aldri sett rasjoneringskort for sjokolade, og snakket om den. Sjokolade kommer fra Mexico som ønsker seg handmaids (ref sesong 1). Nå har Gilead sjokolade, hvem blir sendt til Mexico?

Anonymkode: fcfee...780

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel sjokoladen som var greia? Hun hadde aldri sett rasjoneringskort for sjokolade, og snakket om den. Sjokolade kommer fra Mexico som ønsker seg handmaids (ref sesong 1). Nå har Gilead sjokolade, hvem blir sendt til Mexico?

Anonymkode: fcfee...780

Hannah? :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎06‎.‎2018 den 17.12, godjenten skrev:

Hvor kan hun stikke med ungen? Agenten han snakket med sa jo han visste at barnet ikke var hennes. 

Det er jo ikke biologisk Serenas barn. Jeg tenker at det var det agenten mente, at uansett hvor forvridd syn konene har på hvordan man kan få barn så er de strengt tatt ikke mødrene til barna som Handmaidsene føder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spoiler

Jeg undres, han ene kommandanten i dag har gjort sin kone gravid, og trenger ikke handmaid. Betyr det at det faktisk er lov for ektepar å ha sex? Har liksom skjønt det sånn at det ikke var lov.  Er det kun lov hvis de ikke har avklart at de er ufruktbare?

Hvordan avklarer de om de er ufruktbare og hvilke ektepar som får lov til å ha sex, og hvor lenge får de lov til å " teste" ut dette, før det blir forbudt og en handmaid blir utdelt???

 

For så vidt emosjonell episode i dag. Fikk veldig inntrykk at at Serena likte at June ble voldtatt, at hun så på det som en straff, og at Fred ble tent av hele greia.

Og tårene satt løst når June fikk møte datteren sin, herregud for en episode, og hva skjer nå fremover??

Spørsmål og tanker til de som har sett dagens episode.

Endret av Helado
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helado said:
  Hide contents

Jeg undres, han ene kommandanten i dag har gjort sin kone gravid, og trenger ikke handmaid. Betyr det at det faktisk er lov for ektepar å ha sex? Har liksom skjønt det sånn at det ikke var lov.  Er det kun lov hvis de ikke har avklart at de er ufruktbare?

Hvordan avklarer de om de er ufruktbare og hvilke ektepar som får lov til å ha sex, og hvor lenge får de lov til å " teste" ut dette, før det blir forbudt og en handmaid blir utdelt???

 

For så vidt emosjonell episode i dag. Fikk veldig inntrykk at at Serena likte at June ble voldtatt, at hun så på det som en straff, og at Fred ble tent av hele greia.

Og tårene satt løst når June fikk møte datteren sin, herregud for en episode, og hva skjer nå fremover??

 

Spoiler

Har de ikke sex gjennom et laken med hull i? 

 

Anonymkode: c161f...093

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...