Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Innleggene over fikk meg til å tenke litt på The Hunger Games. Bok en og to handler om å være i arenaen, for første gang og for andre gang, og bok tre handler om å redde de som er fanget i det samfunnet. Denne serien kan jo ha en liknende oppbygging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer meg til siste episode i sesongen. Hvordan klare å vente til sesong 3 :trist:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duff said:

Gruer meg til siste episode i sesongen. Hvordan klare å vente til sesong 3 :trist:

Samme sjæl. Lurer på hva cliffhangeren blir denne sesongen. Kan nesten ikke blir at June blir arrestert eller at hun flykter når det har vært temaer tidligere? 

Anonymkode: 9e28b...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme sjæl. Lurer på hva cliffhangeren blir denne sesongen. Kan nesten ikke blir at June blir arrestert eller at hun flykter når det har vært temaer tidligere? 

Anonymkode: 9e28b...bf0

Dette lurer jeg også på! 

Jeg føler kanskje det kommer til å handle om motstandsbevegelsen og/eller de andre landenes som ikke støtter Giliad, og hvordan de forsøker å styrte systemet. 

Vi har jo også sett mange tegn til at Serena så smått har begynt å angre på samfunnet hun har vært med på å skape (senest i siste episode sa hun vel noe ala "jeg gav opp alt for deg" til Fred). Hun erkjente jo også at Fred faktisk hadde voldtatt June, så hun må jo ha noe fornuft gjemt inni der et sted. Tror hennes økende motvilje mot Giliad vil få en stor rolle i neste sesong.

Jeg er veldig spent på hva som vil skje med June nå. Tror enten hun klarer å komme seg til Canada med Holly etter en intens flukt (men samtidig ville det vært for godt til å være sant, og litt for likt forrige sesongavslutning), eller så blir hun tatt og blir straffet enda verre enn tidligere (f.eks sendt til koloniene). 

Anonymkode: 3e95a...2f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang de sier Gilead i den serien kommer jeg til å tenke på The Raven av Edgar Allen Poe. 

Sitat
 On this home by Horror haunted—tell me truly, I implore—
Is there—is there balm in Gilead?—tell me—tell me, I implore!”
            Quoth the Raven “Nevermore.”

 

Anonymkode: faafd...ac4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg fant en konto på insta som har bilder fra neste sesong. Ser Waterfords med baby i armene. 

😕

 

Anonymkode: c161f...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Jeg fant en konto på insta som har bilder fra neste sesong. Ser Waterfords med baby i armene. 

😕

 

Anonymkode: c161f...093

Det kan jo være en annens baby?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis June blir tatt igjen, begge ungene hennes er hos andre familier og hun blir sendt til leirene, ser jeg for meg at serien blir litt langtekkelig. Selv om det var vellykket denne sesongen, tror jeg ikke det vil fungere veldig bra med samme greia igjen. Noe må liksom skje.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, funginger skrev:

Hvis June blir tatt igjen, begge ungene hennes er hos andre familier og hun blir sendt til leirene, ser jeg for meg at serien blir litt langtekkelig. Selv om det var vellykket denne sesongen, tror jeg ikke det vil fungere veldig bra med samme greia igjen. Noe må liksom skje.

Enig. Jeg tror det kommer til å skje noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, funginger skrev:

Hvis June blir tatt igjen, begge ungene hennes er hos andre familier og hun blir sendt til leirene, ser jeg for meg at serien blir litt langtekkelig. Selv om det var vellykket denne sesongen, tror jeg ikke det vil fungere veldig bra med samme greia igjen. Noe må liksom skje.

Enig. Jeg har for lengst sluttet å se denne serien om hun får litt frihet og blir tatt igjen i de siste episodene for hver sesong. 

Anonymkode: 95d79...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg syns sesongen startet dårlig (den der "prøver å rømme"-detouren ble altfor tåpelig for meg, når de brukte så mye tid på det, og vips ble hun tatt likevel uten at det ble forklart særlig godt. Likte ikke siste episode særlig godt heller, det bygget på akkurat det samme prinsippet, urealistisk håp som bygges helt opp før man bare river det hele sammen. Og så den hunden da... Omg, nei, det ble for enkel thriller for meg. 

Men alt innimellom var jo veldig bra. Men det begynner å bli nok, og jeg tror ikke serien tåler en sesong til med samme storyen. Men jeg har sett altfor mange gode serier gå i dass på dette tidspunktet, så jeg er litt pessimist... Jeg håper de enten fokuserer på motstandsbevegelsen, eller kanskje mer på livet til Serena, bevege seg vekk fra June. Men det tviler jeg på, det er jo Junes historie tittelen handler om, så det må jo være om henne. Men da må historien hennes oppleve noe drastisk nytt, skal den være verdt å fortelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg syns sesongen startet dårlig (den der "prøver å rømme"-detouren ble altfor tåpelig for meg, når de brukte så mye tid på det, og vips ble hun tatt likevel uten at det ble forklart særlig godt. Likte ikke siste episode særlig godt heller, det bygget på akkurat det samme prinsippet, urealistisk håp som bygges helt opp før man bare river det hele sammen. Og så den hunden da... Omg, nei, det ble for enkel thriller for meg. 

Men alt innimellom var jo veldig bra. Men det begynner å bli nok, og jeg tror ikke serien tåler en sesong til med samme storyen. Men jeg har sett altfor mange gode serier gå i dass på dette tidspunktet, så jeg er litt pessimist... Jeg håper de enten fokuserer på motstandsbevegelsen, eller kanskje mer på livet til Serena, bevege seg vekk fra June. Men det tviler jeg på, det er jo Junes historie tittelen handler om, så det må jo være om henne. Men da må historien hennes oppleve noe drastisk nytt, skal den være verdt å fortelle. 

Tror det skulle forestille en ulv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden var en ulv, og den var en fin effekt, synes jeg. For det forklarte uten et ord hvorfor hun ikke forsøkte å kle seg godt og gå til en annen eiendom eller hjelp, men at bilen var viktig og helt essensiell. 

Samt at den gjorde scenene filmet fra lufta unødvendig spennende. Jeg var redd den ulven skulle gjøre mer. 

Anonymkode: faafd...ac4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
11 minutter siden, funginger said:

Tror det skulle forestille en ulv.

Mistenkte det. Gjør det ikke bedre, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sweet Ingrid skrev:

 

10 timer siden, Regn skrev:

 

Takk, Ingrid :)

Det bekreftes jo på ingen måte 10 sesonger her. Han sier jo bare at han ikke vet, at det kan bli 4,7 eller 10 - og at noen show dør ut, mens noen lever videre i mange sesonger. Umulig å vite hvor mange sesonger det blir.. 

Anonymkode: 9b985...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Jeg syns sesongen startet dårlig (den der "prøver å rømme"-detouren ble altfor tåpelig for meg, når de brukte så mye tid på det, og vips ble hun tatt likevel uten at det ble forklart særlig godt. Likte ikke siste episode særlig godt heller, det bygget på akkurat det samme prinsippet, urealistisk håp som bygges helt opp før man bare river det hele sammen. Og så den hunden da... Omg, nei, det ble for enkel thriller for meg. 

Men alt innimellom var jo veldig bra. Men det begynner å bli nok, og jeg tror ikke serien tåler en sesong til med samme storyen. Men jeg har sett altfor mange gode serier gå i dass på dette tidspunktet, så jeg er litt pessimist... Jeg håper de enten fokuserer på motstandsbevegelsen, eller kanskje mer på livet til Serena, bevege seg vekk fra June. Men det tviler jeg på, det er jo Junes historie tittelen handler om, så det må jo være om henne. Men da må historien hennes oppleve noe drastisk nytt, skal den være verdt å fortelle. 

Enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...