Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det bekreftes jo på ingen måte 10 sesonger her. Han sier jo bare at han ikke vet, at det kan bli 4,7 eller 10 - og at noen show dør ut, mens noen lever videre i mange sesonger. Umulig å vite hvor mange sesonger det blir.. 

Anonymkode: 9b985...4d1

 

Jeg takka bare for linken jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.6.2018 den 13.02, miaw skrev:

Er boka bra? :)

Ja, veldig! :)

Anonymkode: 7913d...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, funginger said:

Hvis June blir tatt igjen, begge ungene hennes er hos andre familier og hun blir sendt til leirene, ser jeg for meg at serien blir litt langtekkelig. Selv om det var vellykket denne sesongen, tror jeg ikke det vil fungere veldig bra med samme greia igjen. Noe må liksom skje.

Håper man får noe nytt i sesong 3 jeg også, men  tror ikke  June ender i leirene. Tror det blir for dystert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, godjenten skrev:

Håper man får noe nytt i sesong 3 jeg også, men  tror ikke  June ender i leirene. Tror det blir for dystert. 

Det kan hende hun havner der en stund, sånn som de to andre (hun lesbiske og hun med bare ene øyet) for så å få ny sjanse fordi hun fortsatt er fruktbar f.eks? Eller at hun havner der for så å lage bråk og får med seg mange for å stikke? 

Anonymkode: b6eab...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk hun klarer å rømme, med begge barna, og st hun ikke blir hovedperson i den 3sesongen.

Anonymkode: 801b0...d27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk hun klarer å rømme, med begge barna, og st hun ikke blir hovedperson i den 3sesongen.

Anonymkode: 801b0...d27

Ja, det kan jo også hende. At de satser neste sesong på en annen Handmaid.

Hvem tror du hun velger av Nick (hvis han fortsatt lever) og Luke da? 

Anonymkode: b6eab...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok plottmessifg at hun havner i huset, men at hun kanskje ila sesong tre kommer seg over grensen, og at vi får se henne i motstandsarbeidet fra andre sida da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan jo også hende. At de satser neste sesong på en annen Handmaid.

Hvem tror du hun velger av Nick (hvis han fortsatt lever) og Luke da? 

Anonymkode: b6eab...52d

 

Luke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Regn skrev:

Jeg tror nok plottmessifg at hun havner i huset, men at hun kanskje ila sesong tre kommer seg over grensen, og at vi får se henne i motstandsarbeidet fra andre sida da.

Men de vil jo ikke ha henne i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan hende hun havner der en stund, sånn som de to andre (hun lesbiske og hun med bare ene øyet) for så å få ny sjanse fordi hun fortsatt er fruktbar f.eks? Eller at hun havner der for så å lage bråk og får med seg mange for å stikke? 

Anonymkode: b6eab...52d

Ja, det kan selvsagt skje. Jeg skal ikke si noe for sikkert, for jeg vet jo ikke hva som kommer til å skje. Men synes det blir for likt historien til Emily(Hun lesbiske) og Janine(hun med det ene øyet) om June bare blir sendt inn i konsentrasjonsleirene for så å komme tilbake 3 episoder senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, funginger skrev:

Men de vil jo ikke ha henne i huset.

 

Nei, men de vil ha barnet og derfor godtar det en stund fordi de har mista en handmade to ganger.  Nå må de jobbe litt med fasaden. Og I Giled er June en fruktbar kvinne, og har derfor en verdi. Jeg tror ikke hun blir det lenge denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ komme en scene med June og Serena der de hyler/hulker/gråter og forteller hverandre hva de egentlig tenker. Serena må jo bare hjelpe June i sikkerhet. Håper de knerter kommandanten og rømmer sammen. 

Anonymkode: 9b985...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det MÅ komme en scene med June og Serena der de hyler/hulker/gråter og forteller hverandre hva de egentlig tenker. Serena må jo bare hjelpe June i sikkerhet. Håper de knerter kommandanten og rømmer sammen. 

Anonymkode: 9b985...4d1

Nå får serena babyen som hun har ønsket seg slik. Tror hun blir så oppslukt i den babyen at hun glemmer alle usikre tanker hun har hatt om Gilead.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, murray said:

Nå får serena babyen som hun har ønsket seg slik. Tror hun blir så oppslukt i den babyen at hun glemmer alle usikre tanker hun har hatt om Gilead.

Tror jeg også.  Virker som om hun kun bryr seg om å få seg en unge pluss at andre unger ikke dør. 

Håper forøvrig at Serena blir småmobbet av de andre fruene fordi Serena ikke var med på fødselen. 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper June kommer seg over grensa i løpet av sesongen, og fortsetter historien din derfra. 

Og at vi får en handmaid vi følger i Gilead. Emily kanskje. 

Anonymkode: c161f...093

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan jo også hende. At de satser neste sesong på en annen Handmaid.

Hvem tror du hun velger av Nick (hvis han fortsatt lever) og Luke da? 

Anonymkode: b6eab...52d

Jeg tror Nick dør for å beskytte June og jentene og at de kommer over grensen. På den måten blir det sikkert enklere for Luke også å akseptere Holly.

Anonymkode: 801b0...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Nick dør for å beskytte June og jentene og at de kommer over grensen. På den måten blir det sikkert enklere for Luke også å akseptere Holly.

Anonymkode: 801b0...d27

Jeg tror også at Nick dør dessverre. Jeg tror også at Luke uansett hadde akseptert Holly fordi han vet hvordan det har vært for Handmaids å leve i Gilead. Jeg tror han kommer til å behandle Holly som sin egen datter sammen med Hannah.

Såsant det er den veien serien går da - at June kommer seg ut sammen med Holly og Hannah. Kanskje hun ikke får med seg Hannah, bare Holly. Og så blir det en kilde til voksende mistillit og misnøye mellom Luke og June. 

De er på en måte to forskjellige personer nå, de har vært fra hverandre i flere år. Så det er ikke sikkert de finner tilbake til hverandre heller. 

Anonymkode: b6eab...52d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har june gått gjennom en graviditet, så jeg føler derfor den historien er brukt opp. Kan ikke helt forstå at serien vil gå den veien at hun bare sendes videre til neste hus. Det må nesten skje noe nytt nå. Koloniene er også «brukt opp» siden vi fulgte emely der i flere episoder.

Kanskje skjer det noe dramatisk som vil drive historien videre, som feks at Holly blir syk. Det har vel blitt nevnt at mange barn ikke overlever, uten at vi har fått vite noe om grunnen til det.

Endret av murray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, murray skrev:

Nå har june gått gjennom en graviditet, så jeg føler derfor den historien er brukt opp. Kan ikke helt forstå at serien vil gå den veien at hun bare sendes videre til neste hus. Det må nesten skje noe nytt nå. Koloniene er også «brukt opp» siden vi fulgte emely der i flere episoder.

Kanskje skjer det noe dramatisk som vil drive historien videre, som feks at Holly blir syk. Det har vel blitt nevnt at mange barn ikke overlever, uten at vi har fått vite noe om grunnen til det.

Og så er jo Serena og Fred hovedpersoner i serien også, så hvis de skal ha med både de og June, så virker det rart om de skal sende June til et nytt hus uansett. 

Anonymkode: b6eab...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så er jo Serena og Fred hovedpersoner i serien også, så hvis de skal ha med både de og June, så virker det rart om de skal sende June til et nytt hus uansett. 

Anonymkode: b6eab...52d

Morsmelk er det beste for barnet, så det kan være serena lar june bli boende likevel pga ammingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...