Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Bare jeg som ikke får avspilt den nye episoden på HBO Nordic? Den er bare svart, vil ikke starte :sur:  Alle andre episoder går fint an å spille av, så det er bare den. Typisk når jeg har fri i dag og sitter klar med kaffe og lunsj :P 

Anonymkode: 1f586...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ikke får avspilt den nye episoden på HBO Nordic? Den er bare svart, vil ikke starte :sur:  Alle andre episoder går fint an å spille av, så det er bare den. Typisk når jeg har fri i dag og sitter klar med kaffe og lunsj :P 

Anonymkode: 1f586...82c

Jeg så den på HBO Nordic litt tidligere i dag, så her var det ikke noe problem i hvert fall.

Spoiler

Ser ut som Serena begynner å tenke litt på om de har gjort noe dumt i å forme Gilead. Samtidig så tror jeg at hun tenker at "for felles beste" så må de holde ut. Og så får hun jo denne babyen.
Hun ble kaldere mot June igjen i dag, da. Og jeg tror det er fordi June får fram denne følelsen i henne at det de driver med er galt. 

Jeg er glad for at brevene nådde ut til Canada og at det var grunnen til at Canada sendte kommandøren og kona tilbake igjen. Må ha vært ganske ydmykende, så de blir nok bare enda steilere nå, vil jeg tro. 

Har begynt å tenke på om jeg heier på Nick og June eller Luke og June nå. Kan se for meg at det kommer til å bli et dilemma. 

 

Anonymkode: b6eab...52d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg så den på HBO Nordic litt tidligere i dag, så her var det ikke noe problem i hvert fall.

  Reveal hidden contents

Ser ut som Serena begynner å tenke litt på om de har gjort noe dumt i å forme Gilead. Samtidig så tror jeg at hun tenker at "for felles beste" så må de holde ut. Og så får hun jo denne babyen.
Hun ble kaldere mot June igjen i dag, da. Og jeg tror det er fordi June får fram denne følelsen i henne at det de driver med er galt. 

Jeg er glad for at brevene nådde ut til Canada og at det var grunnen til at Canada sendte kommandøren og kona tilbake igjen. Må ha vært ganske ydmykende, så de blir nok bare enda steilere nå, vil jeg tro. 

Har begynt å tenke på om jeg heier på Nick og June eller Luke og June nå. Kan se for meg at det kommer til å bli et dilemma. 

 

Anonymkode: b6eab...52d

Spoiler

Tror på at Serena synes det er tungt å bli konfrontert med hva hun støtter, men tror også det kun er tungt der og da. Det er snakk om en dame som var med på å planlegge USAs verste terroaksjon og har null problem med voldtekt, kidnapping og fysiske vold.   Da har man nok for sterkt troende til å endre syn på ting  med mindre det skjer noe virkelig store endringer. 

Vet egentlig ikke om jeg heier på hverken Nick eller Luke.  Men håper at det blir bedre for Eden. Aner ikke hvordan man skal klare å finne en god løsning for henne.  

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2018 at 5:50 PM, Helado said:

Er det ikke torsdager???

Hulu sender onsdager (USA tid) og så kommer det torsdag formiddag på HBO Nordic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne serien blir stadig bedre. Spennende utvikling. Det kan se ut som det internasjonale presset vil øke på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror serena vil ta til fornuften når babyen kommer og rømme sammen med june. Kommandøren blir mer og mer mørk og han tror jeg det blir vanskelig for henne å leve med. 

Anonymkode: 51678...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serene var jo med å bygge opp til Gilead, da som en sterk talskvinne. Men livet ble vel langt i fra hvordan hun så for seg ting, for nå er hun bare en kvinne, uten rettigheter på lik linje som handmaids, marthas osv.

Virket som turen til Canada vekket henne litt, vekket et savn og at realiteten slo litt inn når hun så mannen til June. Hun ble påmminet om at dette var et ektepar som hadde blitt tvangsskilt fra hverandre.

Personlig håper jeg litt at Nick og June kan får være sammen, mest fordi jeg syns så innmari synd på Nick, som har stilt opp så godt han kan og virkelig elsker henne.

Blir spennende å se utviklingen, og det slår meg at jeg ofte "glemmer" at det er snakk om moderne tid, blir liksom overrasket når de snakker om airbnb og står med smarttelefoner. Utrolig bra serie!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bekymre meg for at det ender med en cliffhanger, uten skikkelige svar. Det er jo bestemt at det kommer en sesong til.

Og hvor har vi sett ham som snakket med Serena før?

Endret av Violetta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til en detalje når jeg så episoden en gang til.

Skjema med agenda Serene fikk når hun kom til Canada, var klokkeslett med tegninger.....siden de ikke har lov til å lese. Snedig med gjennomførte detaljer :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror serena vil ta til fornuften når babyen kommer og rømme sammen med june. Kommandøren blir mer og mer mørk og han tror jeg det blir vanskelig for henne å leve med. 

Anonymkode: 51678...abf

Jeg tviler sterkt på det. Det er tydelig at hun har sine tvil og kanskje angrer på sin rolle, Gilead er ihvertfall ikke helt som hun hadde sett for seg. Men hun tok ikke muligheten til å rømme når hun fikk tilbudet, hun kastet den fyrstikkesken i peisen da hun kom hjem, det virker som at det kanskje blir værre før det blir bedre når det gjelder Serenas "woke-ness". Jeg tror heller hun kommer til å prøve å overbevise seg selv om at alt var verdt det. Men om et par sesonger så kan det hende Serena bytter side, selv om det er en lang vei å gå.

Anonymkode: e9165...742

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Helado said:

La merke til en detalje når jeg så episoden en gang til.

Skjema med agenda Serene fikk når hun kom til Canada, var klokkeslett med tegninger.....siden de ikke har lov til å lese. Snedig med gjennomførte detaljer :) 

Enig, liker å se episoder flere ganger jeg også for å se på detaljene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterkt på det. Det er tydelig at hun har sine tvil og kanskje angrer på sin rolle, Gilead er ihvertfall ikke helt som hun hadde sett for seg. Men hun tok ikke muligheten til å rømme når hun fikk tilbudet, hun kastet den fyrstikkesken i peisen da hun kom hjem, det virker som at det kanskje blir værre før det blir bedre når det gjelder Serenas "woke-ness". Jeg tror heller hun kommer til å prøve å overbevise seg selv om at alt var verdt det. Men om et par sesonger så kan det hende Serena bytter side, selv om det er en lang vei å gå.

Anonymkode: e9165...742

Jeg tror hun brant fyrstikkesken fordi hun var redd for at Fred skulle finne den. Og jeg tror at hun har planer om å stikke av så snart barnet har kommet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Violetta said:

Jeg tror hun brant fyrstikkesken fordi hun var redd for at Fred skulle finne den. Og jeg tror at hun har planer om å stikke av så snart barnet har kommet.

Hvor kan hun stikke med ungen? Agenten han snakket med sa jo han visste at barnet ikke var hennes. 

Endret av godjenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Helado skrev:

La merke til en detalje når jeg så episoden en gang til.

Skjema med agenda Serene fikk når hun kom til Canada, var klokkeslett med tegninger.....siden de ikke har lov til å lese. Snedig med gjennomførte detaljer :) 

Ja, det så jeg også. Så også uttrykket til Serena da hun fikk det arket. 

Hun liker ikke slik ting er nå samtidig som hun er overbevist om at det er det rette, tror jeg. 

Hele Gilead er en sekt og sektmedlemmer må ha en fullstendig og total omvendelse for at det skal funke. Det er ikke gjort i løpet av denne sesongen tror jeg. 

Jeg bare lurer på; det er bare USA som har blitt Gilead? Hele USA? Hvordan er det med resten av verden, er de en verden som ser inn på tidligere USA og holder seg unna, men lever livene som de gjorde før? Er det sånn at andre deler av verden også er ødelagt av forurensning og de også sliter med infertilitet? (Tenker på de fra Mexico som var innom, de var der for å "få" med seg Handmaids så de også kunne få barn?) 

Anonymkode: b6eab...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Helado said:

La merke til en detalje når jeg så episoden en gang til.

Skjema med agenda Serene fikk når hun kom til Canada, var klokkeslett med tegninger.....siden de ikke har lov til å lese. Snedig med gjennomførte detaljer :) 

Ja, trolig kult det med tegningene. 

Så også scenen med Aunt Lydia. Kult å få litt mer informasjon om henne. At hun var gudmor til en baby som døde. Hun sier også  "It was not my fault" så virker som det er noen komplekser som kan ha formet henne til den hun er i dag. Men også en twist på Aunt Lydia som vanligvis har vært veldig flink til å tvinge handmaids  må si "Det var min feil" for alt regimet dytter på dem.  

Kan kanskje også være at det er sånn de har fått Aunt Lydia til å bli den hun er. Aunt Lydia sa jo til June "Det er June sin feil at han henger på muren, men det var ikke Offreds feil""Er du June eller Offred?"  Kanskje sa de noe lignende til Lydia? "Det var [sett inn navn] at babyen døde, men det var ikke Aunt Lydia sin feil" "Er du [sett inn navn] eller Aunt Lydia?"

 

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Violetta skrev:

Jeg tror hun brant fyrstikkesken fordi hun var redd for at Fred skulle finne den. Og jeg tror at hun har planer om å stikke av så snart barnet har kommet.

Vi får se, som sagt tror jeg ikke det er der historien går, ennå. De har plantet frøet men jeg tror at Serena har et dypt ønske om at Gilead skal være verdt alt, og at hun ikke er «the bad guy», det er tøft å svelge. 

Anonymkode: e9165...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omggg! Jeg virkelig elsker hvordan denne sesongen har utviklet seg! 

Jeg er veldig spent på hva som skjer med Nick etter at breven kom ut. Eden (føler hun er en liten, manipulert snik) så jo at Nick hadde en haug med brev liggende, og det kan ikke være så vanskelig å knytte sammen trådene. Kan bli skummelt!

Og scenen med aunt Lydia var utrolig interessant. Lurer på hva som skjedde med tantebarnet hennes og hvordan hun ble som hun ble. Hun bærer tydeligvis på mye skyldfølelse.

Jeg liker også utviklingen til Serena. Hun har sakte men sikkert begynt å snu, men siden hun var/er en så sterk forkjemper for Giliad (hun var vel hjernen bak det hele omtrent?) tror jeg det skal myyye til for å virkelig få en holdningsendring hos henne.

Hun som spiller Serena er en utrolig god skuespiller. Det er så tydelig at hun er dypt ulykkelig i livet hun lever, men samtidig er hun så sta i sin tro.

 

 

Anonymkode: 3e95a...2f3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er veldig spent på hva som skjer med Nick etter at breven kom ut. Eden (føler hun er en liten, manipulert snik) så jo at Nick hadde en haug med brev liggende, og det kan ikke være så vanskelig å knytte sammen trådene. Kan bli skummelt!



Anonymkode: 3e95a...2f3

Hva mener du med at Eden er en "manipulert snik"? Altså hun er jo en hjernevasket 15-åring.  Synes ikke hun er en snik. Om noe så viser hun jo akkurat hva hun føler hele tiden? Hun lever jo i en verden hvor alt er kvinnens feil så når ting ikke fungerer med Nick så tar hun det ekstremt tungt.  Kan egentlig ikke se for meg at hun har lest brevene. I mine øyne(og det kan jo være feil) så er hun for tro mot regimet til å lese siden kvinner ikke skal lese. I tillegg så tror jeg ikke hun hadde klart å skjule det om hun faktisk hadde lest. 

Synes utrolig synd på Eden. Skjønner at det ikke er lett for Nick. Men han burde forstå at når han er den eneste voksenpersonen så har han et spesielt ansvar overfor Eden.  Men klart skjønner jo at det ikke er noe lett for Nick å bli tvangsgiftet. Det er jo ikke slik at det bare er kvinnene som er ofre  i slike ekteskap. 

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at Eden er en "manipulert snik"? Altså hun er jo en hjernevasket 15-åring.  Synes ikke hun er en snik. Om noe så viser hun jo akkurat hva hun føler hele tiden? Hun lever jo i en verden hvor alt er kvinnens feil så når ting ikke fungerer med Nick så tar hun det ekstremt tungt.  Kan egentlig ikke se for meg at hun har lest brevene. I mine øyne(og det kan jo være feil) så er hun for tro mot regimet til å lese siden kvinner ikke skal lese. I tillegg så tror jeg ikke hun hadde klart å skjule det om hun faktisk hadde lest. 

Synes utrolig synd på Eden. Skjønner at det ikke er lett for Nick. Men han burde forstå at når han er den eneste voksenpersonen så har han et spesielt ansvar overfor Eden.  Men klart skjønner jo at det ikke er noe lett for Nick å bli tvangsgiftet. Det er jo ikke slik at det bare er kvinnene som er ofre  i slike ekteskap. 

 

Anonymkode: 25d76...a9b

Jeg mener at hun virkelig, dypt inn i margen, er tro mot regimet, fordi hun er så hjernevasket. Jeg vet ikke hva det er, men jeg føler hennes tro kan gjøre henne skummel (snik var kanskje feil ord). At hun på en måte tar Mr. Waterfords parti (ikke noen av kvinnenes parti) dersom en konfrontasjon skulle skje. Hun har nok ikke lest brevene nei, men dersom det blir snakk om brev kan hun nok knytte sammen trådene, spesielt siden Nick reagerte så hardt som han gjorde da hun viste ham brevene.

Dersom det er tilfellet tror jeg hun kunne gått imot Nick og sladret til Mr. Waterford, til tross for at han er ektemannen hennes. Han behandler henne så kaldt, og hun virker veldig sårbar og lett påvirkelig. 

Anonymkode: 3e95a...2f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...