Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

9 timer siden, pøbelsara skrev:

 

VIs meg noen som viser mer kropp i SoMe i Norge enn IR? Jeg gikk akkurat inn på henne IG og det er jo HELT ekstremt. ALLE bildene hun poster. Klart hun har et ansvar. Om ikke hovedansvaret så i hvert fall en stor del av hovedsansvaret. 

Nettopp. IR er en av de verste og så klart har hun et hovedansvar når hun nærmest lever av å poste bilder av kroppen sin og har mange unge lesere som har henne som forbilde. Eneste jeg kan komme på som er like ille er SE og hun er også blogger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, æøå* skrev:

Men hvorfor skal det egentlig provosere? Folk blir så lett provosert for tiden, når en ting ikke er "politisk korrekt" å gjøre.

Fokus på utseende og kroppspress er langtifra bare bloggernes ansvar. De har vel fått dette lave selvbildet fra reklamer og samfunnet generelt. Fokuset på utseendet er enormt.

Det må forebygges på en større arena enn å få bloggere til å slutte med operasjoner. Det må da folk skjønne. Kroppspress blir man utsatt for uansett gjennom reklame og på nettet, og i det daglige liv.

Å harselere med dem som har fått lavt selvbilde nettopp pga et slikt fokus på utseende verden har, er ikke veien å gå.

Hvordan kan man ha lavt selvbilde når man daglig velger å brette ut pupper og rumpe på internett? Kvinner som Isabel Raad og Sophie Elise Isachsen vet så inderlig godt at de provoserer og skader, men de blåser fullstendig i det. De forherliger overdreven plastikkirurgi og håver inn enorme pengesummer på det. Dette er provoserende fordi det er uetisk og forkastelig, og de påvirker titusenvis av unge kvinner/jenter til å tukle kirurgisk med friske og naturlige kropper. Essensen  i Mads Hansens låt er vel hva man ønsker at dagens ungdom skal påvirkes av. Opererte rumper, ballongpupper og andelepper - eller å gjøre det beste ut av den kroppen man har ved å fokusere på en sunn og aktiv livsstil.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My gad… at det går an…. ref: vg i dag….. :edie::tekola:

på tide de heller tar seg en tur på fjellet….. få litt frisk luft, roe neeeed…

...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ultiva skrev:

Hvordan kan man ha lavt selvbilde når man daglig velger å brette ut pupper og rumpe på internett? Kvinner som Isabel Raad og Sophie Elise Isachsen vet så inderlig godt at de provoserer og skader, men de blåser fullstendig i det. De forherliger overdreven plastikkirurgi og håver inn enorme pengesummer på det. Dette er provoserende fordi det er uetisk og forkastelig, og de påvirker titusenvis av unge kvinner/jenter til å tukle kirurgisk med friske og naturlige kropper. Essensen  i Mads Hansens låt er vel hva man ønsker at dagens ungdom skal påvirkes av. Opererte rumper, ballongpupper og andelepper - eller å gjøre det beste ut av den kroppen man har ved å fokusere på en sunn og aktiv livsstil.

Det er tilbakemeldingene de får på dette som gir de selvtillit. Så lenge de ikke har en selvtillit som stammer fra egne prestasjoner og sitt eget indre, men hele tiden må få bekreftelse utenfra må de hele tiden gå lengre i sin søken etter akkurat denne bekreftelsen.

http://www.sakkyndig.com/psykologi/artikler/avhengig.pdf

https://horisonter.wordpress.com/bekreftelse/

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ultiva skrev:

Hvordan kan man ha lavt selvbilde når man daglig velger å brette ut pupper og rumpe på internett? Kvinner som Isabel Raad og Sophie Elise Isachsen vet så inderlig godt at de provoserer og skader, men de blåser fullstendig i det. De forherliger overdreven plastikkirurgi og håver inn enorme pengesummer på det. Dette er provoserende fordi det er uetisk og forkastelig, og de påvirker titusenvis av unge kvinner/jenter til å tukle kirurgisk med friske og naturlige kropper. Essensen  i Mads Hansens låt er vel hva man ønsker at dagens ungdom skal påvirkes av. Opererte rumper, ballongpupper og andelepper - eller å gjøre det beste ut av den kroppen man har ved å fokusere på en sunn og aktiv livsstil.

Overdreven selvtillit, oppblåst selvbilde og elendig selvfølelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Gledelig å lese kommentarene under her! Folk begynner å forstå hva dette handler om🙏👌👍

Finner ingen kommentarer under jeg. Kanskje de er fjernet? 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marist
2 minutter siden, smalls skrev:

Finner ingen kommentarer under jeg. Kanskje de er fjernet? 🤔

Gå litt ned på sida og trykk på last inn kommentarer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marist skrev:

Gå litt ned på sida og trykk på last inn kommentarer 

Gjorde det, men kom ingenting opp. Merkelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg forstår at det kan ligge dårlig selvbilde bak stadige operasjoner for å fikse utseendet sitt. Jeg forstår også at når en lever av å være i ultra nærbilde så blir en nok ekstra fokusert på de tingene en ikke er fornøyd med. Men lavt selvbilde repareres ikke ved at en fortsetter unødvendige plastiske operasjoner. Og det blir ihvertfall ikke noe bedre av at en ufarliggjør og reklamerer for disse operasjonene på blogg lest av unge jenter.

Og uansett: hvis det du driver med er dårlig for selvbildet ditt så slutt å gjør det. Finn på noe annet!

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Gledelig å lese kommentarene under her! Folk begynner å forstå hva dette handler om🙏👌👍

Herlig! Her et det alle slags folk og ikke så mange som har noe til overs for IR, inntil eventuelt småjentefansen kommer med indignasjonen sin 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, smalls skrev:

Gjorde det, men kom ingenting opp. Merkelig!

Ja, det var merkelig for kommentarene ligger der. Men du må et godt stykke ned for å finne dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Diamant skrev:

Ja, det var merkelig for kommentarene ligger der. Men du må et godt stykke ned for å finne dem.

Vet det, men kommer ikke opp noe når jeg trykker på last inn kommentarer. Åh jeg vil å lese. :snurt:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, smalls skrev:

Vet det, men kommer ikke opp noe når jeg trykker på last inn kommentarer. Åh jeg vil å lese. :snurt:

Har du prøvd å vente litt når du har trykket på last inn kommentarer? Jeg opplever noen ganger at det tar en stund før de dukker opp. Det har vært et par ganger jeg har trodd at kommenaterene er slettet, men så dukker de opp etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, jabx skrev:

Er hun seriøs?

http://sraad.blogg.no/1532697098_jeg_anmelder_mads_hansen.html

Tror hun virkelig at det han driver faller inn under de bestemmelsene?

Hun bare truet med det på bloggen for klikk, han ble selvsagt ikke redd og la ut trusselen på instagramen sin. Så da ringte hun og ba om godt vær i stedenfor 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide business cbe får litt også. Tydelig at noen har vært på majorstuen. Forbilde? No way.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Spesialpedagog1 skrev:

Flere enn meg som synes det er vittig at mange av bloggerne bruker alderskortet mot Mads Hansen når forbildet deres Kim Kardashian er en dame på nærmere 40 år? 

Siden de er unge, så er de unnskyldt liksom. Han er bare 34 :P Synes alder er et dårlig argument 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...