Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Man utleverer vel ikke barn når man ikke har barn? Det ville vært mye mer naturlig å peke på bloggere med lesere som har barn når det kommer til utlevering av barn. Voksne mennesker er også påvirkelige. 

Herregud, må du ha det inn med teskje? 10-16 åringene har (forhåpentligvis) selvfølgelig ikke barn i dag, men de vil jo kanskje lære seg det senere. Du går da på skolen for å bruke det i jobb senere, selv om du ikke får bruk for det akkurat nå, gjør du ikke??

Voksne mennesker er langt mindre påvirkelige enn barn og ungdommer. Om du tror noe annet så trenger du en realitetssjekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, WCKD skrev:

Herregud, må du ha det inn med teskje? 10-16 åringene har (forhåpentligvis) selvfølgelig ikke barn i dag, men de vil jo kanskje lære seg det senere. Du går da på skolen for å bruke det i jobb senere, selv om du ikke får bruk for det akkurat nå, gjør du ikke??

Voksne mennesker er langt mindre påvirkelige enn barn og ungdommer. Om du tror noe annet så trenger du en realitetssjekk.

I all verdens dager, hva er poenget med å bli ufin? Jeg står for alt det jeg har skrevet, jobber med barn/unge og foreldre så vet veldig godt hva jeg snakker om. Mads Hansen gjør en viktig jobb, men er feig når det kommer til de større bloggerne. Det er min mening, du får ha din. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion

Har hørt at han vil holde seg inne med de store bloggerne for å unngå drama på eventer, nå når han er kjendis selv. Fotballfrue mannen har vært/er i fotballmiljøet, så da slipper de unna. Kan ikke bli mislikt der, vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Speedmaster skrev:

Vel fortjent! Mads skal ha en stor takk for å ha satt denne problematikken på kartet til folk flest.

Herlig type🙂

Enig! Unner ham hver eneste krone 😗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WCKD skrev:

Det eneste jeg ser dere gjøre er å klage på det Hansen ikke gjør fremfor å gi ham honnør for det han faktisk gjør.

Du misforstår veldig. Jeg elsker det Mads gjør, kjenner han gjennom jobb. Har også tatt dette face to face. Det er helt innafor å mene at han burde ta for seg den eldre garde. De som har ferdigutviklet frontallapp. Ikke bare ungjentene i begynnelsen av 20 åra. Han burde gå etter CBE, Marna og Anne Brith når det kommer til eksponering av barn. De er voksne kvinner, og de absolutt verste i «gamet»!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Hansen er ute etter en holdningsendring, og da er lesere i alderen 10-16 år det beste stedet å starte. Etterhvert vil han kanskje ta for seg den eldre garden med eldre lesere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Hummingbird2 said:

De som har ferdigutviklet frontallapp. 

Kjenner jeg er litt lei dette argumentet, som dukker opp titt og og ofte som et indirekte forsvar av disse kyniske forretningskvinnene. Når man er 18 år er man vurdert moden nok både til å drikke alkohol, stemme ved valg og kjøre bil - alt dette er handlinger som kan medføre en konsekvens. At en rosablogger da skal unnskyldes med umodenhet når hun fronter kropps- og kjøpepress, mot en målgruppe som er vesentlig yngre enn seg selv faller på sin egen urimelighet. Spesielt når motivet kun er egen økonomisk vinning. Det er så kynisk! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Speedmaster skrev:

Kjenner jeg er litt lei dette argumentet, som dukker opp titt og og ofte som et indirekte forsvar av disse kyniske forretningskvinnene. Når man er 18 år er man vurdert moden nok både til å drikke alkohol, stemme ved valg og kjøre bil - alt dette er handlinger som kan medføre en konsekvens. At en rosablogger da skal unnskyldes med umodenhet når hun fronter kropps- og kjøpepress, mot en målgruppe som er vesentlig yngre enn seg selv faller på sin egen urimelighet. Spesielt når motivet kun er egen økonomisk vinning. Det er så kynisk! 

Det må du gjerne tenke/være lei. 

For oss som er opptatt av forskning og nevrobiologi er det et godt argument. Forskningen viser gang på gang at konsekvenstenkning ikke er ferdig utviklet før etter 25 års alder. Derfor er det er helt legitimt argument. Så ja, de kan i større grad unnskyldes enn de på 25 +. Det er fakta, ikke synsing. Det er ingen unnskyldning, men en forskningsbasert forklaring. 

Men jeg er helt enig i resten av resonnementet ditt. Det er kynisk. Men da spesielt av de som er eldre enn 25, de har ingen unnskyldninger.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hummingbird2 said:

Det må du gjerne tenke/være lei. 

For oss som er opptatt av forskning og nevrobiologi er det et godt argument. Forskningen viser gang på gang at konsekvenstenkning ikke er ferdig utviklet før etter 25 års alder. Derfor er det er helt legitimt argument. Så ja, de kan i større grad unnskyldes enn de på 25 +. Det er fakta, ikke synsing. Det er ingen unnskyldning, men en forskningsbasert forklaring. 

Men jeg er helt enig i resten av resonnementet ditt. Det er kynisk. Men da spesielt av de som er eldre enn 25, de har ingen unnskyldninger.

Takk. Jeg kjenner godt til forskningen rundt dette, og bestrider det ikke. Mitt argument (og det er det rette) er at denne vinklingen ikke hører hjemme i debatten. Mads Hansen går etter legitime mål, og han gjør det effektivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Speedmaster skrev:

Takk. Jeg kjenner godt til forskningen rundt dette, og bestrider det ikke. Mitt argument (og det er det rette) er at denne vinklingen ikke hører hjemme i debatten. Mads Hansen går etter legitime mål, og han gjør det effektivt. 

Legitime mål ja, men fremdeles feigt å ikke ta tak i en heavy hitter som CBE. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, goldlion skrev:

Har hørt at han vil holde seg inne med de store bloggerne for å unngå drama på eventer, nå når han er kjendis selv. Fotballfrue mannen har vært/er i fotballmiljøet, så da slipper de unna. Kan ikke bli mislikt der, vet du. 

For Anna Rasmussen. Og Sraad er ikke store? CBE begynner å bli irrelevant, så jeg synes det er helt greit at hun ikke er førstepri. Og så ekstrem som de to andre er hun heller ikke, og målgruppa bør være mindre sårbare. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Legitime mål ja, men fremdeles feigt å ikke ta tak i en heavy hitter som CBE. 

Hadde det vært 2016 hadde jeg vært enig. Men CBE er ikke så heavy lenger, hun er langt over best før-datoen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Legitime mål ja, men fremdeles feigt å ikke ta tak i en heavy hitter som CBE. 

Du er bakpå, CBE er ikke en heavy hitter lenger. Du anser kanskje Voe som en toppblogger fortsatt og eller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WCKD skrev:

Du er bakpå, CBE er ikke en heavy hitter lenger. Du anser kanskje Voe som en toppblogger fortsatt og eller?

Aner ikke hvem VOE er. Men tør vedde på at går du ned Karl Johan med et bilde av CBE og RAAD, så vil 85% av de over 25 år vite hvem CBE er, kanskje 20% Raad. Mads henvender seg da ikke kun til de under 18 år? Gjør han? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Du er bakpå, CBE er ikke en heavy hitter lenger. Du anser kanskje Voe som en toppblogger fortsatt og eller?

CBE er definitivt en «heavy hitter» blant (relativt) unge mødre, derfor er hennes bloggpraksis noe som bør kommenteres av dem med mange lesere, som for eksempel Mads Hansen. Jeg har opplevd unge og oppegående mødre referere til CBEs blogg - i positive ordelag - når samtalen kommer inn på egne småbarn og netteksponering. Først etter at vi har snakket om hva dette kan bety for barnets fremtid, har de snudd og ikke vært så skråsikre på at «det er greit, bare bildene er pene» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Mads henvender seg da ikke kun til de under 18 år? Gjør han?

Det er jo nettopp det han gjør...

Hvorfor tror dere ellers at han går etter Rasmussen, Raad, krangler med Falch osv? Ser du ikke fellesnevneren for disse? Meget ung følgerskare!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Nå har vel Mads Hansen foretatt en prioritering. Jeg er ganske sikker på at hvis CBE eller andre gjør like ekstreme ting igjen som Anna Rasmussen og Isabel Raad vil nok den fruen også få oppmerksomhet fra Mads Hansen.

Jeg leser ingen av Rosabloggerne, rett og slett fordi jeg spyr av blandingen av såkalt journalistisk innhold og ren reklame. Men dere som gjør det, mener dere for alvor at dere er nødt til å lese og følge med på samtlige rosa blogger for å ha anledning til å kritisere en eller flere som gjør dumme eller ulovlige ting? Hvorfor er det anderledes for Mads Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vera skrev:

Jeg ser at Mads Hansen hylles som en «Gud» forskjellige steder (bl.a her). Vel, hvor er Mads Hansen ifht CBE? Som nesten må sies å være bloggernes mor mtp utlevering av barn, lyssky bedriftsvirksomhet og kommentarfeltjuks. Er han redd hun (eller fruen hennes) vil svare tilbake? Jeg beklager, men jeg får liksom ikke den store respekten for mannen når han så åpenbart velger ut hvem han skal «ta». Misforstå meg ikke, all ære til dem som setter lys på den bedritne og uetiske måten bloggere bruker barna sine på, og hvordan de bevisst lurer deres unge (og eldre) lesere trill rundt, men ærlig talt, Anna Rasmussen er ikke alene om dette Mads Hansen. Men det er stort sett henne du tar. Dukken som det ble laget et innlegg om på Instagram feks, den har også CBE reklamert for - og brukt egne barn i reklamen. Er ikke dette hårreisende? Hvorfor har du ikke skrevet om dette? Kle opp og style barnet sitt, la henne leke med miniatyr utgaven av seg selv, og dele bilder av seansen med resten av verden som publikum - mens barnet er fullstendig intetanende. Er ikke det litt..sykt? Sett søkelyset på dem som driver med juks og fanteri. AR inkludert, men ikke bare henne. Jeg er ganske sikker på at CBE kan vise frem helt andre tall enn AR på jukseriet sitt. Det er bare det at CBE pakker det inn på en helt annen måte enn AR. Og, frua til fruen er kanskje en kompis av Mads Hansen? Ikke vet jeg..

Dette er besvart ganske mye her. Han tar for seg de med en ung leserskare, det er dette det handler om i hovedsak; å sette det i perspektiv for de små barna som ikke klarer å tenke ordentlig selv, men bare lar seg påvirke. CBE er utenfor Mads Hansens målgruppe fordi hennes lesere og følgerne er folk som burde kunne klare å tenke sjæl. Og de fleste som følger henne gjør det vel for å få tak i materiale til å slenge dritt på KG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå har vel Mads Hansen foretatt en prioritering. Jeg er ganske sikker på at hvis CBE eller andre gjør like ekstreme ting igjen som Anna Rasmussen og Isabel Raad vil nok den fruen også få oppmerksomhet fra Mads Hansen.

Jeg leser ingen av Rosabloggerne, rett og slett fordi jeg spyr av blandingen av såkalt journalistisk innhold og ren reklame. Men dere som gjør det, mener dere for alvor at dere er nødt til å lese og følge med på samtlige rosa blogger for å ha anledning til å kritisere en eller flere som gjør dumme eller ulovlige ting? Hvorfor er det anderledes for Mads Hansen?

Jeg kan bare svare for egen del. Jeg reagerte på at han frikjente CBEs eksponering og bruk av barn i reklameblogg, parallelt med at han kritiserte Anna for det samme. Det henger altså ikke på greip. 

PS Mange unge mødre ser opp til Caroline og det hun har gjort/gjør. Unge kvinner som også gjerne følger med på hva Mads H mener og skriver

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Legitime mål ja, men fremdeles feigt å ikke ta tak i en heavy hitter som CBE. 

Bare fordi hun skaper enormt engasjement her på KG så betyr det ikke at hun er verken relevant eller interessant. Sløser han bort tiden sin med bloggere som AB, CBE og Marna, så mister han hele målgruppen sin. Han slår sprekker på trollene, og det er fantastisk at barn og unge følger med når han gjør det.

Ingen bryr seg om AB, CBE eller Marna - med mindre man er 30 pluss. Og har man ikke skjønt det da, så skjønner man det vel aldri. 

Eneste jeg synes er jævlig teit er at han ikke rører SE.

Endret av Mnjah
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...