Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

Det hevdes fra flere her at MHs tilhengerskare er «svært unge». Nå har jeg brukt litt tid på å bla både i rekken av følgere pluss her og der i kommentarfeltet, men jeg syns det ser ut til å være ganske mange voksne der. Det er mulig MH velger å snakke kun til de yngste, men de som ser postene hans er altså både unge, voksne og godt voksne. 

Det er uansett et mysterium for meg hvorfor han velger, etter å ha fått et konkret spørsmål om dette, å frikjenne en blogger for eksponering av barn, mens en annen spikres for det samme. Argumentet med at en ung og uerfaren/uutdannet blogger har fått en dukke oppkalt etter barnet sitt (som en del av en reklamekampanje) er så mye grovere enn at en godt voksen kvinne velger å bevisst bruke sine barn i en reklameblogg - kjøper jeg ikke. Jeg forsvarer ikke Anna, men stiller man disse to bloggerne opp mot hverandre - kommer CBE dårligst ut, i alle fall i mine øyne. Hun er voksen og hun påberoper seg journalistutdannelse som har lært henne mye ...

PS Beklager eventuelle skrivefeil og dårlig språk, skriver på mobil

PS 2 Ikke ment som konkurranse mellom hvem som er verst, men Anna fremheves stadig som den verste og jeg syns de r like ille, bare på forskjellig vis

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Akkurat nå, Vera skrev:

Jeg tror ikke det er noen her som ikke ser at det er en forskjell her. Jeg ser forskjellen, klart og tydelig. Allikevel mener jeg at konseptet på bloggen - hos begge (hos alle som eksponerer barn på denne måten!) er forkastelig. Jeg tror jeg snart roper meg hes på å prøve og få frem poenget mitt - jeg vil ha bort eksponeringen av barn! Og jeg hadde så troen på Hansen og hans kampsak, helt til nå hvor han sier han går god for den enes eksponering. Jeg kan ikke fatte og begripe at rettsstaten Norge godtar denne type eksponering av barn - det er mange år siden vi avskaffet barnearbeid! Disse bloggerbarna stilles ut på bloggen som dekker hele landet - og ut av landets grenser hver bidige dag - og de slipper faen meg unna med det! Dette handler om barn som blir dratt med på jobb hver bidige dag, barn som får brettet ut privatlivet sitt foran hele Norge - og verden hver bidige dag! For at mor (eller far) skal tjene penger på dem. Vi syns menneskehandel er grufullt - men hva er det vi sponser her? Jeg hater at uskyldige barn skal bli brukt i dette skitne spillet. Jeg hater at dette skal være lov, og at barnet nok en gang er den tapende part. Jeg anser ALLE bloggere som bruker barna sine for å fremheve seg selv, og tjene penger på å utlevere dem for en hel verden - for kyniske, kalkulerende drittsekker som aldri burde hatt ansvar for barn. For det ansvaret klarer de jo åpenlyst ikke å ta! Og dette bør ikke være en debatt på hvem som er verst, det bør være en debatt på at eksponering av barn burde vært forbudt ved lov. 

1: Du er klar over at vi er HELT ENIG når det gjelder eksponering av barn og hvilken heslig styggedom det er av femtenhundre millioner grunner? Ikke bruk mer tid på det. Vi er ENIGE. 

2: For meg virker det som om du og andre legger veldig mye i en uttalelse fra Mads. Jeg oppfatter det han har sagt som direkte om dukkene - ikke generelt om eksponering av barn. Jeg vil imidlertid understreke at jeg driter i innpakningen, årsaken, virkningen, motivet, middelet - jeg HATER eksponering av barn som ikke har samtykke kompetanse til å nekte eller forstå konsekvensen. Jada - Mads kan sikkert bli tydeligere. Nå er Mads' metode en-linjers bildetekster og sjelden noe dypere enn det. Med mindre det finnes noe mønster i at han til stadighet uttaler at CBE er å sammenligne med Guds moder ser jeg ingen grunn til å kritisere han for det jeg altså oppfatter som EN uttalelse om en bestemt dukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, Berga skrev:

Jeg forsvarer ikke Anna, men stiller man disse to bloggerne opp mot hverandre - kommer CBE dårligst ut, i alle fall i mine øyne. Hun er voksen og hun påberoper seg journalistutdannelse som har lært henne mye ...

Her har du et veldig godt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, virkelig skrev:

Men da mener du vel han skal ta for seg funkygine også, som er den aller verste omtrent når det kommer til eksponering av mindreårige og bruker de i reklame. Som også er med på bloggerne i hvertfall for 2.sesong . Du må skjønne han ikke bare kan hamre løs på alle bloggere, men han sender vel kanskje noen signaler til andre bloggere. Han har tatt veldig for seg av både Sraad og AR, men ikk SE ? Så da kan en jo lure på det også. 

Han går god for CBE. Han burde ikke gå god for NOEN som driver med eksponering av barn - hvis dette er hans kampsak. Da begynner jeg plutselig å lure på hva agendaen hans egentlig er..

Det var ikke vanskeligere enn å svare «jeg tar fullstendig avstand fra all eksponering av barn, enten det er AR, CBE, Funkygine eller whatsoever - men jeg kan ikke ta for meg alle, da er jeg redd mitt poeng misses» 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, Vera skrev:

Han går god for CBE. Han burde ikke gå god for NOEN som driver med eksponering av barn - hvis dette er hans kampsak. Da begynner jeg plutselig å lure på hva agendaen hans egentlig er..

Det var ikke vanskeligere enn å svare «jeg tar fullstendig avstand fra all eksponering av barn, enten det er AR, CBE, Funkygine eller whatsoever - men jeg kan ikke ta for meg alle, da er jeg redd mitt poeng misses» 

Jeg er faktisk helt enig med deg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Han går god for CBE. Han burde ikke gå god for NOEN som driver med eksponering av barn - hvis dette er hans kampsak. Da begynner jeg plutselig å lure på hva agendaen hans egentlig er..

Det var ikke vanskeligere enn å svare «jeg tar fullstendig avstand fra all eksponering av barn, enten det er AR, CBE, Funkygine eller whatsoever - men jeg kan ikke ta for meg alle, da er jeg redd mitt poeng misses» 

👏 Han kunne svart så mye klokere enn det han gjorde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Vera skrev:

Han går god for CBE. Han burde ikke gå god for NOEN som driver med eksponering av barn - hvis dette er hans kampsak. Da begynner jeg plutselig å lure på hva agendaen hans egentlig er..

Det var ikke vanskeligere enn å svare «jeg tar fullstendig avstand fra all eksponering av barn, enten det er AR, CBE, Funkygine eller whatsoever - men jeg kan ikke ta for meg alle, da er jeg redd mitt poeng misses» 

Nettopp👌👍👏

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vera skrev:

Mhm, like fin hersketeknikk som når folk som er kritiske til bloggerne, og bloggerne + den ihuga fansen + deres partnere svarer de kritiske røstene med «dere er bare noen bitre sjalu, gamle kjerringer som skulle ønske dere kunne leve av blogging» 😂 

Men fra spøk til alvor. Slutt å forsvare folk som bedriver barnearbeid.

Og, finn meg gjerne i CBE tråden er du snill 😘

Hvor i all verden har jeg forsvart CBE? Jeg har forsvart Mads Hansens valg av bloggere/målgrupper/strategi og med det konkluderer du at jeg forsvarer CBE? Bra resonnert. 

Det er dette som er feil med anti-CBE-fansen;  det blir så vanvittig usaklig om man ikke er like gira på å ta CBE som de (du) er. 

Ikke svarte du på den feilaktige påstanden du kom med om at CBE var først, denne gangen heller. 

Endret av Mnjah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mnjah skrev:

Hvor i all verden har jeg forsvart CBE? Jeg har forsvart Mads Hansens valg av bloggere/målgrupper/strategi og med det konkluderer du at jeg forsvarer CBE? Bra resonnert. 

Det er dette som er feil med anti-CBE-fansen;  det blir så vanvittig usaklig om man ikke er like gira på å ta CBE som de (du) er. 

Ikke svarte du på den feilaktige påstanden du kom med om at CBE var først, denne gangen heller. 

Det hjelper ikke argumentasjonen din når du generaliserer så grovt som du gjør. Agendaen din skinner veldig tydelig i gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, CecilieX skrev:

Det hjelper ikke argumentasjonen din når du generaliserer så grovt som du gjør. Agendaen din skinner veldig tydelig i gjennom. 

«Agendaen»... 🙄 Jeg generaliserer fordi de gangene jeg er innom CBE-tråden, så gjennomsyres den av usaklig kritikk, med et par fantastiske kritiske innlegg ispedd. Den gangen noen kritiserte henne for å ha for små sko fordi de hadde zoomet inn på bildet på Instagram var dråpen. Så jeg har absolutt ingen agenda, jeg er bare lei av det ensidige fokuset. I dette tilfellet er det Mads Hansen som får gjennomgå i CBE-agendaen (deres, ikke min). 

KG (noen brukere og innlegg) gjør en fantastisk bra jobb med å dokumentere og vise hvor falske og manipulative CBE og frue-frua er, mens Mads Hansen tar for seg Raad, AR og de med yngre målgrupper. Flott! sier jeg. Ikke bra nok! sier dere.

Ingen her skriker etter at han bør ta for seg Funkygine, som er en av de aller verste. Hun har fremdeles en god venninne-tonen med leserne, er raus og byr på seg selv (i motsetning til stive og krasse CBE) og eksponerer den lille nyfødte så mye de bare kan. Nei, det er bare CBE som gjelder. Men såklart, det er JEG som har en agenda her altså...

Endret av Mnjah
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mnjah skrev:

«Agendaen»... 🙄 Jeg generaliserer fordi de gangene jeg er innom CBE-tråden, så gjennomsyres den av usaklig kritikk, med et par fantastiske kritiske innlegg ispedd. Den gangen noen kritiserte henne for å ha for små sko fordi de hadde zoomet inn på bildet på Instagram var dråpen. Så jeg har absolutt ingen agenda, jeg er bare lei av det ensidige fokuset. I dette tilfellet er det Mads Hansen som får gjennomgå i CBE-agendaen (deres, ikke min). 

KG (noen brukere og innlegg) gjør en fantastisk bra jobb med å dokumentere og vise hvor falske og manipulative CBE og frue-frua er, mens Mads Hansen tar for seg Raad, AR og de med yngre målgrupper. Flott! sier jeg. Ikke bra nok! sier dere.

Ingen her skriker etter at han bør ta for seg Funkygine, som er en av de aller verste. Hun har fremdeles en god venninne-tonen med leserne, er raus og byr på seg selv (i motsetning til stive og krasse CBE) og eksponerer den lille nyfødte så mye de bare kan. Nei, det er bare CBE som gjelder. Men såklart, det er JEG som har en agenda her altså...

Det du skriver stemmer ikke. De fleste her inne er aktive i flere tråder,    så nei, det er ikke bare «CBE som gjelder». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mnjah skrev:

Hvor i all verden har jeg forsvart CBE? Jeg har forsvart Mads Hansens valg av bloggere/målgrupper/strategi og med det konkluderer du at jeg forsvarer CBE? Bra resonnert. 

Det er dette som er feil med anti-CBE-fansen;  det blir så vanvittig usaklig om man ikke er like gira på å ta CBE som de (du) er. 

Ikke svarte du på den feilaktige påstanden du kom med om at CBE var først, denne gangen heller. 

Jeg tror ikke du har fulgt med i timen..grunnen til at CBE er et tema her, er fordi Hansen SPESIFIKT har gått god for akkurat henne. Han sier at hennes markedsføring og eksponering av barna sine i jaget på penger er innafor. DET er det som diskuteres her, ikke skostørrelsen hennes eller hårfargen. Det er du som legger opp til en usaklig debatt her.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.9.2018 den 17.03, Speedmaster skrev:

Kjenner jeg er litt lei dette argumentet, som dukker opp titt og og ofte som et indirekte forsvar av disse kyniske forretningskvinnene. Når man er 18 år er man vurdert moden nok både til å drikke alkohol, stemme ved valg og kjøre bil - alt dette er handlinger som kan medføre en konsekvens. At en rosablogger da skal unnskyldes med umodenhet når hun fronter kropps- og kjøpepress, mot en målgruppe som er vesentlig yngre enn seg selv faller på sin egen urimelighet. Spesielt når motivet kun er egen økonomisk vinning. Det er så kynisk! 

En 18-åring er "moden" for dette på papiret, men ikke i realiteten. 18-årsgrensen er gammel og utdatert, og er kun der av historiske årsaker. Skulle man hatt en grense som var mer biologisk riktig ville det vært i midten av 20-årene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 17.30, Hummingbird2 skrev:

Legitime mål ja, men fremdeles feigt å ikke ta tak i en heavy hitter som CBE. 

Man kan ikke ta hele verden på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 19.22, Berga skrev:

Jeg kan bare svare for egen del. Jeg reagerte på at han frikjente CBEs eksponering og bruk av barn i reklameblogg, parallelt med at han kritiserte Anna for det samme.

Link?

Edit: Så det nå. Kan ikke skjønne at han mener CBEs misbruk er innafor. Hadde han sagt at han ikke har tid til å ta for seg CBE også så hadde jeg skjønt det.

Endret av jabx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Speilvegg

Mads Hansen etterlyser på Instastoryen sin bilder av bloggere eller kjendiser som åpenbart har fiklet med bilder de har lagt ut på SoMe siste måneden. Det må gis bevis/begrunnelse for hvorfor du tror det er fiklet med. 

Dette må jo være noe for detektivene her inne på Kvinneguiden. 😊

Endret av Speilvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Speilvegg skrev:

Mads Hansen etterlyser på Instastoryen sin bilder av bloggere eller kjendiser som åpenbart har fiklet med bilder de har lagt ut på SoMe siste måneden. Det må gis bevis/begrunnelse for hvorfor du tror det er fiklet med. 

Dette må jo være noe for detektivene her inne på Kvinneguiden. 😊

Fikk han med seg fadesen cbe tro? Juks og fanteri på bildene. Redigerte seg tynnere. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...