Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg skulle gjerne også lest det han har skrevet om fotballfrue og Funkgiene, har du linker @Orly?

Jeg er både enig og uenig i det du skriver @TøffeSnåkus

Når det gjelder AR synes jeg det var helt ok det han skrev. At hun er en av de verste på utlevering og et veldig dårlig forbildet i så måte, er udiskuterbart synes jeg. Hun må også tåle at noen setter ord på det! Det betyr jo ikke at sannheten ikke svir, men det er langt fra mobbing det MH skrev synes jeg! Oppfølgingen til AR er jo også helt håpløs, både med å sammenlikne noen bilder av barnet til MH sin samboers FB, og ikke minst det siste bildet av rumpa si, hvor hun så tydelig prøver å fremprovosere mer reaksjoner! De reaksjonene hun noen dager før satt og gråt for! 

Når det gjelder IR mener jeg hun må tåle å få kritikk for å være et dårlig forbildet når det gjelder kroppshysteriet. Hun har jo gått ut og sagt at hun angrer på operasjonene, men hvis man tar en titt på IG fortsetter hun jo å fremme operasjoner og hvor viktig det ytre er! Det er jo virkelig kun bilder av henne, mer eller mindre lettkledd, som ligger ute! Når man ser kommentarene ser man at hun har veldig mange unge følgerne, og her har hun et udiskutabelt ansvar. 

Mitt «problem» med disse to er at de også bringer frem mammaen i meg! Jeg får ofte lyst til å bare klemme dem når jeg leser hva de skriver/ser bildene de legger ut! Får så lyst til å gi dem av min visdom hva som virkelig betyr noe her i verden. Jeg synes ingen av de ser lykkelige ut, jeg får mest vondt av dem. Det er her jeg får problemer med MH og spesielt mengden av skyts mt IR. Jeg savner både en helhetlig diskusjon om bloggere/påvirkerne og deres ansvar, og da også de mer voksne, mer etablerte, mindre sårbare bloggerne. 

Når man er voksen har man et ansvar for hva og hvem man påvirker, dette gjelder de alle, inkludert MH selv. Jeg synes han gjør en viktig jobb med å sette bloggeres virksomhet på agendaen, men jeg ser frem til at han i mye større grad inkluderer de mer voksne bloggerne også. 

Bra tilsvae. Veldig enig faktisk. Synes det vedr Raad ble litt vel i overkant men nå har de begravd stridsøkt ser jeg. Hun har ringt han. Finito finale. AR er bare enkel. Dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Hvis Mads Hansen får PR av å holde fokus på de riktige temaene, så skal han få lov til å få all PR i verden for mitt vedkommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Noen mennesker er opptatt av samfunnet vi lever i, hva mediene formidler og hvordan folk utøver i´sin mediemakt og hva d bruker den til.

Andre skjønner ikke slike ting så godt, og skylder på misunnelse og jantelov.

Det var noe med det, da. 

Jeg synes debatten MH tar opp er veldig viktig, men han mister meg litt med måten han gjør det på. Han kan godt rette kritikk direkte til enkeltpersoner, men det er synd han skal begynne å kommentere kroppsdelene til enkelte på en nedsettende måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke misunnelig, men jeg undres seriøst over hvordan noen kan tjene så mye penger bare på piss? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pøbelsara skrev:

Noen mennesker er opptatt av samfunnet vi lever i, hva mediene formidler og hvordan folk utøver i´sin mediemakt og hva d bruker den til.

Andre skjønner ikke slike ting så godt, og skylder på misunnelse og jantelov.

Joda skjønner det 😉 Men klarte ikke la vær, for det er nok av de eksemplene også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Er jeg misunnelig ...?

Hva er det å misunne? De er unge og i følge "jeg er et offer"-kampanjen så usikker på seg selv at de må operere både her og der. På grunn av yrket hun har valgt - ikke helt sikker på hva vi skal kalle det, er jo mer enn blogg når man også er på Paradise Hotel og eksponeres 24 timer i døgnet - eksponeringsartist (?) føler hun presset og blir usikker på om hun tar seg ut foran kamera. Andre bloggere har manipulert bilder til det ugjenkjennelige. Er denne usikkerheten noe å misunne?

Klart, det hadde vært kjekt å få 2-300.000 i månedslønn, men hva er prisen for det? Den eksponeringen disse utsetter seg selv og sine for er jo ikke sunn. De blir jo syke alle sammen enten det nå er forvrengt kroppsbilde som fører til operasjoner eller spiseforstyrrelser. 

Og så er det jo også slik at en vakker dag så er de blitt for gamle til å ha nyhetens interesse. Jeg trekker fremdeles inn en noe kjedelig 5-sifret netto månedslønn hver måned og kan regne det som rimelig sannsynlig at dette fortsetter til pensjonsalder. Da vil jeg ha jobbet i ca 40 år (fratrukket noen kortere perioder med arbeidsledighet) med sikker inntekt.

Hva skal bloggeren gjøre på når ikke Paradise Hotel eller sponsorene for bloggen er interessert lenger? Jeg håper jo at man med en 6-sifret månedsinntekt setter av rikelig med midler til en senere anledning - men med holdningen til utdannelse frykter jeg at så ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg ser at man ikke går av veien for å kritisere Mads Eriksens sans for humor og programmene han lager.

Jeg lurer på hvorfor det er relevant? Det er mange humorister og stand-up'ere jeg ikke liker heller. Ikke er jeg overbegeistret for Freddy Kalas. Men betyr det at jeg har rett til å disse alt de gjør, kalle dem for drittsekk og mere til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Noen mennesker er opptatt av samfunnet vi lever i, hva mediene formidler og hvordan folk utøver i´sin mediemakt og hva d bruker den til.

Andre skjønner ikke slike ting så godt, og skylder på misunnelse og jantelov.

Nettopp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lalala123 skrev:

Det ikke folk tåler er hvor mye disse bloggerene drar inn av penger. Det er derfor. Og kun derfor de «må tåle kritikk» haha. Folk går helt av skaftet fordi de vrikker litt på rumpa og vifter litt ev. mye med pengene og oppfører seg som 20 åringer flest. Folk elsker å ha noe å ta dem på, fordi the er så inni H mye penger på «bare en blogg». :fnise:

 

Så du mener vi bare er bitter og misunnelig på de? Nå må folk kutte ut å dra frem misunnelsekorte. Jeg tjener bra og har fint liv med en flott sønn, samboer, jobb, gode venner og familie. Sorry, jeg finnes verken bitter og misunnelig på de. Penger er faktisk ikke alt og du blir ikke lykkelig av penger. Som 20 åringer flest? Jeg kjenner ingen 20 åringer som oppfører seg slik.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christy89 skrev:

Så du mener vi bare er bitter og misunnelig på de? Nå må folk kutte ut å dra frem misunnelsekorte. Jeg tjener bra og har fint liv med en flott sønn, samboer, jobb, gode venner og familie. Sorry, jeg finnes verken bitter og misunnelig på de. Penger er faktisk ikke alt og du blir ikke lykkelig av penger. Som 20 åringer flest? Jeg kjenner ingen 20 åringer som oppfører seg slik.

Bitter og misunnelse er ikke mine ord. Det er sikkert mange som vil benekte det jeg skrev og det er helt greit. Trenger ikke være enig! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lalala123 skrev:

Bitter og misunnelse er ikke mine ord. Det er sikkert mange som vil benekte det jeg skrev og det er helt greit. Trenger ikke være enig! 😀

Men jeg spør om det du mente selv om du ikke sa det rett ut. Så klart benekter man noe som man ikke er. Tror ytterst som kritiserer faktisk er misunnelig og irriterer seg grønn over at de har god råd.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hmmm

Jeg har vært kritisk til MH i forhold til hvordan han har forholdt seg til IR. Jeg brukte definisjonen på mobbing og påpekte at det kunne være elementer av definisjonen som kunne passe. 

MEN

Hvis det er slik nå at Mads Hansen har lovet å ikke skrive mer om henne så synes jeg han har vært for grei. Pr dags dato er IR Norges største blogger, med all den påvirkningskraft som ligger i det. At hun skal ha «carte blanche» på å slippe kritikk er virkelig veldig uheldig. Skulle det ikke mer til en noen trusler til? 

MH har tatt selvkritikk på form og innhold, så jeg hadde sett frem til at han skulle fortsette sin kritikk av rosabloggere, noen erfaringer rikere. 

Helt ærlig, vi hadde trengt at noen påpekte alt det som er kritikkverdig i bloggverden, det være seg løgn og bedrag og negativ påvirkning på tildels svært unge lesere. 

Hvis han virkelig har lovet at han aldri skal påpeke noe som helst av IR sin kritikkverdige virksomhet så burde han snarest sjekke om han har forlagt ballene sine et eller annet sted. IR er en av verstingene når det kommet til å fronte usunt fokus på kropp. Hun, mer en noen annen, burde ses i kortene på daglig basis, slik at hun ikke slipper unna med å tale med to tunger. 

Jeg kritiserte ham for å ikke egentlig være så opptatt av kroppspress, og kan ikke se at hans retrett ikke er noe annet enn en bekreftelse på det. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, CecilieX skrev:

Hmmm

Jeg har vært kritisk til MH i forhold til hvordan han har forholdt seg til IR. Jeg brukte definisjonen på mobbing og påpekte at det kunne være elementer av definisjonen som kunne passe. 

MEN

Hvis det er slik nå at Mads Hansen har lovet å ikke skrive mer om henne så synes jeg han har vært for grei. Pr dags dato er IR Norges største blogger, med all den påvirkningskraft som ligger i det. At hun skal ha «carte blanche» på å slippe kritikk er virkelig veldig uheldig. Skulle det ikke mer til en noen trusler til? 

MH har tatt selvkritikk på form og innhold, så jeg hadde sett frem til at han skulle fortsette sin kritikk av rosabloggere, noen erfaringer rikere. 

Helt ærlig, vi hadde trengt at noen påpekte alt det som er kritikkverdig i bloggverden, det være seg løgn og bedrag og negativ påvirkning på tildels svært unge lesere. 

Hvis han virkelig har lovet at han aldri skal påpeke noe som helst av IR sin kritikkverdige virksomhet så burde han snarest sjekke om han har forlagt ballene sine et eller annet sted. IR er en av verstingene når det kommet til å fronte usunt fokus på kropp. Hun, mer en noen annen, burde ses i kortene på daglig basis, slik at hun ikke slipper unna med å tale med to tunger. 

Jeg kritiserte ham for å ikke egentlig være så opptatt av kroppspress, og kan ikke se at hans retrett ikke er noe annet enn en bekreftelse på det. 

Han ble ikke skremt av trussel om anmeldelse, selvfølgelig ikke. Han la ut selve trusselen humoristisk også 😊 Men hun ringte ham og ba om våpenhvile og det respekterte han og de var enige om at fans på begge sider tok helt av med drittslenging.

Tror ikke hun har fått et fripass men at de skulle slutte med denne fighten nå. Det er nok av andre medieprofiler som også henger henne ut, fordi hun fronter kroppspress, og de har også gjort det lenge - så håper hun skjønner at hun må endre kurs for at dette skal ta slutt. 

Jeg synes hun bør slutte å fronte den opererte kroppen hun sier hun er så misfornøyd med, men som hun samtidig viser lettkledd i de fleste bilder. Først da vil folk se om hun virkelig mener det hun sier og at det ikke bare er spill for galleriet, og klikk. Time will show 😊

Endret av Justlooking
Tilføring
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trulteskogen skrev:

cry me a river. Isabell Raad endte opp med å være den voksne her, som initierte "våpenhvile". Vi får se hvor lenge det går før denne Hansen velger seg ut et nytt byttedyr.

😂😂😂

Usikker på om jeg skal lese eller hoppe over alle de tåpelige kommentarene dine. 

Denne var så kort, at jeg leste hele. 

Du skriver at IR er den voksne😂😂 

Kan ikke annet enn å gapskratte. 

Hun skjønner jo nå at hun har tapt ansikt for "hele" Norge, og ikke har noe å stille opp med mot han. 

Hvem var det som var den voksne, som prøvde å møte IR for å prate om dette for ei god tid tilbake? 

Hvem var den feige som ikke ville det? 

Som heller ville sitte å skrive dritt på bloggen sin, og ikke minst gråte foran et kamera. 

Jeg er rystet over at noen kan sitte å forsvare denne jenta, som er langt fra noe bra forbilde for dagens ungdom. 

Jeg synes det er skammelig!!

Men stort sett er det jo 13-14åringer som støtter henne. De som ser opp til denne plastikkdukka. 

 

Mads Hansen er en utrolig herlig fyr. Blir like glad hver gang jeg ser han har lagt ut ny instastory.  

Han tuller med andre, og han tuller med seg selv. 

Stakkars mennesker som ikke tåler det, som setter seg ned og gråter, og roper etter sympati på bloggen sin. 

Håper de etterhvert kan få profesjonell hjelp, for det tror jeg det er behov for, av flere grunner. 

Endret av Putti
Skrivefeil
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, pøbelsara skrev:

Noen mennesker er opptatt av samfunnet vi lever i, hva mediene formidler og hvordan folk utøver i´sin mediemakt og hva d bruker den til.

Andre skjønner ikke slike ting så godt, og skylder på misunnelse og jantelov.

👏👏👏👏

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet litt respekten for han nå, han fremstod som morsom og brydde seg ikke, men når det blir nevnt politianmeldelse, så løper han vekk med halen mellom bena. Han var så eplekjekk, og tøff, også ble han en liten guttevalp, og vil ha våpenhvile... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Speedmaster skrev:

Jeg fikk økt respekt for han nå. Han fremstod som morsom og brydde seg ikke, til tross for politianmeldelse, men når han ser at ting var i ferd med å spinne ut av kontroll tok  han ansvar som en voksen mann og inngikk våpenhvile til ting roet seg litt. 

Enig. Hadde han bare fortsatt og ikke ville ha våpenhvile, så hadde det vært umodent. Han har jo faktisk prøvd å komme i prat med henne før, men hun nektet. Andmeldelsen hadde nok blitt hendlagt (som mange blir) og han satt neppe å var redd. Han tok dette på en voksen måte 🙂

Endret av LeilaS
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...