Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Trulteskogen skrev:

Hvor mange eksponerer ikke barna sine på facebook og instagram? Vanlige norske mødre og fedre som dytter drittungen sin i trynet på andre gjennom stadige bilder, videosnutter og skildringer fra hverdagens tjas og mas? 

Hvorfor er det vanskelig å se forskjell på foreldre som poster bilder av barna på en privat profil med få følgere og bloggere som poster bilder for å få klikk? Klikk som de kan bruke som argumentasjon for at sponsorer skal benytte nettopp dem til markedsføring. Det er slik bloggere tjener penger. Vanlige foreldre gjør ikke det sistnevnte. De trenger "kun" å bekymre seg over hvor bildene ender opp. Og ja, selvsagt er også dette kritikkverdig og bekymringsverdig og mange som snakker om dette også, men dette finner du eventuelt i tråder under Familie, ikke rampelys. Men alt i alt: Kari Normann legger ikke ut bilde av kidden fordi hun håper på sponset barnevogn. 

Ja, det er kritikkverdig med ALLE bloggere som bruker barna sine, og de som mener "vi" kun skriker opp om MTM har enten ikke skjønt at de er i tråden om MTM (vi kan ikke snakke om andre bloggere i spesifikke tråder fordi det slettes som avsporing) og at det finnes tilsvarende diskusjoner i de andre bloggertrådene, eller de påpeker at en knøttliten blogger uten påvirkningskraft (som ingen aner hvem er og derfor ikke har vært oppmerksom på) gjør det samme som denne bloggeren med millioninntekter, eller at ingen rett og slett følger med på absolutt alle bloggere som absolutt må vrenge sjela si for penger. 

13 timer siden, Lalala123 skrev:

Han gjorde det selv, med å legge det bildet ut av datteren til Anna Rasmussen. Han brukte barnet hennes i jakten på tilhengere. Han er ikke -hakket- bedre selv!

Hvorfor brukes argumentet om at han gjør dette for penger og derfor er like ille? Mads Hansen har en godt betalt jobb i VGTV. Bloggerne har 0 karriere. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Vipser skrev:

Hvorfor er det vanskelig å se forskjell på foreldre som poster bilder av barna på en privat profil med få følgere og bloggere som poster bilder for å få klikk? Klikk som de kan bruke som argumentasjon for at sponsorer skal benytte nettopp dem til markedsføring. Det er slik bloggere tjener penger. Vanlige foreldre gjør ikke det sistnevnte. De trenger "kun" å bekymre seg over hvor bildene ender opp. Og ja, selvsagt er også dette kritikkverdig og bekymringsverdig og mange som snakker om dette også, men dette finner du eventuelt i tråder under Familie, ikke rampelys. Men alt i alt: Kari Normann legger ikke ut bilde av kidden fordi hun håper på sponset barnevogn. 

Ja, det er kritikkverdig med ALLE bloggere som bruker barna sine, og de som mener "vi" kun skriker opp om MTM har enten ikke skjønt at de er i tråden om MTM (vi kan ikke snakke om andre bloggere i spesifikke tråder fordi det slettes som avsporing) og at det finnes tilsvarende diskusjoner i de andre bloggertrådene, eller de påpeker at en knøttliten blogger uten påvirkningskraft (som ingen aner hvem er og derfor ikke har vært oppmerksom på) gjør det samme som denne bloggeren med millioninntekter, eller at ingen rett og slett følger med på absolutt alle bloggere som absolutt må vrenge sjela si for penger. 

Hvorfor brukes argumentet om at han gjør dette for penger og derfor er like ille? Mads Hansen har en godt betalt jobb i VGTV. Bloggerne har 0 karriere. 

Jeg sa han fikk tilhengere av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lalala123 skrev:

Nei, det er jo ikke slik jeg har oppfattet det heller. Det er køddingen jeg snakker om. Klart beskyttelsesinnstinktet kommer frem når det dreier seg om sine egne. Man ser ikke ting på samme måte da. Som en refleks slår man på «beast mode» når en nerve blir rørt, selv om det bare er kødd. Poenget var at alt er kjempegøy, så  lenge det ikke dreier seg om enselv eller sine egne..Den uthengingen Mads driver med bloggerne som bare skal være kritikk, humor, og underholdning, er ikke bare det. Tilhengerne hans mener det, men jeg tipper at hadde de blitt gjort det samme mot, så hadde de ikke sett det på samme måte. Ikke bare det, men jeg mener at måten han holder på, viser at han er ikke noe bedre «forbilde» enn de han kritiserer. Han har fått en hel fanskare som tror det er greit å mobbe, drive med trusler etc etc. Dette hatet som bloggerne får mot seg er vel ikke noe særlig bedre «påvirkning» enn hvorvidt de blir påvirket til å operere seg eller ei? Bildet han la ut av datteren til Anna viser ikke på noe måte at han har noen bedre holdninger selv ved å legge det ut for å få flere tilhengere? Jeg mener han dreit seg ut ved å legge ut det bilde, det blir latterlig selvmotsigende. 

Nå de det nå sånn at 90% av de han legger ut innlegg om ler av det selv. Det er kun disse to som reagerer med å bli sinte og ser på det som mobbing. Så nei, det er ikke sånn at alt er kjempegøy så lenge det ikke handler om deg selv, fordi de aller fleste, og ihvertfall de alle fleste som stikker hodet frem i media, har noe som kalles selvironi.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, Lalala123 skrev:

Jeg sa han fikk tilhengere av det..

Jeg blir litt sånn "å buhu".

Det er mange som får tilhengere fordi det de skriver blir lest og delt. 

Men premisset ditt er feil: Bloggina Blogger legger ut bilde av Mini. Da har hun tatt et valg overhodet på sitt barn. Selve det at hun har gjort det betyr at hun har frigitt bildet til bruk/misbruk. Der starter problemet. Hvis Bloggina Blogger ikke ønsker at bildet skal bli brukt i sammenhenger som ikke er heldig for barnet: la være å legge det ut! Seriøst!

Men det er ikke derfor Bloggina Blogger kritiserer Ole Kritiker. For Bloggina er det egentlig positivt med enhver omtale - enten det er negativt eller positivt. Så hvis hun kan ikle seg offerrollen og holde liv i bloggkommentarfeltet sitt på den måten så er det inntekter rett i lommen hennes.

Og når Ole Kritiker omtaler hennes bilde av Mini og bruker bildet som eksempel på uheldig eksponering så burde det gå et lys opp for Bloggina. Men det eneste lyset som kommer på i de kretser er dollartegnet - taper jeg eller vinner jeg inntekter på denne kritikken?

Det beste var bloggeren som fikk betalt sydentur av sponsor og som hadde en fantastisk tur - helt til Macbooken hennes ble stjålet, På tross av at hun hele uken hadde skrytt av hotellet og stedet snudde hun helt om og slaktet hele stedet. Det er min påstand at noen av disse bloggerne rett og slett ikke skjønner forskjellen på betalt jobb og privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trålet gjennom alle instainnlegg til Mads Hansen vedrørende hva har har sagt om andre bloggere enn MTM og Raad. En kan med alvor ikke mene at de er av samme kaliber som innleggene om Raad? Ikke i nærheten engang, for med de andre håner han ikke personen og evnt utseende i samme rett og slett ufine måte. Han tøyser med puppene til Linni M ja men håner dem ikke. Han turte ikke det i samme grad før men så har vel Raad trigget noe i han og helt klart har oppmerksomheten han får trigget han til å gjøre det enda mer. 

Jeg så ingenting om Funkygine eller fotballfrue som han selv hevner i svaret til Trine Grung på MTM sin Facebook-side. Synes forøvrig Grung har flere gode poenger. For det er gjentagende med Raad, opp til flere ganger, fordi han ser han får massiv oppmerksomhet på det...ergo relativ enkel hersketeknikk i mine øyne for å skape blest rundt seg selv. Humor kanskje men han er en enkel fotballspiller, ikke humorist. Wannabe humorist som streber etter å bli sett. 

Han kaller seg selv influencere og med over 250 t følgere på insta er han rollemodell på lik linje med resten av gjengen med mange følgere. Han har et ansvar og det grenser til det dumme når han kun tar de som ikke evner helt å forsvare seg. Blir for dumt spør du meg. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, superdupermeg skrev:

Nå de det nå sånn at 90% av de han legger ut innlegg om ler av det selv. Det er kun disse to som reagerer med å bli sinte og ser på det som mobbing. Så nei, det er ikke sånn at alt er kjempegøy så lenge det ikke handler om deg selv, fordi de aller fleste, og ihvertfall de alle fleste som stikker hodet frem i media, har noe som kalles selvironi.

Som sagt i tidligere innlegg jeg er ikke enig i alt hva disse bloggerene sier og gjør. Er enig i noe kunne gått inn på selvironi-kontoen i utgangspunktet. En spøk må man klare å ta, det er jeg enig i, men det har gått litt lenger enn det og vel så det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Orly skrev:

Er da ikke bare de to bloggerne han har tatt, kanskje følge med litt mer før du slenger ut noe som ikke stemmer

Enig. Følg litt med før dere utaler dere. Men Anna og IR er de to som lager mye drama ut av dette og hyler ut mobbing. De andre gjorde ikke det

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Nå har jeg trålet gjennom alle instainnlegg til Mads Hansen vedrørende hva har har sagt om andre bloggere enn MTM og Raad. En kan med alvor ikke mene at de er av samme kaliber som innleggene om Raad? Ikke i nærheten engang, for med de andre håner han ikke personen og evnt utseende i samme rett og slett ufine måte. Han tøyser med puppene til Linni M ja men håner dem ikke. Han turte ikke det i samme grad før men så har vel Raad trigget noe i han og helt klart har oppmerksomheten han får trigget han til å gjøre det enda mer. 

Jeg så ingenting om Funkygine eller fotballfrue som han selv hevner i svaret til Trine Grung på MTM sin Facebook-side. Synes forøvrig Grung har flere gode poenger. For det er gjentagende med Raad, opp til flere ganger, fordi han ser han får massiv oppmerksomhet på det...ergo relativ enkel hersketeknikk i mine øyne for å skape blest rundt seg selv. Humor kanskje men han er en enkel fotballspiller, ikke humorist. Wannabe humorist som streber etter å bli sett. 

Han kaller seg selv influencere og med over 250 t følgere på insta er han rollemodell på lik linje med resten av gjengen med mange følgere. Han har et ansvar og det grenser til det dumme når han kun tar de som ikke evner helt å forsvare seg. Blir for dumt spør du meg. 

Det er akkurat det som begynner å bli fremtredende og som gir meg en uggen smak i munnen. Isabel blir hengt ut av de «»»«kule»»»»» gutta, de som liksom skal like operasjonene hennes. Derfor føler Hansen at han har fullmakt til å henge ut denne jenta. For det er det han gjør. I begynnelsen var det faktisk greit det han tok opp, denne frontingen av plastiske operasjoner blant bloggere og innvirkningen på ungjenter. Men så når den gjentagende latterliggjøringen av henne faktisk ble påpekt som mobbing, så skal man liksom kunne gjemme seg bak at hun er en offentlig figur og har valgt det selv. Joda, stemmer det, men de er altså ikke immune mot stadige nedhakkinger av ens person. 

Det ironiske er at Hansen bruker argumentet med at Isabel er et forbilde for mange unge. Ja hva me rei sjæl, da? Er ikke han det kanskje? Som ler offentlig av denne unge jenta, får med seghalve Norge på det og skjuler det bak at hun må tåle det og at han påpeker en viktig sak?  Mye målet helliger middelet, altså. Her er det altså en voksen mann, som erså blind for det han holder på med. Er det liksom greit at Linni meister er operert fordi hun ler av det selv? «Jada gutta, bare le av meg dere»??

Denne selvrettferdigheten som gjør seg tydelig blant de som er sterkere i diskursen, som jo Hansen er, viser også hans svakhet. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lalala123 skrev:

Jeg sa han fikk tilhengere av det..

... i bloggerverdenen er tilhengere, eller klikk, gangbar valuta å vise til sponsorer. «hvis du gir meg penger for å omtale dette produktet, vil 249000 mennesker se det». 

Jeg kan ikke se at Mads bruker dette for å innynde seg hos sponsorer. Igjen, han har allerede en god årslønn og sikkert vel så det. Og kjendisstatus blant de som ser Spårtsklubben i VGTV. Som for øvrig er humorprogram, for de som mener han «prøver» å være morsom.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarianneE skrev:

Synes synd på jentene som blir så mobbet, jeg! 

Da jeg begynte på ungdomsskolen, så og si fra første dag, ble jeg daglig kalt stygg, verdiløs, jeg ble sparket og slått til latter fra enkelte, kalt for flodhest og nista mi ble stjålet fordi jeg var så stygg at jeg fortjente å dø. Dette fra medelever. 

Så jo, det er jo klart at bloggere føler seg mobbet når en person stiller spørsmål ved eksponering av barn og forherligelse av plastik operasjon. 

:ironi:

Den anmeldelsen, ja LYKKE TIL! Håper politiet ler av dem!

Stiller spørsmål ved?  Han latterliggjør kroppen hennes. "når man får plass til en ekstra kvikklunsj i påskesekken fordi man ikke trenger å pakke med sitteunderlag…. osv  dette er ikke sak, men person ..Enda verre er det når det foregår over tid, og kommentarene til postene flyter over av hånlig bidrag  fysj. Man kan mene hva men vil om IR og AR  men det Mads Hansen driver med er ikke greit. 

http://sraad.blogg.no/1532714876_her_er_noe_av_kritikken_jeg_har_blitt_utsatt_for.html

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, heavyheart skrev:

Det er akkurat det som begynner å bli fremtredende og som gir meg en uggen smak i munnen. Isabel blir hengt ut av de «»»«kule»»»»» gutta, de som liksom skal like operasjonene hennes. Derfor føler Hansen at han har fullmakt til å henge ut denne jenta. For det er det han gjør. I begynnelsen var det faktisk greit det han tok opp, denne frontingen av plastiske operasjoner blant bloggere og innvirkningen på ungjenter. Men så når den gjentagende latterliggjøringen av henne faktisk ble påpekt som mobbing, så skal man liksom kunne gjemme seg bak at hun er en offentlig figur og har valgt det selv. Joda, stemmer det, men de er altså ikke immune mot stadige nedhakkinger av ens person. 

Det ironiske er at Hansen bruker argumentet med at Isabel er et forbilde for mange unge. Ja hva me rei sjæl, da? Er ikke han det kanskje? Som ler offentlig av denne unge jenta, får med seghalve Norge på det og skjuler det bak at hun må tåle det og at han påpeker en viktig sak?  Mye målet helliger middelet, altså. Her er det altså en voksen mann, som erså blind for det han holder på med. Er det liksom greit at Linni meister er operert fordi hun ler av det selv? «Jada gutta, bare le av meg dere»??

Denne selvrettferdigheten som gjør seg tydelig blant de som er sterkere i diskursen, som jo Hansen er, viser også hans svakhet. 

Veldig enig. Dette er viser feig gjengmentalitet som er typisk for nordmenn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg blir litt sånn "å buhu".

Det er mange som får tilhengere fordi det de skriver blir lest og delt. 

Men premisset ditt er feil: Bloggina Blogger legger ut bilde av Mini. Da har hun tatt et valg overhodet på sitt barn. Selve det at hun har gjort det betyr at hun har frigitt bildet til bruk/misbruk. Der starter problemet. Hvis Bloggina Blogger ikke ønsker at bildet skal bli brukt i sammenhenger som ikke er heldig for barnet: la være å legge det ut! Seriøst!

Men det er ikke derfor Bloggina Blogger kritiserer Ole Kritiker. For Bloggina er det egentlig positivt med enhver omtale - enten det er negativt eller positivt. Så hvis hun kan ikle seg offerrollen og holde liv i bloggkommentarfeltet sitt på den måten så er det inntekter rett i lommen hennes.

Og når Ole Kritiker omtaler hennes bilde av Mini og bruker bildet som eksempel på uheldig eksponering så burde det gå et lys opp for Bloggina. Men det eneste lyset som kommer på i de kretser er dollartegnet - taper jeg eller vinner jeg inntekter på denne kritikken?

Det beste var bloggeren som fikk betalt sydentur av sponsor og som hadde en fantastisk tur - helt til Macbooken hennes ble stjålet, På tross av at hun hele uken hadde skrytt av hotellet og stedet snudde hun helt om og slaktet hele stedet. Det er min påstand at noen av disse bloggerne rett og slett ikke skjønner forskjellen på betalt jobb og privatliv.

Selvfølgelig er hun ansvarlig for det bildet selv når hun legger det ut i offentligheten og må ta konsekvensene av det. Jeg reagerer på måten han bruker det på. Han vil være «kritisk» og «sette søkelyset på» ved å bruke bildet og tekst som liksom skal være stemmen til barnet hennes? Ikke Ok etter min mening. Da bruker han selv uskyldige barn for oppmerksomhet. 

Jeg forsvarer ikke alt hva bloggerne sier og gjør, jeg mener at det han gjør og effekten av det ikke er stort bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg mener at dersom du velger å fronte noe som er kritikkverdig så må du tåle kritikk.

Mads har allerede påpekt at han kunne ordlagt seg noe anderledes enn han gjorde vedrørende en bloggers bakende. Men seriøst: hva er det denne bloggeren fronter? Kunstig meg i hodet og rævva - hva skjedde med å fronte et sunt forbilde?

Og neida, dere, hun er ikke den eneste som har stappet seg både her og der - men kan det være noe med den måten denne bloggeren fronter dette på som gjør at lyset går hos Mads - inkludert meg selv?

Jeg leser forøvrig ikke rosablogger - jeg leser kun omtaler av dem i aviser. Dersom disse bloggerne hadde hatt en sak hadde de kunnet ta VG inn for pressens faglige utvalg og kjørt presseetisk sak mot VG. Men det skjer ikke fordi bloggerne selv har valgt å eksponere seg og satt seg selv i en situasjon der det er naturlig å kritisere deres kroppsfokus. Hittil har jeg ikke sett et eneste bilde der ikke den bloggeren som hevder seg spesielt utsatt ikke poserer med dyp kløft og trutmunn. Jeg beklager virkelig hvis hun har noen meninger som ikke handler om tapte inntekter som jeg har gått glipp av - de kommer ikke frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
2 minutter siden, Lalala123 skrev:

Selvfølgelig er hun ansvarlig for det bildet selv når hun legger det ut i offentligheten og må ta konsekvensene av det. Jeg reagerer på måten han bruker det på. Han vil være «kritisk» og «sette søkelyset på» ved å bruke bildet og tekst som liksom skal være stemmen til barnet hennes? Ikke Ok etter min mening. Da bruker han selv uskyldige barn for oppmerksomhet. 

Jeg forsvarer ikke alt hva bloggerne sier og gjør, jeg mener at det han gjør og effekten av det ikke er stort bedre.

Jeg er uenig. Jeg mener at det er på tide at bloggerne forstår at både innsydde sitteunderlag i rævva og eksponering av barn som ikke har samtykket er noe som skal settes fokus på og påpekes. Da er det faktisk helt greit at bildene de selv har valgt å legge ut blir brukt. Men det er klart, de får jo ikke inntekt av at Mads bruker bildet ... det kan jo være et problem?

Det virkelige problemet er at disse bloggerne har valgt å viske ut skillet mellom det som skjer innenfor privatlivets fire vegger og det som er en inntektskilde for dem. De må bli stadig mer ekstrem for å få oppmerksomhet og et angrep på deres ekstreme adferd oppfatter de som et angrep på sin inntektskilde.  Og DA velger de å peke på privatliv og eksponerte barn, eventuelt rumper - og sin egen usikkerhet. Jeg er selvsagt med på at en person med selvtilliten i orden ikke trenger innebygde sitteunderlag i ræven, men har hun tatt noen som helst lærdom av kritikken og sett seg selv som det andre ser henne med kunstig strutt i omtrent alt som kan lages kunstig strutt i? Hun har valgt å gjøre dette, og hun har valgt å forherlige det og presentere seg selv i blogg på denne måten. Da må hun faktisk forstå at andre kan kritisere dette - selv om det blir veldig nærgående kritikk når det er kroppens kunstige påfyll som blir diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Isabel Raad har i hvert fall fokuset "rett plass":

Sitat

 

(...)

– Jeg synes det er gøy å kunne skryte av at jeg har én million kroner på konto. Også blir alle de andre bloggerne sure på meg. Sorry not sorry, liksom, avslutter Isabel flirende.

 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Nå har jeg trålet gjennom alle instainnlegg til Mads Hansen vedrørende hva har har sagt om andre bloggere enn MTM og Raad. En kan med alvor ikke mene at de er av samme kaliber som innleggene om Raad? Ikke i nærheten engang, for med de andre håner han ikke personen og evnt utseende i samme rett og slett ufine måte. Han tøyser med puppene til Linni M ja men håner dem ikke. Han turte ikke det i samme grad før men så har vel Raad trigget noe i han og helt klart har oppmerksomheten han får trigget han til å gjøre det enda mer. 

Jeg så ingenting om Funkygine eller fotballfrue som han selv hevner i svaret til Trine Grung på MTM sin Facebook-side. Synes forøvrig Grung har flere gode poenger. For det er gjentagende med Raad, opp til flere ganger, fordi han ser han får massiv oppmerksomhet på det...ergo relativ enkel hersketeknikk i mine øyne for å skape blest rundt seg selv. Humor kanskje men han er en enkel fotballspiller, ikke humorist. Wannabe humorist som streber etter å bli sett. 

Han kaller seg selv influencere og med over 250 t følgere på insta er han rollemodell på lik linje med resten av gjengen med mange følgere. Han har et ansvar og det grenser til det dumme når han kun tar de som ikke evner helt å forsvare seg. Blir for dumt spør du meg. 

Jeg skulle gjerne også lest det han har skrevet om fotballfrue og Funkgiene, har du linker @Orly?

Jeg er både enig og uenig i det du skriver @TøffeSnåkus

Når det gjelder AR synes jeg det var helt ok det han skrev. At hun er en av de verste på utlevering og et veldig dårlig forbildet i så måte, er udiskuterbart synes jeg. Hun må også tåle at noen setter ord på det! Det betyr jo ikke at sannheten ikke svir, men det er langt fra mobbing det MH skrev synes jeg! Oppfølgingen til AR er jo også helt håpløs, både med å sammenlikne noen bilder av barnet til MH sin samboers FB, og ikke minst det siste bildet av rumpa si, hvor hun så tydelig prøver å fremprovosere mer reaksjoner! De reaksjonene hun noen dager før satt og gråt for! 

Når det gjelder IR mener jeg hun må tåle å få kritikk for å være et dårlig forbildet når det gjelder kroppshysteriet. Hun har jo gått ut og sagt at hun angrer på operasjonene, men hvis man tar en titt på IG fortsetter hun jo å fremme operasjoner og hvor viktig det ytre er! Det er jo virkelig kun bilder av henne, mer eller mindre lettkledd, som ligger ute! Når man ser kommentarene ser man at hun har veldig mange unge følgerne, og her har hun et udiskutabelt ansvar. 

Mitt «problem» med disse to er at de også bringer frem mammaen i meg! Jeg får ofte lyst til å bare klemme dem når jeg leser hva de skriver/ser bildene de legger ut! Får så lyst til å gi dem av min visdom hva som virkelig betyr noe her i verden. Jeg synes ingen av de ser lykkelige ut, jeg får mest vondt av dem. Det er her jeg får problemer med MH og spesielt mengden av skyts mt IR. Jeg savner både en helhetlig diskusjon om bloggere/påvirkerne og deres ansvar, og da også de mer voksne, mer etablerte, mindre sårbare bloggerne. 

Når man er voksen har man et ansvar for hva og hvem man påvirker, dette gjelder de alle, inkludert MH selv. Jeg synes han gjør en viktig jobb med å sette bloggeres virksomhet på agendaen, men jeg ser frem til at han i mye større grad inkluderer de mer voksne bloggerne også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er uenig. Jeg mener at det er på tide at bloggerne forstår at både innsydde sitteunderlag i rævva og eksponering av barn som ikke har samtykket er noe som skal settes fokus på og påpekes. Da er det faktisk helt greit at bildene de selv har valgt å legge ut blir brukt. Men det er klart, de får jo ikke inntekt av at Mads bruker bildet ... det kan jo være et problem?

- Vi er helt klart uenige ja.

Det virkelige problemet er at disse bloggerne har valgt å viske ut skillet mellom det som skjer innenfor privatlivets fire vegger og det som er en inntektskilde for dem. De må bli stadig mer ekstrem for å få oppmerksomhet og et angrep på deres ekstreme adferd oppfatter de som et angrep på sin inntektskilde.  Og DA velger de å peke på privatliv og eksponerte barn, eventuelt rumper - og sin egen usikkerhet. Jeg er selvsagt med på at en person med selvtilliten i orden ikke trenger innebygde sitteunderlag i ræven, men har hun tatt noen som helst lærdom av kritikken og sett seg selv som det andre ser henne med kunstig strutt i omtrent alt som kan lages kunstig strutt i? Hun har valgt å gjøre dette, og hun har valgt å forherlige det og presentere seg selv i blogg på denne måten. Da må hun faktisk forstå at andre kan kritisere dette - selv om det blir veldig nærgående kritikk når det er kroppens kunstige påfyll som blir diskutert.

- Av det jeg har fått med meg så er det noen år siden hun «forherliget» plastikkirurgi. Hun har komt med advarsler og har vært åpen og ærlig ift sine operasjoner. Alle kan gjøre feil, og hun har forsøkt å rette opp igjen i dette.Det at hun selv er/har vært usikker på segselv og hva det har resultert i og at hun har vært åpen og ærlig med sine blogglesere om dette, vitner om at hun tar ansvar for det. Hun har også vært åpen om at hun angrer på operasjoner, hun forsøker også å fronte at hun ønsker å være fornøyd med hvordan hun ser ut på tross av all kritikken. Dette mener jeg er gode holdninger. Å vise at selv om man er usikker på segselv og hvordan man ser ut, så må man ikke godta at folk slenger dritt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men både Anna og Isabel provoserer jo med vilje, men klager hele tiden på at de får så mye kritikk, hat osv. Men slutt med å legg ut provoserende bilder når dere VET folk reagerer. Det blir for dumt, for de ber jo om det selv. Mye av kritikken de får. Er det så fælt og de ikke takler kritikken som kommer, så synes jeg de må slutte å provosere. Med rumpebilder bl.a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg
2 timer siden, TøffeSnåkus skrev:

Nå har jeg trålet gjennom alle instainnlegg til Mads Hansen vedrørende hva har har sagt om andre bloggere enn MTM og Raad. En kan med alvor ikke mene at de er av samme kaliber som innleggene om Raad? Ikke i nærheten engang, for med de andre håner han ikke personen og evnt utseende i samme rett og slett ufine måte. Han tøyser med puppene til Linni M ja men håner dem ikke. Han turte ikke det i samme grad før men så har vel Raad trigget noe i han og helt klart har oppmerksomheten han får trigget han til å gjøre det enda mer. 

Jeg så ingenting om Funkygine eller fotballfrue som han selv hevner i svaret til Trine Grung på MTM sin Facebook-side. Synes forøvrig Grung har flere gode poenger. For det er gjentagende med Raad, opp til flere ganger, fordi han ser han får massiv oppmerksomhet på det...ergo relativ enkel hersketeknikk i mine øyne for å skape blest rundt seg selv. Humor kanskje men han er en enkel fotballspiller, ikke humorist. Wannabe humorist som streber etter å bli sett. 

Han kaller seg selv influencere og med over 250 t følgere på insta er han rollemodell på lik linje med resten av gjengen med mange følgere. Han har et ansvar og det grenser til det dumme når han kun tar de som ikke evner helt å forsvare seg. Blir for dumt spør du meg. 

Mye har vel vært på Insta-storyen. Det blir vel borte etter et døgn hvis han ikke lagrer den. 

Endret av Speilvegg
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarianneE skrev:

Synes synd på jentene som blir så mobbet, jeg! 

Da jeg begynte på ungdomsskolen, så og si fra første dag, ble jeg daglig kalt stygg, verdiløs, jeg ble sparket og slått til latter fra enkelte, kalt for flodhest og nista mi ble stjålet fordi jeg var så stygg at jeg fortjente å dø. Dette fra medelever. 

Så jo, det er jo klart at bloggere føler seg mobbet når en person stiller spørsmål ved eksponering av barn og forherligelse av plastik operasjon. 

:ironi:

Den anmeldelsen, ja LYKKE TIL! Håper politiet ler av dem!

Trist å lese at du ble mobbet i barndommen . Håper at du har det bedre nå. 

Bloggerne drar mobbekortet da de ikke klarer å komme med reflekterte tilbakemeldinger. De evner ikke å ta en sakelig debatt om virksomheten deres og hvordan de påvirker barn og unge med den fordummende bloggingen. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...