Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

K_mb skrev (12 minutter siden):

Cristian Brennhovd er jo til å grøsse av i forhold til sin offentlige profil, men han er i det minste ærlig.

Jeg tenker at det garantert er flere influencere som har gått ned i vekt og promoterer det som tilfeldig eller drastisk endring av kosthold/trening, men som aldri noensinne kommer til å innrømme den type bruk av medikamenter som grunnlag for vektnedgang. Det er ikke spekulasjoner, men kalde fakta. 

 

Mulig at jeg er innmari blåøyd altså, men det jeg lurer på er hvis også norske kjendiser bruker dette - Hvordan får de tak i det? Mange av de som spekuleres i om bruker slankesprøyter o.l hadde i utgangspunktet en helt alminnelig BMI, og etter hva jeg har skjønt så er det temmelig klare kriterier for å få disse på resept. 

Kjøper de det på gata liksom? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tripptrapp1 skrev (14 minutter siden):

Mulig at jeg er innmari blåøyd altså, men det jeg lurer på er hvis også norske kjendiser bruker dette - Hvordan får de tak i det? Mange av de som spekuleres i om bruker slankesprøyter o.l hadde i utgangspunktet en helt alminnelig BMI, og etter hva jeg har skjønt så er det temmelig klare kriterier for å få disse på resept. 

Kjøper de det på gata liksom? 😅

Det er jo det som gjør at influencere selger, blåøyde følgere. Alt som fremstilles slukes for god fisk. Man får tak i det man ønsker å få tak i, vanskeligere er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Det er jo det som gjør at influencere selger, blåøyde følgere. Alt som fremstilles slukes for god fisk. Man får tak i det man ønsker å få tak i, vanskeligere er det ikke.

Ehh.. nå har ikke spørsmålet mitt noe å gjøre med å være en «blåøyd følger». Det har heller ikke noe med influenceres formidlingsevne å gjøre. Spørsmålet handlet om hvordan de/man får tak i de remediene det hviskes og tiskes om at de bruker, siden det åpenbart ikke er behovsprøvd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (16 minutter siden):

Ehh.. nå har ikke spørsmålet mitt noe å gjøre med å være en «blåøyd følger». Det har heller ikke noe med influenceres formidlingsevne å gjøre. Spørsmålet handlet om hvordan de/man får tak i de remediene det hviskes og tiskes om at de bruker, siden det åpenbart ikke er behovsprøvd. 

Utlandet antar jeg. Brennhovd som jeg nevnte, tror jeg kanskje har kjøpt i Thailand. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinglasset er omtrent for fast inventar å regne - selv på en vanlig onsdag. Tydeligvis ikke bare økonomisk forbruket er høyt…?

i tillegg kjøper (skaffer) hun splitter nytt til seg selv, som seng til flere titalls tusener. Mens ungen må nøye seg med brukt seng fra Finn som andre har svettet og annet i.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

Mulig at jeg er innmari blåøyd altså, men det jeg lurer på er hvis også norske kjendiser bruker dette - Hvordan får de tak i det? Mange av de som spekuleres i om bruker slankesprøyter o.l hadde i utgangspunktet en helt alminnelig BMI, og etter hva jeg har skjønt så er det temmelig klare kriterier for å få disse på resept. 

Kjøper de det på gata liksom? 😅

Cristian Brennhovd har sikkert svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (14 timer siden):

Det er en grunn til at hun er reality-kjendis og influencer. Noen av dem starter ut som "kroppspositive". Men de er like selvopptatte, like selvmedlidende, like oppmerksomhetssyke. Og hvis de klarer å gå ned i vekt, da skal det vises frem. Etter at slankemedisinen kom er det veldig mange av denne typen influencere som plutselig har magetopp og thinspo bilder. De har plutselig fått ny profil, og nye annonsører de kan sponses av.  Og disse er kanskje de mest skadelige, fordi de kan påvirke mange som nettopp fulgte dem for deres kroppspositivisme, som en reddende engel og støtte for dem som er misfornøyde, og søker anerkjennelse og bekreftelse på at det er greit å ikke være syltynn. 

Jeg tror at dersom noen virkelig ser på noen på Instagram som "en reddende engel" så bør de ta tak i psyken sin. Å legge en slik forventning til en profil du ikke engang kjenner er både urealistisk og usunt. Jeg synes å merke at vi har et lite problem i kroppspositivismemiljøet: så fort noen som jobber i mot kroppspress selv går ned i vekt, og passer inn i det man kaller "konvensjonelt attraktiv" så snur nesten hele miljøet seg mot deg og mener du har vært en fake hele tiden, og på grunn av vektnedgangen din og at du til og med viser kroppen din bekrefter dette. Sannheten er at folk har nada med hvorfor noen har gått opp eller ned i vekt. Folk som jobber mot kroppspress skylder ikke andre verken en bestemt kroppsfasong eller en forklaring på hvorfor de selv har endret vekt. Det eneste stedet der det er relevant er hvis vedkommende selger trening, kosthold eller andre relaterte ting som har med kropp å gjøre. Jeg synes ikke klær faller innenfor denne kategorien, da Gjelsvik hadde klesannonser lenge før hun gikk ned i vekt også. 

Hvis noen genuint blir lei seg over at noen har endret kroppsvekt og tar seg nær av det, så mistenker jeg at det ligger en del personlig bagasje hos vedkommende som de må sortere og finne ut av selv. Man kan ikke gå rundt å kreve at andre skal se ut på en bestemt måte for å ikke gå rett i kjelleren selv. Det er ikke realistisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele slankesprøytespekolasjonen kom vel i stand etter at Vita, eller var det Wanda?  uttalte seg om en influenser, som tidligere har uttalt seg svært kritisk til kroppspress, og nå påsto hun hadde foretatt en livsstilsendring og blitt den hun tidligere kritiserte. Og denne influenceren gikk på slankesprøyte, uten å være åpen om det, hevdet Vita. Det er ikke så mange influencere som tidligere har vært så kritiske som Kristin, så sånn sett passer hun godt inn i bildet Vita/Wanda beskriver. Men det kan selvfølgelig også være noen andre. Eller bare et ubekreftet rykte. Det er litt skummelt å spinne videre på slike spekulasjoner, synes jeg.

Og strengt tatt helt unødvendig, for slik jeg har forstått det, så går man ikke ned i vekt av slankesprøyter. Det er ikke en magisk formel som tryller vekk fett. Man må faktisk ta jobben med å redusere matinntaket. Slankesprøyter påvirker appetitten til enkelte, slik at det blir lettere å spise mindre. Men det er mye annet som også reduserer appetitten. Samlivsbrudd, økonomiske problemer, flytting, problemer på jobb og forelskelse er kjente grunner til at folk mister appetitten, og Kristin har vært igjennom alle... 

En ting som taler imot at hun går på slankesprøyte, er det høye alkoholinntaket. Slankesprøytene har nemlig så dempende effekt på alkoholsug at de vurderer å benytte det i behandling av alkoholavhengighet. Og hvis man likevel får lyst på vin, så kan sprøyta by på noen ganske ubehagelige bivirkninger, som ikke er forenelig med Kristins nyforelskede, glamorøse livsstil... Forøvrig forskes det også på om slankesprøytene demper andre avhengigheter, og her ser vi heller ingen effekt på Kristin. Hun shopper som før, er like avhengig av SoMe som før... Det er i grunnen lite som tyder på at hun får noen kunstig stimulans av belønningssenteret som demper cravings

Og har det egentlig så mye å si? Hvorfor hun endret seg? Er ikke det viktigste hvordan hun påvirker andre, ved hjelp av vidvinkel, poseringer osv? Og dette gjør hun samtidig som hun bevisst henvender seg til sårbare grupper. DET er kritikkverdig, ikke hvordan hun selv ble sånn.

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal Kristin gi tips til folk som opplever psykisk vold også. Hvem tror hun at hun er? 
 

Dette er snakk om en influencer som ble kjent pga. Paradise Hotel, som plutselig er ekspert på det ene og det andre? Jeg har også vært utsatt for psykisk vold i en relasjon da jeg var yngre, men jeg går ikke rundt til venner og familie som rådgiver av den grunn og tror jeg sitter på fasiten. Om man ønsker hjelp ut av en relasjon, så kontakter man en psykolog med universitetsutdannelse og ikke Kristin Gjelsvik!
 

Hun bruker dette venninne narrativet for alt det er verdt. Dette skulle vært ulovlig!

  • Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Wald86 said:

Det skulle ikke vært lov. Helt enig. Hvis hun har vært utsatt for noe slikt, er det ikke noe som skal ut på en salgskanal, innimellom salg av produkter og tjenester. Det får hun ta i intervjuer heller, i annen kontekst.  Separat fra markedskanalene. Hevder hun å ha vært utsatt for dette? 

Orket ikke å gå inn på hennes snapchap. Hun viste bare et bilde fra en følger om tematikken på Instagram og skrev «mer om dette på snapchat.»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin viser sitt sanne jeg som en Kvakksalver.

Den gamle loven skulle aldri blitt opphevet i 2004. Den nye loven oppfatter jeg som langt mer romslig og vanskelig å ta noen på. Dessverre.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marihone skrev (38 minutter siden):

Nå skal Kristin gi tips til folk som opplever psykisk vold også. Hvem tror hun at hun er? 
 

Dette er snakk om en influencer som ble kjent pga. Paradise Hotel, som plutselig er ekspert på det ene og det andre? Jeg har også vært utsatt for psykisk vold i en relasjon da jeg var yngre, men jeg går ikke rundt til venner og familie som rådgiver av den grunn og tror jeg sitter på fasiten. Om man ønsker hjelp ut av en relasjon, så kontakter man en psykolog med universitetsutdannelse og ikke Kristin Gjelsvik!
 

Hun bruker dette venninne narrativet for alt det er verdt. Dette skulle vært ulovlig!

Hun deler bare sin erfaring og hun svarer en følger. Ikke galt det.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (1 minutt siden):

Hun deler bare sin erfaring og hun svarer en følger. Ikke galt det.  

Det KAN være galt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er det galt å gjøre på en markedskanal. Det er emosjonell manipulering som fører til parasosial tilknytning, der endel følgere vil føle at influenceren er en venn og eller fagperson. Ingen vet heller om influenceren snakker sant. 

Jeg er enig med deg. I Kristin sitt tilfeller er det ganske åpenbart at hun bruker dette for det som det er verdt, for å skape venninnefølelse og bånd til følgere. Selv om det å fortelle om egne erfaringer KAN være ok, så er Kristin på et tydelig spor om å tjene penger på det, og da er det både galt og farlig.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...