Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Krimekspert: Nødsamtalen mistenkeliggjøres.".https://www.vgtv.no/video/154796/krimekspert-noedsamtalen-mistenkeliggjoeres En lydekspert skal også inn i bildet.

"«Er du her, vennen?» I 40 lange minutter fikk retten høre moren instrueres i HLR, skrike på hjelp og hviske til datteren sin"

http://pluss.vg.no/2018/02/26/3035/3035_24275061

 

Anonymkode: fad9c...735

Har nødsamtaler stor betydning for straffeutmålingen? 

Opetatøren var usikker på om moren faktisk gjorde kompresjoner. Hun kan naturlig nok være lammet av sjokk og ikke klart å gjøre det.

Hvilken info her har betydning for saken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Pipaluk skrev:

Har nødsamtaler stor betydning for straffeutmålingen? 

Opetatøren var usikker på om moren faktisk gjorde kompresjoner. Hun kan naturlig nok være lammet av sjokk og ikke klart å gjøre det.

Hvilken info her har betydning for saken?

Hør ca 1 minutt inn i videoen og utover .https://www.vgtv.no/video/154796/krimekspert-noedsamtalen-mistenkeliggjoeres

Anonymkode: fad9c...735

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok det er flere av oss som forandrer syn på saken etterhvert som flere fakta avdekkes. Du er ikke alene om det. Jeg trodde oppriktig at moren hadde gjort sitt beste for datteren, men det blir vanskeligere og vanskeligere å tro det. Jeg så dokumentaren "Emma vil leve" og den gjorde et uutslettelig inntrykk. Jeg fikk stor medfølelse for foreldre til anorektikere, og det var nok mitt utgangspunkt da jeg begynte å sette meg inn i denne saken. 

Anonymkode: 35098...0c5

Ikke sant? Jeg har endret syn hele veien, og det dukker stadig opp ting som er så vonde at de er vanskelig å få til å passe inn. 

 

Anonymkode: e6f50...7f1

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pipaluk skrev:

Har nødsamtaler stor betydning for straffeutmålingen? 

Opetatøren var usikker på om moren faktisk gjorde kompresjoner. Hun kan naturlig nok være lammet av sjokk og ikke klart å gjøre det.

Hvilken info her har betydning for saken?

Tidlig i videoen og utover .https://www.vgtv.no/video/154796/krimekspert-noedsamtalen-mistenkeliggjoeres

blir det blant annet sagt at statsadvokaten ikke er overbevist om at morens forklaring er korrekt, og at påtalemyndigheten mistenkeliggjør mor med tanke på om datteren allerede var død.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tidlig i videoen og utover .https://www.vgtv.no/video/154796/krimekspert-noedsamtalen-mistenkeliggjoeres

blir det blant annet sagt at statsadvokaten ikke er overbevist om at morens forklaring er korrekt, og at påtalemyndigheten mistenkeliggjør mor med tanke på om datteren allerede var død.

Anonymkode: fad9c...735

Jeg tenker at dødstidspunktet er av stor betydning for saken, @Pipaluk .

Anonymkode: fad9c...735

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dette intervjuet med mor, sier hun i alle fall selv at hun mistet troen på at datteren skulle få den hjelpen hun trengte og virker også inforstått med at datteren var undervektig og trengte spise seg opp. 

https://www.tv2.no/a/8618055/

Anonymkode: c6795...eca

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dette intervjuet med mor, sier hun i alle fall selv at hun mistet troen på at datteren skulle få den hjelpen hun trengte og virker også inforstått med at datteren var undervektig og trengte spise seg opp. 

https://www.tv2.no/a/8618055/

Anonymkode: c6795...eca

Ja, det er tydelig at hun forsto at datteren var undervektig og at datteren trengte hjelp, også når man leser hva hun sa her:  "Den 46 år gamle kvinnen fortalte AMK-operatøren at datteren hadde spist for lite over lang tid og hun hadde sluttet å puste. Kvinnen forteller at datteren veier under 30 kilo og at hun har spist for lite i lang tid.– Dette har pågått altfor lenge dessverre, gjentar kvinnen flere ganger."https://www.nrk.no/ho/tiltalt-mor-i-nodsamtale_-_-dette-har-pagatt-altfor-lenge-1.13942198 (Jeg måtte korrigere det jeg skrev i forrige innlegg).

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltalte var provosert over at noen hadde uttrykt bekymring for at hun ville skyte rundt seg i retten, og tiltalte forsvarer seg blant annet med "jeg har det ikke med  ta det fysisk". 

Det står i skarp kontrast til eksens vitnutsagn hvor hun etter sigende skal ha slått ham i hodet med ei steikepanne, samt kastet seg over ham mens han kjørte bil.

Anonymkode: 1c8ce...74f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spørsmål tidligere i tråden om mor visste. " Statsadvokaten mener moren visste at datteren var i livsfare og når som helst kunne dø. "https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-moren-har-ikke-forklart-seg-om-datterens-_13_-siste-maneder-1.13480766

" Moren er tiltalt blant annet etter straffelovens paragraf 219, en paragraf som i ordlyden dreier seg om mishandling og vold i nære relasjoner " (fra samme artikkel) .

Har en av dere link til tiltalen?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, persondebatt, personangrep og avsporinger, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

OT: Det er for øvrig svært usmakelig å påpeke at Angelica eller andre syke under behandling blir "fetet opp" på institusjon. Å gjennopprette vekt til laveste medisinske forsvarlige er ikke en oppfetning, men en livbøyle.

Anonymkode: 166d1...532

Legg merke til anførselstegnene. Jeg antar at folk har såpass vett i skolten at de skjønner at det ikke menes at Angelica ble fet.

Anonymkode: 4ab7a...a69

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket helseboken min for å se hva jeg veide da jeg var 13. Det stod ikke oppført. 

Men da jeg var 7 år gammel veide jeg 23 kilo. Jeg var blandt de høyeste og tynneste jentene i klassen og ble ofte kalt skjelett og giraff. 

Kan ikke forestille meg en 13-åring som bare veier 21kg. Hvorfor i alle dager var hun ikke innlagt?

Anonymkode: 63224...368

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kan ikke forestille meg en 13-åring som bare veier 21kg. Hvorfor i alle dager var hun ikke innlagt?

Anonymkode: 63224...368

moren skjulte jo ho på hytta

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vampyrina skrev:

Her er link til dokumentaren om Emma Caris kamp mot anoreksi: http://pluss.vg.no/2017/12/01/3014/3014_24199799

Så den for en stund siden, Gud jeg grein. For både Emma og foreldrene og alt, det er så trist! 

Har selv blitt diagnostisert med anoreksi, for veldig mange år siden, før de hadde et godt behandlingstilbud til denne sykdommen. Jeg var 11, veide på det minste 26 og var rundt 160 cm. Ble innlagt for å begynne å spise! Ingen spurte meg hvordan jeg hadde det, hvorfor jeg ikke spiste. Mange år etter, mange triste hendelser og mange timer med terapi vet jeg at jeg og mine søsken led under omsorgssvikt, moren min har mest sannsynlig personlighetsforstyrrelser, i tillegg et rusproblem.

Da jeg gikk i terapi i godt voksen alder lanserte min psykiater tanken om at jeg kanskje ikke hadde anoreksi! Kanskje jeg var fryktelig deprimert! Depresjon kan jo også føre til at man ikke spiser. Bare et innspill. Heldigvis er helseoppfølging rundt anoreksi kommet veldig mye lenger enn for 30-40 år siden. 

Anonymkode: 061a8...472

  • Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket helseboken min for å se hva jeg veide da jeg var 13. Det stod ikke oppført. 

Men da jeg var 7 år gammel veide jeg 23 kilo. Jeg var blandt de høyeste og tynneste jentene i klassen og ble ofte kalt skjelett og giraff. 

Kan ikke forestille meg en 13-åring som bare veier 21kg. Hvorfor i alle dager var hun ikke innlagt?

Anonymkode: 63224...368

Hun var ikke innlagt fordi mor (og mors familie) ikke har klart å se virkeligheten .

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alivamale skrev:

Hun var ikke innlagt fordi mor (og mors familie) ikke har klart å se virkeligheten .

Ja, jeg er klar over det. Er bare så ufattelig. Det kan jo ikke ha vært tvil om at hun var sykelig undervektig og døden nær. Spesielt de siste månedene når de var på hytten.

Anonymkode: 63224...368

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den for en stund siden, Gud jeg grein. For både Emma og foreldrene og alt, det er så trist! 

Har selv blitt diagnostisert med anoreksi, for veldig mange år siden, før de hadde et godt behandlingstilbud til denne sykdommen. Jeg var 11, veide på det minste 26 og var rundt 160 cm. Ble innlagt for å begynne å spise! Ingen spurte meg hvordan jeg hadde det, hvorfor jeg ikke spiste. Mange år etter, mange triste hendelser og mange timer med terapi vet jeg at jeg og mine søsken led under omsorgssvikt, moren min har mest sannsynlig personlighetsforstyrrelser, i tillegg et rusproblem.

Da jeg gikk i terapi i godt voksen alder lanserte min psykiater tanken om at jeg kanskje ikke hadde anoreksi! Kanskje jeg var fryktelig deprimert! Depresjon kan jo også føre til at man ikke spiser. Bare et innspill. Heldigvis er helseoppfølging rundt anoreksi kommet veldig mye lenger enn for 30-40 år siden. 

Anonymkode: 061a8...472

Takk for at du deler. ❤️Hvordan har du det i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...