Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest chisandra
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Er det et lite hint i forhold til anke? At straffen faktisk kan bli lenger? 

Ser at BV motstandere er ivrige i kommentarfeltene. Ikke overraskende, de underskriver den totale svart-hvitt tankegangen sin, og ikke minst det totale foreldrevernet mange av de ønsker! 

 

Vi kan jo håpe. Hun har sluppet billig unna, tross alt.

Må lese litt kommentarfelt. Facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, chisandra skrev:

Vi kan jo håpe. Hun har sluppet billig unna, tross alt.

Må lese litt kommentarfelt. Facebook?

Jepp. I allefall har Tv2 åpent, sikkert andre også👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jepp. I allefall har Tv2 åpent, sikkert andre også👍

Det var mange der som ikke har satt seg inn i saken, eller har lest og tolket slik de ønsket saken var. Merkelig at folk er så blinde, og at de lar egne opplevelser farge reaksjoner og meninger. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Champion skrev:

Å miste et barn og ikke være i stand til å gjøre noe med under tragiske omstendigheter.

Jo, hun var i stand til å gjøre noe med det. Hun gjorde ikke noe med det. Det er jo det hun er dømt for.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hva er det med forsvareren og bruken av ordet "kvalifisert?" Nå sist at mor mener at dommen er "kvalifisert uriktig" Vi hørte jo bruken hans av ordet gjentatte ganger under rettssaken også.

Noen som vet hva det betyr? Er det juss-språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske på at hun risikerer lengre dom ved anke. Det vil i såfall være fortjent.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Hanne Mari, forumansvarlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, viren said:

Kommentar fra Inge Hanssen i Aftenposten:

"Etter å ha lest tingrettens bevisvurdering, må jeg si at hennes handlinger bevismessig ikke kan ligge langt unna drap."

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/bKbkvB/Inge-D-Hanssen-Dommen-mot-Angelicas-mor-er-viktig-for-barns-rettssikkerhet 

Det var skarpt språk. Har moren noen psykiske sykdommer? Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken. Jeg har fått med meg at hun lider av diabetes, men det påvirker vel ikke evnen til å ta riktige beslutninger.

Er moren sjekket av psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ops2 skrev:

Det var skarpt språk. Har moren noen psykiske sykdommer? Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken. Jeg har fått med meg at hun lider av diabetes, men det påvirker vel ikke evnen til å ta riktige beslutninger.

Er moren sjekket av psykiater?

Hun HAR diabetes og det har ingenting med beslutninger som skal tas. Det eneste diabetesen har bidratt med i denne saken er utsettelser på utsettelser grunnet en dame som med vel og viten har brukt insulin til å slippe unna ubehagelige situasjoner.

og det kan jeg si med sikkerhet da jeg selv har hatt diabetes i over 20 år og man ikke ender opp med ambulanse uten å ha enten satt for mye insulin eller spist for lite (ingenting) i forhold til mengde insulin. Uansett hva har mengden insulin hatt stor betydning og når mor ikke ønsker å få påsatt en pumpe eller sensor som vil gi beskjed i forkant av insulinsjokk fordi hun heller ønsker å styre det selv kjenner jeg at jeg blir sur når diabetesen brukes som en "unnskyldning"..

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
10 minutter siden, ops2 skrev:

Det var skarpt språk. Har moren noen psykiske sykdommer? Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken. Jeg har fått med meg at hun lider av diabetes, men det påvirker vel ikke evnen til å ta riktige beslutninger.

Er moren sjekket av psykiater?

Synne Sørheim hadde en slags beskrivelse, uten å sette eksakt diagnose:

https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring.

Yvonne (admin)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ops2 skrev:

Det var skarpt språk. Har moren noen psykiske sykdommer? Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken. Jeg har fått med meg at hun lider av diabetes, men det påvirker vel ikke evnen til å ta riktige beslutninger.

Er moren sjekket av psykiater?

Hun har ingen psk diagnose, og hun har ikke orket/nektet å gå til behandling etter datterens død. Den ene sakkyndige gikk dog langt i å beskrive en personlighetsforstyrrelse uten å bruke klare ord. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, viren skrev:

Kommentar fra Inge Hanssen i Aftenposten:

"Etter å ha lest tingrettens bevisvurdering, må jeg si at hennes handlinger bevismessig ikke kan ligge langt unna drap."

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/bKbkvB/Inge-D-Hanssen-Dommen-mot-Angelicas-mor-er-viktig-for-barns-rettssikkerhet 

Fra en som har fulgt rettssaken tett, må jeg bare si meg 100% enig i dette. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Fra en som har fulgt rettssaken tett, må jeg bare si meg 100% enig i dette. 

Men de som har kommentert under den artikkelen du linker til, har tydeligvis ikke fulgt saken nøye! 

Jeg blir matt! 

Men helt enig med deg og artikkelen!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
20 minutter siden, Rosalie said:

Hun har ingen psk diagnose, og hun har ikke orket/nektet å gå til behandling etter datterens død. Den ene sakkyndige gikk dog langt i å beskrive en personlighetsforstyrrelse uten å bruke klare ord. 

Og det er nok noe mange av oss er enige i som har fulgt saken tett.

Men jeg vil si hun visste hva hun gjorde og hvaslags risiko hun tok, @ops2. Det fremgår av meldingene hun og datteren imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Tre års straff kan overhodet ikke bøte på Angelicas liv. Men det forteller sitt klare språk: Foreldre er ansvarlig for sitt barns helse og kan straffes dersom man ved sine handlinger forverrer barnets sykdom. 

Det er ingen som vet om Angelica ville levd i dag dersom hun hadde fått legehjelp. Jeg tror likevel man kan si med rimelig sikkerhet at sjansen for å overleve i en hytte uten legetilsyn kontra hos kvalifisert helsepersonell er noe sånt som 0 til mange millioner. Eller egentlig holder det med 0 til 1 - for har man sjansen til å redde barnet sitt så man faktisk gripe den sjansen det er.

Aktors påstand var 4 års straff hvorav 1 år betinget. Aktor er fornøyd og anker ikke og retten har imøtekommet aktor med fengselsstraffen.

Jeg synes det er ganske foraktfullt dersom det stemmer at moren til Angelica bevisst manipulerer insulininntak slik at hun kan melde seg syk i tide og utide. Ja, jeg forstår at det er tungt å få lest opp straffen, men sånn er det når man står tiltalt i retten etter å ha gjort noe utilgivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
28 minutter siden, Blondie65 said:

Jeg synes det er ganske foraktfullt dersom det stemmer at moren til Angelica bevisst manipulerer insulininntak slik at hun kan melde seg syk i tide og utide. Ja, jeg forstår at det er tungt å få lest opp straffen, men sånn er det når man står tiltalt i retten etter å ha gjort noe utilgivelig.

Det er en bestemt personlighetsforstyrrelse som har som ett av kjennetegnene at de aldri vil ta ansvar for noe som helst galt de har gjort, de vil aldri innrømme skyld. Manipulering er et annet kjennetegn. Jeg kan ikke si mere for jeg har vel kanskje gått over grensen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig dom. At hun fikk 3 eller 6 år er ett fett. Det viktigste er at hun fikk en ubetinget fengselsstraff som gir henne skylden for å ha latt datteren dø. Ellers så synes jeg den dømte moren fra a til å har vist seg som en feig person. Fra å flytte hit og dit, ikke motta hjelp, ikke ta til seg kritikk og en masse forsøk på å unndra seg rettsak med sin overspilling. Ikke overraskende uteblir hun fra domsavsigelsen. Håper hun en dag tar tak og ser selv i speilet, for det trenger hun. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Leselusa skrev:

Men de som har kommentert under den artikkelen du linker til, har tydeligvis ikke fulgt saken nøye! 

Jeg blir matt! 

Men helt enig med deg og artikkelen!!

Har sett det! Jeg tror mange rett og slett ikke har fulgt med rettssaken, men tar alt det mor har fortalt/forteller som sannheten.

Det er liksom ikke måte på hva alle andre skulle ha gjort for å redde henne utenom den som hadde isolert henne, visste hvor hun var og hvilken tilstand hun var i. 

Så tom at en skrev at en lege skulle ha dratt opp og hentet henne! Noen er bare ikke villige til å innse at foreldre kan svikte barnet sitt på denne måten. Jeg tørr vedde på at hadde det vært en mann som isolerte en syk x kone feks på denne måten og lot henne død, er det ingen som hadde ment at mannen ikke skulle straffes. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...