Pipaluk Skrevet 23. mars 2018 #5501 Del Skrevet 23. mars 2018 2 timer siden, chisandra skrev: Leste at det er det lokale politi/lensmannskontor som avgjør om man får voldsalarm. Trenger visst ikke å anmelde for å få det. Faren var en tur i Norge da Angelica var 2 år. Står om det kl. 10.51 her: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live Faren bodde da i en annen verdensdel. Gjør politiet ingen trusselvurderinger før de deler ut alarm? Har ikke lest referatet fra retten 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 23. mars 2018 #5502 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Jeg leser metoderapporten nå, den har faktisk gått meg hus forbi. Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 23. mars 2018 av Yvonne 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 23. mars 2018 #5503 Del Skrevet 23. mars 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Du mister jo totalt poenget mitt. En bruker påstår ar Angelica-salen sikkert ikke dekkes fordi den ikke er av nasjonal interesse. Jeg svarer at nasjonal interesse ikle er eneste kriterier for å dekke en sak og bruker ubåtsaken som EKSEMPEL. Følger du meg? Ubåtsaken har ikke noe med nasjonens interesser å gjøre. Så kommer du og sier at «jammen den er så grotesk og derfor selger den». Nettopp. Du understreker mitt poeng, at andre kriterier enn nasjonens interesse, avgjør hva som omtales, men skjønner det ikke selv. Denne saken fikk bred dekning i starten. Vi snakker flere forsider i fete typer. Nå er riksmediene mindre på banen. Greit, de vil ikle utlevere, eller saken er betent fordi de lot mor komme så mye til orde i starten. Men jeg mener saken har mange kriterier, fra viktighet men av barns rettssikkerhet, bevissthet rundt sosialt ansvar og så har du selvsagt kriteriene som gjør at det selger, enten det ervgriteskhwt, grad av tragedie, vantrives, nysgjerrighet osv. Å bruke ubøtsakens groteskhet som et argument for at den saken omtales og denne saken ikke omtales mer, er bare merkelig. Anonymkode: f3177...e2d Jeg mente ikke å argumentere MOT deg på at saken er av nasjonal interesse. MITT poeng er at de tabloide mediene gir blaffen i nasjonal interesse, de er interesserte i salg, og følger etterspørselen. Kundegruppa til Dagbladet, VG, TV2 osv er ikke i like stor grad interessert i "nasjonal interesse" når ikke detaljene er groteske. Trist, men sånn er det. Ubåtsaken hadde neppe fått like stor interesse og dekning hadde offeret blitt skutt og ikke mishandlet. Det er ikke fordi vi har nasjonal interesse av det, men fordi det selger. 3 hours ago, Chiubi said: For meg som er interessert i selve rettsprosessen, er idet interessant å følge hele saken og lese rettsreferater. Jeg syns også det har vært interessant å følge med, men jeg vet jo også at jeg ikke er midt i blinken for målgruppa til de mest tabloide mediene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2018 #5504 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) 5 timer siden, Frida skrev: Jeg leser metoderapporten nå, den har faktisk gått meg hus forbi. Den skal jeg få lest. Takk for link. Jeg må sitte litt mer på hendene, for jeg fikk advarsel i dag (sikkert fortjent, for bare tankene mine om denne moren bryter vel egentlig med alle reglene her inne!) 😏 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 23. mars 2018 av chisandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 23. mars 2018 #5505 Del Skrevet 23. mars 2018 57 minutter siden, Frida skrev: Og absolutt mye mer enn man skulle tro! Jeg leser metoderapporten nå, den har faktisk gått meg hus forbi. Det er mildt sagt rystende hvordan mors "sannhet" har blitt tatt for god fisk av så mange, hun må være veldig overbevisende. Iallfall så lenge hun kan nekte nærgående spørsmål, og hun klarte vel å unngå det i stor grad fordi hun var en sørgende mor. Veldig interessant å lese, tusen takk for link! Metoderapporten viser at Budstikka har vært relativt snille i sin artikkel "Da Lommedalen mistet en av sine". Den viser også at de har hatt sitt på det tørre, noe jeg egentlig aldri tvilte på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 23. mars 2018 #5506 Del Skrevet 23. mars 2018 55 minutter siden, chisandra skrev: Den skal jeg få lest. Takk for link. Jeg må sitte litt mer på hendene, for jeg fikk advarsel i dag (sikkert fortjent, for bare tankene mine om denne moren bryter vel egentlig med alle reglene her inne!) 😏 Du er garantert ikke alene om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5507 Del Skrevet 23. mars 2018 Håper hun får 15 år. Og hun kommer nok til å være lavest på rangstigen blant de innsatte. Fullt fortjent. Anonymkode: 9ec52...4c6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snø_fnugg Skrevet 23. mars 2018 #5508 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) 4 timer siden, Nina1975 skrev: Du er garantert ikke alene om det. Nei du er ikke det. Tenker mye stygt inni meg når det gjelder den dama. Innlegget er ryddet for nedsettende innhold. Yvonne (mod) Endret 23. mars 2018 av Snø_fnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2018 #5509 Del Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper hun får 15 år. Og hun kommer nok til å være lavest på rangstigen blant de innsatte. Fullt fortjent. Anonymkode: 9ec52...4c6 Det aller viktigste er at hun offentlig i form av en dom får beskjed om at hun er skyldig i tiltalen. At hun for all ettertid vet at domstolen har avgjort at hun hadde ansvaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5510 Del Skrevet 23. mars 2018 2 minutter siden, chisandra skrev: Det aller viktigste er at hun offentlig i form av en dom får beskjed om at hun er skyldig i tiltalen. At hun for all ettertid vet at domstolen har avgjort at hun hadde ansvaret! Jeg tror nok ikke hun vil ta det innover seg, men mene hun er uskyldig dømt uansett. Men om hun må sone, så er det noe hun vil merke i det minste. Anonymkode: 9ec52...4c6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 23. mars 2018 #5511 Del Skrevet 23. mars 2018 4 timer siden, Ikke meg skrev: Så akkurat at budstikka har kampanje nå med månedspris 49,- for første måned. Har kjøpt, der var en veldig kjapp prosess. Ingen bindingstid og jeg for min del avslutter nok før abo går over til vanlig månedspris. Takk for tips, har kjøpt jeg også. Greit å støtte dem litt, de har gjort litt av en innsats. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2018 #5512 Del Skrevet 23. mars 2018 13 minutter siden, Frida skrev: Takk for tips, har kjøpt jeg også. Greit å støtte dem litt, de har gjort litt av en innsats. Har ikke angret ett sekund på at jeg kjøpte. De har mye stoff liggende bak betalingsmur om denne saken. Gode oppsummeringer fra rettskommentatoren bl.a. Vel verdt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5513 Del Skrevet 23. mars 2018 30 minutter siden, chisandra skrev: Det aller viktigste er at hun offentlig i form av en dom får beskjed om at hun er skyldig i tiltalen. At hun for all ettertid vet at domstolen har avgjort at hun hadde ansvaret! Hvor mange ganger er det mulig å anke en dom? Anonymkode: fad9c...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2018 #5514 Del Skrevet 23. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger er det mulig å anke en dom? Anonymkode: fad9c...735 2. Lagmannsrett og høyesterett. Men høyesterett kan avvise tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5515 Del Skrevet 23. mars 2018 Er det vanlig å anke? Kan det gjøres i alle dommer? Hva må til for at en dom skal kunne ankes? Anonymkode: fad9c...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. mars 2018 #5516 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å anke? Kan det gjøres i alle dommer? Hva må til for at en dom skal kunne ankes? Anonymkode: fad9c...735 Begge parter kan anke, ja. De anker når de ikke er enig i/fornøyd med dommen Endret 23. mars 2018 av chisandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5517 Del Skrevet 23. mars 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: 2. Lagmannsrett og høyesterett. Men høyesterett kan avvise tror jeg. Akkurat nå, chisandra skrev: Begge parter kan anke, ja. Takk for svar Anonymkode: fad9c...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5518 Del Skrevet 23. mars 2018 1 time siden, chisandra skrev: Den skal jeg få lest. Takk for link. Jeg må sitte litt mer på hendene, for jeg fikk advarsel i dag (sikkert fortjent, for bare tankene mine om denne moren bryter vel egentlig med alle reglene her inne!) 😏 Du og mange av dere andre har skrevet veldig mye bra i tråden her Jeg er ikke så flink til å sitte på hendene, så jeg kommer ikke til å skrive her så ofte mer. Takk til @Frida for fine oversiktslister Anonymkode: fad9c...735 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5519 Del Skrevet 23. mars 2018 Ser vel for meg at det blir anket uansett utfall av dommen. For aktoratet godtar selvsagt ikke frifinnelse, og forsvaret mener jo at mor er helt uskyldig. Samtidig blir det litt sånn at nå har de endelig klart å få gjennomført rettssaken etter mye om og men, og så må de igjennom det samme om igjen. Ser for meg at det blir spetakkel uansett utfall 🙈 Noen som vet hvor lenge etter en rettssak en evt. ankesak kommer opp? Anonymkode: ab505...bab 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #5520 Del Skrevet 23. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser vel for meg at det blir anket uansett utfall av dommen. For aktoratet godtar selvsagt ikke frifinnelse, og forsvaret mener jo at mor er helt uskyldig. Samtidig blir det litt sånn at nå har de endelig klart å få gjennomført rettssaken etter mye om og men, og så må de igjennom det samme om igjen. Ser for meg at det blir spetakkel uansett utfall 🙈 Noen som vet hvor lenge etter en rettssak en evt. ankesak kommer opp? Anonymkode: ab505...bab Så du ser ikke for deg noe som helst alternativ mellom full frifinnelse og en dom med lovens maksimums straff på 15 år etter tiltalen? Hvordan har du kommet frem til at forsvaret mener at tiltalte er helt uten skyld? Anonymkode: d8505...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå