Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun ringte kl.19:07

Anonymkode: bda45...e89

Åh, beklager. Jeg har husket feil i forhold til når hun ringte. Det var ikke meningen. 

Anonymkode: 5dce4...805

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emma wants to live går på VGTV kl. 20.00 idag, for de som måtte være interessert.

Anonymkode: c7758...d92

God timing av VGtv å sende dokumentaren i nå! Den viser hvor svekket Emma var i tiden før hun døde. Hun klarte f.eks. ikke å gå selv de siste ukene før hun døde.

Jeg stiller spørsmål ved at tiltate kommer og går i retten. Hun uttalt at hun "klarer ikke å høre slemme folk snakke om Angelica". I dag vitnet bla Finn Skorderud om fysiske og psykiske symptomer generelt. Ikke om Angelica. Så, hvorfor var ikke mammaen der? 

Anonymkode: 41fed...a68

Innegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Gjest chisandra
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Emma wants to live går på VGTV kl. 20.00 idag, for de som måtte være interessert.

Anonymkode: c7758...d92

Takk for tips, den skal jeg få sett.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lite patetisk å drive å diskutere dette så mye..

Anonymkode: 0884e...38f

Helt riktig. Det er LITE patetisk og meget viktig!

Anonymkode: 8737d...88e

• Liker 28
Skrevet

Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne.

Anonymkode: fd66d...1a0

Jeg har vært innlagt på sykehus et par ganger, og jeg må jo si at menyen ser ut til å være beregnet på de som er 80+... Hønsefrikassé er et godt eksempel på det! Enig i at pasienter med spiseforstyrrelser, som ofte er innlagt i mange måneder også, burde få tilbud om noe annet enn standard sykehusmat... når det er sagt, er det irrelevant ift tiltalen, så jeg skjønner ikke at forsvarerne gjør et nummer ut av en slik melding 

• Liker 6
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, Chiubi skrev:

Husker jeg feil, eller var PTSD- diagnosen noe tiltalte bestilte selv?

Utredningen ble ihvertfall bestilt av forsvaret/tiltalte. 

AnonymBruker
Skrevet

" I november 2015 var det utstrakt kommunikasjon mellom Angelicas far og tiltalte, der sistnevnte forteller om hvor flink Angelica er på skolen - og i idrett. "

Så dette skrev tiltalte samtidig som A. var så redusert som hun var, og heller ikke hadde gått på skolen på lange tider...

Anonymkode: fad9c...735

"09:33   Politibetjenten spiller nå av et lydklipp som ble funnet på tiltaltes telefon. Det skal ha blitt spilt inn 15. november 2015, og varer i 1 minutt og 3 sekunder. Det er et av to lydklipp som er funnet på Camillas telefon. Hun gråter, er svært oppspilt og snakker om mobbing på barneskolen. Hun nevner flere barn ved navn og ber om at noen kontakter en navngitt reporter i TV 2.

09:38   I opptaket snakker tiltalte også om hvor dårlig datteren er blitt fulgt opp av helsevesenet. «Jeg har gjort alt i min makt for å hjelpe henne. Men nå spiser hun ikke lenger», sier hun i opptaket.

Det andre opptaket fra tiltaltes telefon er fra 13. desember 2015.

– Den siste lydfilen er en krangel mellom tiltalte og Angelica. Den handler om at Angelica er nødt til å spise. Hvis hun ikke gjør det, sier mor at hun er nødt til å ringe sykehuset. Det er et klipp på 1 minutt og 13 sekunder, forklarer politibetjent Sondre Midtun." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjf0sb86u00av09gbizi6f0w6?mode=static

15 november 2015 spiser hun ikke lengre. Hvorfor skaffet ikke tiltalte hjelp til sin datter?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her er den siste listen som Frida lagde. Kanskje noen har lyst til å oppdatere den?
På 16.3.2018 den 20.17, Frida skrev:

OVERSIKT

2017

Referat rettsak 2017  (har bare funnet referat fra 24.-25.april)

2018

Dag 1   (aktors innledning, litt om avdødes diagnose, tiltaltes diabetes, utsettelsesbegjæring)

Dag 2   (tiltalte får problemer med å regulerer diabetes, blir hentet i ambulanse)

Dag 3    (blodsukkersvingninger, diskusjon om insulinpumpe m alarm)

Dag 4    (vedtak om å fortsette rettsaken, vitneforklaring av far, Vladislav Yaroshenko, dokumentasjon av aksjonsloggen fra AMK-sentralen)

Dag 5    (ambulansearbeider vitner, telefonvitnemål av brannmann, vitnemål av luftambulanselegen, vitnemål av kvinnelig fastlege i Øystre Slidre kommune, vitnemål av helsesøsteren fra kriseteamet i Øystre Slidre kommune, vitnemål av Politibetjent Tina Thorsrud fra Innlandet politidistrikt, fotodokumentasjon av åstedet, krimteknikere ved Kripos vitner om funn, rettsmedisiner Arne Stray-Pedersen vitner om obduksjonen av Angelica Heggelund.)

Dag 6    (Forsvarer Bugge varsler at hun vil begjære saken utsatt. Kriminaltekniker på lyd og video Truls Birkeland, rektor ved Gullhaug skole i Bærum, Ane Hauge, Ann Cecilie Ek, tidligere avdelingsleder ved Lesterud skole, Kathrine W. Lohre rektor ved Lesterud skole, Hilde R. den Boer rådgiver ved Mølladammen skole, Gretha M. Storevik rektor ved Mølladammen skole)

Dag 7    (foreldre fra Lommedalen, 3 mødre)

Dag 8    (morens to forklaringer, gitt til politiet etter dødsfallet, opplesning og lydopptak)

Dag 9    (far fra Gullhaug skole, mor fra Lommedalen, far fra Lesterud skole, mor fra Lesterud skole)

Dag 10   (mor til en elev, Bodil J. Houg mobbeombud i Buskerud, mor til elev, annet vitne, forfatter Jon Gangdal om boken "Angelica - en varslet tragedie", lege ved Oslo universitetssykehus, tidligere fastlege for C og A) 

Dag 11   (Psykologispesialist Thomas Shjøthaug ved BUP Vest Vinderen,  overlege Embjørg J. Wollen ved  Drammen sykehus, overlege Vibecke Løvåsdal jobbet tidligere som barnepsykiater ved BUPA i Drammen, psykiatrisk sykepleier Nina Hansteen ved BUPA Drammen)

Dag 12  (mor til et barn referatforbud, om siste tekstmld. fra A sin tlf, Fastlegen til A fra oktober 2014 til april 2015,  Randi Tveit fra Kripos om SMS-er mellom tiltalte og A)

Hvem som helst må gjerne oppdatere listen etterhvert! 

Dag 13 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjexxj552008309fe40ag5n65?mode=static

Dag 14 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjezcgtdm009m09fnrv8lyp1m?mode=static

Dag 15  https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjf0sb86u00av09gbizi6f0w6?mode=static

Dag 16 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjf26l0k5001v09hs1ghbx9zs

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, lille humla skrev:

Det stemmer heller ikke. På sykehus har de kostplan. På de fleste steder med anoreksi behandling spiser alle det samme. Vanlig mat, og ganske mye mat! (- vegetar, halal, allergier osv). 

Du forstår ikke hva jeg skriver: sykehusmat har veldig lite å gjøre med hva de fleste av oss spiser hjemme.

Anonymkode: c6795...eca

• Liker 2
Skrevet

Om hun har utviklet PTSD eller ikke etter dødsfallet er vel uansett irrelevant ift strafferettslig tilregnelighet for noe som skjedde før dødsfallet.

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Rosalie skrev:

Om hun har utviklet PTSD eller ikke etter dødsfallet er vel uansett irrelevant ift strafferettslig tilregnelighet for noe som skjedde før dødsfallet.

Psykolograpporten som ble bestilt (av tiltalte) var for å påberope seg at hun var i en tilstand hvor det ikke var forsvarlig for henne å gjennomføre en rettsak. Og at saken måtte utsettes for at hun trengte terapi/bearbeidning. Det hadde ikke noe med tilregnelighetsspørsmålet å gjøre.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke av "tiltaltes mor" men av "tiltalt mor"

Anonymkode: ab505...bab

Beklager......min feil, skal rette den 🤓

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Rosalie skrev:

Ja. Den rapporten handlet jo om hvorvidt hun kunne gjennomføre rettssak. Auestad mente nei og trakk fram PTSD. Sørheim mente ja og trak fram pf. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forstår ikke hva jeg skriver: sykehusmat har veldig lite å gjøre med hva de fleste av oss spiser hjemme.

Tja, jeg har vært innlagt for spiseforstyrrelser, og måten vi fikk var faktisk ganske lik den maten jeg har vokst opp med. Hønsefrikkase er jeg enig i at er helt forferdelig, men mye av måten syntes jeg faktisk var god (Men det kunne jeg selvsagt aldri innrømme). 

Anonymkode: 9efb3...e1c

• Liker 9
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre......?

Endret av lille humla
  • Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...