Vampyrina Skrevet 22. mars 2018 #5381 Skrevet 22. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette vitnet selv tok kontakt med forsvaret i forkant av rettssaken fordi hun mente hun hadde relevante opplysninger, men så velger å trekke seg dagen før hun skal vitne, så kan det jo kanskje tenkes at hun har fulgt rettsaken og fått en annen oppfatning underveis..? Anonymkode: c7758...d92 Samme tenkte jeg... 5
Gjest chisandra Skrevet 22. mars 2018 #5382 Skrevet 22. mars 2018 Jeg klarer ikke å forstå hva forvaret ønsket å dokumentere.
Uff da Skrevet 22. mars 2018 #5383 Skrevet 22. mars 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: Jeg klarer ikke å forstå hva forvaret ønsket å dokumentere. Ikke jeg heller.... må være noe som ikke kommer frem for dette var skrøplige saker. 1
Vampyrina Skrevet 22. mars 2018 #5384 Skrevet 22. mars 2018 Vil dommen bli lagt ut på lovdata i sin helhet, når man kommer så langt? 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5385 Skrevet 22. mars 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: "Forsvarer Aasmund O. Sandland skal nå dokumentere et knippe tekstmeldinger. Han leser blant annet opp en tekstmelding Angelica sendte til sin mor. Hun var da innlagt på Drammen sykehus. Meldingen omhandler mattilbudet på sykehuset: «Dagens middag: Hønsefrikasse. Det var den verste middagen noensinne her». Jeg skjønner ikke hvor forsvarerne vil med dette? Maten på sykehuset var ikke god? Angelica var kresen? Hønsefrikasse er bedre enn ingenting. Anonymkode: 48845...25c Hønsefrikasse er bedre enn veldig mye, spør du meg. Og når du er på sykehus, er den dessuten gratis. Men folk er forskjellige. Anonymkode: 4ab7a...a69 8
Uff da Skrevet 22. mars 2018 #5386 Skrevet 22. mars 2018 Forholdvis kynisk og grusomt av mor å meddele far at dems datter er død via en epost, samtidig som man oppgir feil årsak til dødsfallet. 12
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5387 Skrevet 22. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hønsefrikasse er bedre enn veldig mye, spør du meg. Og når du er på sykehus, er den dessuten gratis. Men folk er forskjellige. Anonymkode: 4ab7a...a69 Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5388 Skrevet 22. mars 2018 1 minutt siden, Uff da skrev: Forholdvis kynisk og grusomt av mor å meddele far at dems datter er død via en epost, samtidig som man oppgir feil årsak til dødsfallet. Hva oppga hun som årsak? Anonymkode: 45eb5...034 2
lille humla Skrevet 22. mars 2018 #5389 Skrevet 22. mars 2018 Det er vanlig at mennesker som er underernærte må sitte på tempurputer osv for de kan få sår (liggesår) av halebeinet osv. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5390 Skrevet 22. mars 2018 1 minutt siden, Vampyrina skrev: Vil dommen bli lagt ut på lovdata i sin helhet, når man kommer så langt? Vil absolutt tro det. Man har ingen garanti for det, det er bare fra lagmannsrettene og Høyesterett at alle dommer automatisk blir sendt inn og etter hvert lagt ut. Noen tingretter har av eget initiativ samme ordning, blant annet Oslo tingrett, men Valdres tingrett gjør det ikke. Men det normale er at dommer i såpass omtalte saker blir lagt ut, så jeg tror nok det skjer her også. I så fall ligger dommen tilgjengelig i et halvt år eller deromkring før den flyttes bak innloggingsmur i Lovdata PRO. Anonymkode: d18de...5d1 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5392 Skrevet 22. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 Jeg antar at medisinerne har vurdert hva fordøyelsessystemet tåler, for en anoreksipasient. Velger den innlagte å spise kun kjøttet og grønnsakene i frikasseen, er det mye proteiner og lite kalorier. For en ikke-anorektiker vil det være slankemat, om man unngår å spise sausen. Jeg har gått ned til nesten-anorektisk nivå på sånn kost, så dette vet jeg noe om. Anonymkode: 4ab7a...a69 7
Uff da Skrevet 22. mars 2018 #5393 Skrevet 22. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva oppga hun som årsak? Anonymkode: 45eb5...034 Kvelning av fremmedobjekt. 7
lille humla Skrevet 22. mars 2018 #5394 Skrevet 22. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 Det stemmer ikke. Det vil opprettholde sykdommen. 19
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5395 Skrevet 22. mars 2018 " I november 2015 var det utstrakt kommunikasjon mellom Angelicas far og tiltalte, der sistnevnte forteller om hvor flink Angelica er på skolen - og i idrett. " Så dette skrev tiltalte samtidig som A. var så redusert som hun var, og heller ikke hadde gått på skolen på lange tider... Anonymkode: fad9c...735 16
minister-mio Skrevet 22. mars 2018 #5396 Skrevet 22. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 At det for en anorektiker er katastrofe vil jo nettopp si at det er en del av sykdommen. Å spise normal mat er jo friskt 8
Guidet Kvinne Skrevet 22. mars 2018 #5397 Skrevet 22. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 Det var utarbeidet en kostplan. Vi får vel anta at denne var utarbeidet av fagfolk. Til de av dere som ønsker mer kunnskap om behandling av alvorlig anoreksi kan jeg anbefale episoden fra Helene sjekker inn der hun er på RASP. 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5398 Skrevet 22. mars 2018 Så nettopp et innslag fra TV2. Hun ser hele tiden rett på personen, intenst. Viker ikke. Nesten som om alt er øvd på. Ganske merkelig. Jeg pleier å variere litt i kroppsspråket mitt når jeg snakker med folk iallefall. Anonymkode: 39ddc...122 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5399 Skrevet 22. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper de fleste med anoreksi vil si at hønsefrikasse er en katastrofe. Anorektikere burde få tilbud om mye lettere mat, f.ex. fruktsmoothies, salater etc. Ser ikke akkurat for meg en anorektiker gafle i seg høne. Anonymkode: fd66d...1a0 Man gir da ikke slankemat til anorektikere! Målet med sykehusopphold er blant annet at de skal legge på seg, og det gjør man ikke ved å spise salater. Anonymkode: a75d1...baf 14
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2018 #5400 Skrevet 22. mars 2018 14 minutter siden, minister-mio skrev: At det for en anorektiker er katastrofe vil jo nettopp si at det er en del av sykdommen. Å spise normal mat er jo friskt Enten man har anoreksi eller ikke, så hjelper ikke sykehusmat på matlysten og er ikke normal mat. Anonymkode: c6795...eca 5
Fremhevede innlegg