MonaMaria20 Skrevet 15. april 2021 #1041 Del Skrevet 15. april 2021 Noen flere som så Monica og familien på dagsrevyen? Hadde ikke forestilt meg at vi skulle møte de der og. En ansatt fra slettmeg.no er også med i reportasjen for å snakke om konsekvenser det kan ha for barn når det legges ut bilder av dem på sosiale medier. I tillegg er en jurist og spesialrådgiver i redd barna intervjuet på dagsrevyen rett etter reportasjen. De begge kom med konsekvenser jeg ikke har tenkt på før, så anbefaler å se den. Har også tenkt på hva folk i nærområdet til Monica og Chris i Kristiansand tenker om det de gjør. Naboer, lærere, ansatte i barnehagen og foresatte til barn som barna gikk på skole og barnehage med i Kristiansand. Synes de det er greit, og følger de med på bloggerne og Monica og Chris i sosiale medier? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 16. april 2021 #1042 Del Skrevet 16. april 2021 Hun tar ikke til seg noe. Stor forskjell på å dele barna med familie og venner og å bruke dem på kontoer med 140000 følgere for å tjene penger til seg selv (slippe en vanlig jobb?) At vi vet hva barna heter, hvor de bor, hva de spiser, liker å leke med, når de er på tur, hvor de er på tur ++++ Skjønner ikke at hun synes det er litt greit en gang. Barn har rett på et privatliv. Disse barna kommer til å hate foreldrene for dette etterhvert, garantert. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 16. april 2021 #1043 Del Skrevet 16. april 2021 Og argumentet hennes om at barn er med i reklamefilmer og blir eksponert for flere er jo helt på jordet. De barna som er med i reklamefilmer vet vi INGENTING om. Ikke hvor de bor, hva de heter, hva de spiser, kosestunder med familien. De er private selv om de har en reklamefilm jobb. Slutt å selge barna dine! Og les gjerne hva Unicef skriver om temaet. « Foreldreansvaret betyr at foreldre har plikt til å beskytte barnas rett til privatliv. Denne rettigheten må gå foran foreldres ønske om å dele bilder og informasjon av barna sine, sier generalsekretær i UNICEF Norge, Camilla Viken. Rett til privatliv Det er hovedsakelig på Facebook og Snapchat de fleste bildene deles (62% og 61%). 43% deler på Instagram, 14% via åpen profil og 29% via lukket. – Vi er ikke ute etter å ta den enkelte forelderen som stolt viser fram bilder av barna sine, men vi ønsker å påpeke at i foreldreansvaret ligger også å ivareta barns rett til privatliv og beskyttelse på nett. » 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimme Skrevet 16. april 2021 #1044 Del Skrevet 16. april 2021 12 hours ago, Hilde444 said: Denne måtte jeg lese flere ganger gitt. Hva har det med å gjøre at hun virker trivelig? De eksponerer jo barna sine noe helt hinsides. Hun har 140000 følgere på insta. 140000 mennesker som sitter og ser på bilder og videoer av barn som ikke vet at 140000 mennesker sitter og ser på de, Hinsides! Den var rettet mot dem som kritiserte henne som person 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARima Skrevet 18. april 2021 #1045 Del Skrevet 18. april 2021 Ikke rart smitten er høy i Oslo når man ser snappene deres fra i går. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 18. april 2021 #1046 Del Skrevet 18. april 2021 Det her fullstendig uforståelig at de to der ikke tar til seg tilbakemeldingene de får. Og det sier jo litt når det eneste argumentet de har er at hva med de barna som er skuespillere og blir vist på kino?🙈 Altså... Lyset er på men ingen er hjemme... 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 18. april 2021 #1047 Del Skrevet 18. april 2021 Husker jeg for noen år siden satt på kafé i Oslo, og la merke til et barn på bordet ved siden av. Jeg tenkte jeg kjente barnet, men dro ikke kjensel på besteforeldrene som var med. Så forstod jeg at jeg leste en blogg skrevet av moren til dette barnet. Dette var ikke en blogg på nivå med det vi ser i dag, men en liten blogg med et bilde av barnet i ny og ne. Og likevel så trodde jeg faktisk at jeg kjente barnet. Det var ganske ekkelt, og jeg håper barnet ikke la merke til at jeg hadde sett litt ekstra på vedkommende. Så da kan dere bare forestille dere hvordan det er at flere hundretusen ser bilde av disse barna. Norge er det veldig lite sted, og norske byer er enda mindre. Det er rett og slett ekkelt at barna eksponeres så ekstremt. 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg.no Skrevet 18. april 2021 #1048 Del Skrevet 18. april 2021 Jeg tenker at det er så utrolig mange foreldre som legger ut bilder av sine barn på f.eks Instagram, at det ikke kommer til å bli noe særlig oppmerksomhet rundt bildene som disse C-kjendiser deler. Om et par år er vel hele familien nesten glemt på bekostning av nye influensere. Det er jo også noen 'kjedelige' nøytrale bilder, som man glemmer like fort som de har sett dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 23. april 2021 #1049 Del Skrevet 23. april 2021 Dette babyboks opplegget. Betal kr 299 og få varer til en verdi av minst 650 kr? Det kan da vel ikke være noen som abonnerer på dette? De kjøper inn billig Kina-ræl og legger det i boksene og selger med skyhøy fortjeneste. Våkn opp da🙈🙈 Er det noen som har vært så lettlurt og bestilt?🙈 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stjerne*støv* Skrevet 23. april 2021 #1050 Del Skrevet 23. april 2021 2 hours ago, Hilde444 said: Dette babyboks opplegget. Betal kr 299 og få varer til en verdi av minst 650 kr? Det kan da vel ikke være noen som abonnerer på dette? De kjøper inn billig Kina-ræl og legger det i boksene og selger med skyhøy fortjeneste. Våkn opp da🙈🙈 Er det noen som har vært så lettlurt og bestilt?🙈 Har skrevet dette i tråden om Sara også. Hvorfor viser de ikke ha boksene inneholder ?! Hvem kjøper bokser de ikke vet ha inneholder ?😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 23. april 2021 #1051 Del Skrevet 23. april 2021 Hilde444 skrev (3 timer siden): Dette babyboks opplegget. Betal kr 299 og få varer til en verdi av minst 650 kr? Det kan da vel ikke være noen som abonnerer på dette? De kjøper inn billig Kina-ræl og legger det i boksene og selger med skyhøy fortjeneste. Våkn opp da🙈🙈 Er det noen som har vært så lettlurt og bestilt?🙈 Tydelig at 500 stykk gjorde det, etter som de var utsolgt i løpet av noen minutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 23. april 2021 #1052 Del Skrevet 23. april 2021 Er en på instagram som har lagt ut film av det hun fikk i boksen. natalie.henriksen_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 23. april 2021 #1053 Del Skrevet 23. april 2021 Dottie skrev (4 minutter siden): Er en på instagram som har lagt ut film av det hun fikk i boksen. natalie.henriksen_ Var bare fire ting - selv om det er kjente merker, så ville jeg ha blitt skuffet 🙈 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 23. april 2021 #1054 Del Skrevet 23. april 2021 Patriotpaula skrev (1 time siden): Var bare fire ting - selv om det er kjente merker, så ville jeg ha blitt skuffet 🙈 Hahaha, så det nå. Hun har fått dette gratis mot å reklamere🙈 Og dette skal de betale 299 kr hver mnd for? Jeg nekter å tro at noen er så lettlurte? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 23. april 2021 #1055 Del Skrevet 23. april 2021 Er det en boks man abonnerer på, slik at man ikke vet hva man får? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 23. april 2021 #1056 Del Skrevet 23. april 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Er det en boks man abonnerer på, slik at man ikke vet hva man får? Ja 👍🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 23. april 2021 #1057 Del Skrevet 23. april 2021 Patriotpaula skrev (Akkurat nå): Ja 👍🏼 Hm. Man risikerer å få en haug ting man ikke bruker? Brystinnlegg til ikke-ammende og smokk til barn som ikke bruker det. Ikke veldig miljøvennlig. Glossybox for baby-foreldre. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 23. april 2021 #1058 Del Skrevet 23. april 2021 pøbelsara skrev (4 minutter siden): Hm. Man risikerer å få en haug ting man ikke bruker? Brystinnlegg til ikke-ammende og smokk til barn som ikke bruker det. Ikke veldig miljøvennlig. Glossybox for baby-foreldre. Jupp, der sa du det 🙊 Helt enig i det du skriver 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pålur Skrevet 23. april 2021 #1059 Del Skrevet 23. april 2021 Dottie skrev (8 timer siden): Er en på instagram som har lagt ut film av det hun fikk i boksen. natalie.henriksen_ Hvor har hun lagt ut det? Hun driver jo egne firmaer...eller er hun medeier i denne boksen som innholdet alt du IKKE må ha? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 28. april 2021 #1060 Del Skrevet 28. april 2021 Disse folka dukker stadig opp på snap, uten at jeg følger dem. De gangene jeg har kikket er det jo bare totalt meningsløse ting? Filming opp og ned og hit og dit mens de går rundt i joggedress med vogn, kjøper kaffe, lite lekre bilder av mat, sier hei til barna osv osv. jeg begriper ikke hvem som er interessert i å se dette. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå