Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over. Dette var da snakk om to voksne og tre barn. De tre barna spiste barneporsjon. Ingen av oss drakk brus siden det var en helt alminnelig tirsdag.

Anonymkode: c3403...45c

Hivken restaurant er dette?. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jess, definitivt. Jeg opplever dog ikke dette som et klassisk bridezilla-opplegg. Men mer et ønske om å prøve å få til et opplegg uten å ha mye plass og uten å ha mye penger. Her er ikke alternativet å spandere, eller å ha det hjemme, men å ikke ha noe feiring, og det er jo litt stusselig det også? Jeg tenker at man kommer langt med å være smidig, særlig siden det er snakk om den nærmeste familien. Det kan jo være rimelig, på en barnevennlig restaurant og på et greit klokkeslett for eksempel, det hadde jeg som forelder satt pris på.

Anonymkode: c3403...45c

Joda, men hvis samboer synes det er frekt, er det godt mulig at han kjenner til at hans familie ser det på den måten, og/eller at noen av dem har det trangt økonomisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo ikke snakk om en alminnelig tirsdag. 

Anonymkode: 92145...954

Det var kun for å forklare hvorfor vi ikke drakk brus til maten. Selv med brus til 5 hopper ikke sluttsummen fra 595,- til 3000,-

 

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ukjentjente skrev:

Hivken restaurant er dette?. 

En helt ordinær restaurant i en mindre norsk by. Hakket over kinasjappa og tyrkerkroa, men kanskje ikke helt restauranten på hotellet eller den økologisk kortreistmat konseptrestauranten.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din bursdag. Velg et sted med et normalt lavt prisnivå, og ikke bli skuffet om noen ikke kan dukke opp :) 

Anonymkode: ffa32...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det kan være innafor om du sier du ikke skal ha gaver. Og at de faktisk føler det er OK. Jeg hadde følt meg litt smågjerrig om jeg betalte for egen mat men ikke hadde gave. Så jeg hadde hatt begge deler og ikke likt det. Fordi jeg hadde syntes det hadde blitt for dyrt. 

Jeg har vært i bursdag hvor vi skulle betale for mat og drikke selv og at det også var regnet med at vi hadde gave. Det ble over 1000kr for den kvelden. Det syns jeg er for drøyt..

Anonymkode: 9eb2f...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 9.17, Biloba skrev:

Midt på treet restaurant kommer ikke på 120 kroner per person. For den prisen får man ca en lunsjrett og 1 brus per person på kinarestaurant. 

@ukjentjente Ganske mange som ikke tror på det, det ser man på likes :)

ett som er MIDDAG pluss en brus, ligger det fortsatt på minium 1000 kr. 

Drar vi på cafe, og kjøper en baguette hver og brus blir det billigere selføleglig, men nå er det faktisk snakk om resturant,  

og siden dere kun betalte av 598 kr er jeg rimelig sikkert på at enten det ikke var resturant eller så har du veldig unge unger-

598 for 2 voksene og 3 unger har jeg vanskeligheter for å tro.

Kanskje du kan gi link til resturanten,så jeg kan se på prisene?

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 10.31, Biloba skrev:

Der vi spiste ute sist koster barnemenyen 129. Vi har også et barn som går på videregående, så vi er 3 voksne på regningen i tillegg til et barn.

 

@ukjentjente

Anonymkode: c60c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Det er vel like urimelig å forvente at TS skal betale for alle, som der at en 5 familie skal bruke minium 1000 kr å spise ute.

Dette er snak om 15 stk, fra ts og samboer familie, ts sier det er er søsken på begge sider, med partner og barn, selvom det virker tilsynelatlig i Ts øyne at de har god økonomi, behøver ikke det å være  tilfelle , jeg tenker det er grunn til at ts samboer  er i mot.

Anonymkode: 04153...646

Enig.

Anonymkode: c60c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Me 2, og nå begynner enkelte her å bli litt for urimmelig og svart og hvit holdning det må da vel kunne være mulig å se sitausjonen på flere måter/sider, tydeligvis ikke :)  Og jeg begynner å mistenke at det er kun for diskutere, men på en annen side finnes det jo slike mennesker i verden å :)

Anonymkode: 04153...646

Signere den\, allfor svart og hvit holdning :)

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3 sønner, 13, 10 og 7 og mann. og hvis vi skal på av de rimeligeste asiatiske RESTURANTer, og spise en rett som er MIDDAG pluss en brus, ligger det fortsatt på minium 1000 kr. 

Drar vi på cafe, og kjøper en baguette hver og brus blir det billigere selføleglig, men nå er det faktisk snakk om resturant,  

og siden dere kun betalte av 598 kr er jeg rimelig sikkert på at enten det ikke var resturant eller så har du veldig unge unger-

598 for 2 voksene og 3 unger har jeg vanskeligheter for å tro.

Kanskje du kan gi link til resturanten,så jeg kan se på prisene?

 

Anonymkode: 04153...646

@ukjentjente

Sorry av en eller annen merkelig grunn ble ikke alt som var skrevet tatt med i sitering.

Anonymkode: c60c8...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@ukjentjente Ganske mange som ikke tror på det, det ser man på likes :)

ett som er MIDDAG pluss en brus, ligger det fortsatt på minium 1000 kr. 

Drar vi på cafe, og kjøper en baguette hver og brus blir det billigere selføleglig, men nå er det faktisk snakk om resturant,  

og siden dere kun betalte av 598 kr er jeg rimelig sikkert på at enten det ikke var resturant eller så har du veldig unge unger-

598 for 2 voksene og 3 unger har jeg vanskeligheter for å tro.

Kanskje du kan gi link til resturanten,så jeg kan se på prisene?

Anonymkode: c60c8...744

Om jeg forteller deg at det er fullt mulig å spise for 1500 + ved samme restaurant om alle fem bestiller det dyreste på menyen, tror du mer på meg da? :fnise: Barnemeny koster 80-90, barneporsjon koster halv av full porsjon, og pasta koster rundt 160-200. To pastaretter a 159 + 2 barnemeny a 89 og en barneporsjon a 99, hva blir det?

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om jeg forteller deg at det er fullt mulig å spise for 1500 + ved samme restaurant om alle fem bestiller det dyreste på menyen, tror du mer på meg da? :fnise: Barnemeny koster 80-90, barneporsjon koster halv av full porsjon, og pasta koster rundt 160-200. To pastaretter a 159 + 2 barnemeny a 89 og en barneporsjon a 99, hva blir det?

Anonymkode: c3403...45c

Jeg tror helt egentlig at hva som er resturant for deg, ikke er en resturant i øynene til de fleste brukerne.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helt egentlig at hva som er resturant for deg, ikke er en resturant i øynene til de fleste brukerne.

Anonymkode: 04153...646

Ja, det er jo en enkelt hersketeknikk når man ikke lenger har noen gode argumenter, eller hva? Det at du ikke er i stand til å skrive ordet korrekt sier meg at du ikke er alt for ofte på restaurant ihvertfall.

I mine øyne er en restaurant et finere spisested med duk på bordet og pådekning. Det er kelnere/servitører slik at man bestiller, serveres og betaler ved bordet. Menyen består av forskjellige typer varme og kalde retter inkl foretter og desserter. Det er en egen vinmeny. Hva er en restaurant i dine øyne?

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er jo en enkelt hersketeknikk når man ikke lenger har noen gode argumenter, eller hva? Det at du ikke er i stand til å skrive ordet korrekt sier meg at du ikke er alt for ofte på restaurant ihvertfall.

I mine øyne er en restaurant et finere spisested med duk på bordet og pådekning. Det er kelnere/servitører slik at man bestiller, serveres og betaler ved bordet. Menyen består av forskjellige typer varme og kalde retter inkl foretter og desserter. Det er en egen vinmeny. Hva er en restaurant i dine øyne?

Anonymkode: c3403...45c

Da tror jeg ikke du betalte 589 kr for 5 personer.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg ikke du betalte 589 kr for 5 personer.

Anonymkode: 04153...646

Jeg tror ikke du ville trodd meg om jeg så presenterte kvitteringen. Du har bestemt deg for hvordan du ønsker å oppleve virkeligheten og jeg kan bare ønske deg lykke til med det.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke du ville trodd meg om jeg så presenterte kvitteringen. Du har bestemt deg for hvordan du ønsker å oppleve virkeligheten og jeg kan bare ønske deg lykke til med det.

Anonymkode: c3403...45c

Jeg gidder ikke diskutere fram og tilbake på det, du har blitt spurt flere ganger av flere om link til resturanten, og flere som ikke tror på et måltid på 120 kr pr pers. selv med 3 barn. noe du ikke gjør, da du ikke vil si hvo hen i landet du er ifra :laugh: Da velger jeg ikke tro på deg ja.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke diskutere fram og tilbake på det, du har blitt spurt flere ganger av flere om link til resturanten, og flere som ikke tror på et måltid på 120 kr pr pers. selv med 3 barn. noe du ikke gjør, da du ikke vil si hvo hen i landet du er ifra :laugh: Da velger jeg ikke tro på deg ja.

Anonymkode: 04153...646

Amen, typisk unskyldning å ikke ville legge til link, si hva stedet heter ect når man juger.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lang tråd om man kan invitere på restaurant eller ei:fnise:

Jeg synes det høre veldig koselig ut med å feire på restaurant! Men det er nok ofte og vanlig å da spandere, om man er den som inviterer. Men det varierer veldig tror jeg. I vår familie er det vanlig (som oftest er det jo da foreldrene som inviterer ut, og som da betaler. Men når jeg har spurt om de vil gå ut og spise har jeg betalt). Men om jeg har feiret med venner, har vi delt. Det blir annerledes føler jeg. Men igjen, føler ikke at dette er svart-hvitt, så jeg ville gjerne spurt familien om hva de tenker.. Men er litt enig i at det blir litt frekt å gjerne si at man kan droppe gaver..da gaver jo tross alt er "frivillig" (kommer an på hvor nær familien er).

Anonymkode: ebe70...e75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...