Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for et tilbud, man får vel gjøre som hun ene mener, ikke invitere barna, og foreldrene for skaffe seg barnevakt for å være med å familieselkapet :fart2:

Og det var vel ikke hovedpunktet hennes heller,men at det blir mye dyrere for en familie på 4-5 enn vs 1 person.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Det er frivillig å komme i noen sin bursdag. Det er også frivillig å bli fornærmet for at man ikke kan detaljstyre andres selskap.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Ok, så du klarer tydeligvis ikke å se det at det er noen folk som ikke har økonomi til å bruke 2500-3000 kr på en kveld :)

5 ganger 250 er lik 2500.

5 ganger 300 er lik 3000.

Eller mener du at sønnen min på 10 år skal stå for sin egen regning? :)

Anonymkode: 04153...646

5 minutter siden, wintergirl said:

500,- for to, hvis det ikke er et dyrt sted. 250- 300,- for en,hvis det er middag inkl.drikke. de trenger ikke å kjøpe med gave. Er det så ille da? Syns ikke det jeg.

Snakke med dem det gjelder ts og spør dem om de syns det er greit. Hvis du ikke skal ha gave så blir det ikke så dyrt.

Sorry 1250 og 1500 kr. :)

Likevel stor forskjell fra 250 for en person :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du klarer tydeligvis ikke å se det at det er noen folk som ikke har økonomi til å bruke 2500-3000 kr på en kveld :)

5 ganger 250 er lik 2500.

5 ganger 300 er lik 3000.

Eller mener du at sønnen min på 10 år skal stå for sin egen regning? :)

Anonymkode: 04153...646

Fullførte du i det hele tatt grunnskolen? I så fall syns jeg du skal saksøke kommunen for grove mangler i matematikkopplæringen.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Biloba said:

Nei, men summen på regningen er en ganske annen når du er barnløs, enn når du betaler for deg, partner og 3 barn. Da er man gjerne i 1200-2000 kr, det er ofte mer enn man ville brukt på bursdagsgave, og du får kanskje ikke kost deg fordi sted/meny/tidspunkt/selskap ikke er tilpasset at barn i ulike aldre skal trives, så du sitter og prøver å få i deg halvkald mat mens du prøver å hindre at barna ramponerer restauranten og plager andre gjester med støy. Går du ut alene med vennegjengen er det større sjanse for at kvelden blir vellykket og føles som en lur ting å bruke underholdningsbudsjettet på.

Og hvis man skal få det så billig som enkelte nevner så er typ Rice Bowl resturanter, litt typ student resturanter, og da kan man en middagsrett og en brus 200 :)

 

Bilderesultat for rice bowl oslo

 

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det borderline kaos å spise mat på restaurant med barn. Alle selskapeligheter med små barn er borderline kaos. Om man syns at tidspunkt/meny/sted/pris er no-go så kan man jo takke nei. Det er jo en ærlig sak. Det er et tilbud, ikke en marsjordre. 

Anonymkode: c3403...45c

 

Klart man kan takke nei. Men uenigheten bunner nok i ulike holdninger til å være vertskap og invitere. Jeg liker ikke bridezilla-opplegg der det er my way eller hold dere hjemme. Det er ulike behov i familiene våre og når vi vil feire noe så prøver vi å ta hensyn til at det skal være praktisk og økonomisk mulig for alle å takke ja. Å ha bursdag bare for dem som har god råd, eller at de med flere barn må spinke på andre ting i husholdningsbudsjettet for å være med, synes jeg er ekskluderende. Det er jo nærmeste familie vi snakker om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venner er ikke familie.

Anonymkode: 04153...646

Jeg hadde familie også i samme bursdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thejohan
1 time siden, Biloba skrev:

Nei, men summen på regningen er en ganske annen når du er barnløs, enn når du betaler for deg, partner og 3 barn. Da er man gjerne i 1200-2000 kr, det er ofte mer enn man ville brukt på bursdagsgave, og du får kanskje ikke kost deg fordi sted/meny/tidspunkt/selskap ikke er tilpasset at barn i ulike aldre skal trives, så du sitter og prøver å få i deg halvkald mat mens du prøver å hindre at barna ramponerer restauranten og plager andre gjester med støy. Går du ut alene med vennegjengen er det større sjanse for at kvelden blir vellykket og føles som en lur ting å bruke underholdningsbudsjettet på.

Ja, nei.. jeg var to barn. Jeg vet hva du snakker om. Jeg har vært på restaurant med barna mine flere ganger. Både i bursdager og «privat» setting. Jeg betaler for meg og mine, og de andre for seg og sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med noen i din familie om dette? Det er alltid lurt å lufte slike ting før man tar en endelig avgjørelse. Hør med foreldre og søsken (helst noen som har barn selv) hva de synes, og ta gjerne en prat med svigerforeldrene dine også.

Dersom vi hadde hatt for dårlig plass til å holde selskap for hele familien er jeg ganske overbevist om at mamma hadde foreslått at jeg tok feiringen hos dem fremfor på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, thejohan said:

Jeg hadde familie også i samme bursdagen. 

Det var vel ikke poenget heller`?'

Dette er snakk om et familieselsakp på 15 stk, foreldre, også er det søsken på begge sider med partnere og barn, greit nok at du har råd til det, men du klarer vel så at det er flere barnefamilien som ikke har råd til legge ut en 1500-2000 på en kveld?

Du synes det er greit å eksludere familien fra selskapet? 

For det er akkurat det man gjør når man legger opp til slike dyre ting.

Gå i et venne middag å betale 300 kr, er også greit for meg, da det ikke er den store summen.,men så fort det er med mine 3 sønner og mann blir det veldig kostbart.

 

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Biloba skrev:

Klart man kan takke nei. Men uenigheten bunner nok i ulike holdninger til å være vertskap og invitere. Jeg liker ikke bridezilla-opplegg der det er my way eller hold dere hjemme. Det er ulike behov i familiene våre og når vi vil feire noe så prøver vi å ta hensyn til at det skal være praktisk og økonomisk mulig for alle å takke ja. Å ha bursdag bare for dem som har god råd, eller at de med flere barn må spinke på andre ting i husholdningsbudsjettet for å være med, synes jeg er ekskluderende. Det er jo nærmeste familie vi snakker om.

Jess, definitivt. Jeg opplever dog ikke dette som et klassisk bridezilla-opplegg. Men mer et ønske om å prøve å få til et opplegg uten å ha mye plass og uten å ha mye penger. Her er ikke alternativet å spandere, eller å ha det hjemme, men å ikke ha noe feiring, og det er jo litt stusselig det også? Jeg tenker at man kommer langt med å være smidig, særlig siden det er snakk om den nærmeste familien. Det kan jo være rimelig, på en barnevennlig restaurant og på et greit klokkeslett for eksempel, det hadde jeg som forelder satt pris på.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jess, definitivt. Jeg opplever dog ikke dette som et klassisk bridezilla-opplegg. Men mer et ønske om å prøve å få til et opplegg uten å ha mye plass og uten å ha mye penger. Her er ikke alternativet å spandere, eller å ha det hjemme, men å ikke ha noe feiring, og det er jo litt stusselig det også? Jeg tenker at man kommer langt med å være smidig, særlig siden det er snakk om den nærmeste familien. Det kan jo være rimelig, på en barnevennlig restaurant og på et greit klokkeslett for eksempel, det hadde jeg som forelder satt pris på.

Anonymkode: c3403...45c

Hun har fått masse gode tips for hvordan hun kan gjøre det billigst mulig både for henne og familien, hun har bare bestemt seg for alvlyse hele greia, og helt ærlig synes det er bra hun dropper resturanten, men jeg synes det er synd at hun ikke prøver å finne en annen måte å feire bursdagen sin.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått masse gode tips for hvordan hun kan gjøre det billigst mulig både for henne og familien, hun har bare bestemt seg for alvlyse hele greia, og helt ærlig synes det er bra hun dropper resturanten, men jeg synes det er synd at hun ikke prøver å finne en annen måte å feire bursdagen sin.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Nja, jeg vet ikke om feiring hos andre familiemedlemmer og oppdeling av selskap høres så innmari optimalt ut tbh.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja, jeg vet ikke om feiring hos andre familiemedlemmer og oppdeling av selskap høres så innmari optimalt ut tbh.

Anonymkode: c3403...45c

Det er ikke bare det hun har fått tips for å gjøre.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2018 den 1.48, Maleficenta skrev:

Makes no sense at bursdagsbarnet skal spandere dyr middag på en hel gjeng når hun ikke forventer gaver. Har feiret bursdag med venninner med at vi går ut og spiser og da betaler alle for seg.

 

Signerer. Hvis noen i vennegjengen vil feire bursdagen sin på restauant, så vi betaler vi for oss selv. Ingen som forventer at bursdagsbarnet må betale for alle. Vi er jo voksne

Så hvis bursdagsbarnet intverere til bytur, så må h*n spandere drikke på alle?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aurora** said:

Signerer. Hvis noen i vennegjengen vil feire bursdagen sin på restauant, så vi betaler vi for oss selv. Ingen som forventer at bursdagsbarnet må betale for alle. Vi er jo voksne

Så hvis bursdagsbarnet intverere til bytur, så må h*n spandere drikke på alle?

Venner er ikke familie, Og dette er et familieselskap på 15 stk, hvor det er søsken med partnere og barn på begge sider.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du klarer tydeligvis ikke å se det at det er noen folk som ikke har økonomi til å bruke 2500-3000 kr på en kveld :)

5 ganger 250 er lik 2500.

5 ganger 300 er lik 3000.

Eller mener du at sønnen min på 10 år skal stå for sin egen regning? :)

Anonymkode: 04153...646

 

Et måltid for et barn koster som regel ikke 300-500,- Gjør det vel? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Som nevnt over. Dette var da snakk om to voksne og tre barn. De tre barna spiste barneporsjon. Ingen av oss drakk brus siden det var en helt alminnelig tirsdag.

Anonymkode: c3403...45c

Men dette er jo ikke snakk om en alminnelig tirsdag. 

Anonymkode: 92145...954

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:

Nei, men summen på regningen er en ganske annen når du er barnløs, enn når du betaler for deg, partner og 3 barn. Da er man gjerne i 1200-2000 kr, det er ofte mer enn man ville brukt på bursdagsgave, og du får kanskje ikke kost deg fordi sted/meny/tidspunkt/selskap ikke er tilpasset at barn i ulike aldre skal trives, så du sitter og prøver å få i deg halvkald mat mens du prøver å hindre at barna ramponerer restauranten og plager andre gjester med støy. Går du ut alene med vennegjengen er det større sjanse for at kvelden blir vellykket og føles som en lur ting å bruke underholdningsbudsjettet på.

Enig, det er noen av oss som også har eldre barn som spiser like mye som vi voksene, og da blir det selvsagt samme pris på de :)

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for et tilbud, man får vel gjøre som hun ene mener, ikke invitere barna, og foreldrene for skaffe seg barnevakt for å være med å familieselkapet :fart2:

Og det var vel ikke hovedpunktet hennes heller,men at det blir mye dyrere for en familie på 4-5 enn vs 1 person.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Ikke sant, men det er tydeligvis vanskelig for folk å forstå..

Det blir dyrere om barna har barne porsjon, halv posjon eller voksen posjon, det er enkelt mattematikk.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 2.06, Maleficenta skrev:

Nei men syns ikke 3000 er verdt å bruke på en bursdagsfeiring til meg selv. Prioriterer heller 3000 på noe annet. Åbruke det opp på mat og drikke  på en kveld er jo sløsing. Blir noe annet med barnebursdag og slikt... vet ikke hva sånt pleier å koste men

Veldig enig i dette, men jeg er så feig at jeg blir anonym. ;) 

Anonymkode: ba685...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...