Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Sugemerke said:

Jeg har en haug med unger, men har aldri betalt 3000 for å spise ute. Jeg lurer på hvor dere spiser og hvor mye dere drikker? 

Jeg hadde helt klart takket ja til en slik invitasjon og det med ungene på slep. 

Ja,men det blir fort 1000-1200 kr for det når man er 5 stk og går på billig resturant, asiatisk.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"fordi det er snakk om 4 foreldre og resten av gjengen 12 stk er søsken med partner og barn på begeg sider.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

"fordi det er snakk om 4 foreldre og resten av gjengen 12 stk er søsken med partner og barn på begeg sider.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

" til ts og samboere.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja,men det blir fort 1000-1200 kr for det når man er 5 stk og går på billig resturant, asiatisk.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Ja, spesielt med brus. Det er uansett langt fra 3000 kr. 

Jeg hadde gladelig betalt 1200 kr for å feire en bursdag en gang i blant. Trekk fra gaven ( ca 300 kr), dagens planlagte middag (200,- om du finner noe billig) og dropp brusen så er det ikke så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sugemerke said:

Ja, spesielt med brus. Det er uansett langt fra 3000 kr. 

Jeg hadde gladelig betalt 1200 kr for å feire en bursdag en gang i blant. Trekk fra gaven ( ca 300 kr), dagens planlagte middag (200,- om du finner noe billig) og dropp brusen så er det ikke så ille. 

Å ja, du er av de som skal velge den ene yterligheten til den andre, og kun nevne det dyrest som blir nevnt her.

200 kr  ganger 5 er 1000 kjr, men brus 1200 kr, men det er tydeligvis for vanskelig å forstå.

 

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja, du er av de som skal velge den ene yterligheten til den andre, og kun nevne det dyrest som blir nevnt her.

200 kr  ganger 5 er 1000 kjr, men brus 1200 kr, men det er tydeligvis for vanskelig å forstå.

 

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Ja, du skriver som ei kråke, helt umulig å forstå. Jeg synes som sagt at 1200 er innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Sugemerke said:

Ja, du skriver som ei kråke, helt umulig å forstå. Jeg synes som sagt at 1200 er innenfor.

Du skriver jo selv 200 kr OM man finner noe så billig, så sansynlighten for at en RESTURANT blir i den prisklassen jeg nevnte for 5 er ikke så stor.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie, på mammas side, er det vanlig med bursdagsfeiring på restaurant der gjestene betaler for det de spiser og drikker.  Vi begynte med dette fordi det er flere som bor trangt og ikke har plass til mer enn fem-seks gjester hjemme, og om foreldrene og hele søskenflokken med partnere og barn skulle bes var det snakk om ca 12 personer.  

Vi går som oftest på en kinarestaurant i Drammen der man får hovedretter fra 149 kr http://www.dynastiet.no/hovedmeny/.  Barna spiser enten fra barnemenyen eller en forrett, begge deler starter på 69 kr.  En familie på fire (to voksne + to barn) kan altså komme unna med en drøy 500-lapp om de drikker vann til maten.  

Jeg ser ikke noe galt i denne typen feiring.

Anonymkode: 06084...b73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo selv 200 kr OM man finner noe så billig, så sansynlighten for at en RESTURANT blir i den prisklassen jeg nevnte for 5 er ikke så stor.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Du misforsto. Jeg tok 1200 minus pakke, middag vi ellers måtte ha hatt og eventuelt brus. Da er ikke prisen så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sugemerke said:

Du misforsto. Jeg tok 1200 minus pakke, middag vi ellers måtte ha hatt og eventuelt brus. Da er ikke prisen så ille.

Det er du som missforstår nå hva jeg skrev nå. Det var ikke det som var penger!

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er du som missforstår nå hva jeg skrev nå. Det var ikke det som var penger!

Anonymkode: 04153...646

Poenget

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

I min familie, på mammas side, er det vanlig med bursdagsfeiring på restaurant der gjestene betaler for det de spiser og drikker.  Vi begynte med dette fordi det er flere som bor trangt og ikke har plass til mer enn fem-seks gjester hjemme, og om foreldrene og hele søskenflokken med partnere og barn skulle bes var det snakk om ca 12 personer.  

Vi går som oftest på en kinarestaurant i Drammen der man får hovedretter fra 149 kr http://www.dynastiet.no/hovedmeny/.  Barna spiser enten fra barnemenyen eller en forrett, begge deler starter på 69 kr.  En familie på fire (to voksne + to barn) kan altså komme unna med en drøy 500-lapp om de drikker vann til maten.  

Jeg ser ikke noe galt i denne typen feiring.

Anonymkode: 06084...b73

Ikke hvis du ikke har små barn!

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, jeg synes det er ganske respektløst av den ene brukeren å kverulere på dette gang på gang, og hun har nevnt resturanter vanligvis koster 250-350 kr for en voknse, igjen jeg synes det er respektløst og vitner om blndhet når det nevnes at det er snakk  en bruker om 3 barn i tenårene om at de spiser like mye som voksene, og da selvsagt da blir dyrere, men nei da vi skal diskutere at det koster 300 kr for voksene, men det koster ikke så mye for barn. For barn spiser barnemeny eller halv pris. Jeg blir matt, hun driter seg lodrett ut.

Slike brukere er slitsomme og hun blir blokkert værtfall av meg. 

Anonymkode: c60c8...744

Om det er meg du mener så blokker i vei. Driter i hva du mener. Ikke har jeg kverulere gang på gang heller. Bare sier at det er ikke så firkantet som enkelte liker å tro. Det er til og med mødre her inne som sier i mot dere. 

Har flere mødre i omgangskretsen også som er ute og spiser med barn og ungdom. De klager svært sjeldent på prisen. 

Men gud bedre, nå kverulerer jeg atter en gang. Kun noen her som har monopol på hva som er det eneste rette.

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som om mange her tror at gjestene selv skal bestemme hvilken restaurant de skal gå på. "Vi har en Kina-restaurant hvor rettene koster 150" , eventuelt "Pizza til hele familien for 200 kroner". Vel. Dette er ikke relevant, da det er TS som skal bestemme restauranten og hun spesifiserte at det var normalnivå på prisene, altså ikke et billig-sted. ( For min del ville det forresten svidd mye mer å måtte gå på en Egon-restaurant enn en dyrere, da jeg synes maten er så dårlig at det er penger ut av vinduet). Det er forskjell på at en familie selv går ut på en søndag og spiser pizza og drikker vann, for å bli mette  -  og  som de har valgt selv å gjøre - mot det å bli invitert ut på en feiring. En feiring innebærer å sitte lenge ved bordet, som regel drikke vin , deretter kaffe og kanskje dessert osv. Det ville være ganske demonstrativt om hele familien kun valgte forrett og vann i et bursdagsselskap. 

Anonymkode: d9dbb...842

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du ikke har små barn!

Anonymkode: 04153...646

Ser at jeg surret litt med matten i det første innlegget mitt.😳

Små barn (der barna spiser forrett eller fra barnemenyen):  149,- + 149,- + 69,- + 69,- = 436,-

Eldre barn (der alle fire spiser hovedrett): 149,- + 149,- + 149,- + 149,- = 596,-

Dette er jo forutsatt at alle velger billigste alternativ og drikker gratis springvann til maten.

En annen restaurant vi har endt på noen ganger er Becks Brasserie. https://www.becksbrasserie.no/drammen/

Her ligger hovedrettene fra 269,- og oppover, men i tillegg har de en smårettsmeny hvor rettene ligger fra 139,- og oppover.  Altså har man mange valg.

Et tredje sted vi også har vært på noen ganger er italienske Fellini http://www.fellini-restaurant.no/bragernes/meny-f1.pdf

Hovedretter (pasta og pizza) fra rundt 200-lappen.  Kjøtt- og fiskerettene er dyrere, fra ca 300,- og oppover.  Barna kan spise pasta eller pizza i barneporsjon fra 94 kr eller kjøttretter til halv pris.

Jeg skjønner at mange er svært negative til denne løsningen, men i vår familie har det faktisk fungert helt greit og ingen har sagt noe negativt eller latt vær å komme, de synes det er hyggelig å møtes og betaler gjerne noen 100-lapper for et varmt måltid mat.

 

Anonymkode: 06084...b73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at jeg surret litt med matten i det første innlegget mitt.😳

Små barn (der barna spiser forrett eller fra barnemenyen):  149,- + 149,- + 69,- + 69,- = 436,-

Eldre barn (der alle fire spiser hovedrett): 149,- + 149,- + 149,- + 149,- = 596,-

Dette er jo forutsatt at alle velger billigste alternativ og drikker gratis springvann til maten.

En annen restaurant vi har endt på noen ganger er Becks Brasserie. https://www.becksbrasserie.no/drammen/

Her ligger hovedrettene fra 269,- og oppover, men i tillegg har de en smårettsmeny hvor rettene ligger fra 139,- og oppover.  Altså har man mange valg.

Et tredje sted vi også har vært på noen ganger er italienske Fellini http://www.fellini-restaurant.no/bragernes/meny-f1.pdf

Hovedretter (pasta og pizza) fra rundt 200-lappen.  Kjøtt- og fiskerettene er dyrere, fra ca 300,- og oppover.  Barna kan spise pasta eller pizza i barneporsjon fra 94 kr eller kjøttretter til halv pris.

Jeg skjønner at mange er svært negative til denne løsningen, men i vår familie har det faktisk fungert helt greit og ingen har sagt noe negativt eller latt vær å komme, de synes det er hyggelig å møtes og betaler gjerne noen 100-lapper for et varmt måltid mat.

 

Anonymkode: 06084...b73

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at jeg surret litt med matten i det første innlegget mitt.😳

Små barn (der barna spiser forrett eller fra barnemenyen):  149,- + 149,- + 69,- + 69,- = 436,-

Eldre barn (der alle fire spiser hovedrett): 149,- + 149,- + 149,- + 149,- = 596,-

Dette er jo forutsatt at alle velger billigste alternativ og drikker gratis springvann til maten.

En annen restaurant vi har endt på noen ganger er Becks Brasserie. https://www.becksbrasserie.no/drammen/

Her ligger hovedrettene fra 269,- og oppover, men i tillegg har de en smårettsmeny hvor rettene ligger fra 139,- og oppover.  Altså har man mange valg.

Et tredje sted vi også har vært på noen ganger er italienske Fellini http://www.fellini-restaurant.no/bragernes/meny-f1.pdf

Hovedretter (pasta og pizza) fra rundt 200-lappen.  Kjøtt- og fiskerettene er dyrere, fra ca 300,- og oppover.  Barna kan spise pasta eller pizza i barneporsjon fra 94 kr eller kjøttretter til halv pris.

Jeg skjønner at mange er svært negative til denne løsningen, men i vår familie har det faktisk fungert helt greit og ingen har sagt noe negativt eller latt vær å komme, de synes det er hyggelig å møtes og betaler gjerne noen 100-lapper for et varmt måltid mat.

 

Anonymkode: 06084...b73

Unskyld meg ass, men bursdag er en feiring.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 13.43, wintergirl skrev:

500,- for to, hvis det ikke er et dyrt sted. 250- 300,- for en,hvis det er middag inkl.drikke. de trenger ikke å kjøpe med gave. Er det så ille da? Syns ikke det jeg.

Snakke med dem det gjelder ts og spør dem om de syns det er greit. Hvis du ikke skal ha gave så blir det ikke så dyrt.

.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 15.28, wintergirl skrev:

Et måltid for et barn koster som regel ikke 300-500,- Gjør det vel? :)

Ikke? her diskuterer du med en bruker som gjentate ganger har fortalt deg at hun har eldre barn, og de spiser like mye som voksene.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har man klart å diskutere dette over 20 sider? 🤔

Jeg har vært i denne type feiring mange ganger og det gjør meg ingenting. Jeg slipper å styre med gave noe som passer meg utmerket. Jeg får også velge det jeg selv vil ha fra menyen. Helt topp! Liker man ikke premissene en feiring er lagt til så takker man nei til invitasjonen, så enkelt kan det løses.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...