Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sirah said:

Hvordan har man klart å diskutere dette over 20 sider? 🤔

Jeg har vært i denne type feiring mange ganger og det gjør meg ingenting. Jeg slipper å styre med gave noe som passer meg utmerket. Jeg får også velge det jeg selv vil ha fra menyen. Helt topp! Liker man ikke premissene en feiring er lagt til så takker man nei til invitasjonen, så enkelt kan det løses.

Les de to siste siden så får du med deg hvofor.

Det er folk som nekter å kunne si at ja, større familie man har, jo dyrere, jo eldre barn man har jo dyrere blir det. jeg ser det at noen som ikke har råd tid til det, istendenfor blir diskutert på et nivå som vi er gjerrige fordi vi ikke har 1000 kr pluss å brenne av på en kveld, har man det kjempe finr, og det vi sagt også .

 Vi er 2 voksene, og har 3 barn som spiser ikke lengre barnemeny/halvvoksen porsjon lengre Og er også i en alder de fleste vet barn (ungommen hvis du heller vil kalle de for det ;) )at de spiser voksen porsjon.

Det har vært 2, nå 1, som diskutere på hvor mye mine barn spiser...?!?

 

 

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les de to siste siden så får du med deg hvofor.

Det er folk som nekter å kunne si at ja, større familie man har, jo dyrere, jo eldre barn man har jo dyrere blir det. jeg ser det at noen som ikke har råd tid til det, istendenfor blir diskutert på et nivå som vi er gjerrige fordi vi ikke har 1000 kr pluss å brenne av på en kveld, har man det kjempe finr, og det vi sagt også .

 Vi er 2 voksene, og har 3 barn som spiser ikke lengre barnemeny/halvvoksen porsjon lengre Og er også i en alder de fleste vet barn (ungommen hvis du heller vil kalle de for det ;) )at de spiser voksen porsjon.

Det har vært 2, nå 1, som diskutere på hvor mye mine barn spiser...?!?

 

 

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Men har man ikke råd så takker man nei :) "Beklager, økonomien tillater dessverre ikke restaurantbesøk denne måneden. Håper vi kan ta det igjen ved en seinere anledning". Har takket nei selv jeg fordi det ikke har passet/jeg ikke har hatt råd, men jeg har jo satt pris på å bli spurt :)

Når jeg var student bodde jeg slik at det var fullstendig uaktuelt å invitere til bursdag hjemme hos meg. Bodde på en så liten hybel at senga mi fungerte som sofa :P Jeg hadde heller overhodet ikke råd til å ta med meg familien ut for å spise. Det finnes mange som bor slik/ikke har mye penger til overs selv om de er voksne. Da syntes jeg det kan være en grei løsning om de har lyst til å samle familien. Dersom man ikke har mulighet til å være med så er det ikke værre enn å si nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sirah said:

Men har man ikke råd så takker man nei :) "Beklager, økonomien tillater dessverre ikke restaurantbesøk denne måneden. Håper vi kan ta det igjen ved en seinere anledning". Har takket nei selv jeg fordi det ikke har passet/jeg ikke har hatt råd, men jeg har jo satt pris på å bli spurt :)

Når jeg var student bodde jeg slik at det var fullstendig uaktuelt å invitere til bursdag hjemme hos meg. Bodde på en så liten hybel at senga mi fungerte som sofa :P Jeg hadde heller overhodet ikke råd til å ta med meg familien ut for å spise. Det finnes mange som bor slik/ikke har mye penger til overs selv om de er voksne. Da syntes jeg det kan være en grei løsning om de har lyst til å samle familien. Dersom man ikke har mulighet til å være med så er det ikke værre enn å si nei.

Ja, selvsagt, men det er da vel ikke poenget mitt.

Poenget er at det er brukere her, som ikke klarer å si ja, ok men da skjønner jeg at man ikke har råd eller jeg kan se at det er noen barnefamiler som ikke råd til å bruke så mye bare på en kveld, Og det verste jeg synes er helt ærlig med brukere som ikke vil godta at når unger, nærmere seg tenårene eller allerede er tenåring (som min ene er) at de spiser voksen porsjon, jeg synes det er sær ting å diskutere på, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, selvsagt, men det er da vel ikke poenget mitt.

Poenget er at det er brukere her, som ikke klarer å si ja, ok men da skjønner jeg at man ikke har råd eller jeg kan se at det er noen barnefamiler som ikke råd til å bruke så mye bare på en kveld, Og det verste jeg synes er helt ærlig med brukere som ikke vil godta at når unger, nærmere seg tenårene eller allerede er tenåring (som min ene er) at de spiser voksen porsjon, jeg synes det er sær ting å diskutere på, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

"som

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt, men det er da vel ikke poenget mitt.

Poenget er at det er brukere her, som ikke klarer å si ja, ok men da skjønner jeg at man ikke har råd eller jeg kan se at det er noen barnefamiler som ikke råd til å bruke så mye bare på en kveld, Og det verste jeg synes er helt ærlig med brukere som ikke vil godta at når unger, nærmere seg tenårene eller allerede er tenåring (som min ene er) at de spiser voksen porsjon, jeg synes det er sær ting å diskutere på, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Ahhh sånn ja :) Misforsto det forrige innlegget ditt :) Dette er jeg så klart helt enig med deg i :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Så lettprovoserte enkelte av dere er 😂

Jeg hadde gjerne blitt med på en slik feiring. Hadde naturligvis gått ut ifra å betale selv 😊 Fin mulighet for å samle flokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skogrose said:

Så lettprovoserte enkelte av dere er 😂

Jeg hadde gjerne blitt med på en slik feiring. Hadde naturligvis gått ut ifra å betale selv 😊 Fin mulighet for å samle flokken!

Så hyggelig da :)

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du ikke har små barn!

Anonymkode: 04153...646

Poenget er vel at alle skal være enig med deg. Jeg er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Unskyld meg ass, men bursdag er en feiring.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Ja, og poenget ditt er?  At om det skal være "skikkelig" feiring må alle spise det dyreste på menyen og velge dyrere alternativer til drikke (brus for barna og øl/vin for de voksne?  Mulig jeg er dum, men jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med denne kommentaren.

Om jeg ber familien hjem til meg på bursdagen min kan det godt være at jeg serverer lasagne, gryterett eller pizza, det er ikke nødvendigvis "fancy" mat som står på menyen da heller.

Anonymkode: 06084...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? her diskuterer du med en bruker som gjentate ganger har fortalt deg at hun har eldre barn, og de spiser like mye som voksene.

Anonymkode: c60c8...744

Ja, for det er kun den ene brukeren som har rett. Selv over andre som har mange barn og sier noe annet. 

Det eneste jeg gjorde i denne tråden var å fortelle at for meg så er det helt ok å betale for mat selv. Selvfølge så må jeg siteres som alle andre som syns det er greit, med "har du barn?"  Snakk om å ta det overseriøst hva andre syns er greit a. Siterer alle som syns det er greit. Alle. Og er man ikke enig så er det noe galt med deg som person. Angriper den på person. Det er ikke greit. Livet har lært meg at mange ikke får mer perspektiv på livet selv om de har barn. De ser kun seg selv.

At ikke denne brukeren syns det er greit for være opp til henne. Men vi andre må få lov til å synes det er greit, eller?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Ja, for det er kun den ene brukeren som har rett. Selv over andre som har mange barn og sier noe annet. 

Det eneste jeg gjorde i denne tråden var å fortelle at for meg så er det helt ok å betale for mat selv. Selvfølge så må jeg siteres som alle andre som syns det er greit, med "har du barn?"  Snakk om å ta det overseriøst hva andre syns er greit a. Siterer alle som syns det er greit. Alle. Og er man ikke enig så er det noe galt med deg som person. Angriper den på person. Det er ikke greit. Livet har lært meg at mange ikke får mer perspektiv på livet selv om de har barn. De ser kun seg selv.

At ikke denne brukeren syns det er greit for være opp til henne. Men vi andre må få lov til å synes det er greit, eller?

 

100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, for det er kun den ene brukeren som har rett. Selv over andre som har mange barn og sier noe annet. 

Det eneste jeg gjorde i denne tråden var å fortelle at for meg så er det helt ok å betale for mat selv. Selvfølge så må jeg siteres som alle andre som syns det er greit, med "har du barn?"  Snakk om å ta det overseriøst hva andre syns er greit a. Siterer alle som syns det er greit. Alle. Og er man ikke enig så er det noe galt med deg som person. Angriper den på person. Det er ikke greit. Livet har lært meg at mange ikke får mer perspektiv på livet selv om de har barn. De ser kun seg selv.

At ikke denne brukeren syns det er greit for være opp til henne. Men vi andre må få lov til å synes det er greit, eller?

 

Og du er ikke oppfatt av å ha rett? Når du diskuterer barnemeny vs voksen meny med en med tenåringer? Har du falt deg inn at det er det bruker og flere er/ble dritt leie av og helt ærlig provosert av?                Du framstår Utrolig arrogant og Utrolig særlig.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Sugemerke skrev:

100% enig.

Hvor mange siden av tråden på 19 siden har du lest? Buhu svare bruker litt invitert på deg, og derfor er vi sur på henne?

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange siden av tråden på 19 siden har du lest? Buhu svare bruker litt invitert på deg, og derfor er vi sur på henne?

Anonymkode: c60c8...744

Buhu hæ? Jeg forstår deg ikke?

Jeg har lest alle sidene (utrolig nok) og synes det er helt kurant å ta med alle ungene på en middels dyr restaurant for å feire noens bursdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange siden av tråden på 19 siden har du lest? Buhu svare bruker litt invitert på deg, og derfor er vi sur på henne?

Anonymkode: c60c8...744

Skriver med tlf. Irritert. Jeg skjønner godt at bruker er Irritert med en bruker som mener at 13 åringen skal spise barnemeny, kunne hun ha svart finere, ja. Men når man ser og har sett hvordan enkelte bruker har oppførere seg OG oppførere seg, har jeg full forståelse for det.  Rimelig svært å diskuterer størrelsen på porsjoner.

Anonymkode: c60c8...744

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jajamen. Man holdar ihop:rolleyes:

Anonymkode: 77427...fef

?

Hva er poenget ditt?

Det kan man forsåvidt si til to andre brukere å :)

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om de man inviterer ikke har store barn som koster mye så er det greit å invitere på restaurant hvor man betaler selv?

Jeg har full forståelse for at noen ikke har økonomi til å spise ute, spesielt for en stor familie, men da er det ikke verre enn å takke nei. Mange av oss har argumentert mot de som sier at det er kjempedyrt, sikkert 3000 kroner for at en familie skal få seg mat på en restaurant, det er ikke tilfelle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, latterliggjøring og avsporinger, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2018 at 1:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at det er folk som er råd til dette, og synes det er grei løsning, og det er kjempe fint, folk er forskjellige.

Men det jeg ikke klarer å forstå er at disse ikke klarer å forstå at flere unger man har, det dyrer blir det å spise ute,eldre ungene er dyrer blir det å spise ute, og med en stor familie på resturant,selv minus gaven blir det mye dyrere en for en person.

Og at det er ikke alle barnefamilier som har råd til dette.

Jeg fatter ikke hvorfor folk er kranglefanter, og ikke klarer å fatte dette, er jo enkel mattematik.

 

Anonymkode: 04153...646

Sagt flere ganger at jeg synes det er greit at noen ønsker å gjøre det :)

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...