Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, ViljaH said:

Jeg liker ikke barnemenyer så godt ofte bare drittmat. De spiser gjerne halv porsjon til halv pris av vanlig meny. De er ikke klare for hel porsjon enda, såpass unge.

:mynona:

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet er folk som sier ting er ok, uten å mene det. Hva i alle dager er det for slags strutsetaktikk? Det må da være bedre at du sier det som det er, enn at hele din sosiale omgangskrets skal gå rundt deg på eggeskall og GJETTE på hva du egentlig mener.

Du er sikkert en sånn som blir furten også, når folk rundt deg ikke er tankelesere og gjetter at du ønsker det motsatte av det du uttrykker.

Anonymkode: c3403...45c

Jeg sa ingen ting om hva jeg hadde valgt å gjøre, så spar deg for spydighetene. De fleste mennesker er oppdratt til å være og svare høflig og ville derfor ikke ha sagt det de mente. Du kan synes hva du vil om det og slenge ut av deg at det er det verste du vet, men slik er det for veldig mange.

Svært få hadde sagt. Jeg vil ikke komme fordi jeg synes det frekt av deg å be meg betale når du inviterer til bursdag. 
De fleste hadde enten takket pent nei, eller de hadde møtt opp fordi de følte de måtte det fordi de var familie med ts.

Veldig saklig av deg å synse om hvordan jeg reagerer på ting. Men jeg skal svare deg høflig og si. Nei du tar helt feil. Det er ikke slik jeg er i det hele tatt.

 

Anonymkode: bc682...33b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200 kr ganger 5 er 1000 kr.

For min familie, klarer du virkelig ikke se at det er andre barnefamilier som ikke har økonomi til det?

Som var hoved spørsmålet mitt.

Dette er også et familieselskap, på 15 stk, jeg vil da tippe at alle ikke er like nære, det er noe helt annet å bruke en slik sum hvis man går ut med gode venner og deres familie som man er nære med enn  ikke nære familiemedlemmer.

Anonymkode: 04153...646

Jo selvsagt, her er det du som sliter med å forstå at en barnefamilie kan være pro bursdag på restaurant. Vi er ikke kakser, ganske vanlige. Hvis du gir barna dine beskjed om å ikke velge fra dyreste halvdelen av menykartet, så er du allerede nede på 750. De kan også drikke vann heller enn brus, som gjerne koster bortimot 50 kr glasset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herreguuud, er det mulig misse poenget så mye..?

Tydeligvis. Du er jo helt urimelig jo, jesses!

Anonymkode: 04153...646

Hvorfor er det mer urimelig at en familie på fire betaler 2000 for å spise ute enn at bursdagsbarnet må oppi kanskje 15000? Barnefamilier går da ut og spiser iblant. Og ts sier folk i familien har god råd så å feire en bursdag ute på restaurant once in a bluemoon har de vel råd til når ts attpåtil IKKE ønsker gave. 

Og igjen. De KAN skaffe barnevakt. De MÅ ikke ta med barna om de syns det blir for dyrt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ViljaH said:

Jo selvsagt, her er det du som sliter med å forstå at en barnefamilie kan være pro bursdag på restaurant. Vi er ikke kakser, ganske vanlige. Hvis du gir barna dine beskjed om å ikke velge fra dyreste halvdelen av menykartet, så er du allerede nede på 750. De kan også drikke vann heller enn brus, som gjerne koster bortimot 50 kr glasset.

Miss Kverulant :Nikke:

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Hvorfor er det mer urimelig at en familie på fire betaler 2000 for å spise ute enn at bursdagsbarnet må oppi kanskje 15000?

Lær deg å les, det var ikke det brukeren skrev, miss kverulant :Nikke:

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor gamle er barna med?

Mine er såpass gamle at de spiser ikke barnemeny lengre, men retter vi voksene spiser.

Anonymkode: 04153...646

Om de er yenåringer hadde de vel ikke giddet å bli med uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kostnad for å komme hele familien i kaffeslabberasbesøk: 3-400 kr i gave. 

Kostnad for å komme hele familien på restaurant: minst 1000 kr, mest sannsynlig mer. 

Ja, det hender vi går ut og spiser, men da velger vi sted selv, med mat vi vet hele familien blir fornøyd med. 

Å foreslå at vi lar barna bli hjemme er passe idiotisk. Vi skaffer ikke barnevakt for å feire en svigerinne sin ikke-runde dag... 

Anonymkode: c4bb3...80b

Enig :)

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Om de er yenåringer hadde de vel ikke giddet å bli med uansett

:mynona:

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Enig :)

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Me 2, og nå begynner enkelte her å bli litt for urimmelig og svart og hvit holdning det må da vel kunne være mulig å se sitausjonen på flere måter/sider, tydeligvis ikke :)  Og jeg begynner å mistenke at det er kun for diskutere, men på en annen side finnes det jo slike mennesker i verden å :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ts hadde jeg gitt faen i hele bursdagen og heller gått ut med noen venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Hadde jeg vært ts hadde jeg gitt faen i hele bursdagen og heller gått ut med noen venner. 

Jeg også :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herreguuud, er det mulig misse poenget så mye..?

Tydeligvis. Du er jo helt urimelig jo, jesses!

Anonymkode: 04153...646

Du har fått frem poenget ditt, så kanskje det er på tide å roe ned frekkhetene.

Anonymkode: 422bd...de3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som spiser ute en hel familie for 5-700 kr, hvor i allverden spiser dere? 

Det er sjelden hovedrett på en ok restaurant er under 150-200 kr. I et selskap tar man seg gjerne drikke til også, enten brus eller alkohol. 

150*5=750. Og da er vi omtrent på McDonald's. 

Anonymkode: 92145...954

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har fått frem poenget ditt, så kanskje det er på tide å roe ned frekkhetene.

Anonymkode: 422bd...de3

Har jeg det?

Det virker ikke som den brukeren jeg siterte har fått det med seg hva poenget mitt er.. :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg det?

Det virker ikke som den brukeren jeg siterte har fått det med seg hva poenget mitt er.. :)

Anonymkode: 04153...646

Jeg har fått det med meg men er ikke enig. Det fins løsninger på problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som snakker om at det er så kostbart å spise ute: Men kan spise til man sprekker (spise så mye man vil) for mellom kr 150 og 200 kr på buffet flere steder.

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som snakker om at det er så kostbart å spise ute: Man kan spise til man sprekker (spise så mye man vil) for mellom kr 150 og 200 kr på buffet flere steder.

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Til dere som snakker om at det er så kostbart å spise ute: Man kan spise til man sprekker (spise så mye man vil) for mellom kr 150 og 200 kr på buffet flere steder.

Anonymkode: 11e7d...1ca

per person?

Gang det med 5 :) Hva blir det 1000 kr :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 3 sønner, 13, 10 og 7 og mann. og hvis vi skal på av de rimeligeste asiatiske RESTURANTer, og spise en rett som er MIDDAG pluss en brus, ligger det fortsatt på minium 1000 kr. 

Drar vi på cafe, og kjøper en baguette hver og brus blir det billigere selføleglig, men nå er det faktisk snakk om resturant,  

og siden dere kun betalte av 598 kr er jeg rimelig sikkert på at enten det ikke var resturant eller så har du veldig unge unger-

598 for 2 voksene og 3 unger har jeg vanskeligheter for å tro.

Kanskje du kan gi link til resturanten,så jeg kan se på prisene?

 

Anonymkode: 04153...646

Jeg har noe yngre barn enn deg. Halv voksenposjon eller barnemeny er nok mat. En hovedrett koster mellom 150-250. Barnemeny/halv porsjon er ca halvparten av det. Vil helst ikke avsløre hvor i landet jeg bor, men det er hverken den dyreste eller rimeligste restauranten her. 

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...