Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maleficenta said:

Ikke når de skal bli sure for noe som ikke er ment frekt i det hele tatt.

Jeg er helt enig, hun skal blåse i kotymen til den eldre garden.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, hun skal blåse i kotymen til den eldre garden.

Anonymkode: 04153...646

Ja faktisk. Høres veldig befriende ut å kunne drite i det på sin egen bursdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Ja faktisk. Høres veldig befriende ut å kunne drite i det på sin egen bursdag.

Helt enig, selvom man skal leve med disse i mange år til, og kanskje i senere tid trenger hjelp til den annen, som f eks barnepass.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, selvom man skal leve med disse i mange år til, og kanskje i senere tid trenger hjelp til den annen, som f eks barnepass.

Anonymkode: 04153...646

Er jo sykt barnslig av de å nekte å passe barnebarn fordi de en gang ble invitert ut på restaurant og så måtte de betale for egen mat og fy hvor grusomt det var...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Er jo sykt barnslig av de å nekte å passe barnebarn fordi de en gang ble invitert ut på restaurant og så måtte de betale for egen mat og fy hvor grusomt det var...

ja, jeg er helt enig, er ikke noe vits i invitere færre gjester eller prøve å finne en bedre løsning, bare tull og tøys.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, jeg er helt enig, er ikke noe vits i invitere færre gjester eller prøve å finne en bedre løsning, bare tull og tøys.

Anonymkode: 04153...646

Jo jeg hadde ikke giddet å invitere anbet enn nær familie. Min familie er då spredt at jeg ikke hsr så nært gorhold til øvrig slekt som tanter og onkler og søskenbarn.

I det siste har jeg stort sett kun feiret bursdag med venner. Hsr aldri forstått de som gjør så big deal ut av bursdager at de har store familieselskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Jo jeg hadde ikke giddet å invitere anbet enn nær familie. Min familie er då spredt at jeg ikke hsr så nært gorhold til øvrig slekt som tanter og onkler og søskenbarn.

I det siste har jeg stort sett kun feiret bursdag med venner. Hsr aldri forstått de som gjør så big deal ut av bursdager at de har store familieselskaper.

Ja, for denne tråden handler om deg.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har bursdag inviterer jeg hjem og stiller med tre-retters middag, champagne ved ankomst og vin til maten (ja kanskje litt råflott menmen). Så for meg blir det litt merkelig å "invitere" noen ut på en bursdagsmiddag for å feire meg når de selv må betale, men selv har jeg ikke gjort noen anstrengelser eller påkostet gjestene noe ekstra. Syntes på en måte det er litt for lurt å invitere til feiring ute for gjestenes egen regning.

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Og en familie på 4 ville måtte punge ut med 1600 kr. Litt dyr presang?

Anonymkode: bc682...33b

Det var noen som påsto at man måtte ut med over 1000 kr pluss vin for å få noe bedre enn pizza restaurant/tyrkern på hjørnet. Det finnes mye i skiktet mellom tyrkern på hjørnet og Bib Gourmand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har bursdag inviterer jeg hjem og stiller med tre-retters middag, champagne ved ankomst og vin til maten (ja kanskje litt råflott menmen). Så for meg blir det litt merkelig å "invitere" noen ut på en bursdagsmiddag for å feire meg når de selv må betale, men selv har jeg ikke gjort noen anstrengelser eller påkostet gjestene noe ekstra. Syntes på en måte det er litt for lurt å invitere til feiring ute for gjestenes egen regning.

 

Anonymkode: 04153...646

Det var da voldsomt. Jeg syns nå det er rart å måtte gjøre det så råflott da når man selv kun er blitt invitert på kake og kaffe i bursdager selv. Hvorfor skal ts ut med flerr tusen når de kanskje har spandert en femtilapp selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, gjest:) said:

Det var noen som påsto at man måtte ut med over 1000 kr pluss vin for å få noe bedre enn pizza restaurant/tyrkern på hjørnet. Det finnes mye i skiktet mellom tyrkern på hjørnet og Bib Gourmand.

Ja, garantert, når ble invitert på selskap til 70 årslaget til pappa, var vi på orleays (eller hva det heter), det var 200 kr prs  (ikke alkohol) og når de hadde vært gift i 30 år, var vi på fridays, da betalte de ca 300 kr prs pers, nok en gang uten alkohol :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg aldri vært ute for, synes det høres veldig rart ut....

 

Blitt invitert i bursdag på restaurant flere ganger, men ikke betalt noe...

 

Men går jo an å formulere invitasjonen som at man ønsker å samle mange venner og ikke har så mange penger, så man ønsker å møtes på avtalt tid og sted, og i stedet for gave får alle kjøpe noe godt å spise og drikke til seg selv... Høres litt student-inspirert ut men, kanskje dere er studenter?

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yes, og snart kan vi begynne å invitere til bryllyp hvor gjestene må betale en tusen lapp for å være med :P

 

 

Anonymkode: 04153...646

Ja? De må jo det? Kutyme i et bryllup er at man gir gave til minst den samme verdien som maten kostet. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri vært ute for, synes det høres veldig rart ut....

 

Blitt invitert i bursdag på restaurant flere ganger, men ikke betalt noe...

 

Men går jo an å formulere invitasjonen som at man ønsker å samle mange venner og ikke har så mange penger, så man ønsker å møtes på avtalt tid og sted, og i stedet for gave får alle kjøpe noe godt å spise og drikke til seg selv... Høres litt student-inspirert ut men, kanskje dere er studenter?

Anonymkode: 04153...646

Det er jo akkurat det ts skriver i første innlegg, at hun ikke ønsker gaver, bare at folk kommer.

Anonymkode: 422bd...de3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Er jo ikke rimelig at bursdagsbarnet betaler sånn egentlig. 

Ikke?

Hvis en har selskap så betaler en jo selv. 

En betaler jo selv om en ønsker å markere dagen.

 

Anonymkode: 067d1...02b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for denne tråden handler om deg.

Anonymkode: 04153...646

Tror det er flere som meg der ute når det kommer til slike ting

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke?

Hvis en har selskap så betaler en jo selv. 

En betaler jo selv om en ønsker å markere dagen.

 

Anonymkode: 067d1...02b

Det er jo bursdagsbarnet sin bursdag. Er ikke gjestene som feires.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...