Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som gjest synes JEG det er bedre å bli bedt på en restaurant for å spise god mat sammen enn å stresse etter gave. Jeg liker å spise ute og betaler gjerne for meg selv siden det er så sjelden man gjør slike ting! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Maleficenta said:

Du ksn ikke sammenligne bursdag med bryllup

Hva er forskjelllen?

En invitasjon er en invitasjon.

Invitere jeg noen hjem til meg på middag, krever jeg penger i etterkant, det er frekt.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva er forskjelllen?

En invitasjon er en invitasjon.

Invitere jeg noen hjem til meg på middag, krever jeg penger i etterkant, det er frekt.

Anonymkode: 04153...646

Les et par innlegg i tråden før du svarer så kanskje det er lettere å forstå :P 

Anonymkode: f557f...8dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva er forskjelllen?

En invitasjon er en invitasjon.

Invitere jeg noen hjem til meg på middag, krever jeg penger i etterkant, det er frekt.

Anonymkode: 04153...646

ikke.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Les et par innlegg i tråden før du svarer så kanskje det er lettere å forstå :P 

Anonymkode: f557f...8dc

Jeg har lest tråden, jeg ser ikke noe forkjell, 

Inviterer man på middag, om det er på resturant eller hjemme hos seg, krever man ikke penger i etterkant.

At man kan sette begrensinger på at det er så så mye drikke inkuldert, vil man ha mer må man betale er greit.

Man kan ikke sammenligne hva med gjør med venner, med hva man gjør med familie. 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjelllen?

En invitasjon er en invitasjon.

Invitere jeg noen hjem til meg på middag, krever jeg penger i etterkant, det er frekt.

Anonymkode: 04153...646

Forskjellen er at bryllup er ren egotripp og folk må gjerne bruke masse penger på gave og reise for å feire dagen til brudeparet. Bursdag er en uformell greie. Og bursdag er noe alle har fordi man ble født den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest tråden, jeg ser ikke noe forkjell, 

Inviterer man på middag, om det er på resturant eller hjemme hos seg, krever man ikke penger i etterkant.

At man kan sette begrensinger på at det er så så mye drikke inkuldert, vil man ha mer må man betale er greit.

Man kan ikke sammenligne hva med gjør med venner, med hva man gjør med familie. 

Anonymkode: 04153...646

Men hva er forskjell på om de betaler for egen mat og å kjøpe gave når å betale for egen mat blir istedet for gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest tråden, jeg ser ikke noe forkjell, 

Inviterer man på middag, om det er på resturant eller hjemme hos seg, krever man ikke penger i etterkant.

At man kan sette begrensinger på at det er så så mye drikke inkuldert, vil man ha mer må man betale er greit.

Man kan ikke sammenligne hva med gjør med venner, med hva man gjør med familie. 

Anonymkode: 04153...646

Familie burde iallefall vøre mer rause med bursdagsbarnet. Dårlig gjort av foreldre å bli spandert på av sitt eget barn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Forskjellen er at bryllup er ren egotripp og folk må gjerne bruke masse penger på gave og reise for å feire dagen til brudeparet. Bursdag er en uformell greie. Og bursdag er noe alle har fordi man ble født den dagen.

Da er det vel bare å drite i dukke opp i disse tingene, og drite i feire disse dagene,

eller ha middagen hjemme. Men jeg glemte det, vært å ute av game en stund-jeg orker ikke, og gidder ikke mer-diskuter med noen andre,.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel bare å drite i dukke opp i disse tingene, og drite i feire disse dagene,

eller ha middagen hjemme. Men jeg glemte det, vært å ute av game en stund-jeg orker ikke, og gidder ikke mer-diskuter med noen andre,.

Anonymkode: 04153...646

Har ikke sagt at jeg driter i deg. Jeg betaler gledelig for å gå i bryllup og bursdager. Jeg er bare ikke så smålig og blir sur om jeg blir invitert ut med en gjeng på middag og må betale for maten selv. Mtp hvor dyrt det er å spise ute her så betaler jeg gladelig for meg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta said:

Familie burde iallefall vøre mer rause med bursdagsbarnet. Dårlig gjort av foreldre å bli spandert på av sitt eget barn

Ok,så foreldrene burde å betale for hele kalaset på 15 personer?

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden er litt festlig :PI Norge så skal "bursdagsbarnet" absolutt spandere og verte opp gjestene, mens f.eks. i USA så er det ikke tale om at bursdagsbarnet skal betale for noen ting dersom man går ut og spiser. Kulturforskjeller er spennende! 

Anonymkode: c6822...430

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok,så foreldrene burde å betale for hele kalaset på 15 personer?

Anonymkode: 1d0c0...1eb

Nei men de kunne spandert på barnet sitt. Jeg mener i utg punktet at man betaler hver for seg. Urimelig å spandere på 15 personer. Da må de i det minste betale for drikka selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Synes denne tråden er litt festlig :PI Norge så skal "bursdagsbarnet" absolutt spandere og verte opp gjestene, mens f.eks. i USA så er det ikke tale om at bursdagsbarnet skal betale for noen ting dersom man går ut og spiser. Kulturforskjeller er spennende! 

Anonymkode: c6822...430

Det handler om kostyme, og som folk prøver å si er det forskjell på folk.

Aslå man behandler ikke venner som familiemedlemmer. og man behandler ikke familimedlemmer som venner. 

Det sier seg selv at med venner er man litt rundere i kanten med, da man tilbringer mye mer tid med enn Tante Olga. f-eks.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er din bursdag, og du bestemmer. Samboeren din kan ikke bestemme hvordan du skal feire din bursdag!

Anonymkode: 5003c...22b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om kostyme, og som folk prøver å si er det forskjell på folk.

Aslå man behandler ikke venner som familiemedlemmer. og man behandler ikke familimedlemmer som venner. 

Det sier seg selv at med venner er man litt rundere i kanten med, da man tilbringer mye mer tid med enn Tante Olga. f-eks.

Anonymkode: 04153...646

Slik jeg har forstått det så skal TS invitere nær familie. I min (nære) familie så er vi i alle sammen gode venner, ellers så ville vi jo ikke invitert de i f.eks. bursdagsselskap. :) 

Anonymkode: c6822...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om kostyme, og som folk prøver å si er det forskjell på folk.

Aslå man behandler ikke venner som familiemedlemmer. og man behandler ikke familimedlemmer som venner. 

Det sier seg selv at med venner er man litt rundere i kanten med, da man tilbringer mye mer tid med enn Tante Olga. f-eks.

Anonymkode: 04153...646

Om kostyme?  Hvem gidder å invitere perifer familie i bursdag?

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, CrystalGold skrev:

Jeg er enig med samboeren din. Vis du inviterer til bursdag på Restaurant så betaler du/dere. Grunnen til at jeg er enig med samboeren din er fordi jeg selv er vant med at den som inviterer er den som betaler. Og de får ikke alltid gave(da gaven er å være sammen med familien)

Enig med deg. Det er uhørt at gjestene skal betale maten sin selv når de har fått en middagsinvitasjon, uansett hvor det er

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om kostyme, og som folk prøver å si er det forskjell på folk.

Aslå man behandler ikke venner som familiemedlemmer. og man behandler ikke familimedlemmer som venner. 

Det sier seg selv at med venner er man litt rundere i kanten med, da man tilbringer mye mer tid med enn Tante Olga. f-eks.

Anonymkode: 04153...646

Kostyme? Er det en utkledningsfest?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Enig med deg. Det er uhørt at gjestene skal betale maten sin selv når de har fått en middagsinvitasjon, uansett hvor det er

Da får du drite i å gå ut å spise med folk da om det er så uhørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...