Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kostnad for å komme hele familien i kaffeslabberasbesøk: 3-400 kr i gave. 

Kostnad for å komme hele familien på restaurant: minst 1000 kr, mest sannsynlig mer. 

Ja, det hender vi går ut og spiser, men da velger vi sted selv, med mat vi vet hele familien blir fornøyd med. 

Å foreslå at vi lar barna bli hjemme er passe idiotisk. Vi skaffer ikke barnevakt for å feire en svigerinne sin ikke-runde dag... 

Anonymkode: c4bb3...80b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På noen "Kinamatrestauranter" har de buffet en eller flere dager i uken, der man betaler ca kr 150,- pr person (med dessert inkludert) og man kan forsyne seg av forskjellige retter og spise så mye man vil. Hadde det vært noe, ts?

Anonymkode: 11e7d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke svart noe forhold til hva vi diskutert, ikke noen informasjon enn at det er din familie og samboer familie, ingenting om det er f eks prat om søsken som har giftet seg med barn, eller om det er tanter og onkler osv. Og når du ikke gjør det blir det selvsagt spekulasjoner. 

Anonymkode: 04153...646

Jeg synes ikke du trenger alle detaljer om "gjestelisten" for å kunne svare. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er synd at du ikke klarer å se at det er folk som kanskje ikke har råd til å være med iselskapet.

Du skriver at du har mange rimelige resturanter der du bor, enda har du ikke skrevet noe om hvor mye det er snakk om at gjestene må bruke-.

klarer du ikke se at det forskjell mellom 100 kr og 1000 kr,. eller om det er en liten familie på 5 i deres familie som da ikke bare betaler for en person?

Anonymkode: c60c8...744

Jo, har full forståelse for at noen ikke vil prioritere dette, da kan de la være å komme? 

TS 

Anonymkode: 39a97...045

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du trenger alle detaljer om "gjestelisten" for å kunne svare. 

Jo, har full forståelse for at noen ikke vil prioritere dette, da kan de la være å komme? 

TS 

Anonymkode: 39a97...045

Synes du virkelig det er noe hyggelig, da? At familiemedlemmer som pleier å invitere deg på kakebesøk skal måtte velge mellom å bruke en stor pengesum på din feiring, eller bli "ekskludert" fra hygge med resten av familien? 

Med det utsagnet viser du jo at du ikke er interessert i å ha det hyggelig med familien, du driter faktisk litt i om de kommer eller ei. 

Anonymkode: c4bb3...80b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke du trenger alle detaljer om "gjestelisten" for å kunne svare. 

Jo, har full forståelse for at noen ikke vil prioritere dette, da kan de la være å komme? 

TS 

Anonymkode: 39a97...045

prioritere?:fnise:

Er det mulig å ikke få med seg poenget :laugh:

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det er noe hyggelig, da? At familiemedlemmer som pleier å invitere deg på kakebesøk skal måtte velge mellom å bruke en stor pengesum på din feiring, eller bli "ekskludert" fra hygge med resten av familien? 

Med det utsagnet viser du jo at du ikke er interessert i å ha det hyggelig med familien, du driter faktisk litt i om de kommer eller ei. 

Anonymkode: c4bb3...80b

Kjære vene... Jeg ville bare gå ut og spise med familien og ha det hyggelig. Jeg driter jo ikke i om de kommer, men det er da frivillig. Nå blir det sannsynligvis ikke noe feiring i det hele tatt, problemet løst. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes du virkelig det er noe hyggelig, da? At familiemedlemmer som pleier å invitere deg på kakebesøk skal måtte velge mellom å bruke en stor pengesum på din feiring, eller bli "ekskludert" fra hygge med resten av familien? 

Med det utsagnet viser du jo at du ikke er interessert i å ha det hyggelig med familien, du driter faktisk litt i om de kommer eller ei. 

Anonymkode: c4bb3...80b

Helt enig, men nå er jo ts helt tilakløs og ikke gidder å prøve å finne noe annen løsning, det er alt eller ingeting ;)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene... Jeg ville bare gå ut og spise med familien og ha det hyggelig. Jeg driter jo ikke i om de kommer, men det er da frivillig. Nå blir det sannsynligvis ikke noe feiring i det hele tatt, problemet løst. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

Ja, det er frivillig, men det endrer ikke det at det fremstår som småfrekt å invitere folk til noe som koster dem mye penger, når de inviterer deg til gratis kaker og kanskje en presang til et par-trehundringser. 

Anonymkode: c4bb3...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de siste årene gjort det delvis sånn du foreslår. Vi blir fort 15 stykker, og vi har ikke nok sitteplasser til middag til så mange uten at det blir veldig trangt. Derfor har vi gjort det sånn at vi spiser middag ute, og så tar vi kaffe og kake hjemme hos oss da det ikke er like plasskrevende som middag. Og når vi inviterer sier vi bare at dersom noen ikke har anledning til å spise ute, så kan de møte opp hjemme hos oss og så klokkeslettet. Så slipper de som ikke føler seg komfortable med å spise ute å si at de ikke har råd til det, men sier heller at de kommer på kaffe og kaker. 

Kanskje det kan være et greit kompromiss for dere også? 

Anonymkode: fff8b...839

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet og synes ikke det er frekt. Alle betaler for seg, de som vil komme kommer, høres hyggelig ut. Håper du får en fin bursdag, stol på deg selv, det er din dag. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Invicta said:

Jeg skjønner ikke problemet og synes ikke det er frekt. Alle betaler for seg, de som vil komme kommer, høres hyggelig ut. Håper du får en fin bursdag, stol på deg selv, det er din dag. 

Vi tar en midt i mellom resturant-

500 x 5 = er lik 3000 kr,

Mann, kone og 3 barn, (det er snakk om med gjestelisten til ts, søsken med partner og barn).

Helt greit det er ok for deg, men kan du se for deg at andre barnefamilier hadde hatt et problem med det?

Jeg har ingen problemmer med det i vennemidda, for da er det stort sett deg selv, og eventulet en partner, men i familieselskap er det jo hele familien som blir invitert.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg inviterte på denne typen middag en gang, og booket bord til 10 pers som hadde sagt de skulle komme. Hun hadde skrevet på invitasjonen at om man ikke skulle spise var det hyggelig om folk kom og tok en øl eller lignende isteden. Da vi kom dit var det flere som ikke skulle ha mat, og vi fikk beskjed av servitøren at det var spiseplikt og ikke anledning til å ta opp bord for å drikke noen øl. Noe jeg skjønner veldig godt forsåvidt. Endte med at vi dro alle sammen (husker ikke om hun måtte betale "bot" for å ha booket bord og ikke brukt det, men mener å huske at hun måtte det). Jeg husker vi gikk gatelangs skrubbsultne for å finne et sted på lørdag med ledig plass for 10 stk. Endte med at de som var sultne kjøpte noen  burgere fra Mccern før vi stakk på bar... Noe ganske annet enn vi hadde sett for oss.

Jeg hadde heller ikke klart å kose meg med maten på restaurant hvis det satt flere rundt og bare drakk øl/vann siden de ikke har råd til middag. I hvertfall ikke som vert.

Jeg liker ikke denne typen invitasjoner, da prisen ofte blir mer enn jeg hadde kjøpt i gave. Dessuten liker jeg å bestemme spisested selv. Orker ikke legge igjen 3-400 kroner og spise dårlig mat på Egon eller lignende fordi noen har bursdag. Da sparer jeg heller de pengene.

Har dine foreldre stort hus? Eller andre i familien? Foreslår at du feirer bursdagen der og lager maten du serverer selv :)

Endret av Ewe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du synes det om du var gift og hadde 3 barn?

Anonymkode: 04153...646

Jeg er gift og har 2 barn, fortsatt Ja til å betale for 4 stk. 

Vi går ut og spiser på restaurant iblandt, hvorfor ikke sammen med flere i en anledning? Bare koselig det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, ViljaH said:

Jeg er gift og har 2 barn, fortsatt Ja til å betale for 4 stk. 

Vi går ut og spiser på restaurant iblandt, hvorfor ikke sammen med flere i en anledning? Bare koselig det.

Men du klarer vel å forstå at det er ikke alle barnefamilier som har mulighet til å betale 3000 pluss for å spise på resturant?

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ewe said:

Ei venninne av meg inviterte på denne typen middag en gang, og booket bord til 10 pers som hadde sagt de skulle komme. Hun hadde skrevet på invitasjonen at om man ikke skulle spise var det hyggelig om folk kom og tok en øl eller lignende isteden. Da vi kom dit var det flere som ikke skulle ha mat, og vi fikk beskjed av servitøren at det var spiseplikt og ikke anledning til å ta opp bord for å drikke noen øl. Noe jeg skjønner veldig godt forsåvidt. Endte med at vi dro alle sammen (husker ikke om hun måtte betale "bot" for å ha booket bord og ikke brukt det). Jeg husker vi gikk gatelangs skrubbsultne for å finne et sted på lørdag med ledig plass for 10 stk. Husker ikke hvor vi endte opp.

Jeg hadde heller ikke klart å kose meg med maten på restaurant hvis det satt flere rundt og bare drakk øl/vann siden de ikke har råd til middag. I hvertfall ikke som vert.

Jeg liker ikke denne typen invitasjoner, da prisen ofte blir mer enn jeg hadde kjøpt i gave. Dessuten liker jeg å bestemme spisested selv. Orker ikke legge igjen 3-400 kroner og spise dårlig mat på Egon eller lignende fordi noen har bursdag. Da sparer jeg heller de pengene.

Har dine foreldre stort hus? Eller andre i familien? Foreslår at du feirer bursdagen der og lager maten du serverer selv :)

Kanskje leie et billig lokale? eller spørre venner og familie om man kan låne leilighet/hus :) Helt enig :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du klarer vel å forstå at det er ikke alle barnefamilier som har mulighet til å betale 3000 pluss for å spise på resturant?

 

Anonymkode: 04153...646

Ingen har sagt at det må være byens dyreste restaurant. Vi (2 voksne og 3 barn) var ute å spiste på en midt på treet restaurant i går, og det kom på 595,-. Det hadde jeg glatt betalt for å feire bursdag sammen med noen på restaurant.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen har sagt at det må være byens dyreste restaurant. Vi (2 voksne og 3 barn) var ute å spiste på en midt på treet restaurant i går, og det kom på 595,-. Det hadde jeg glatt betalt for å feire bursdag sammen med noen på restaurant.

Anonymkode: c3403...45c

Joda man kan alltid stikke på los taco, der kan man få et litt måltid med bror for en 600 kr pr person, men jeg har en flere at ts vil på en litt bedre resturant enn det. Vil hun ha det enda billigere enn 450-500 kr For familien på 5 kan hun stikke burger king eller mc donalds :fnise:

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Joda man kan alltid stikke på los taco, der kan man få et litt måltid med bror for en 600 kr pr person, men jeg har en flere at ts vil på en litt bedre resturant enn det. Vil hun ha det enda billigere enn 450-500 kr For familien på 5 kan hun stikke burger king eller mc donalds :fnise:

Anonymkode: 04153...646

Autokorrekt brus 

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Joda man kan alltid stikke på los taco, der kan man få et litt måltid med brus for en 600 kr pr for 5 personen, men jeg har en føleseat ts vil på en litt bedre resturant enn det. Vil hun ha det enda billigere enn 450-500 kr For familien på 5 kan hun stikke på burger king eller mc donalds :fnise:

Anonymkode: 04153...646

Sorry skriver på mob.

Anonymkode: 04153...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt invitert selv til restaurant på en bursdag vi, gikk helt fint å betale selv. Vi tok også med en liten gave. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så galt. Blir det kake der så kan jo du/dere betale for den. Eller om du lager en og alle spiser kaka hos dere.

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...