Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda man kan alltid stikke på los taco, der kan man få et litt måltid med bror for en 600 kr pr person, men jeg har en flere at ts vil på en litt bedre resturant enn det. Vil hun ha det enda billigere enn 450-500 kr For familien på 5 kan hun stikke burger king eller mc donalds :fnise:

Anonymkode: 04153...646

Dette var ikke en kjederestaurant. En barnemeny koster ikke mye og dagens er ofte også et rimelig alternativ. Ingen har sagt at det må være tre retter og vinpakke for at det skal være gagn i. Vi spiser mye ute og det er fullt mulig å spise godt uten å ruinere seg.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig med samboeren din. Kan dere ikke bare gå ut og spise du og samboeren din da?

Anonymkode: 6954c...5dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer seg virkelig ikke å måtte betale for seg for å gå i bursdagsselskap. Avtalt spleiselag blir noe annet. 

Anonymkode: 6954c...5dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ikke vil betale for gjestene dine: Jeg ville funnet en pub som også serverte mat, og invitert til å møtes for et glass eller to med dertil egnet drikke, som jeg spanderte. Om noen da ville kjøpe mat i tillegg, er det litt mer naturlig at de betaler selv. 

Men egentlig syns jeg at når man inviterer til bursdag, betaler man, enten det er venner eller familie. I hvert fall ikke gå ut fra at folk skal betale for seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var ikke en kjederestaurant. En barnemeny koster ikke mye og dagens er ofte også et rimelig alternativ. Ingen har sagt at det må være tre retter og vinpakke for at det skal være gagn i. Vi spiser mye ute og det er fullt mulig å spise godt uten å ruinere seg.

Anonymkode: c3403...45c

Jeg har 3 sønner, 13, 10 og 7 og mann. og hvis vi skal på av de rimeligeste asiatiske RESTURANTer, og spise en rett som er MIDDAG pluss en brus, ligger det fortsatt på minium 1000 kr. 

Drar vi på cafe, og kjøper en baguette hver og brus blir det billigere selføleglig, men nå er det faktisk snakk om resturant,  

og siden dere kun betalte av 598 kr er jeg rimelig sikkert på at enten det ikke var resturant eller så har du veldig unge unger-

598 for 2 voksene og 3 unger har jeg vanskeligheter for å tro.

Kanskje du kan gi link til resturanten,så jeg kan se på prisene?

 

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det passer seg virkelig ikke å måtte betale for seg for å gå i bursdagsselskap. Avtalt spleiselag blir noe annet. 

Anonymkode: 6954c...5dc

Nei tenk å måtte betale for mat og drikke man selv skal innta. Helst vil man vel både slippe å betale og slippe å gi gave eller hva?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Maleficenta said:

Nei tenk å måtte betale for mat og drikke man selv skal innta. Helst vil man vel både slippe å betale og slippe å gi gave eller hva?

Det er vel like urimelig å forvente at TS skal betale for alle, som der at en 5 familie skal bruke minium 1000 kr å spise ute.

Dette er snak om 15 stk, fra ts og samboer familie, ts sier det er er søsken på begge sider, med partner og barn, selvom det virker tilsynelatlig i Ts øyne at de har god økonomi, behøver ikke det å være  tilfelle , jeg tenker det er grunn til at ts samboer  er i mot.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du klarer vel å forstå at det er ikke alle barnefamilier som har mulighet til å betale 3000 pluss for å spise på resturant?

 

Anonymkode: 04153...646

Jeg forutsetter selvsagt at bursdagsbarnet velger en restaurant med høvelige priser. Jeg har aldri noensinne betalt 3000 for 4 stk på restaurant, da hadde jeg sagt nei. I åpningsinnlegget sies det at det er en restaurant i vanlig prissjikt. For oss 4 koster en rett for voksne typisk rundt 150-200 og for barn halvparten. 600-700 kan jeg leve med for å være med i hyggelig lag. 

Iblandt kjøper vi brus, iblandt vann fordi brus koster gjerne 200 for oss!

Endret av ViljaH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Har bursdag i februar, og fikk en idé om å be inn familie og svigerfamilie på restaurant (normalt prisnivå) for å feire dagen min. Jeg har tenkt å si at jeg ikke ønsker gaver, bare at de kommer. 

Synes det blir for trangt i leiligheten vår, hvis alle kommer blir vi 15 stykker. 

Har ikke pleid å feire bursdagen min, men har lyst til å gjøre noe i år, være den som tar initiativ til noe for en gangs skyld. Vi er jo stadig vekk i bursdager til familie. 

Samboer synes dette er en fryktelig dårlig idé, problemet mener han at er at gjestene må betale for seg selv, og da er det bedre å droppe det. Skal sies at ingen av gjestene har spesielt dårlig råd, og jeg tenker at de får velge selv- men det hadde vært så hyggelig å samle alle. 

Samboer mener det er frekt at vi er hos familien og spiser kake i bursdag, men når jeg skal ha lag, så må de betale for det. I mitt hode er det "stas" med restaurant, og lite stress og bare koselig.

Vi blir ikke enige, jeg er bare lei meg nå etter denne diskusjonen. Hva mener dere? 

Anonymkode: 39a97...045

Spør om å¨få holde bursdagen din hjemme hos en i din familie.

Anonymkode: 11e7d...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel like urimelig å forvente at TS skal betale for alle, som der at en 5 familie skal bruke minium 1000 kr å spise ute.

Dette er snak om 15 stk, fra ts og samboer familie, ts sier det er er søsken på begge sider, med partner og barn, selvom det virker tilsynelatlig i Ts øyne at de har god økonomi, behøver ikke det å være  tilfelle , jeg tenker det er grunn til at ts samboer  er i mot.

Anonymkode: 04153...646

Når man blir beft i bursdag så er det lov å si man ikke kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et fellesrom i borettslaget (hvis du bor i borettslag) som du kan leie til å feire bursdagen i?

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ViljaH said:

Jeg forutsetter selvsagt at bursdagsbarnet velger en restaurant med høvelige priser. Jeg har aldri noensinne betalt 3000 for 4 stk på restaurant, da hadde jeg sagt nei. I åpningsinnlegget sies det at det er en restaurant i vanlig prissjikt. For oss 4 koster en rett for voksne typisk rundt 150-200 og for barn halvparten. 600-700 kan jeg leve med for å være med i hyggelig lag. 

700 kr for 4 stk, hvor spiser dere hen?

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maleficenta said:

Når man blir beft i bursdag så er det lov å si man ikke kan komme.

Herreguuud, er det mulig misse poenget så mye..?

Tydeligvis. Du er jo helt urimelig jo, jesses!

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det et fellesrom i borettslaget (hvis du bor i borettslag) som du kan leie til å feire bursdagen i?

Anonymkode: 11e7d...1ca

God forslag :)

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ViljaH said:

Jeg forutsetter selvsagt at bursdagsbarnet velger en restaurant med høvelige priser. Jeg har aldri noensinne betalt 3000 for 4 stk på restaurant, da hadde jeg sagt nei. I åpningsinnlegget sies det at det er en restaurant i vanlig prissjikt. For oss 4 koster en rett for voksne typisk rundt 150-200 og for barn halvparten. 600-700 kan jeg leve med for å være med i hyggelig lag. 

Iblandt kjøper vi brus, iblandt vann fordi brus koster gjerne 200 for oss!

Og hvor gamle er barna med?

Mine er såpass gamle at de spiser ikke barnemeny lengre, men retter vi voksene spiser.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

700 kr for 4 stk, hvor spiser dere hen?

Anonymkode: 04153...646

Vanlige restauranter.. Italiensk ofte,  japansk, indisk, kinesisk osv. De har dyrere retter hvis man velger f.eks biff så koster en rett fort 250-350. Men vi velger oftest pasta, pizza og slikt. Typisk ikke treretter. Barna bestiller oftest halv voksenporsjon til halv pris. Vi liker å spise ute iblandt, så lar ikke hundrelappene flyve helt ukritisk så det kan skje bare en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ViljaH said:

Vanlige restauranter.. Italiensk ofte,  japansk, indisk, kinesisk osv. De har dyrere retter hvis man velger f.eks biff så koster en rett fort 250-350. Men vi velger oftest pasta, pizza og slikt. Typisk ikke treretter. Barna bestiller oftest halv voksenporsjon til halv pris. Vi liker å spise ute iblandt, så lar ikke hundrelappene flyve helt ukritisk så det kan skje bare en gang i året.

200 kr ganger 5 er 1000 kr.

For min familie, klarer du virkelig ikke se at det er andre barnefamilier som ikke har økonomi til det?

Som var hoved spørsmålet mitt.

Dette er også et familieselskap, på 15 stk, jeg vil da tippe at alle ikke er like nære, det er noe helt annet å bruke en slik sum hvis man går ut med gode venner og deres familie som man er nære med enn  ikke nære familiemedlemmer.

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er ts? :lete: Kan du svare på spørsmål, innspill og forslag?

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor gamle er barna med?

Mine er såpass gamle at de spiser ikke barnemeny lengre, men retter vi voksene spiser.

Anonymkode: 04153...646

Jeg liker ikke barnemenyer så godt ofte bare drittmat. De spiser gjerne halv porsjon til halv pris av vanlig meny. De er ikke klare for hel porsjon enda, såpass unge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...