Gå til innhold

Arbeidsmarkedstiltak  

280 stemmer

1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

• Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      143
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydeligvis mange her som tror de selv aldri kommer til å gå arbeidsledig.

Da er det fort gjort å møte seg selv i døra...

Det er veldig mange som er dyktige og arbeidssomme som ikke har jobb i Norge i dag.

Anonymkode: fda31...765

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare: Hæh? 

Forklar deg gjerne bedre. 

Anonymkode: 9b17f...2d4

Får prøve:

Arbeidstrening er et tiltak som skal være likt for alle. Alle som er arbeidsledige søker jobber ihh kompetansenivået og utdanningen sin. Jobben de til slutt får er et resultat av dette.

Når man er arbeidsledig settes det krav til at man opprettholder normal aktivitet, som om man var i jobb. Dette kalles tiltak. Alle stiller her likt, man må gjøre noe for å få pengene sine fra NAV. Det som skiller disse, er utdannelsen og kompetansen de har fra før. Det er også da dette som kommer til å plassere de i ulike jobber til slutt.

Noen har sterkt behov for tiltak, andre noe mindre. For å unngå stempling og diskriminering her kan man altså sette en jusprofessor side om side med en budbilsjåfør til å spa grus. Eksempelvis. Dette er det ingen av disse to som har vondt av og de får arbeidsledighetstrygd fra NAV mens de gjør dette. Etterhvert får både budbilsjåføren og jusprofessoren seg nye jobber og de går tilbake til det lønnsnivået de har utdannelse og kompetanse til.

Et tiltak er noe man gjør mens man venter på noe bedre.

Anonymkode: f705a...040

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tha_M34 skrev:

Trollet med den anonyme koden "f705a...040" kjører på konstant gjennom hele tråden, ser jeg, til tross for at et høyt 2-sifret antall debattanter kommer med fakta ovenfor trollet, så fortsetter h*n å ignorere ferske fakta og forskning som er blitt lagt på bordet, der til og med NAV nå legger seg flat og innrømmer at ting går veldig dårlig. H*n her må være en av de fanatiske høyreorienterte arb.givere som synes at gratis arb.kraft er helt konge eller så er h*n ansatt i NAV og styrer med disse tiltakene selv. Makan til forsvar av en mislykket tiltakspolitikk har jeg ikke sett på lenge.

"Trollet" har en oppfatning av tiltak som er helt på linje med det regjeringen praktiserer pr i dag.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Tha_M34 skrev:

Trollet har ikke lest at 80% får ikke noe jobb, ei heller har trollet hørt om noe som heter lik lønn for likt arbeid. Men jeg skjønner at det er Ronald Reagan / Margaret Thatcher sammen med Ayn Rand som er forbildet.

"Trollet" har også registrert at dette blir ytterligere strammet inn etter nyttår.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

"Trollet" har en oppfatning av tiltak som er helt på linje med det regjeringen praktiserer pr i dag.

https://dbstatic.no/66629545.jpg?imageId=66629545&x=0&y=0&cropw=100&croph=100&width=980&height=980

Regjeringen ja...vet om om de er mest ondskapsfulle eller korttenkte, men Høyre og FRP er vel det verst tenkelige scenarioet for folk på tiltak. Bunnlinjen er at de vil sørge for å kunne bidra med minst mulig støtte til folk som har falt utenfor. Rå kyniskme.

Anonymkode: 2cc8a...6d8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Trollet" har også registrert at dette blir ytterligere strammet inn etter nyttår.

Kan "trollet" forklare hvorfor det er så veldig bra med å opprette en slavkontrakt på et vel strukturert, erfarent menneske som har vært i arbeidslivet i mer enn 30 år? 

Hva har hun å tjene på dette? Hun får ikke jobb. Hun er for gammel. 

Så hun må "jobbe" 6 måneder i en stilling hun aldri vil bli tilbudt som fast. Bruke store deler av "inntekten" på å komme seg på "jobb". Uglesett av kolleger. 

Fortell meg, "troll". Hva er bra med dette? 

Trenger hun kanskje "trening"? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 2
Skrevet

Regjeringen ja...vet om om de er mest ondskapsfulle eller korttenkte, men Høyre og FRP er vel det verst tenkelige scenarioet for folk på tiltak. Bunnlinjen er at de vil sørge for å kunne bidra med minst mulig støtte til folk som har falt utenfor. Rå kyniskme.

De er nok heller meget realistiske. At folk ikke skal kunne gjøre en innsats for trygden, hører ikke hjemme noe sted.

Lediggang og dassing er roten til alt ondt.

Skrevet

Kan "trollet" forklare hvorfor det er så veldig bra med å opprette en slavkontrakt på et vel strukturert, erfarent menneske som har vært i arbeidslivet i mer enn 30 år? 

Hva har hun å tjene på dette? Hun får ikke jobb. Hun er for gammel. 

Så hun må "jobbe" 6 måneder i en stilling hun aldri vil bli tilbudt som fast. Bruke store deler av "inntekten" på å komme seg på "jobb". Uglesett av kolleger. 

Fortell meg, "troll". Hva er bra med dette? 

Trenger hun kanskje "trening"? 

Jeg kjenner ikke til detaljene rundt dette mennesket i det hele tatt og kan derfor ikke kommentere det. Det er ofte mye mer enn øyet kan se ved en sak.

Skrevet

De er nok heller meget realistiske. At folk ikke skal kunne gjøre en innsats for trygden, hører ikke hjemme noe sted.

Du gjør meg kvalm. Snakk om å ha fordommer....

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

At folk må gjøre en innsats er rimelig, men da skal man ha betalt og slippe å stå med lua i hånda på NAV.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Tha_M34 skrev:

Selvsagt har du registrert det. Du må jo ha ditt skatteletttaaaaaææ.

Motivasjonen til den fanatiske regjeringen du støtter og som vant kun fordi det ene av støttepartiene fikk 0,2 prosentpoeng over sperregrensa er nemlig: "Enda mer penger til de som har dette fra før av" og la de sårbare og svakere i samfunnet bare råtne bort.

Du tar det over i det hysteriske. Regjeringen er langt i fra fanatisk og de vant valget. Dette av en grunn.

Jeg skjønner du er bitter fordi dere ikke vant valget. Kanskje dere burde lære litt bedre politikk til neste valg?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør meg kvalm. Snakk om å ha fordommer....

At lediggang er roten til alt ondt er en gammelt uttrykk. Ikke så mye fordommer med det. Snarere veldig sant.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ikke til detaljene rundt dette mennesket i det hele tatt og kan derfor ikke kommentere det. Det er ofte mye mer enn øyet kan se ved en sak.

"dette mennesket"...

Ok, hun har mer enn 30 år sammenhengende arbeidserfaring. Utdannelse tilsvarende det ny-motens bachelor. Men hun har passert 50. 

Så jeg er spent på hva det kan være som "øyet ikke kan se" i denne saken. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At folk må gjøre en innsats er rimelig, men da skal man ha betalt og slippe å stå med lua i hånda på NAV.

Man får betalt i form av arbeidsledighetstrygd. At folk skal gå hjemme og motta dette uten å gjøre noe er en stygg ting som mange tror er en selvfølge. Det er bra det settes krav og at man gjør noe for trygden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"dette mennesket"...

Ok, hun har mer enn 30 år sammenhengende arbeidserfaring. Utdannelse tilsvarende det ny-motens bachelor. Men hun har passert 50. 

Så jeg er spent på hva det kan være som "øyet ikke kan se" i denne saken. 

Det aner jeg virkelig ikke. Det kan være alt og ingenting. Jeg kjenner ikke damen.

Det blir litt som når folk hetser uføre bare fordi de ikke kan se en fysisk skavank hos vedkommende. De dømmer uten at de vet. En uting.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobb må enhver skaffe seg selv. Å bruke tiden på jobbsøking er en viktig del av dette. Men det er også viktig å komme seg ut, ha noe å gjøre og å være sosial. Siden det er såpass mange arbeidsledige, skulle man forvente at steder det det trengs frivillig arbeid hadde blitt rent ned. Dette er ikke tilfelle og tiltaksplasser er da fornuftig å ha.

Wow, hva slags sosialisering får hun av å spe grus hele dagen? Er det å spre grus hele dagen en liten innsats mener du?

Anonymkode: a9054...9f1

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At lediggang er roten til alt ondt er en gammelt uttrykk. Ikke så mye fordommer med det. Snarere veldig sant.

Men stemmer det virkelig da? Kan du nevne eksempler? Folkene som sto bak holocaust, stalins utrenskninger, heksebrenningene også videre var da sannelig i full jobb. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...