Gå til innhold

Finnes nightnanny i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og her på nytt, kommer argumentet med at å få barn er det dårlig valg dere har tatt! Hvis jeg som kvinne hadde kontrakt på å være stasjonert i frontlinjene i Afghanistan, hadde jeg ikke valgt å få barn fordi man kan «gjøre det beste utav det». :ironi:

Anonymkode: b1e79...400

Ja, det er kanskje et dårlig valg. Det passet veldig bra for noen år siden, men det gikk dessverre ikke før nå. Det er likevel ingenting jeg får gjort med det nå, baby kommer enten jeg vil det eller ei. Og tro meg, jeg vil! 

Anonymkode: abf39...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her på nytt, kommer argumentet med at å få barn er det dårlig valg dere har tatt! Hvis jeg som kvinne hadde kontrakt på å være stasjonert i frontlinjene i Afghanistan, hadde jeg ikke valgt å få barn fordi man kan «gjøre det beste utav det». :ironi:

Anonymkode: b1e79...400

Skal ts sendes til Afghanistan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ja så klart det er bra at det er en form for lovregulering men at de ikke skulle kunne få lov å ta nattskift OM de ønsker det selv syns jeg er teit.

Det er ikke derfor de er au paire. Til den type arbeid må man ansette noen andre. 

Anonymkode: 32a18...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke en stilling som kan regnes som sovende nattevakt vil jeg tro. En baby kan ha flere runder med oppvåkning om natten. Siden du ikke skal amme, vil det også innebære mating på natt, eventuelt også byssing og tid brukt til å roe barnet i søvn igjen. De første mnd har barnet heller ei noe døgnrytme og er like mye våken/i søvn natt som dag.

 

Anonymkode: 32a18...2a9

Men dette er et godt argument for hvorfor det ikke er så viktig at det er jeg som mor som har nattevåk. Barnet har ikke døgnrytme, da spiller det vel ingen rolle om jeg bysser og koser på dagtid eller natt - tilknytningen skjer uansett. 

Jeg er sikker på at økonomien strekker til en lønning for våken nattevakt også. Det er ikke så lang tid det er snakk om. 

Anonymkode: abf39...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke derfor de er au paire. Til den type arbeid må man ansette noen andre. 

Anonymkode: 32a18...2a9

Hva er poenget om de ikke skal jobbe? Om de vil på utveksling og ikke jobbe burde de heller valgt å være utvekslingsstudent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skal ts sendes til Afghanistan?

Stusset litt på den selv, når ble krigføring i fremmed land og arbeid på kontor sidestilt. 

Anonymkode: abf39...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hva er poenget om de ikke skal jobbe? Om de vil på utveksling og ikke jobbe burde de heller valgt å være utvekslingsstudent

Du kan jo lese litt om det. Så får du svar på det :) 

Anonymkode: 32a18...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skal ts sendes til Afghanistan?

TS klarer ikke se at valgene hun har tatt vedrørende det å bevisst få barn kanskje er uheldig, derfor prøver jeg å belyse situasjonen fra en litt annen vinkel, for å se om det går inn.

Anonymkode: b1e79...400

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder i Asia er det vanlig at mor reiser vekk fra barnet for å jobbe og overlater barnet til besteforeldre. De fleste mødre er da den som er hovedforsørger for familien. Mor blir da bare en person som barna ikke har tilknytning til. I USA og England er det mer vanlig enn i Norge at mor blir hjemmeværende når de har fått barn. En grunn er at det er skrekkelig dyrt å ha barn i barnehage i England.
Det vi i dag vet er at barn som var mye syke og borte fra foreldrene i spe/småbarnsfasen sliter psykisk som voksne. Tror TS velger det hun mener er best for seg selv.
Hvordan hun skal klare å få opp til 7 timer med ungen etter jobb er meg en gåte!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS klarer ikke se at valgene hun har tatt vedrørende det å bevisst få barn kanskje er uheldig, derfor prøver jeg å belyse situasjonen fra en litt annen vinkel, for å se om det går inn.

Anonymkode: b1e79...400

Det er vel litt sent å si det nå når ts alt er gravid eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er trist at man skal nedgradere far til at han «sikkert» kan gjøre en god jobb. Jeg er hundre prosent sikker på at far gjør jobben like godt som jeg, og så får han god hjelp i en nightnanny, hvis vi gjør det sånn at far blir hjemme. 

Anonymkode: abf39...b94

Det er ikke trist! Det er naturens gang! Like mye som at det er «trist» at far ikke kan bære frem barnet uansett hvor mye han skulle ønske han kunne gjøre det!

Anonymkode: b1e79...400

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det er vel litt sent å si det nå når ts alt er gravid eller?

Ja, og nå må hun ta konsekvensene av det, som vil si å la jobb være jobb for en kort periode i livet!

Anonymkode: b1e79...400

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke derfor de er au paire. Til den type arbeid må man ansette noen andre. 

Anonymkode: 32a18...2a9

Hvorfor er de au paire da? Få gratis kost og losji for å ha det gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er et godt argument for hvorfor det ikke er så viktig at det er jeg som mor som har nattevåk. Barnet har ikke døgnrytme, da spiller det vel ingen rolle om jeg bysser og koser på dagtid eller natt - tilknytningen skjer uansett. 

Jeg er sikker på at økonomien strekker til en lønning for våken nattevakt også. Det er ikke så lang tid det er snakk om. 

Anonymkode: abf39...b94

Poenget er jo totalen. Dersom du totalt sett er borte fra spedbarnet mange timer i døgnet, mister du en del av tilknytningen. Baby kan da knytte seg sterkere til andre omsorgspersoner som det tilbringer mer tid med. Det er jo en risiko man tar. 

Anonymkode: 32a18...2a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lese litt om det. Så får du svar på det :) 

Anonymkode: 32a18...2a9

Jeg leste om det. De kan gjøre husstell, passe barn, lekser, matlaging, hente barn og levere barn i barnehage/på skolen, samt passe babyer. Til gjengjeld får de lommepenger på 5600 kr, norskkurs og blir inkludert i familien. Det stod ingenting om nattarbeid, det stod bare at de kunne jobbe fem timer om dagen, seks dager i uken, hadde krav på en fri ettermiddag i uken og annenhver søndag og helligdag. 

Anonymkode: abf39...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke trist! Det er naturens gang! Like mye som at det er «trist» at far ikke kan bære frem barnet uansett hvor mye han skulle ønske han kunne gjøre det!

Anonymkode: b1e79...400

Jeg er uenig. Når barnet er ute av morens mage er far en like god omsorgsperson som mor og kan gjøre jobben like godt. 

Anonymkode: abf39...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor er de au paire da? Få gratis kost og losji for å ha det gøy?

Som nevnt tidligere her gjør de enkle husarbeidsoppgaver i vertsfamilien og barnepass, i tillegg skal de få norskkurs. De er her på utveksling. 

Anonymkode: 32a18...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om det. De kan gjøre husstell, passe barn, lekser, matlaging, hente barn og levere barn i barnehage/på skolen, samt passe babyer. Til gjengjeld får de lommepenger på 5600 kr, norskkurs og blir inkludert i familien. Det stod ingenting om nattarbeid, det stod bare at de kunne jobbe fem timer om dagen, seks dager i uken, hadde krav på en fri ettermiddag i uken og annenhver søndag og helligdag. 

Anonymkode: abf39...b94

Da er de jo der for å jobbe da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er ikke alle som ammer

Nei, men de aller fleste gidder i hvertfall å prøve.. en god mor nedprioriterer ikke amming for å få mest mulig søvn selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel ikke at TS ikke kan anskaffe seg nattevakt om hun ønsker. Men hun vil male et glansbilde av hvordan dette kommer til å bli, problemfritt. Det er rett og slett ikke sant. For det første så er TS allerede gravid, å skulle finne denne personen hun ser for seg skal være en del av livene deres i mange år fremover er ikke en enkel prosess. Det tar tid å finne den rette personen. Og hva gjør man om det viser seg etter noen måneder at «Upps» her stemmer ikke kjemien. Man kan ikke snu klokka tilbake begynne på nytt. Det enkleste for alle her er at mor tar permisjon, og gjør det som er hennes fordømte plikt som mamma til et nyfødt uskyldig menneske.

Anonymkode: b1e79...400

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...