Bonbona Skrevet 28. oktober 2013 #29161 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor sluttet du på p pillene? Jeg gjorde ikke det! Jeg må slutte 4 uker før :o
Gjest Kaie Skrevet 28. oktober 2013 #29162 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg sluttet på ppiller to uker før. Men ring dem å hør. Ja, det er vel det enkleste kanskje. De sa jeg ikke trengte å slutte på p-pillen forrige gang (hvor jeg ente opp med å ikke operere), så visste ikke om det samme gjaldt p-stav (som faktisk har mindre hormoner i seg tror jeg :/ ) Sukkerpia, noen vil at man skal slutte siden p-pillen kan gi økt sjanse for blodpropp, men det spørs vel litt på hvilken type og på kirurgen.
Nataleen Skrevet 28. oktober 2013 #29163 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg opererte hos dr.haga. veldig flink:-) Kunne vel bruke armer forsiktig etter noen dager men hadde veldig vondt på høyre side som hemmet meg men reiste med fly dagen etter opr :-) Fantastisk, da satser jeg på at det går fint for meg også Klarer jeg forresten og dra igjen en glidelås dagen derpå?
Michastar Skrevet 28. oktober 2013 #29164 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor sluttet du på p pillene? Jeg gjorde ikke det! Står på papirene jeg fikk at jeg burde slutte på det to uker før.
carmen81 Skrevet 28. oktober 2013 #29165 Skrevet 28. oktober 2013 Da er 32.800kr betalt ! :D 1 uke igjen til operasjon Litt av en sum det er snakk om, men er verdt det. Blir artig å høre hvordan der hele har gått. :D En uke går fort.. Hehe
carmen81 Skrevet 29. oktober 2013 #29166 Skrevet 29. oktober 2013 Fant en norsk puppeblogg som faktisk har eksakt sånne pupper jeg sikler etter å få selv. :D Tiden går ikke fort nok!!! http://mydirtysecret.blogg.no
Nataleen Skrevet 29. oktober 2013 #29167 Skrevet 29. oktober 2013 Fant en norsk puppeblogg som faktisk har eksakt sånne pupper jeg sikler etter å få selv. :D Tiden går ikke fort nok!!! http://mydirtysecret.blogg.no De var svææære :D men fine da! 1
puppejenta! Skrevet 29. oktober 2013 #29168 Skrevet 29. oktober 2013 Ja jeg klarte fint det. Hadde samboer med som god støtte å hjelp så gikk fint:-)
Sjokoladenøtt Skrevet 29. oktober 2013 #29169 Skrevet 29. oktober 2013 Fant en norsk puppeblogg som faktisk har eksakt sånne pupper jeg sikler etter å få selv. :D Tiden går ikke fort nok!!! http://mydirtysecret.blogg.no De så gigantiske ut! Hun har jo lagt inn ca like mye som meg.. Hun hadde en del mer pupp før operasjonen så det ut som da http://mydirtysecret.blogg.no/1352220429_dag_4.html Jeg måtte ikke slutte på p-piller såvidt jeg huska jeg tok bare en liten pillefri uke på 4-5 dager for sikkerhets skyld. (Har jo egentlig piller jeg skal ta hele tida, cerazette.) Takk gud for at jeg ikke ble smelt på tjukken da altså
sukkerpia Skrevet 29. oktober 2013 #29170 Skrevet 29. oktober 2013 Ja, det er vel det enkleste kanskje. De sa jeg ikke trengte å slutte på p-pillen forrige gang (hvor jeg ente opp med å ikke operere), så visste ikke om det samme gjaldt p-stav (som faktisk har mindre hormoner i seg tror jeg :/ ) Sukkerpia, noen vil at man skal slutte siden p-pillen kan gi økt sjanse for blodpropp, men det spørs vel litt på hvilken type og på kirurgen. Ok. Har ingen i familien med blodpropp, så faren for det er vel minimalt
sukkerpia Skrevet 29. oktober 2013 #29171 Skrevet 29. oktober 2013 Står på papirene jeg fikk at jeg burde slutte på det to uker før. ok, det sto ingenting om hos meg, men det er vel forskjellig fra klinikk til klinikk
sukkerpia Skrevet 29. oktober 2013 #29172 Skrevet 29. oktober 2013 På arket mitt står det: En støtte-BH bør brukes dag og natt de første 4 ukene. Deretter kun dagtid i ytterligere 2 mnd. Vil dette si at jeg kun kan sove uten støtte bh? Trodde at jeg kunne begynne å bruke spileløs bh etter 4 uker jeg, men ser ikke sånn ut?
Bonbona Skrevet 29. oktober 2013 #29173 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg lurer litt på hva og hvordan jeg skal forberede meg til etter operasjonen. Jeg har funnet en liste, men greit om dere har noen personlige erfaringer å komme med Er det noe dere angrer på at dere ikke gjorde før operasjonen? Jeg har fått med meg at man burde sette nødvendige ting i passelig høyde. Hva slags mat burde jeg kjøpe inn? Toro mikromat? Haha.
Nataleen Skrevet 29. oktober 2013 #29174 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg lurer litt på hva og hvordan jeg skal forberede meg til etter operasjonen. Jeg har funnet en liste, men greit om dere har noen personlige erfaringer å komme med Er det noe dere angrer på at dere ikke gjorde før operasjonen? Jeg har fått med meg at man burde sette nødvendige ting i passelig høyde. Hva slags mat burde jeg kjøpe inn? Toro mikromat? Haha. Jeg har kjøpt en stoooor pute til å ha når jeg skal sove og så har jeg prøvd å lært opp samboeren min til hvordan han skal ordne håret mitt
Michastar Skrevet 29. oktober 2013 #29175 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg lurer litt på hva og hvordan jeg skal forberede meg til etter operasjonen. Jeg har funnet en liste, men greit om dere har noen personlige erfaringer å komme med Er det noe dere angrer på at dere ikke gjorde før operasjonen? Jeg har fått med meg at man burde sette nødvendige ting i passelig høyde. Hva slags mat burde jeg kjøpe inn? Toro mikromat? Haha. Hvis du blir alene anbefaler jeg at du kjøper inn litt mikromat. Blir du som jeg var er nok det det eneste du blir å klare å lage ;-)
Bonbona Skrevet 29. oktober 2013 #29176 Skrevet 29. oktober 2013 Hvis du blir alene anbefaler jeg at du kjøper inn litt mikromat. Blir du som jeg var er nok det det eneste du blir å klare å lage ;-) Takk for svar Nataleen og Michastar! Jeg blir heldigvis ikke alene, men stoler ikke helt på at kjæresten min klarer å diske opp med mat jeg vil spise? Frykter for grandiosa de 4 dagene før jul vi skal være alene sammen
Boobsday Prepper Skrevet 29. oktober 2013 #29177 Skrevet 29. oktober 2013 Takk for svar Nataleen og Michastar! Jeg blir heldigvis ikke alene, men stoler ikke helt på at kjæresten min klarer å diske opp med mat jeg vil spise? Frykter for grandiosa de 4 dagene før jul vi skal være alene sammen Haha, fantastisk! Jeg følte at jeg gjorde veldig mange forberedelser før operasjonen. Jeg trålte nettet og fant utrolig mange råd om hva man bare "måtte følge". Skal jeg være helt ærlig, så var ikke så mye av det nødvendig... Jeg forberedte meg blant annet ved å handle inn litt klær. Jeg hadde nemlig ikke særlig mye løse klær, noe som er alfa og omega etter en slik operasjon. Jeg passet på at jeg hadde i hvert fall tre sett av ulike slag som jeg kunne bruke, slik at jeg i uken etter operasjonen kun brukte joggebukser/tights og løse overdeler med åpning. Jeg hadde også kjøpt meg en Camelbak, så jeg hadde en god drikkeflaske ved sengekanten. Det er liksom ikke noe særlig å skulle strekke seg i alle mulige vinkler for å få tak i et glass på nattbordet, da er det mye enklere med en flaske som kan lukkes og dermed ikke drypper om man legger den fra seg i sengen for eksempel. På matfronten handlet jeg stort sett inn mye snacks. Kjeks og potetgull, i tillegg til smågodt. Spesielt det første der var greit å ha. De andre var vel mest for kosens skyld. Baby wipes er supert å ha. Man føler seg ikke akkurat fresh etter flere dager uten dusjing, og da hjelper det virkelig med en liten kattevask. Alt burde selvsagt legges frem og i en høyde som gjør at du slipper å strekke deg eller anstrenge deg noe særlig for å få tak i det. Det jeg anbefaler alle her inne, som ingen andre egentlig bryr seg om, er: INNSOVINGSTABLETTER! Jeg var nemlig litt plaget med den generelle formen etter operasjonen. Det var ikke det at jeg følte meg syk eller at jeg hadde vondt, men kroppen var rastløs som pokker og hjernen gikk liksom på høygir hele tiden, samtidig som jeg liksom var sliten og ville sove. Det sier seg selv at det gikk dårlig, så jeg fikk tabletter av min mor for å sovne. Man trenger kanskje ikke gå så drastisk til verks heller, selv om det ikke er noe problemer å få sånne piller av fastlegen sin, en god, søvndyssende te fungerer vel også for dem som liker slikt. Andre forberedelser var ikke så viktig for meg. Jeg var hjemme hos moren min, som egentlig ikke støttet valget mitt, men likevel vartet meg opp etter alle kunstens regler.
Gjest Kaie Skrevet 29. oktober 2013 #29178 Skrevet 29. oktober 2013 Hørte med kirurgen og jeg kunne beholde p-staven, det skulle ikke være noe problem
carmen81 Skrevet 30. oktober 2013 #29179 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) De så gigantiske ut! Hun har jo lagt inn ca like mye som meg.. Hun hadde en del mer pupp før operasjonen så det ut som da http://mydirtysecret.blogg.no/1352220429_dag_4.html Jeg måtte ikke slutte på p-piller såvidt jeg huska jeg tok bare en liten pillefri uke på 4-5 dager for sikkerhets skyld. (Har jo egentlig piller jeg skal ta hele tida, cerazette.) Takk gud for at jeg ikke ble smelt på tjukken da altså Ja jeg er enig i at de ser store ut, men nå hadde hun endel pupp i utgangspunktet. Sjekket mine 3D bilder, og mine pittesmå er mye mindre enn hennes. Jeg er endel høyere enn henne også, så trur nok 415 cc på meg skal bli greit. Endret 30. oktober 2013 av carmen81
carmen81 Skrevet 30. oktober 2013 #29180 Skrevet 30. oktober 2013 Hører noen sier sportsbh'en de har fått av klinikken etter op noen ganger har vært for liten og har måtte kjøpt en ny. Jeg trudde at om de da ville gi en i riktig str gratis jeg da.. Måtte dere som har opplevd dette selv betale for en ny altså? Jeg er nå 75 rundt og burde vel da kanskje regne med minst en som er 80 etter op. Kommer til å kjøpe en ekstra på change i sort så jeg kan bytte etter første dusj osv. Prøvde den der bhen hos de, og synes den er drit digg å ha på. Spørs som sagt hvor digg den er på rett etterpå når man har vondt, hoven og puppa ikke er der de burde være. Vi kan ihvertfall være glad vi ikke gjør dette på sommeren. Nå er det såpass kaldt at man har gjerne på seg litt mer ekstra tøy som dekker, og da er det ikke noe stress heller med den bhen. Selv om jeg vet det vil klø i fingra etter å prøve de nye bhene. Kommer ikke til å bruke spiler før etter 6 mnd ikke overhode. Gidder ikke risikere noe med de nye puppene som lett kunne evt vært unngått. Op er dyr nok som den er, og op i seg selv sikkert ubehagelig nok. Så vil helst slippe å bli reop pga jeg ikke hører på pk'ens råd. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå