Nataleen Skrevet 2. november 2013 #29241 Skrevet 2. november 2013 Hvorfor joggebukse egentlig? Da jeg tok keisersnitt brukte jeg strømpebukse og highwaist-bukser uten problem..
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29242 Skrevet 3. november 2013 Hvorfor joggebukse egentlig? Da jeg tok keisersnitt brukte jeg strømpebukse og highwaist-bukser uten problem.. Regner med at den var til meg..? Jeg synes det var greit med joggebukse de par første dagene etter operasjonen, siden jeg da ikke trengte hjelp til å lukke buksen.. Man bruker brystmusklene mer enn man tror!
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29243 Skrevet 3. november 2013 Et lite innlegg om selve operasjonsdagen min: Jeg fikk operasjon ca. en uke etter konsultasjon. På konsultasjonen gikk kirurgen og jeg igjennom forskjellige silikoninnlegg ifht størrelse og profil. Jeg fikk prøve innleggene i en tynn BH, noe som ga meg en god pekepinn på hva slags type og størrelse innlegg jeg ville ha. Å se det forventede resultatet på 3D-skjerm var til stor hjelp. På operasjonsdagen møtte jeg fastende (6 timer for tørt, 4 timer for vått), jeg hadde tatt medisinene som foreskrevet og skrubbet meg i HibiScrub. Ble med inn på kirurgens kontor, der han tegnet på brystet mitt, tok bilder og dobbelsjekket at vi var enige om innleggene. Deretter gikk turen videre inn mot operasjonsstuen etter at jeg hadde fått kledd av meg på overkroppen, og fått endel tabletter jeg skulle ta. På operasjonsstuen ble jeg møtt av 3 koselige kvinner som tok meg vel imot, beroliget meg og forklarte meg litt om selve prosedyren. Overkroppen ble vasket, og jeg fikk en venflon i armen (ser mange har gruet seg til denne - ikke noe å grue seg til!). Deretter fikk jeg antibiotika og så begynte jeg å få narkosen. Kjente en døsig, god følelse i hele kroppen. Husker jeg fikk diverse spørsmål om hvor jeg skulle sove den neste natten osv, og at det ble hardere og hardere å svare, hehe! Så, plutselig var jeg nok i drømmeland, for mer husker jeg ikke! Så våknet jeg opp i en oppvarmet seng. Da jeg våknet, gråt jeg faktisk. Dette er helt normalt etter å ha fått narkose. Ingen hylgrining, men tårer i strie strømmer Det tok litt tid før jeg ble vant med den nye tilværelsen ifht at det kjentes tungt å puste pga brystbåndet, og delvis grunnet smerter. Men dette er ikke noe å grue seg til. Var også litt skjelven, sikkert pga narkosen som var på vei ut av kroppen. Jeg fikk så litt saft og kjeks. Det eneste negative med operasjonsdagen, synes jeg, er at jeg følte at jeg ble "pushet" til å dra før jeg kjente meg klar for dette. Jeg var fortsatt veldig sløv da jeg kom i taxien, samt en god stund etter jeg kom meg i seng. Heldigvis hadde jeg med meg en person som passet godt på meg og som hjalp med meg med å betale for taxituren.. :-) (Kan ikke få understreket viktigheten av å ha med noen du stoler på!) Da jeg kom dit jeg skulle sove, hadde jeg på forhånd "linet opp" medikamentene, samt en drikkeflaske i umiddelbar nærhet. La meg til å halvsove litt, noe jeg egentlig gjorde resten av operasjonsdagen. Jeg var oppe og gikk selv på do, og hadde minimalt med smerter. Jeg fikk lagt inn silikonet under muskelen. Noe dere lurer på? Fyr løs :-)
Nataleen Skrevet 3. november 2013 #29245 Skrevet 3. november 2013 Hva avgjør om man må ha nedpressbånd?
sukkerpia Skrevet 3. november 2013 #29246 Skrevet 3. november 2013 Hvorfor joggebukse egentlig? Da jeg tok keisersnitt brukte jeg strømpebukse og highwaist-bukser uten problem.. Fordi om buksa er litt trang så har du ikke krefter til å dra den opp;-) du skjønner hva jeg mener etter operasjonen Klarte jo såvidt å dra trusa opp, å den er ikke akuratt trang :-)) man bruker brystmuskelene vettu:-))
sukkerpia Skrevet 3. november 2013 #29247 Skrevet 3. november 2013 Hva avgjør om man må ha nedpressbånd? Jeg våknet med nedpressbånd etter operasjonen, og han tok den av dagen etter når jeg var på kontroll, å jeg spurte bare om jeg ikke skulle ha på den mere, å da svarte han bare nei:-) ble bare glad jeg, så glemte og spørre hvorfor jeg hadde den på i det heletatt:-) Gleder du deg til i morgen nå? Blir så spennende! Husk at du bare må spørre om du lurer på nå, du har jo meg på fb så:-))
Boobsday Prepper Skrevet 3. november 2013 #29248 Skrevet 3. november 2013 Hallo puppejenter! Jeg skal ta silikon 19 desember og lurer på et par ting som jeg ikke fikk heelt klart svar på av kirurgen min. Spørsmålet er nemlig alkohol! Har noen av dere fått beskjed om hvor lenge dere må gå uten å drikke? Nå er ikke jeg en person som pleier å gå på hardfylla, men liker å ta meg ei flaske vin med noen venner innimellom. Dette burde klinikken din gitt deg svar på. Det sto i hvert fall i papirene jeg fikk derfra i forkant av operasjonen. Jeg har ikke papirene foran meg akkurat nå, men jeg er ganske sikker på at det sto at jeg skulle holde meg unna alkohol tre dager før og en uke etter operasjonen. Etter den tid er såret godt lukket og faren for blødninger borte, så da er det heller ikke noe problem å ta seg et glass. Det som er viktigere er å passe på hvor full man blir, så man ikke gjør noe dumt og skader puppene som fortsatt heles.
Boobsday Prepper Skrevet 3. november 2013 #29249 Skrevet 3. november 2013 Hvorfor joggebukse egentlig? Da jeg tok keisersnitt brukte jeg strømpebukse og highwaist-bukser uten problem.. Hva avgjør om man må ha nedpressbånd? Du kommer ikke til å ville måtte bruke trange bukser etter operasjonen. Selv om du ikke tenker over det nå i forkant, bruker man brystmuskulaturen til utrolig mye i dagliglivet - som for eksempel å kle på seg. Hvis du ikke ønsker å bruke joggebukse kan du bruke tights i stedet. Det er også behagelig og enkelt å ta på seg, samtidig som man kanskje føler seg litt mer vel når man er ikledd det ute blant folk enn med store, posete bukser. Om man må ha på nedpressbånd eller ei kommer mest an på kirurgen og klinikken, etter hva jeg forstår. Det finnes vel grunner både for og mot, og noen praktiserer det mer enn andre. Nedpressbånd brukes for å passe på at brystene ikke fester seg for høyt eller ulikt, og i noen tilfeller er det nok fordelsaktig å bruke det. Vet om jenter tidligere i tråden som har rost nedpressbåndet opp i skyene, da de har fått utrolig fine pupper i ettertid. Om de hadde blitt like fine uten er vanskelig å si. Det virker som om bruken blir stadig mindre vanlig, for noen jenter har spurt sine kirurger om nettopp dette og fått til svar at de har gått helt bort fra å bruke det. Min mening er at man skal godta det om man får beskjed fra sin kirurg om at man må bruke det i en gitt periode, og ikke tenke noe over det hvis man ikke får en slik beskjed. Man skal stole på kirurgens anbefalninger, det er vel derfor man har gjort research på forhånd og gjort sitt valg av kirurg og klinikk.
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29250 Skrevet 3. november 2013 Hvilken klinikk brukte du? Hva avgjør om man må ha nedpressbånd? Jeg brukte Teres Colusseum Oslo. Nedpressbånd brukes ofte når du får innleggene lagt under muskulaturen, så innleggene ikke skal flytte på seg. Jeg fikk beskjed om å gå med det i 7 dager.
Nataleen Skrevet 3. november 2013 #29251 Skrevet 3. november 2013 Takk for svar! Reiser i tights og tar med joggebukse jeg gledergruer meg!
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29252 Skrevet 3. november 2013 Takk for svar! Reiser i tights og tar med joggebukse jeg gledergruer meg! Lykke til!
Gjest maraii Skrevet 3. november 2013 #29253 Skrevet 3. november 2013 Dette burde klinikken din gitt deg svar på. Det sto i hvert fall i papirene jeg fikk derfra i forkant av operasjonen. Jeg har ikke papirene foran meg akkurat nå, men jeg er ganske sikker på at det sto at jeg skulle holde meg unna alkohol tre dager før og en uke etter operasjonen. Etter den tid er såret godt lukket og faren for blødninger borte, så da er det heller ikke noe problem å ta seg et glass. Det som er viktigere er å passe på hvor full man blir, så man ikke gjør noe dumt og skader puppene som fortsatt heles. Åja okei! Jeg får ta å spørre dem på operasjonsdagen min igjen :-)
Gjest Wallet Skrevet 3. november 2013 #29254 Skrevet 3. november 2013 Et lite innlegg om selve operasjonsdagen min: Jeg fikk operasjon ca. en uke etter konsultasjon. På konsultasjonen gikk kirurgen og jeg igjennom forskjellige silikoninnlegg ifht størrelse og profil. Jeg fikk prøve innleggene i en tynn BH, noe som ga meg en god pekepinn på hva slags type og størrelse innlegg jeg ville ha. Å se det forventede resultatet på 3D-skjerm var til stor hjelp. På operasjonsdagen møtte jeg fastende (6 timer for tørt, 4 timer for vått), jeg hadde tatt medisinene som foreskrevet og skrubbet meg i HibiScrub. Ble med inn på kirurgens kontor, der han tegnet på brystet mitt, tok bilder og dobbelsjekket at vi var enige om innleggene. Deretter gikk turen videre inn mot operasjonsstuen etter at jeg hadde fått kledd av meg på overkroppen, og fått endel tabletter jeg skulle ta. På operasjonsstuen ble jeg møtt av 3 koselige kvinner som tok meg vel imot, beroliget meg og forklarte meg litt om selve prosedyren. Overkroppen ble vasket, og jeg fikk en venflon i armen (ser mange har gruet seg til denne - ikke noe å grue seg til!). Deretter fikk jeg antibiotika og så begynte jeg å få narkosen. Kjente en døsig, god følelse i hele kroppen. Husker jeg fikk diverse spørsmål om hvor jeg skulle sove den neste natten osv, og at det ble hardere og hardere å svare, hehe! Så, plutselig var jeg nok i drømmeland, for mer husker jeg ikke! Så våknet jeg opp i en oppvarmet seng. Da jeg våknet, gråt jeg faktisk. Dette er helt normalt etter å ha fått narkose. Ingen hylgrining, men tårer i strie strømmer Det tok litt tid før jeg ble vant med den nye tilværelsen ifht at det kjentes tungt å puste pga brystbåndet, og delvis grunnet smerter. Men dette er ikke noe å grue seg til. Var også litt skjelven, sikkert pga narkosen som var på vei ut av kroppen. Jeg fikk så litt saft og kjeks. Det eneste negative med operasjonsdagen, synes jeg, er at jeg følte at jeg ble "pushet" til å dra før jeg kjente meg klar for dette. Jeg var fortsatt veldig sløv da jeg kom i taxien, samt en god stund etter jeg kom meg i seng. Heldigvis hadde jeg med meg en person som passet godt på meg og som hjalp med meg med å betale for taxituren.. :-) (Kan ikke få understreket viktigheten av å ha med noen du stoler på!) Da jeg kom dit jeg skulle sove, hadde jeg på forhånd "linet opp" medikamentene, samt en drikkeflaske i umiddelbar nærhet. La meg til å halvsove litt, noe jeg egentlig gjorde resten av operasjonsdagen. Jeg var oppe og gikk selv på do, og hadde minimalt med smerter. Jeg fikk lagt inn silikonet under muskelen. Noe dere lurer på? Fyr løs :-) Hei! Jeg lurer på en ting. Har tenkt på silikon selv, og dette har jeg vurderte lenge. Men når dagen kommer og jeg skal bestille konsultasjon så blir jeg så nervøs. Mange negative tanker strømmer gjennom hode mitt. Det dukker opp tanker som; "Er dette noe jeg virkelig vil? Kommer jeg til å angre? Hva om jeg kommer til å savne mine gamle pupper? Hva om jeg ikke blir fornøyd?". Skjedde dette med deg også, eller har du alltid vært bombesikker på valget ditt hele veien? Jeg vet innerst inne at jeg vil ta silikon. Å leve med aa-cup er ikke noe jeg vil, men samtidig så er det jo en del av meg. 1
Mathildabc Skrevet 3. november 2013 #29255 Skrevet 3. november 2013 Jeg tok på meg en sånn treningstights før operasjonen, og så byttet jeg til vanlige olabukser når jeg kom på hotellet etter operasjon. Jeg har lest om flere som har vært oppblåst og hatt mye luft i magen i dagene etter operasjonen, jeg kjøpte meg imogas på apoteket i går og da gjorde det iallefall ikke vondt!
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29256 Skrevet 3. november 2013 Hei! Jeg lurer på en ting. Har tenkt på silikon selv, og dette har jeg vurderte lenge. Men når dagen kommer og jeg skal bestille konsultasjon så blir jeg så nervøs. Mange negative tanker strømmer gjennom hode mitt. Det dukker opp tanker som; "Er dette noe jeg virkelig vil? Kommer jeg til å angre? Hva om jeg kommer til å savne mine gamle pupper? Hva om jeg ikke blir fornøyd?". Skjedde dette med deg også, eller har du alltid vært bombesikker på valget ditt hele veien? Jeg vet innerst inne at jeg vil ta silikon. Å leve med aa-cup er ikke noe jeg vil, men samtidig så er det jo en del av meg. Hei hei. Det skjønner jeg veldig godt, det er jo en stor avgjørelse! Men, husk at en konsultasjonstime ikke er bindende på noen måte, du "må" ikke bestille operasjon etter konsultasjon :-) Jeg har tenkt på dette i mange år, men tenkte å se om naturen ga meg mer naturlig først, noe den ikke gjorde. Da gikk det et par år hvor jeg tenkte "jaja, da får jeg bare være sånn!". Men så begynte jeg med mye kondisjonstrening, og det lille jeg hadde av pupper fra før, ble enda mindre. Da BH'ene mine ble for store, begynte virkelig selvbildet å få seg en knekk. Det var så ille at jeg mistet treningsmotivasjonen om jeg tilfeldigvis så meg i speilet på treningsstudioet. Da gikk jeg heller hjem og tok på meg "super push up"-BHen igjen Etter konsultasjonen var jeg mer usikker på størrelsen jeg hadde kommet frem til med kirurgen, enn for om operasjonen var unødvendig. Jeg var redd for å ende opp med nesten like små pupper etter operasjonen, rett og slett. Da hjalp det mye å se på bildene av meg selv fra konsultasjonen, der jeg hadde på meg prøve-BHen med innleggene jeg hadde bestemt meg for :-) Husk at de spørsmålene du har, kan du gjerne nevne for kirurgen på konsultasjonen. Men jeg vil råde deg til å tenke nøye gjennom dette, tenke på for- og ulemper. Vær bombesikker når du opererer deg. Håper dette var til hjelp
Gjest Wallet Skrevet 3. november 2013 #29257 Skrevet 3. november 2013 (endret) [snip] Takk for et flott svar. Du har helt rett, og jeg SKAL være bombesikker før jeg eventuelt opererer meg. Jeg kommer nok til å bestille en konsultasjonstime uansett, så får jeg se hva jeg kommer frem til. Kan jo være jeg blir mer sikker når jeg får se og prøve størrelser. I tillegg så kan jeg jo spørre kirurgen om ALT jeg lurer på, så det er litt beroligende. Tviler på at gud kommer til å gi meg mer pupper for å si det sånn, for mamma har ganske små fra naturens side hun også. Er ikke noe gøy når magen stikker mer ut en puppene liksom. Men takk for svar igjen ! Synes det er flott å kunne høre andre sine erfaringer. Edit: skrivefeil Endret 3. november 2013 av Wallet
Gjest Myflower Skrevet 3. november 2013 #29258 Skrevet 3. november 2013 Takk for et flott svar. Du har helt rett, og jeg SKAL være bombesikker før jeg eventuelt opererer meg. Jeg kommer nok til å bestille en konsultasjonstime uansett, så får jeg se hva jeg kommer frem til. Kan jo være jeg blir mer sikker når jeg får se og prøve størrelser. I tillegg så kan jeg jo spørre kirurgen om ALT jeg lurer på, så det er litt beroligende. Tviler på at gud kommer til å gi meg mer pupper for å si det sånn, for mamma har ganske små fra naturens side hun også. Er ikke noe gøy når magen stikker mer ut en puppene liksom. Men takk for svar igjen ! Synes det er flott å kunne høre andre sine erfaringer. Edit: skrivefeil Lykke til!
Gjest maraii Skrevet 3. november 2013 #29259 Skrevet 3. november 2013 Hei hei. Det skjønner jeg veldig godt, det er jo en stor avgjørelse! Men, husk at en konsultasjonstime ikke er bindende på noen måte, du "må" ikke bestille operasjon etter konsultasjon :-) Jeg har tenkt på dette i mange år, men tenkte å se om naturen ga meg mer naturlig først, noe den ikke gjorde. Da gikk det et par år hvor jeg tenkte "jaja, da får jeg bare være sånn!". Men så begynte jeg med mye kondisjonstrening, og det lille jeg hadde av pupper fra før, ble enda mindre. Da BH'ene mine ble for store, begynte virkelig selvbildet å få seg en knekk. Det var så ille at jeg mistet treningsmotivasjonen om jeg tilfeldigvis så meg i speilet på treningsstudioet. Da gikk jeg heller hjem og tok på meg "super push up"-BHen igjen Etter konsultasjonen var jeg mer usikker på størrelsen jeg hadde kommet frem til med kirurgen, enn for om operasjonen var unødvendig. Jeg var redd for å ende opp med nesten like små pupper etter operasjonen, rett og slett. Da hjalp det mye å se på bildene av meg selv fra konsultasjonen, der jeg hadde på meg prøve-BHen med innleggene jeg hadde bestemt meg for :-) Husk at de spørsmålene du har, kan du gjerne nevne for kirurgen på konsultasjonen. Men jeg vil råde deg til å tenke nøye gjennom dette, tenke på for- og ulemper. Vær bombesikker når du opererer deg. Håper dette var til hjelp Kan jeg spørre om hvor mye du la inn, og om du er fornøyd? Jeg er også fryktelig usikker på størrelsen vi har blitt enige om å legge inn. Jeg er 178 og har normal kroppsbygning (67 kg) Vi ble enige om å legge inn 350 cc. Men jeg har ei venninne som har lagt inn 420, og det er fælt å si det, men puppene hennes er faktisk ganske små.. Nå vet ikke jeg hvordan hun var før silikonet, i og med at ikke jeg kjente henne på den tiden.
Bonbona Skrevet 3. november 2013 #29260 Skrevet 3. november 2013 Hallo puppejenter! Jeg skal ta silikon 19 desember og lurer på et par ting som jeg ikke fikk heelt klart svar på av kirurgen min. Spørsmålet er nemlig alkohol! Har noen av dere fått beskjed om hvor lenge dere må gå uten å drikke? Nå er ikke jeg en person som pleier å gå på hardfylla, men liker å ta meg ei flaske vin med noen venner innimellom. Vi skal opereres samme dag! Hvor skal du opereres? Hvor mye skal du legge inn og er det over eller under muskel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå