Nataleen Skrevet 30. oktober 2013 #29181 Skrevet 30. oktober 2013 På min fjerde dag uten røyk og 5 dager igjen til operasjon :D :D :D Jeg kommer også til å bruke sportsbh'en i 6 mnd. Hvor får man kjøpt den?
Bonbona Skrevet 30. oktober 2013 #29182 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Haha, fantastisk! Jeg følte at jeg gjorde veldig mange forberedelser før operasjonen. Jeg trålte nettet og fant utrolig mange råd om hva man bare "måtte følge". Skal jeg være helt ærlig, så var ikke så mye av det nødvendig... Jeg forberedte meg blant annet ved å handle inn litt klær. Jeg hadde nemlig ikke særlig mye løse klær, noe som er alfa og omega etter en slik operasjon. Jeg passet på at jeg hadde i hvert fall tre sett av ulike slag som jeg kunne bruke, slik at jeg i uken etter operasjonen kun brukte joggebukser/tights og løse overdeler med åpning. Jeg hadde også kjøpt meg en Camelbak, så jeg hadde en god drikkeflaske ved sengekanten. Det er liksom ikke noe særlig å skulle strekke seg i alle mulige vinkler for å få tak i et glass på nattbordet, da er det mye enklere med en flaske som kan lukkes og dermed ikke drypper om man legger den fra seg i sengen for eksempel. På matfronten handlet jeg stort sett inn mye snacks. Kjeks og potetgull, i tillegg til smågodt. Spesielt det første der var greit å ha. De andre var vel mest for kosens skyld. Baby wipes er supert å ha. Man føler seg ikke akkurat fresh etter flere dager uten dusjing, og da hjelper det virkelig med en liten kattevask. Alt burde selvsagt legges frem og i en høyde som gjør at du slipper å strekke deg eller anstrenge deg noe særlig for å få tak i det. Det jeg anbefaler alle her inne, som ingen andre egentlig bryr seg om, er: INNSOVINGSTABLETTER! Jeg var nemlig litt plaget med den generelle formen etter operasjonen. Det var ikke det at jeg følte meg syk eller at jeg hadde vondt, men kroppen var rastløs som pokker og hjernen gikk liksom på høygir hele tiden, samtidig som jeg liksom var sliten og ville sove. Det sier seg selv at det gikk dårlig, så jeg fikk tabletter av min mor for å sovne. Man trenger kanskje ikke gå så drastisk til verks heller, selv om det ikke er noe problemer å få sånne piller av fastlegen sin, en god, søvndyssende te fungerer vel også for dem som liker slikt. Andre forberedelser var ikke så viktig for meg. Jeg var hjemme hos moren min, som egentlig ikke støttet valget mitt, men likevel vartet meg opp etter alle kunstens regler. Tusen takk for mange tips! Skal kopiere og lagre, hehe. Tror min viktigste forberedelse blir å forklare kjæresten min NØYE om hva han må forvente og gjøre etter operasjonen 50 dager igjen :D Endret 30. oktober 2013 av Bonbona
Sjokoladenøtt Skrevet 30. oktober 2013 #29183 Skrevet 30. oktober 2013 På min fjerde dag uten røyk og 5 dager igjen til operasjon :D :D :D Jeg kommer også til å bruke sportsbh'en i 6 mnd. Hvor får man kjøpt den? Du får dem på fornebuklinikken Jeg ville kjøpt en ekstra av dem. Ellers kan du kjøpe samme hos butikker med triumph, som f eks cubus
Nataleen Skrevet 30. oktober 2013 #29184 Skrevet 30. oktober 2013 Du får dem på fornebuklinikken Jeg ville kjøpt en ekstra av dem. Ellers kan du kjøpe samme hos butikker med triumph, som f eks cubus takk
Boobsday Prepper Skrevet 30. oktober 2013 #29185 Skrevet 30. oktober 2013 Hører noen sier sportsbh'en de har fått av klinikken etter op noen ganger har vært for liten og har måtte kjøpt en ny. Jeg trudde at om de da ville gi en i riktig str gratis jeg da.. Måtte dere som har opplevd dette selv betale for en ny altså? Jeg er nå 75 rundt og burde vel da kanskje regne med minst en som er 80 etter op. Kommer til å kjøpe en ekstra på change i sort så jeg kan bytte etter første dusj osv. Prøvde den der bhen hos de, og synes den er drit digg å ha på. Spørs som sagt hvor digg den er på rett etterpå når man har vondt, hoven og puppa ikke er der de burde være. Vi kan ihvertfall være glad vi ikke gjør dette på sommeren. Nå er det såpass kaldt at man har gjerne på seg litt mer ekstra tøy som dekker, og da er det ikke noe stress heller med den bhen. Selv om jeg vet det vil klø i fingra etter å prøve de nye bhene. Kommer ikke til å bruke spiler før etter 6 mnd ikke overhode. Gidder ikke risikere noe med de nye puppene som lett kunne evt vært unngått. Op er dyr nok som den er, og op i seg selv sikkert ubehagelig nok. Så vil helst slippe å bli reop pga jeg ikke hører på pk'ens råd. Jeg elsket BHen fra klinikken i begynnelsen, syntes den var helt ufattelig god. Nå begynner jeg for å være ærlig å bli litt lei av den. Disse størrelsene er litt rare og, syns jeg. Jeg bruker vanligvis 75 rundt, i noen BHer bruker jeg også 70. TriAction-BHen er dog i størrelse 80, og den er i tillegg forholdsvis stram. Det jeg egentlig svarte deg for, var det nederste avsnittet ditt. Jeg er så utrolig enig med deg. Jeg syns det er veldig mange som tar lett på BH-restriksjonene de får. Jeg hadde aldri valgt å følge "råd" fra hvilke som helst andre mennesker fremfor å følge veldokumenterte råd fra kirurgene og klinikkene. 1
carmen81 Skrevet 30. oktober 2013 #29186 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg elsket BHen fra klinikken i begynnelsen, syntes den var helt ufattelig god. Nå begynner jeg for å være ærlig å bli litt lei av den. Disse størrelsene er litt rare og, syns jeg. Jeg bruker vanligvis 75 rundt, i noen BHer bruker jeg også 70. TriAction-BHen er dog i størrelse 80, og den er i tillegg forholdsvis stram. Det jeg egentlig svarte deg for, var det nederste avsnittet ditt. Jeg er så utrolig enig med deg. Jeg syns det er veldig mange som tar lett på BH-restriksjonene de får. Jeg hadde aldri valgt å følge "råd" fra hvilke som helst andre mennesker fremfor å følge veldokumenterte råd fra kirurgene og klinikkene. Takk for svaret
carmen81 Skrevet 31. oktober 2013 #29187 Skrevet 31. oktober 2013 Til de som har blitt op under muskelen på fornebu. Har dere måtte bruke dette nedpressbåndet og hvor lenge isåfall? Viste typen bildet fra denne puppebloggen og han synes de var fine men drøy store. Mine er ca halve hennes i utgangspunktet, men jeg er mye høyere. Pk'en mente jeg kunne velge mellom 365 cc og 415 cc. Første typen min spurte om når han så det der bildet på bloggen med hennes som er lagt inn med 325 cc, var hvor mye jeg hadde tenkt å legge inn. Sa jeg sterkt vurderte 415 cc, og han holdt på å daue når han hørte det. Han var redd det skulle bli for mye pupper og direkte vulgært. Når jeg viste han mine 3D bilder så roet han seg, for der ser de ikke sånn svære ut. Heller passelig til min kropp!
belle_ Skrevet 31. oktober 2013 #29188 Skrevet 31. oktober 2013 Ikke lenge til jeg skal operere selv heller. 19 november. Er så spent. Fikk litt sjokk da kirurgen mente jeg skulle ha 450 cc under muskel i tillegg til høy profil. Det høres så ufattelig mye ut. Noen her med ca det samme? Jeg har litt pupp fra før av da, men ikke veldig mye. Samt at jeg er ganske høy og litt ekstra fett på kroppen.
carmen81 Skrevet 31. oktober 2013 #29189 Skrevet 31. oktober 2013 Hei hei! Heldige du som snart skal op, og blir kjekt å følge med hvordan det har gått med deg. Kan jeg spørre om hvor høy og hvor mye du veier?
carmen81 Skrevet 31. oktober 2013 #29190 Skrevet 31. oktober 2013 På min fjerde dag uten røyk og 5 dager igjen til operasjon :D :D :D Jeg kommer også til å bruke sportsbh'en i 6 mnd. Hvor får man kjøpt den? Shit! Bare 5 dager igjen! Ahhh så deilig det må være å snart få gjort det her. :D Klinikken har disse bhene, men hadde visstnok i bare hvit. Ellers så blir det hos Triumph. Må dit selv etterpå å kjøpe en i sort også, så jeg har noe som passer til klæra..
Sjokoladenøtt Skrevet 31. oktober 2013 #29191 Skrevet 31. oktober 2013 Shit! Bare 5 dager igjen! Ahhh så deilig det må være å snart få gjort det her. :D Klinikken har disse bhene, men hadde visstnok i bare hvit. Ellers så blir det hos Triumph. Må dit selv etterpå å kjøpe en i sort også, så jeg har noe som passer til klæra.. Jeg kjøpte en annen sportsbh i svart, jeg fant ikke den triaction i svart noe sted.. Spurte pk om det var greit å bruke en annen sportsbh så lenge den var ganske lik i formen og str, han sa det gikk helt fint Bruker enda spileløst, synes det er så deilig å kunne gå rundt uten de puppevaierene Har jo bher som passer perfekt nå, men synes fortsatt at spiler er litt ukomfortabelt nå som jeg så vandt med supercomfy sportsbh Tror du kan bruke hvilken som helst støttebh, de blir jo så ekle og svette etter bare et par dager så er greit å ha noen å bytte på Fant noen gode på lindex fra swegmark som ligner veldig på den triaction, bare litt annerledes stropper egentlig
Nataleen Skrevet 31. oktober 2013 #29192 Skrevet 31. oktober 2013 Dere som har operert på fornebuklinikken; vil dere fortelle meg alt som skjer? Når skifter du klær? Får man et eget rom der? Hvor gjør de av klærne dine? Hjelper de deg på med klærne etterpå? Går du til operasjonsrommet og legger deg nedpå selv? masse teite spørsmål,men nå er det knappe 4 dager igjen, så grubler på ALT!
Mathildabc Skrevet 31. oktober 2013 #29193 Skrevet 31. oktober 2013 Opererer på Fornebuklinikken i morgen ) vet ikke om det har gått opp for meg enda... Vasket dere håret med Hibiscrub både dagen før og samme dagen?
Nataleen Skrevet 31. oktober 2013 #29194 Skrevet 31. oktober 2013 Opererer på Fornebuklinikken i morgen ) vet ikke om det har gått opp for meg enda... Vasket dere håret med Hibiscrub både dagen før og samme dagen? Tvi tvi! Jeg har tenkt å vaske det både kvelden før og på morgenen ja
Mathildabc Skrevet 31. oktober 2013 #29195 Skrevet 31. oktober 2013 Har prøvd å lære opp kjæresten til å ordne håret mitt, siden vi skal være i Oslo hele helgen. Men har mine mistanker om at det kanskje ikke går så bra...
Boobsday Prepper Skrevet 31. oktober 2013 #29196 Skrevet 31. oktober 2013 http://i.imgur.com/tgrX4zO.png Dette burde være interessant for alle, både nyopererte og dem som fortsatt venter. "Alle" vet at de fleste jenter bruker feil BH-størrelse, det de fleste ikke vet er at selv folk som jobber i undertøysforretninger vet hvordan man måler en BH-størrelse. Selv gleder jeg meg veldig puppene mine har funnet sin endelige fasong, slik at det endelig er noen vits i å måle.
Boobsday Prepper Skrevet 31. oktober 2013 #29197 Skrevet 31. oktober 2013 Har prøvd å lære opp kjæresten til å ordne håret mitt, siden vi skal være i Oslo hele helgen. Men har mine mistanker om at det kanskje ikke går så bra... Dere som har operert på fornebuklinikken; vil dere fortelle meg alt som skjer? Når skifter du klær? Får man et eget rom der? Hvor gjør de av klærne dine? Hjelper de deg på med klærne etterpå? Går du til operasjonsrommet og legger deg nedpå selv? masse teite spørsmål,men nå er det knappe 4 dager igjen, så grubler på ALT! Gjør dette kort, siden jeg sitter på iPaden, men håper det forklarer litt likevel. Kom på klinikken ov meldte meg i skranken, fikk da tilbudet om å sette meg og vente med venninnen min eller være med dem bort og vente (kom dit ganske tidlig). Valgte å sitte med venninnen min på det første venteværelset. Da det nærmet seg operasjonstid kom en av damene i skranken og fulgte meg til et harderobeskap, hvor jeg fikk satt fra meg sko og eventuelt annet (jakke og vesker, regner jeg med). Fikk skiftet til tøfler, og ble satt til å vente på et annet venteværelse. En sykepleier kom og forklarte meg hva som videre skulle skje, før kirurgen kom og hentet meg. Vi gikk på kontoret hennes, hvor vi snakket litt kjapt sammen før la meg på bordet for å bli tegnet på. Deretter forsvant kirurgen ut av rommet, så jeg skulle få skiftet. La klærne mine i en kasse og fikk på meg en skikkelig sexy operasjonstruse og en morgenkåpe. Da kirurgen kom og hentet meg tok vi med kassen til garderobeskapet jeg nevnte tidligere, før jeg ble fulgt inn på selve operasjonsrommet. Der møtte jeg to hyggelige sykepleiere, som nok en gang forklarte meg hva som skulle skje. Hang fra meg morgenkåpa og satte fra meg tøflene, så klatret jeg opp på operasjonsbordet. Den ene av dem vasket meg, mens den andre begynte å preppe meg med veneflon og gud vet hva. Sistnevnte sykepleier var en svenske bed navn Pär, og jeg husket at noen hadde nevnt hvor beroligende og hyggelig han var tidligere. Lå der og tenkte for meg selv at de hadde helt rett, der han svinset rundt og forberedte meg, mens han forklarte meg alt og strøk meg på pannen. Våknet i en behagelig seng bak et forheng. Jeg kom meg bemerkelsesverdig raskt etter narkosen og fikk derfor i meg mat og drikke etter få minutter. De ringte skyssen min så snart jeg begynte å føle meg bra (mye raskere enn de forventet ), og jeg fikk lov til å kle på meg siden jeg var i så god form. Jeg kledde på meg helt alene, men ver de hadde hjulpet meg om jeg trengte det. Fikk også alle pillene og et informasjonsskriv mens jeg lå her. Siden jeg var i så utrolig god form og jeg hadde en venninne på venterommet fikk jeg lov til å gå ut der og vente på skyssen min. Det var det, tror jeg. Ble ikke så kort forklart likevel...
Nataleen Skrevet 31. oktober 2013 #29198 Skrevet 31. oktober 2013 Tusen hjertelig takk!!! Åååh,gruer meg til å krabbe omtrent naken opp på det operasjonsbordet puppene henger som to vrengte bukselommer når jeg bøyer meg ned.. Den trusa, er den hvit med litt grønt på?
Boobsday Prepper Skrevet 31. oktober 2013 #29199 Skrevet 31. oktober 2013 I dag, 23 dager post-op, begynner jeg for fullt på jobb igjen. Jeg jobber som servitør/bartender, og pga mange tunge løft i løpet av en arbeidsdag har jeg valgt å ta så lang fri i etterkant. Var så vidt innom og tok noen timer i baren forrige fredag, men var da forsiktig og tok det med ro. I dag er jeg derimot i gang igjen for fullt. Kjenner jeg gruer meg litt. Har vært veldig flink til å lytte til kroppen og tatt det med ro ved det minste lille stikk i en pupp, noe jeg ikke vil ha muligheten til å gjøre nå som jeg er tilbake for fullt. Selvsagt er jeg overnervøs og kjenner at det stikker i puppene allerede før jeg har begynt på jobb.
Boobsday Prepper Skrevet 31. oktober 2013 #29200 Skrevet 31. oktober 2013 Tusen hjertelig takk!!! Åååh,gruer meg til å krabbe omtrent naken opp på det operasjonsbordet puppene henger som to vrengte bukselommer når jeg bøyer meg ned.. Den trusa, er den hvit med litt grønt på? Du, jeg tror jeg har fortrengt detaljene rundt hvordan den ser ut. Er i hvert fall hvit, regner med det er en ganske standard operasjonstruse. Husker jeg fikk en sånn MED ET DIGERT SANITETSBIND etter at jeg hadde lapraskopi for noen år siden. Det var stygt, det! Tror ikke du trenger å bekymre deg noe for det. Husk at sykepleierne og kirurgene er gjennom det der hver dag, uanset hvor jævlig du føler at puppene dine ser ut er jeg sikker på at de er langt ifra de verste de har sett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå