Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når byttet dere teip? Er 11 dager siden op i dag og den er ikke blitt lørvete i det hele tatt.

Ventet dere til den nesten datt av, av seg selv? Eller måtte dere 'rive' den litt av?

Jeg har fått beskjed om å bytte teip etter tre uker! Så får se om den sitter fast helt til det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det! :)

Det har gått veldig greit, var jo litt handicapet første uka, men ikke verre enn at jeg overlevde. Nå, snart to uker etter op, får jeg til tider litt vondt i høyrepuppen hvis jeg bruker høyrearmen mye! Men det er ikke ille i det hele tatt

Opererte meg på Colosseumklinikken i Oslo, og er kjempefornøyd med dem. Var Helge Roald som opererte meg, utrolig flink fyr!

Jeg skal også operere med på collosseumklinikken av Helge Roald, men er som vanlig fortsatt usikker, så jeg tror jeg skal ta en konsultasjonstime på fornebu for å være helt sikker først.. Ønsker å få et par svar på hvilke proteser og størrelser jeg burde ha fra forskjellige kirurger. Følte liksom ikke at det holdt med bare et svar..

Men jeg har fått anbefalt 325g runde, moderat profil av Roald.. er spent på om de sier det samme på fornebu.. Så hvis alt går etter planen, og jeg ikke "backer ut", så har jeg nye pupper om litt under fire uker :S

Skrevet

Jeg skal også operere med på collosseumklinikken av Helge Roald, men er som vanlig fortsatt usikker, så jeg tror jeg skal ta en konsultasjonstime på fornebu for å være helt sikker først.. Ønsker å få et par svar på hvilke proteser og størrelser jeg burde ha fra forskjellige kirurger. Følte liksom ikke at det holdt med bare et svar..

Men jeg har fått anbefalt 325g runde, moderat profil av Roald.. er spent på om de sier det samme på fornebu.. Så hvis alt går etter planen, og jeg ikke "backer ut", så har jeg nye pupper om litt under fire uker :S

Det er veldig lurt å ta en konsultasjon på mer enn én klinikk! Selv var jeg så utrolig sikker på at Roald var riktig kirurg for meg, så jeg hoppet i det! Men som sagt, det er sikkert lurt :)

Så spennende! Håper alt går etter planen så du får nye pupper snart :)

Skrevet

Hvor lenge måtte dere bruke sportsbh'en døgnet rundt?

Skrevet

Tror det er litt forskjellig! Jeg har fått beskjed om 2 uker 24/7, deretter 4 uker kun på dagen. Men jeg tror jeg kommer til å sove med den litt til, for det er heeeelt merkelig å gå uten

Skrevet (endret)

Hei jenter!

Trenger litt tilbakemeldinger og tips her... Håper noen har tid og ork til å svare.

Fikk byttet ut gamle saltvannsinnlegg i des. i fjor og lagt inn anatomiske silikoninnlegg under muskel., ve. 325 og hø. 400 pga str. forskjell. I etterkant så vi at dette ikke ble riktig, ve var mindre enn hø. Fikk korrigert dette og vha 3D kamera mente pk at det var svært stor str. forskjell og la inn 500ml i ve bryst. Merket bare få dager etter opr. at dette ikke kunne være riktig, nå var jo ve. bryst mye større enn hø.

Skal nå inn igjen (!!!!!) for korrigering, men er så usikker på hva jeg skal gjøre. Saken er at siden det nå på ve. side ligger 500ml, med de målene den har, vil det være en utfordring å legge inn mindre anatomiske innlegg pga at rotasjonsfaren (at innleggene kan vri/snu/endre stilling inni puppen) blir større når hulrommet er større enn innlegget. I utg. pkt ønsket jeg å redusere ve/øke hø til 450ml, men dette går tydeligvis i vasken. Det betyr at jeg har da flg. valg:

a) la ve. være stor og legge større inn i hø. Problemet her er at jeg i utg. pkt synes ve. er stor, litt for stort. Ser ikke stort ut med klær, men uten.

b) ta ut begge innlegg og legge runde innlegg. Når det gjelder dette så er jeg så redd for å få kronestykkerunde pupper, der silikonkanten vises godt rundt hele, som man kan se på en del slanke jenter med lite underhudsfett. Jeg har svært lite underhudsfett, så sjansen er der for at dette kan skje. Det vil i såfall bli aktuelt med innlegg som har medium/ekstra høy profil (bredere enn høyprofil, men høyere profil enn medium...om dere skjønner).

Er 35 år, 165/56kg, så forstår at mange synes mengden som er lagt i er stoooor. Det syntes jeg også postop, men har nå vendt meg til dem. Bruker i dag 70d/70e, det var helt tomt i puppeskallet før innleggene kom inn :( Har to barn og har ingen behov for å få store struttepupper, bare å få fyllt inn tomrommet som er. Da det først var lagt i 325ml i hø. pupp, var dette for lite i fht mengde slappt vev. Det så da "slunkent" ut...

Vil for øvrig ikke på noen måte sverte pk og klinikken, da han har vært imøtekommende hele veien og er innstilt på å ordne opp i dette.

Takknemlig for synspunkter og tilbakemeldinger på hva dere synes!

Edit: Ser at bildene blir store når de åpnes...hvordan kan jeg endre dem mindre?

post-65603-0-31637200-1382560210_thumb.j

post-65603-0-68921200-1382560230_thumb.j

post-65603-0-96053300-1382560285_thumb.j

post-65603-0-87352500-1382560564_thumb.j

Endret av Lille v
Skrevet

Takk for svar, Åja såpass billig! Da fortsetter jeg med den jeg har, trodde ikke den var den dyre alle snakket om siden den kostet under 150 kr men vet også ikke hva sånt skal koste hihi så kjøper jeg silketape neste gang!

Jeg byttet etter 2 uker. Det var lett å ta den av etter dusjen, og mepitac var også lett å bytte på!

Når løftet dere armene over hodet for første gang? Redd for å gjøre noe feil :D og tror jeg bevegde armene litt mye over helgen

Jeg får ikke noe vondt av å løfte armene over hodet, så jeg gjør det når jeg feks vasker håret eller noe sånn :-) prøver å gjøre det minimalt da..

Skrevet (endret)

Edit: kom dobbelt opp

Endret av Lille v
Skrevet

Lille V, er det bildet av puppene dine nå? Jeg syns de så kjempefine ut jeg... :) ser ikke stor forskjell

Skrevet

4 uker 24/7 også halve dagen 2 uker til, men tror også jeg kommer til å beholde den på når jeg sover.

Jeg får ikke noe vondt av å løfte armene over hodet, så jeg gjør det når jeg feks vasker håret eller noe sånn :-) prøver å gjøre det minimalt da..

Ok, så det er ingen fare etter 3 uker da om man er forsiktig..

Også når kan man løfte vanelig, skal på tur torsdag og hadde tenkt å ha med en carry on, men må jo klare å løfte den opp i kabinen, men redd for at det kan ødelegge noe, men etter 4 uker er det vel ok... Det blir jo rundt 7 kg kansje..

Skrevet

Lille V, er det bildet av puppene dine nå? Jeg syns de så kjempefine ut jeg... :) ser ikke stor forskjell

Helt enig, kan ikke se forskjell på de bildene i allefall, de så veldig fine ut!

Skrevet

4 uker 24/7 også halve dagen 2 uker til, men tror også jeg kommer til å beholde den på når jeg sover.

Også når kan man løfte vanelig, skal på tur torsdag og hadde tenkt å ha med en carry on, men må jo klare å løfte den opp i kabinen, men redd for at det kan ødelegge noe, men etter 4 uker er det vel ok... Det blir jo rundt 7 kg kansje..

Ifølge min PK kan man begynne med LETT trening etter to uker, så da er det nok ikke farlig å verken løfte hendene over hodet eller løfte lette ting :-)

Skrevet

Hei jenter!

Trenger litt tilbakemeldinger og tips her... Håper noen har tid og ork til å svare.

Fikk byttet ut gamle saltvannsinnlegg i des. i fjor og lagt inn anatomiske silikoninnlegg under muskel., ve. 325 og hø. 400 pga str. forskjell. I etterkant så vi at dette ikke ble riktig, ve var mindre enn hø. Fikk korrigert dette og vha 3D kamera mente pk at det var svært stor str. forskjell og la inn 500ml i ve bryst. Merket bare få dager etter opr. at dette ikke kunne være riktig, nå var jo ve. bryst mye større enn hø.

Skal nå inn igjen (!!!!!) for korrigering, men er så usikker på hva jeg skal gjøre. Saken er at siden det nå på ve. side ligger 500ml, med de målene den har, vil det være en utfordring å legge inn mindre anatomiske innlegg pga at rotasjonsfaren (at innleggene kan vri/snu/endre stilling inni puppen) blir større når hulrommet er større enn innlegget. I utg. pkt ønsket jeg å redusere ve/øke hø til 450ml, men dette går tydeligvis i vasken. Det betyr at jeg har da flg. valg:

a) la ve. være stor og legge større inn i hø. Problemet her er at jeg i utg. pkt synes ve. er stor, litt for stort. Ser ikke stort ut med klær, men uten.

b) ta ut begge innlegg og legge runde innlegg. Når det gjelder dette så er jeg så redd for å få kronestykkerunde pupper, der silikonkanten vises godt rundt hele, som man kan se på en del slanke jenter med lite underhudsfett. Jeg har svært lite underhudsfett, så sjansen er der for at dette kan skje. Det vil i såfall bli aktuelt med innlegg som har medium/ekstra høy profil (bredere enn høyprofil, men høyere profil enn medium...om dere skjønner).

Er 35 år, 165/56kg, så forstår at mange synes mengden som er lagt i er stoooor. Det syntes jeg også postop, men har nå vendt meg til dem. Bruker i dag 70d/70e, det var helt tomt i puppeskallet før innleggene kom inn :( Har to barn og har ingen behov for å få store struttepupper, bare å få fyllt inn tomrommet som er. Da det først var lagt i 325ml i hø. pupp, var dette for lite i fht mengde slappt vev. Det så da "slunkent" ut...

Vil for øvrig ikke på noen måte sverte pk og klinikken, da han har vært imøtekommende hele veien og er innstilt på å ordne opp i dette.

Edit: Ser at bildene blir store når de åpnes...hvordan kan jeg endre dem mindre?

Heisann.

Fy flate så kjedelig at dette skjedde med deg. :(

Jeg hadde nok pga det du forteller her om rotasjonsfarene ved å legge inn 500cc valgt selv å få fjernet begge og lagt inn runde. Det fordi jeg ville ikke risikere enda flere inngrep om vridning av implantater som skje..

Selv om det er forskjell på str du har nå, så fy flate så fin form det er på de! Den som er størst av de to er etter min mening ikke for stor heller, og synes det så veldig bra ut til kroppen din.

Jeg er selv over 30 år, og ser våres overkropp er endel lik. Ønsker selv bare mer fyll på toppen av puppene, men ikke en markant skygge etter silikonen.

Hvor lenge må du nå vente før du får gjort noe med dette?

Håper virkelig det ordner seg!

Veldig kjedelig å høre her inne fra jenter som har fått en eller annen type komplikasjon...

Skrevet

Jeg bor langt unna og reiste med fly dagen etter opr. Hadde med trillekoffert som jeg hadde med på flytoget og på flyplassen. No probs! Uansett vil du få hjelp av kabinpersonalet til å løfte opp bagasjen din. Jeg sa jeg hadde opr. skuldra og folk var så hjelpsomme atte :biggrin: Om du er forsiktig, så skulle det ikke være no problem.

Men så er det jo forskjell på hvor mye smerter folk har...

Skrevet

Ser det er beldig forskjell på dette med når man skal skifte teip, og videre hva folk bruker etter på når op.såret har lukket seg.

Jeg kommer til å bruke den Micropore til såret er lukket seg og deretter kjøre på med Mepiform. Den koster ca 1000kr, men det er da men store pkn. Syke priser på teip, men velger å prøve siden jeg da bruker så mye cash på selve op.

Mepitec har jeg ikke brukt før hverken på meg selv eller på jobben.

Etter tre mnd med den teipen, så går jeg over til Kelo cote..

Men, hvordan synes dere som nå bruker/ har brukt enten Mepiform / Mepitec at de fungerer?

Skrevet

Jeg bor langt unna og reiste med fly dagen etter opr. Hadde med trillekoffert som jeg hadde med på flytoget og på flyplassen. No probs! Uansett vil du få hjelp av kabinpersonalet til å løfte opp bagasjen din. Jeg sa jeg hadde opr. skuldra og folk var så hjelpsomme atte :biggrin: Om du er forsiktig, så skulle det ikke være no problem.

Men så er det jo forskjell på hvor mye smerter folk har...

Jeg skal også reise med fly alene dagen etter operasjonen! Noen erfaringer/tips? Var du alene første natta?

Skrevet (endret)

Jeg skal også reise med fly alene dagen etter operasjonen! Noen erfaringer/tips? Var du alene første natta?

Var ikke alene første natta. Man bør ikke være alene og langt unna klinikken første dagen/natta mtp ev. komplikasjoner. Blødninger forekommer sjelden, men større risiko om du legger under muskel. Da kan man måtte inn for reopr, dersom blødningen er stor. Samtidig kan mange bli ganske så handicappet, så det er ikke lurt å være alene det første døgnet.

Sov hos min bror og hans samboer, ble vartet opp etter alle kunstens regler :-) Første kvelden var en lek, man er enda godt bedøvd lokalt etter opr, men natta var hard. Sov lite og sittende første natta og trodde jeg skulle revne da jeg reiste meg opp. Det tyngste var alltid å komme i gang etter jeg hadde ligget. Ble bedre med lett mobilisering. Noen har så vondt at de ikke greier å stå opp selv, sminke seg, pusse tenner eller kle på seg, men dette gikk forsåvidt greit for meg!

Ang. flyreise så er andre passasjerer og kabinpersonalet som regel hjelpsomme, så det var ingen problem å ha med en liten trillebag som handbagasje. Ev kan du sjekke den inn. Husk å ha ekstra sm. stillende med deg ombord i flyet om du sjekker inn bagasjen. Jeg tok sm. stillende halvtimen før jeg skulle dra, slik at jeg var godt sm lindret til turen. Og så sov jeg godt på flyet i tillegg ;-)

Det er i alle fall greit å ha ordnet en del på forhånd; ting du må nå kan du sette i benkhøyde. Handle inn lettlaget mat. Bære ut søppel på forhånd, ha vasket de klærne du tenker å bruke de første dagene. Ha mange puter klar!!! Regn med å sove sittende de første dagene/uken!

Ellers så er det lurt å ha et glass vann og sm. stillende i umiddelbar nærhet, sånn at du kan ta v/behov. Første natta vil du helt sikkert våkne og ha behov for å ta ekstra.

Det kan være lurt å drikke mye når du bruker sm. stillende og ev. ha avføringsmidler tilgjengelig (laktulose/parafin, fås kjøpt på apoteket). Man kan også spise en del svisker! Morfinmedikamenter gjør magen til murstein og man blir veldig oppblåst fordi man ikke får tømt den. Helt normalt, men ikke godt! Så ut som jeg var gravid igjen!

Men dette går bra, og er så absolutt verd det!! Selv tre opr. for min del, så er det verdt alt :-)

Når er den magiske datoen?

Edit: så jo nå at du har skrevet 4/11. Wiiii! Er jo snart, jo :-)

Endret av Lille v
Skrevet

Hei jenter!

Du har utrolig fine pupper, etter min mening er det ikke nødvendig med en reoperasjon. Det vil bare være unødvendig styr og mulighet for komplikasjoner.. Hadde jeg hatt slike fantastiske pupper, så hadde jeg vært kjempestolt av dem ;)

Skrevet (endret)

Jaggu, da skal du under kniven ca 2 uker før meg da!

Hvor skal du op hen og hva skal du legge inn av cc og profil osv osv?

Enig med deg, tiden går aaaaaaaltfor sakte. Blæh :s

Vil ha boobsa NÅ.. Pronte!! Hehe :D

Jeg skal operere på Aleris i Trondheim. 350 og 375 under muskel, høyprofil. Men usikker på størrelse, så skal på ny konsultasjon litt nærmere op.dato :) Du da? Og hva er du nå?

Endret av Bonbona
Skrevet

Takk for supre tips lille v! :D

Jeg skal bo alene på et hotell som ligger 5min unna klinikken. De på hotellet vet om operasjonen og at jeg er alene så de har tilrettelagt med rom i 1etasje og tilbud om roomservice. Kjenner noen som bor i Oslo,så blir det for ille ringer jeg. Men i utgangspunktet blir jeg alene frem til jeg kommer hjem igjen. Det MÅ bare gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...