Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Satser på at det går fort over. Ser ut som jeg har lagt silikon under kragebeinet mitt også :ler:

Jeg har også sånne plutselige stikkninger i begge. Det er bare nerver som finner tilbake til hverandre osv. Sånn blir det nok en god stund. En venninne av meg tok silikon for et år siden og hun har det enda, av og til!

Kan ta mange måneder før følelsene i huden kommer tilbake. Tålmodighetsgreie det der ;)

Får sånne stikk overalt til tider sånn egentlig :P

Merker jeg kjenner litt mer, men de er ganske døde.. kjenner jo brystvortene helt fint da! Heldigvis :sjokkert: De har vært så følsomme at jeg holdte på å fnise meg ihjel fordi genseren kilte dem når jeg gikk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:/ jeg vil hjem så fort som mulig. Får høre litt mer med klinikken tror jeg....

Du kan nok fly, men da ville jeg hatt med meg noen. Det å fly gikk helt fint, men det er narkose man får altså.. man kan bli ganske dårlig :P Jeg ville satsa på å få med meg noen og heller spandert turen på dem :P

Skrevet

Får sånne stikk overalt til tider sånn egentlig :P

Merker jeg kjenner litt mer, men de er ganske døde.. kjenner jo brystvortene helt fint da! Heldigvis :sjokkert: De har vært så følsomme at jeg holdte på å fnise meg ihjel fordi genseren kilte dem når jeg gikk....

Hahah, da misunner jeg deg :ler:

Jeg har overhode ikke følelse i noen av brystvortene :(

Skrevet

Nå sitter jeg og venter på at klinikken skal kontakte meg for å avtale operasjonsdag!! :) :) gira!!

Dere som har operert hos fornebu.. Hva sto på innkjøpslista? Og hva bør jeg ha i nærhet første døgnet? (Skal ligge på hotell alene)

Åh, så spennende! :) Skal ikke begi meg så mye innpå det, siden alle andre allerede har nevnt det, men du burde virkelig vurdere å ha noen med deg. Jeg var i veldig fin form etter operasjonen, bedre enn de fleste, og likevel er jeg veldig glad for at jeg hadde moren min med meg hele tiden. Du skal ikke åpne dører selv engang den første tiden, så du blir litt handicapped. Tenk bare på alle som får så vondt at de ikke får til å dra av og på seg trusa! Det aller viktigste er dog tryggheten. Man vet aldri om smertene plutselig kommer, da er det betryggende å ha noen der med seg...

Over til noe annet! :) Innkjøpslista mi var ikke særlig lang. Du må selvsagt få tatt ut resepten din, det er det aller viktigste. Ellers anbefaler jeg deg å ikke ha med så mye, siden du skal reise hjem dagen etter helt alene. Du bør ikke ha med deg så mye at du trenger en koffert. Kunne ikke tenkt meg å dra en tung koffert en uke senere engang! Ha med deg en flaske som du kan fylle drikke i. Min kjære camelbak ble godt brukt de første dagene, man skal jo passe på å drikke rikelig. Det meste annet ville jeg faktisk lagt igjen hjemme, siden du uansett bare skal være der en kort stund. Jeg ville kledd meg i løse, gode klær og dratt i dem, ikke hatt med meg et skifte engang. Alt for å få minst mulig bagasje!

Åh, innsovingstabletter er noe du burde vurdere! Mitt eneste problem i dagen etter operasjonen var nemlig at jeg var veldig sliten i hodet, men samtidig sykt rastløs. Hadde ikke sjanse til å sove, men fikk heller ikke noe ut av å gå rundt våken. Hadde krepert uten de pillene. :fnise:

Utover det vil det viktigste være å gjøre klart hotellrommet ditt før du drar til klinikken. Sørg for at alt ligger klart, så du må gjøre minst mulig. Gjør klar sengen din ved å ta av sengeteppe og bygg opp for ryggen din med puter. En skal jo ligge med hevet overkropp den første tiden, og det er ikke bare bare å skulle styre rundt med det når man er nyoperert.

Håper det var til litt hjelp. :)

Skrevet

Du kan nok fly, men da ville jeg hatt med meg noen. Det å fly gikk helt fint, men det er narkose man får altså.. man kan bli ganske dårlig :P Jeg ville satsa på å få med meg noen og heller spandert turen på dem :P

Var det langt fra hotellet til toget? Og hvor lang tid tar togturen ca?

Skrevet

Hahah, da misunner jeg deg :ler:

Jeg har overhode ikke følelse i noen av brystvortene :(

Dusjen var verst for å si det sånn :P Mine manglet følelse rett etter operasjonen, men en uke etterpå så var det full fyr. Det kjentes ut som de brant opp i dusjen :fnise:

Tror det er veldig individuelt jeg :) Kommer nok tilbake!

Skrevet

De har vært så følsomme at jeg holdte på å fnise meg ihjel fordi genseren kilte dem når jeg gikk....

:ler:

Skrevet

Var det langt fra hotellet til toget? Og hvor lang tid tar togturen ca?

Man tar flytoget fra Lysaker :) Tar vel 40 minutter eller noe slikt. Tar 5 min med taxi til lysaker stasjon :) Så det er litt krevende i den tilstanden :P

Skrevet

Åh, så spennende! :) Skal ikke begi meg så mye innpå det, siden alle andre allerede har nevnt det, men du burde virkelig vurdere å ha noen med deg. Jeg var i veldig fin form etter operasjonen, bedre enn de fleste, og likevel er jeg veldig glad for at jeg hadde moren min med meg hele tiden. Du skal ikke åpne dører selv engang den første tiden, så du blir litt handicapped. Tenk bare på alle som får så vondt at de ikke får til å dra av og på seg trusa! Det aller viktigste er dog tryggheten. Man vet aldri om smertene plutselig kommer, da er det betryggende å ha noen der med seg...

Over til noe annet! :) Innkjøpslista mi var ikke særlig lang. Du må selvsagt få tatt ut resepten din, det er det aller viktigste. Ellers anbefaler jeg deg å ikke ha med så mye, siden du skal reise hjem dagen etter helt alene. Du bør ikke ha med deg så mye at du trenger en koffert. Kunne ikke tenkt meg å dra en tung koffert en uke senere engang! Ha med deg en flaske som du kan fylle drikke i. Min kjære camelbak ble godt brukt de første dagene, man skal jo passe på å drikke rikelig. Det meste annet ville jeg faktisk lagt igjen hjemme, siden du uansett bare skal være der en kort stund. Jeg ville kledd meg i løse, gode klær og dratt i dem, ikke hatt med meg et skifte engang. Alt for å få minst mulig bagasje!

Åh, innsovingstabletter er noe du burde vurdere! Mitt eneste problem i dagen etter operasjonen var nemlig at jeg var veldig sliten i hodet, men samtidig sykt rastløs. Hadde ikke sjanse til å sove, men fikk heller ikke noe ut av å gå rundt våken. Hadde krepert uten de pillene. :fnise:

Utover det vil det viktigste være å gjøre klart hotellrommet ditt før du drar til klinikken. Sørg for at alt ligger klart, så du må gjøre minst mulig. Gjør klar sengen din ved å ta av sengeteppe og bygg opp for ryggen din med puter. En skal jo ligge med hevet overkropp den første tiden, og det er ikke bare bare å skulle styre rundt med det når man er nyoperert.

Håper det var til litt hjelp. :)

Tusen takk for tips! :) synes selvfølgelig også selv at det virker litt skummelt å gjøre alt alene,men hvis jeg ikke får noen til å ta seg fri fra jobb så er det jo det eneste alternativet. Operasjonen må bli så tidlig som mulig slik at jeg er klar til å være hjemme alene med minstejenta fra januar.

Får muligens med meg svigerinna mi hvis op blir før 12novemvet..

Skrevet

:ler:

Folk så litt rart på meg når jeg gikk rundt og gliste for meg selv :ler:

Skrevet

Operasjon 11.45 mandag 4 november! :D

Så flott! :D

Skrevet

Da har du sjansen til å få med deg svigerinna di, da. Do it! ;)

Skrevet

Hehe så deilig, det er ikke lenge til det :D

Skrevet

Dere nylig op, hvordan føles det å ha ekstra bagasje på brystet nå?

Merker dere det og hvordan har det evt forandret seg fra rett etter op og frem til idag?

Skrevet

BILDEDELINGSTID!! :popcorn:

Tenkte det var på tide å dele med dere hvordan det har gått med meg hittil. :)

... som viser de stakkarslige puppene mine før jeg tok til vett og la meg under kniven. Som dere ser hadde jeg faktisk litt pupper fra før (75b), men pga. den naturlig brede brystkassen min passet de rett og slett ikke til kroppen min.

... derimot, ser dere puppene mine i dag, 12 dager post-op. De er fine, åh, så fine. :rodmer:

Det ligger også bilder av arret mitt i dette albumet, da jeg har skiftet tape for første gang i dag.

Andre som vil vise sine herligheter, kanskje?

Bonus: ... av usannsynlig dårlig kvalitet som viser det ene blåmerket mitt. Det er merkelig, det så mye verre ut i virkeligheten enn på bildet, men var ikke det spor ømt. :ler:

Flott resultat! De ligner litt på mine, men mine er mer flate på toppen :fnise: Så det stemmer nok bra at du fikk moderat og jeg skal få høyprofil. Håper mine blir like fine og STORE :danse:

Skrevet

Åhhh, jeg har så lyst men er så redd for selve operasjonen .. :( Tørr ikke :grine:

Vært på konsultasjon og alt.. men hater blod, kutting, kniver ææ, alt sånt..

Er snart 30 år og lurer på om jeg noen gang kommer til å tørre :vetikke:

Skrevet (endret)

Åhhh, jeg har så lyst men er så redd for selve operasjonen .. :( Tørr ikke :grine:

Hopp i det! :) hvis du sier ifra om dette på forhånd er jeg sikker på at klinikken vil ta litt ekstra hensyn... Under operasjonen vil du jo ikke se noe som helst.

Og hvis du er skikkelig misfornøyd med puppene blir det neppe noe du angrer på. :)

Endret av Nataleen
Skrevet

Forstår godt du er litt nervøs, og det er helt normalt å kjenne på frykten for enten det pre , per eller postoperative ved de fleste inngrep.

Når det gjelder de tingene du nevner ovenfor, så er du under narkose. Så får din del så får du en veneflon i hånden, narkosen kicker inn etter kjap tid og du sovner. Da merker du ikke en drit, og det er folk som følger med din respirasjon og alt mulig annet mens kirurgen holder på.

Du sovner og våkner, som om du egentlig kun har lukket øynene err øyeblikk. Du vil heller ikke derfor oppleve kniver, blod og alt dette. Det her går helt fint, og er du redd så blir du spes tatt ekstra godt vare på. De vil ikke at du skal ha en grusom opplevelse av det hele, sånn er der også for de vi sender og får fra sykehuset etter div store og små op.

Snakk med de der du ønsker å gjøre dette og forklar hva eksakt du er beskymret for. Det ordner seg skal du se, og om så bruk litt ekstra tid på å finne ut om ønsker er sterkt nok. Det jeg mener med det er at blir lnsket stort nok når det gjelder mye, så kan vi mennesker omtrent være villig til å flytte fjell får å få det til.

Har seg brukt mye tid på å finne utav dette, og var usikker frem til jeg fikk svar på alt fra min pk og ikke minst fikk den riktige pk' en for meg. Følte meg trygg og alt når jeg kom til han, og nå gjør jeg ikke annet enn å glede meg til op... Slik kan det også bli for der! :)

Ble litt langt, men har hart mine ting jeg beskymret meg for jeg også. Så skjønner hvordan du har det.

Håper det ordner seg ihvertfall. :D

Skrevet

Sorry skrivefeil, men min mongo mob lever sitt eget liv.. Blæh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...