Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Ja, det er veldig lurt😘

Har fått time imorgen👍🏻 Blir godt å få noen flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Har fått time imorgen👍🏻 Blir godt å få noen flere svar.

Krysser alt jeg har for deg🤞🏼🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Har fått time imorgen👍🏻 Blir godt å få noen flere svar.

Åssen har det gått i dag? ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter 5 uker uten å høre noe fra Riksen. Ringte jeg for å høre om henvisningen hadde blitt sendt som lovet, noe den selvfølgelig ikke hadde gjort. Ringte da gynekologen å spurte hvorfor den ikke hadde blitt sendt og fikk til svar at de manglet blodprøver fra oss. Samboeren fyrer seg opp og sier klart i fra at han fikk beskjed om at alle tester og blodprøver var tatt og at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Etter mye om og men fikk vi tatt disse blodprøvene og vi blei lovet atter en gang at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Ringte i dag inn til Riksen for å høre om de hadde mottatt henvisningen for å være sikker. Det hadde den selvfølgelig ikke, så jeg tok nok en telefon til gynekologen og spurte hva de manglet og hva som skulle til for at henvisningen skulle bli sendt. Da fikk vi til svar at de skulle sende henvisningen med en gang. Så da håper jeg virkelig dem gjør det. 

Man blir jo utslitt av å mase og få ting gjort før man i det heletatt har fått startet hele prosessen! :(

Heldigvis så ser jeg på helsenorge sine sider at ventetiden er kortere enn de var for 6 uker siden, så da er sjansen stor for å komme inn på samtale før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nikketutta skrev:
 

Endelig, etter 5 uker uten å høre noe fra Riksen. Ringte jeg for å høre om henvisningen hadde blitt sendt som lovet, noe den selvfølgelig ikke hadde gjort. Ringte da gynekologen å spurte hvorfor den ikke hadde blitt sendt og fikk til svar at de manglet blodprøver fra oss. Samboeren fyrer seg opp og sier klart i fra at han fikk beskjed om at alle tester og blodprøver var tatt og at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Etter mye om og men fikk vi tatt disse blodprøvene og vi blei lovet atter en gang at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Ringte i dag inn til Riksen for å høre om de hadde mottatt henvisningen for å være sikker. Det hadde den selvfølgelig ikke, så jeg tok nok en telefon til gynekologen og spurte hva de manglet og hva som skulle til for at henvisningen skulle bli sendt. Da fikk vi til svar at de skulle sende henvisningen med en gang. Så da håper jeg virkelig dem gjør det. 

Man blir jo utslitt av å mase og få ting gjort før man i det heletatt har fått startet hele prosessen! :(

Heldigvis så ser jeg på helsenorge sine sider at ventetiden er kortere enn de var for 6 uker siden, så da er sjansen stor for å komme inn på samtale før jul :)

Så frustrerende 😰  min gynekolog sendte hendvisning i begynnelsen av juli, jeg fikk ikke svar fra riks før i slutten av august med time 26 oktober 🤷🏻‍♀️ Man blir jo gal av å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikketutta skrev:

Endelig, etter 5 uker uten å høre noe fra Riksen. Ringte jeg for å høre om henvisningen hadde blitt sendt som lovet, noe den selvfølgelig ikke hadde gjort. Ringte da gynekologen å spurte hvorfor den ikke hadde blitt sendt og fikk til svar at de manglet blodprøver fra oss. Samboeren fyrer seg opp og sier klart i fra at han fikk beskjed om at alle tester og blodprøver var tatt og at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Etter mye om og men fikk vi tatt disse blodprøvene og vi blei lovet atter en gang at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Ringte i dag inn til Riksen for å høre om de hadde mottatt henvisningen for å være sikker. Det hadde den selvfølgelig ikke, så jeg tok nok en telefon til gynekologen og spurte hva de manglet og hva som skulle til for at henvisningen skulle bli sendt. Da fikk vi til svar at de skulle sende henvisningen med en gang. Så da håper jeg virkelig dem gjør det. 

Man blir jo utslitt av å mase og få ting gjort før man i det heletatt har fått startet hele prosessen! :(

Heldigvis så ser jeg på helsenorge sine sider at ventetiden er kortere enn de var for 6 uker siden, så da er sjansen stor for å komme inn på samtale før jul :)

Gynekologen min glemte også å sende henvisning. Jeg oppdaget det en måned etter datoen henvisningen egentlig skulle bli sendt fordi jeg ringte fertilitetsseksjonen for å undersøke hvorfor jeg ikke hadde fått brev i posten enda. Surt ja, glad jeg ringte ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Nikketutta said:
 

Endelig, etter 5 uker uten å høre noe fra Riksen. Ringte jeg for å høre om henvisningen hadde blitt sendt som lovet, noe den selvfølgelig ikke hadde gjort. Ringte da gynekologen å spurte hvorfor den ikke hadde blitt sendt og fikk til svar at de manglet blodprøver fra oss. Samboeren fyrer seg opp og sier klart i fra at han fikk beskjed om at alle tester og blodprøver var tatt og at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Etter mye om og men fikk vi tatt disse blodprøvene og vi blei lovet atter en gang at henvisningen skulle bli sendt dagen etter. Ringte i dag inn til Riksen for å høre om de hadde mottatt henvisningen for å være sikker. Det hadde den selvfølgelig ikke, så jeg tok nok en telefon til gynekologen og spurte hva de manglet og hva som skulle til for at henvisningen skulle bli sendt. Da fikk vi til svar at de skulle sende henvisningen med en gang. Så da håper jeg virkelig dem gjør det. 

Man blir jo utslitt av å mase og få ting gjort før man i det heletatt har fått startet hele prosessen! :(

Heldigvis så ser jeg på helsenorge sine sider at ventetiden er kortere enn de var for 6 uker siden, så da er sjansen stor for å komme inn på samtale før jul :)

Grrr, så typisk. Man må virkelig være på hugget og mase, sjekke at ting blir gjort, purre, og mase!

Lykke til 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Åssen har det gått i dag? ❤️❤️

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blomst37 said:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

Uff, skjønner godt at du tar en pause, det vil nok gjøre godt både for kropp og sjel. Du får bare ta ekstra godt vare på deg selv, unn deg litt hverdagsluksus og hold kroppen i gang. Håper praten med legene fører til en endring i planen som gjør at du føler deg mer solid når du går i gang igjen. Dette skal ikke være lett 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

💗💗💗 så utrolig dårlig gjort! Sikkert lurt å ta en pause. Klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

Åååå nei 😢😢😢 det var jo vår tur nå 😢😢 men sånn sett bra det ikke var noe rester da 🙂 men off så leit 😢 skjønner du ikke orker joe mere nå i år har vært et tøft år for deg også ❤️❤️ tenker masse på deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomst37 skrev:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

Det var veldig leit å høre ❤ Det er en tøff vei vi må gå ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 😊Lagde egen tråd med dette spm, men lite svar å få. Noen her som kan svare ?

jeg har aldri skrevet noe innlegg her.. Men etter å ha googlet i ørten timer, så finner jeg ikke noe svar på spørsmålene mine, eller folk med lignende erfaring.. 

 casen min er; Vi er et par på 23 og 24 år som har prøvd "natural" i 1,5 år.. Etter å ikke lykkes gikk vi til utredning og det viste seg dårlige svømmere på han. Så vi bestemte oss for IVF ved klinikk Hausken. Etter kort protokoll kom vi på egguttak, og de fikk ut 6 egg. 5 ble befruktet dagen etterpå. 

Så kom insettingsdagen(idag).. Jeg ble ringt en time før insett, der det første jeg hører er "vi har dessverre ikke gode nyheter idag. Eggene har ikke delt seg helt slik vi hadde ønsket, men vi setter opp ny time på onsdag så ser vi om eggene er brukernes da".. 

Så da er mitt spørsmål om noen har opplevd lignende ?? Fått tlf om dårlig utvikling, men likevel fått egg til insett?? Er det håp?? Eller burde jeg ta sorgen allerede nå?.. hun sa jeg skulle fortsette på medisin og alt, fordi det var et lite håp. Men vet ikke jeg? Hvis eggene allerede er "feile", er det virkelig mulighet til at de retter seg opp?? 

Håper VELDIG på svar... Er helt ifra meg og vet ikke hva jeg skal tenke..  

Anonymkode: 4185d...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blomst37 skrev:
 

😞 ingen tegn på graviditet sa gynekologen. Ingen rester og livmor så bra ut. Æsj skikkelig dritt😫😭 For en berg og daluker har det vært denne gangen😰. Da er det bare å høre med Riks når vi kan komme til en samtale med legen og snakke om hva vi kan gjøre annerledes neste gang osv... En ting er jeg sikker på at det ikke blir nytt forsøk i år. Hodet mitt og ikke minst kroppen trenger en pause nå...😞😳 

Uff, stakkars deg❤️❤️ Har du blødd så mye allerede? Jeg som hadde så troa😔 Har du bilder av testen din? Når tok du graviditetstest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei! 😊Lagde egen tråd med dette spm, men lite svar å få. Noen her som kan svare ?

jeg har aldri skrevet noe innlegg her.. Men etter å ha googlet i ørten timer, så finner jeg ikke noe svar på spørsmålene mine, eller folk med lignende erfaring.. 

 casen min er; Vi er et par på 23 og 24 år som har prøvd "natural" i 1,5 år.. Etter å ikke lykkes gikk vi til utredning og det viste seg dårlige svømmere på han. Så vi bestemte oss for IVF ved klinikk Hausken. Etter kort protokoll kom vi på egguttak, og de fikk ut 6 egg. 5 ble befruktet dagen etterpå. 

Så kom insettingsdagen(idag).. Jeg ble ringt en time før insett, der det første jeg hører er "vi har dessverre ikke gode nyheter idag. Eggene har ikke delt seg helt slik vi hadde ønsket, men vi setter opp ny time på onsdag så ser vi om eggene er brukernes da".. 

Så da er mitt spørsmål om noen har opplevd lignende ?? Fått tlf om dårlig utvikling, men likevel fått egg til insett?? Er det håp?? Eller burde jeg ta sorgen allerede nå?.. hun sa jeg skulle fortsette på medisin og alt, fordi det var et lite håp. Men vet ikke jeg? Hvis eggene allerede er "feile", er det virkelig mulighet til at de retter seg opp?? 

Håper VELDIG på svar... Er helt ifra meg og vet ikke hva jeg skal tenke..  

Anonymkode: 4185d...c87

Det er veldig kjedelig å høre. Denne prosessen er dessverre lang og kjipt til tider. Sjansen for å klare dette på første forsøk er veldig lite. Litt på grunn av legen må føle seg frem hva som funker for kroppen din og hva du reagerer best på av medisiner. 

Hva slags medisiner gikk du på? 

Første forsøket mitt gikk rett i dass, ingen egg som ble befruktet på grunn av for lav dose. Men gikk veldig bra på forsøk 2 og 3 med befruktet egg. Men ingen graviditet. 

Jeg tror dessverre sjansen er lite for det går fint hvis ikke egget har utviklet se som det skal de første dagene😔 

Det finnes selvsagt håp, det gjør det alltid. Jeg tenker at i denne prossesen må vi ha et håp, ellers blir det veldig tungt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er små stresset for blodprøve på torsdag. Liveredd for den er lav som de har vært de siste gangene og at jeg mister. Ikke har jeg fått ømme pupper heller.

testene er heller ikke veldig sterke🙄 

hva tror dere? 

 

F57644CF-41B4-4A27-9103-F31D2BD82DA3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Er små stresset for blodprøve på torsdag. Liveredd for den er lav som de har vært de siste gangene og at jeg mister. Ikke har jeg fått ømme pupper heller.

testene er heller ikke veldig sterke🙄 

hva tror dere? 

 

F57644CF-41B4-4A27-9103-F31D2BD82DA3.jpeg

Testen min var heller ikke kjempe sterk føre depo 19 denne gangen 😍😍 jeg krysser alt for deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Maldo skrev:
 

Så frustrerende 😰  min gynekolog sendte hendvisning i begynnelsen av juli, jeg fikk ikke svar fra riks før i slutten av august med time 26 oktober 🤷🏻‍♀️ Man blir jo gal av å vente...

Jeg skjønner det er kjedelig, men det er ikke lenge.

Jeg måtte vente like lenge i det private hvor ventetiden er ansett for å være langt kortere enn offentlig. 

Din henvisning ble i tillegg sendt i sommerferien - så svar i august i det offentlige med time i oktober er jo helt innafor vil jeg si.

Anonymkode: 4efbf...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Testen min var heller ikke kjempe sterk føre depo 19 denne gangen 😍😍 jeg krysser alt for deg ❤️ 

Takk❤️ Håper virkelig at det går🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...