Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Ja, det tar sin tid. Men det er så interessant å lese og alt det erfaringer alle vi har og alle de spørsmålene vi lurer på😅 

ja, videre til Russland. Snakket med Dr. Olga( typisk russsisk navn😄) på onsdag. Så nå må jeg ta nye prøver for å finne ut hva min AMH ligger på etter et år med forsøk. Også setter vi i gang i desember tenker jeg..

Krysser fingrene for at det klaffer! Har snakket med med annen som også dro til Russland, hun var veldig fornøyd. Så håper det blir en god opplevelse for deg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Uvisst85 skrev:
 

Krysser fingrene for at det klaffer! Har snakket med med annen som også dro til Russland, hun var veldig fornøyd. Så håper det blir en god opplevelse for deg også :)

Så herlig å høre😃 feil å si vi gleder oss, men det skal bli godt å prøve noe nytt, og ikke føle at det blir det samme om og om igjen..

Endret av Hollymolly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi fikk henvisning til utredning før jeg ble gravid med vårt felles barn, men jeg kan høre med legen neste gang jeg skal dit. Uansett jeg er 38 år blitt, så vi har eventuelt ikke så god tid på oss...

Anonymkode: 92364...d2e

Er du henvist det offentlige nå denne gangen før du ble 38?

Anonymkode: 9bbd5...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 13.07, Hollymolly skrev:
 

Hmm, det var veldig rart🤨 som legen i Russland sa isted, at det er viktig at den blir målt og tatt en ultralyd for å se hvor mange egg man har igjen, for å se hva sjansen er for å bli gravid med egne egg. Og når den Prøven er et år gammel, så er det lurt å ta det igjen. 

Kanskje siden jeg hadde flere barn fra før og pga den undersøkelsen og blodprøven utgjorde legens vurdering om å måle amh var unødvendig? Jeg tenkte høre med legen. De kan vel også gjøre det?☺️

Anonymkode: 92364...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hollymolly skrev:
 

Når får du svar på det? 

Venter til mens og tar den på 2 eller 3 dag, men vet ikke hvor lenge man må vente med å få svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aaa08 skrev:
 

Venter til mens og tar den på 2 eller 3 dag, men vet ikke hvor lenge man må vente med å få svar

Jeg fikk iallfall ganske fort svar. Dagen etter. Men er det hos fastlegen og gynekologen så er jeg usikker. Jeg tenkte å høre med klinikken min. Da får jeg svar ganske fort:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hollymolly skrev:
 

Jeg fikk iallfall ganske fort svar. Dagen etter. Men er det hos fastlegen og gynekologen så er jeg usikker. Jeg tenkte å høre med klinikken min. Da får jeg svar ganske fort:) 

Å det var fort ja. Tok den i utlandet en gang, måtte vente 3 uker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårer spruter her som en foss, ser ikke tastaturen 😭😭😭😭 Fikk tlf fra Riks og den skulle jeg aldri fått😰😢😢😢 HCG verdiene mine faller. Det gikk dessverre ikke  denne gangen heller😭 Det gjør så vondt, forferdelig vondt... Hadde virkelig håp spesielt etter blodprøven forrige uke hvor hcg hadde doblet seg. Skjønner ingenting😭 og det verste er at jeg føler meg fortsatt veldig gravid😭 sykt ømme pupper og har rare smerter i magen. De andre gangene merket jeg tidlig at nå går det galt. 

Jeg er så lei det ivf livet😰 Er så lei av å høre at jeg har så fine verdier. Men hvorfor mister jeg da hver gang... Tror jeg må begynne å innrømme at jeg skal aldri få barn 😫

Endret av Blomst37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Tårer spruter her som en foss, ser ikke tastaturen 😭😭😭😭 Fikk tlf fra Riks og den skulle jeg aldri fått😰😢😢😢 HCG verdiene mine faller. Det gikk dessverre ikke  denne gangen heller😭 Det gjør så vondt, forferdelig vondt... Hadde virkelig håp spesielt etter blodprøven forrige uke hvor hcg hadde doblet seg. Skjønner ingenting😭 og det verste er at jeg føler meg fortsatt veldig gravid😭 sykt ømme pupper og har rare smerter i magen. De andre gangene merket jeg tidlig at nå går det galt. 

Jeg er så lei det ivf livet😰 Er så lei av å høre at jeg har så fine verdier. Men hvorfor mister jeg da hver gang... Tror jeg må begynne å innrømme at jeg skal aldri få barn 😫

Å åååå nei 😢😢😢 skal de ikke ta noe ul for og se? Når skal du ta ny prøve 😢 føler så med deg dette er virkelig en Berg og dal bane 😢😢😢 sender deg masse gode klemmer ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Tårer spruter her som en foss, ser ikke tastaturen 😭😭😭😭 Fikk tlf fra Riks og den skulle jeg aldri fått😰😢😢😢 HCG verdiene mine faller. Det gikk dessverre ikke  denne gangen heller😭 Det gjør så vondt, forferdelig vondt... Hadde virkelig håp spesielt etter blodprøven forrige uke hvor hcg hadde doblet seg. Skjønner ingenting😭 og det verste er at jeg føler meg fortsatt veldig gravid😭 sykt ømme pupper og har rare smerter i magen. De andre gangene merket jeg tidlig at nå går det galt. 

Jeg er så lei det ivf livet😰 Er så lei av å høre at jeg har så fine verdier. Men hvorfor mister jeg da hver gang... Tror jeg må begynne å innrømme at jeg skal aldri få barn 😫

Uff!!!!!!!!! Det var utrolig trist å høre😢😭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Å åååå nei 😢😢😢 skal de ikke ta noe ul for og se? Når skal du ta ny prøve 😢 føler så med deg dette er virkelig en Berg og dal bane 😢😢😢 sender deg masse gode klemmer ❤️

Tusen takk ❤️ Nei hun sa ingenting om ul. Synes det var litt rart ja... de kunne vel sjekket. Hun sa siden verdier faller, så er det ingen håp dessverre. Skal ta ny blodprøve på onsdag. Det er litt rart at jeg fortsatt har så sykt ømme pupper😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Tusen takk ❤️ Nei hun sa ingenting om ul. Synes det var litt rart ja... de kunne vel sjekket. Hun sa siden verdier faller, så er det ingen håp dessverre. Skal ta ny blodprøve på onsdag. Det er litt rart at jeg fortsatt har så sykt ømme pupper😳

Det var jo vååår tur nå 😢😢 off vet ikke hva jeg skal si. Ikke ny prøve føre onsdag? Kunne tatt ny på mandag da 😢😢 tenker masse på deg ❤️krysser fingre litt til for deg jeg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:
 

Hei! Vi har nå prøvd i et år.var i går hos gynekolog, og fant ingenting galt. Blir henvist til IVF, og i mellomtiden skal vi prøve letrozol (på tross av at jeg har eggløsning hver mnd)

Er det mange av dere som har vært igjennom IVF hvor det ikke ble funnet noe galt? Har forsøkene vært vellykket?

Hei. Etter at samboer og jeg hadde prøvd i et år, gikk vi til gynekolog og ingenting galt ble funnet med noen av oss. Ble satt på letrezol, men det gav ingen resultater. Vi ble henvist til IVF. Tok et forsøk privat som ikke gikk  før  vi startet opp på riksen. På riksen hadde de problemer med å finne høyre eggstokk. Etter flere samtaler og litt pushing fra min side ble jeg henvist til lapraskopi hvor de fant ut at jeg hadde noe som heter unicorn uterus, altså mindre livmor enn vanlig og bare en eggledere. Dette er en tilstand som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og øker sjansen for spontanabort. En mnd etter inngrepet finner jeg ut at jeg har blitt gravid og er i dag 20 uker på vei. 

Det er ingen som er like og alt kan se fint ut om man får dessverre flere mislykkede forsøk før det sitter. Jeg er veldig glad for at jeg pushet på for å få tatt en ordentlig titt for å se om de fant noe. Det er ikke alltid de klarer å se ting på innvendig ul fikk jeg beskjed om etter inngrepet. 

Masse lykke til med prosessen. Det er ikke til å legge skjul på at det er en krevende prosess, men vi angrer ikke på at vi har vært igjennom denne prosessen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Det var jo vååår tur nå 😢😢 off vet ikke hva jeg skal si. Ikke ny prøve føre onsdag? Kunne tatt ny på mandag da 😢😢 tenker masse på deg ❤️krysser fingre litt til for deg jeg ❤️

Nei, hun sa å komme på onsdag😳

Tusen takk❤️ Skikkelig dritt😭 vanskelig forstå hva som har skjedd😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blomst37 said:
 

Tårer spruter her som en foss, ser ikke tastaturen 😭😭😭😭 Fikk tlf fra Riks og den skulle jeg aldri fått😰😢😢😢 HCG verdiene mine faller. Det gikk dessverre ikke  denne gangen heller😭 Det gjør så vondt, forferdelig vondt... Hadde virkelig håp spesielt etter blodprøven forrige uke hvor hcg hadde doblet seg. Skjønner ingenting😭 og det verste er at jeg føler meg fortsatt veldig gravid😭 sykt ømme pupper og har rare smerter i magen. De andre gangene merket jeg tidlig at nå går det galt. 

Jeg er så lei det ivf livet😰 Er så lei av å høre at jeg har så fine verdier. Men hvorfor mister jeg da hver gang... Tror jeg må begynne å innrømme at jeg skal aldri få barn 😫

Ååå så utrolig trist å høre :( det er ikke så lett å finne meningen med dette, det er utrolig tungt. Sender deg masse gode tanker og håper du får noen svar på hvorfor dette skjer med deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Barneønske90 skrev:
 

Hei. Etter at samboer og jeg hadde prøvd i et år, gikk vi til gynekolog og ingenting galt ble funnet med noen av oss. Ble satt på letrezol, men det gav ingen resultater. Vi ble henvist til IVF. Tok et forsøk privat som ikke gikk  før  vi startet opp på riksen. På riksen hadde de problemer med å finne høyre eggstokk. Etter flere samtaler og litt pushing fra min side ble jeg henvist til lapraskopi hvor de fant ut at jeg hadde noe som heter unicorn uterus, altså mindre livmor enn vanlig og bare en eggledere. Dette er en tilstand som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og øker sjansen for spontanabort. En mnd etter inngrepet finner jeg ut at jeg har blitt gravid og er i dag 20 uker på vei. 

Det er ingen som er like og alt kan se fint ut om man får dessverre flere mislykkede forsøk før det sitter. Jeg er veldig glad for at jeg pushet på for å få tatt en ordentlig titt for å se om de fant noe. Det er ikke alltid de klarer å se ting på innvendig ul fikk jeg beskjed om etter inngrepet. 

Masse lykke til med prosessen. Det er ikke til å legge skjul på at det er en krevende prosess, men vi angrer ikke på at vi har vært igjennom denne prosessen. 

Syntes alle burde gjennom laparoskopi før ivf.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Barneønske90 skrev:
 

Hei. Etter at samboer og jeg hadde prøvd i et år, gikk vi til gynekolog og ingenting galt ble funnet med noen av oss. Ble satt på letrezol, men det gav ingen resultater. Vi ble henvist til IVF. Tok et forsøk privat som ikke gikk  før  vi startet opp på riksen. På riksen hadde de problemer med å finne høyre eggstokk. Etter flere samtaler og litt pushing fra min side ble jeg henvist til lapraskopi hvor de fant ut at jeg hadde noe som heter unicorn uterus, altså mindre livmor enn vanlig og bare en eggledere. Dette er en tilstand som kan gjøre det vanskelig å bli gravid og øker sjansen for spontanabort. En mnd etter inngrepet finner jeg ut at jeg har blitt gravid og er i dag 20 uker på vei. 

Det er ingen som er like og alt kan se fint ut om man får dessverre flere mislykkede forsøk før det sitter. Jeg er veldig glad for at jeg pushet på for å få tatt en ordentlig titt for å se om de fant noe. Det er ikke alltid de klarer å se ting på innvendig ul fikk jeg beskjed om etter inngrepet. 

Masse lykke til med prosessen. Det er ikke til å legge skjul på at det er en krevende prosess, men vi angrer ikke på at vi har vært igjennom denne prosessen. 

Takk for svar :) Fant begge egglederene i alle fall. Det eneste han "fant" var bakovervendt livmor (han så for øvrig at den var fin str), men det ser man jo at ikke er noe problem lengre. Lapraskopi, har hørt mange gjør det for å se om egglederne er tette, men det er vel ikke aktuelt om man vet man har eggløsning, eller? Er det noen andre grunner for å sjekke opp med lapraskopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:
 

Takk for svar :) Fant begge egglederene i alle fall. Det eneste han "fant" var bakovervendt livmor (han så for øvrig at den var fin str), men det ser man jo at ikke er noe problem lengre. Lapraskopi, har hørt mange gjør det for å se om egglederne er tette, men det er vel ikke aktuelt om man vet man har eggløsning, eller? Er det noen andre grunner for å sjekke opp med lapraskopi?

Jeg vet at jeg har eggløsning men jeg fikk også laproskopi føre ivf.  Nå er jeg 6+2 på vei og skal på UL nr to i morgen for og se om det er liv. Jeg har mistet i spontanabort i feb med fersk førsøk og exu i april/mai med at jeg ble gravid selv og nå ble jeg gravid etter fryst forsøk så håper det holder seg på plass ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Jeg vet at jeg har eggløsning men jeg fikk også laproskopi føre ivf.  Nå er jeg 6+2 på vei og skal på UL nr to i morgen for og se om det er liv. Jeg har mistet i spontanabort i feb med fersk førsøk og exu i april/mai med at jeg ble gravid selv og nå ble jeg gravid etter fryst forsøk så håper det holder seg på plass ❤️❤️

Hva kikket de etter da? Fant de noe grunn for at dete ikke ble gravide?

Så spennende med UL i morgen! Krysser fingrene for deg❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...