Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Kone92 skrev:
 

Har dere fortalt noe til familie eller venner? Og evt når fortalte dere det?

Vi har fortalt det til foreldre og søsken, og jeg har fortalt det til venner. Synes det er godt å ha noen å snakke med om det. På jobb er det bare sjefen min som vet. Greit å slippe spørsmål om det der. Hver får dele det man synes, i mitt tilfelle synes jeg det er fint med all støtte man får fra dem omkring seg. Også lettere å forklare hvis man er lei seg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, da har jeg lest igjennom alle 215 sidene i denne diskusjonen. Har lært masse, og "godt" å se at vi ikke er alene om alle tanker og følelser rundt dette.

Vi fikk beskjed denne uka at gynekologen anbefaler prøverør. Så vi skal inn for å fylle ut søknad og ta de siste blodprøvene på fredag. Jeg tror vi da er ferdig utredet, så det bare er å vente på oppstartsmøte på Rikshospitalet. Så det blir vel kanskje ikke oppstart i 2018 på oss, men krysser fingrene for at vi kommer igang raskt. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag var vi på første time på Rikshospitalet! Jeg har gått en stund og ventet på dette, men i dag ble det liksom virkelig og da samtidig veldig skummelt... Flere som fikk den følelsen i starten? Følte liksom at jeg kom ut der ifra med flere spørsmål enn svar, selv om jeg føler jeg har lest meg opp godt i forkant... 😕 Gleder meg selvfølgelig kjempe masse til å komme ordentlig så jeg håper den følelsen jeg sitter med nå snart vil snu! 🙂

Kjenner at jeg kommer til å bruke litt tid på å lese meg opp på diverse tråder her nå, og håper det vil roe nervene litt! 🙂

Hilsen

Newbie (mitt første innlegg) 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minne skrev:
 

Hei!

I dag var vi på første time på Rikshospitalet! Jeg har gått en stund og ventet på dette, men i dag ble det liksom virkelig og da samtidig veldig skummelt... Flere som fikk den følelsen i starten? Følte liksom at jeg kom ut der ifra med flere spørsmål enn svar, selv om jeg føler jeg har lest meg opp godt i forkant... 😕 Gleder meg selvfølgelig kjempe masse til å komme ordentlig så jeg håper den følelsen jeg sitter med nå snart vil snu! 🙂

Kjenner at jeg kommer til å bruke litt tid på å lese meg opp på diverse tråder her nå, og håper det vil roe nervene litt! 🙂

Hilsen

Newbie (mitt første innlegg) 😅

Hadde samme følelse etter hver kontroll. Fler spørsmål enn svar. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Minne skrev:
 

Hei!

I dag var vi på første time på Rikshospitalet! Jeg har gått en stund og ventet på dette, men i dag ble det liksom virkelig og da samtidig veldig skummelt... Flere som fikk den følelsen i starten? Følte liksom at jeg kom ut der ifra med flere spørsmål enn svar, selv om jeg føler jeg har lest meg opp godt i forkant... 😕 Gleder meg selvfølgelig kjempe masse til å komme ordentlig så jeg håper den følelsen jeg sitter med nå snart vil snu! 🙂

Kjenner at jeg kommer til å bruke litt tid på å lese meg opp på diverse tråder her nå, og håper det vil roe nervene litt! 🙂

Hilsen

Newbie (mitt første innlegg) 😅

Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn søknad til dere fikk første time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har nå prøvd i et år.var i går hos gynekolog, og fant ingenting galt. Blir henvist til IVF, og i mellomtiden skal vi prøve letrozol (på tross av at jeg har eggløsning hver mnd)

Er det mange av dere som har vært igjennom IVF hvor det ikke ble funnet noe galt? Har forsøkene vært vellykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, bondekone skrev:
 

Hei! Vi har nå prøvd i et år.var i går hos gynekolog, og fant ingenting galt. Blir henvist til IVF, og i mellomtiden skal vi prøve letrozol (på tross av at jeg har eggløsning hver mnd)

Er det mange av dere som har vært igjennom IVF hvor det ikke ble funnet noe galt? Har forsøkene vært vellykket?

Vi er også friske. Prøvd naturlig i over et år uten å lykkes. Og nå har vi vært gjennom 4 ivf forsøk. Har også prøvd letrozol selv om jeg har eggløsning. 

Nå er jeg 5+2🤞🏻😊. Masse lykke til!

Endret av Blomst37
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blomst37 skrev:
 

Vi er også friske. Prøvd naturlig i over et år uten å lykkes. Og nå har vi vært gjennom 4 ivf forsøk. Har også prøvd letrozol selv om jeg har eggløsning. 

Nå er jeg 5+2🤞🏻😊. Masse lykke til!

Takk for svar,så godt å høre du er gravid nå🙌😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:
 

Vi er også friske. Prøvd naturlig i over et år uten å lykkes. Og nå har vi vært gjennom 4 ivf forsøk. Har også prøvd letrozol selv om jeg har eggløsning. 

Nå er jeg 5+2🤞🏻😊. Masse lykke til!

Letrozol - hva er det egentlig og hvem kan få det? Har prøvd å Google det men fant ikke så mye om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aaa08 skrev:
 

Jeg hadde amh på 17 i fjor før første ivf. Tar en ny prøve om et par dager, lurer på hvor den ligger etter 3 forsøk... 

Når får du svar på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Uvisst85 skrev:
 

Puh, da har jeg lest igjennom alle 215 sidene i denne diskusjonen. Har lært masse, og "godt" å se at vi ikke er alene om alle tanker og følelser rundt dette.

Vi fikk beskjed denne uka at gynekologen anbefaler prøverør. Så vi skal inn for å fylle ut søknad og ta de siste blodprøvene på fredag. Jeg tror vi da er ferdig utredet, så det bare er å vente på oppstartsmøte på Rikshospitalet. Så det blir vel kanskje ikke oppstart i 2018 på oss, men krysser fingrene for at vi kommer igang raskt. 

 

Så bra, vi har jo snakket mye om visse temaer her, så lurt av deg å lese:) 

masse lykke til:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aaa08 said:
 

Letrozol - hva er det egentlig og hvem kan få det? Har prøvd å Google det men fant ikke så mye om det

Brukes for å få eggløsning eller "booste" eggløsning. Før var det vanlig med pergotime, men Letrozol/Femar er snillere med kroppen. Kan brukes ved fryseforsøk også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få prøverør selv om man har klart å få et barn på egenhånd eller er det ny regel at man ikke får hjelp i det offentlige lenger når man har 1 barn på vanlig måten?

Anonymkode: 92364...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Kan man få prøverør selv om man har klart å få et barn på egenhånd eller er det ny regel at man ikke får hjelp i det offentlige lenger når man har 1 barn på vanlig måten?

Anonymkode: 92364...d2e

Joda, du kan få prøverør offentlig, så lenge du ikke har mer enn ett barn. :) sekundær barnløshet er ikke uvanlig og tas på alvor det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Så bra, vi har jo snakket mye om visse temaer her, så lurt av deg å lese:) 

masse lykke til:) 

Tusen takk:) 

Det tok sin tid å lese gjennom alt, men var verdt det. Det er jo så mye man tenker på, og ikke minst bekymrer seg for. Nå håper jeg bare vi kommer raskt igang, men regner vel med det ikke blir før på nyåret. 

Var det du som skulle prøve videre i Russland?

 

Endret av Uvisst85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Uvisst85 skrev:
 

Tusen takk:) 

Det tok sin tid å lese gjennom alt, men var verdt det. Det er jo så mye man tenker på, og ikke minst bekymrer seg for. Nå håper jeg bare vi kommer raskt igang, men regner vel med det ikke blir før på nyåret. 

Var det du som skulle prøve videre i Russland?

 

Ja, det tar sin tid. Men det er så interessant å lese og alt det erfaringer alle vi har og alle de spørsmålene vi lurer på😅 

ja, videre til Russland. Snakket med Dr. Olga( typisk russsisk navn😄) på onsdag. Så nå må jeg ta nye prøver for å finne ut hva min AMH ligger på etter et år med forsøk. Også setter vi i gang i desember tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Albbas skrev:
 

Joda, du kan få prøverør offentlig, så lenge du ikke har mer enn ett barn. :) sekundær barnløshet er ikke uvanlig og tas på alvor det også. :)

Takk for svar, men om jeg har barn fra før med en annen mann mens mannen min har kun 1 barn? Teller de barna jeg har fra før da med tanke på å få hjelp i det offentlige?

Anonymkode: 92364...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Takk for svar, men om jeg har barn fra før med en annen mann mens mannen min har kun 1 barn? Teller de barna jeg har fra før da med tanke på å få hjelp i det offentlige?

Anonymkode: 92364...d2e

Det er jeg usikker på, har sett mange stille tilsvarende spørsmål før, men har ikke sett noe entydig svar på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for svar, men om jeg har barn fra før med en annen mann mens mannen min har kun 1 barn? Teller de barna jeg har fra før da med tanke på å få hjelp i det offentlige?

Anonymkode: 92364...d2e

Tror det er barn hos deg som i utgangspunktet telles. Men hør med dem, de viser nok litt skjønn uansett.

Anonymkode: 9bbd5...622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror det er barn hos deg som i utgangspunktet telles. Men hør med dem, de viser nok litt skjønn uansett.

Anonymkode: 9bbd5...622

Vi fikk henvisning til utredning før jeg ble gravid med vårt felles barn, men jeg kan høre med legen neste gang jeg skal dit. Uansett jeg er 38 år blitt, så vi har eventuelt ikke så god tid på oss...

Anonymkode: 92364...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...