Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 hours ago, malla1992 said:
 

Vi skal sette inn 2 egg neste gang, hvis vi får mange nokk egg da 😊 Men jeg lurer på hvor mye større er sjansen for at jeg blir gravid da ? 

Tror de sa det var ca 30% med ett, og ca 40% med to.

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tror jeg at dette skal gå bra bare få UL til uka nå så jeg kan roe nervene helt 🙂 men hcg min er kjempe fin så den ligger på 44213 så legen så nå at det ikke er hensiktsmessig og måle mere hcg etter som det er så bra økning. Og de mener smertene mine er at livmor utvider seg. 🙂 Kommer nok til og oppdatere til ca jul 😍 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tror de sa det var ca 30% med ett, og ca 40% med to.

Anonymkode: d21b5...7d2

De fleste mener nå at man har ikke større sjanser ved 2. 

En gang så ble jeg fortalt, at hvis man setter 2, så kjemper kroppen for å beholde det egget som er svakest og glemmer bort det andre egget som er  finere. Noen ganger er ikke egget sterk nok, og da blir det ingen gravidet.  Har ikke peiling om dette stemmer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aaa08 skrev:
 

De fleste mener nå at man har ikke større sjanser ved 2. 

En gang så ble jeg fortalt, at hvis man setter 2, så kjemper kroppen for å beholde det egget som er svakest og glemmer bort det andre egget som er  finere. Noen ganger er ikke egget sterk nok, og da blir det ingen gravidet.  Har ikke peiling om dette stemmer 

Legen min fortalte at eggene «presset» hverandre mot livmorveggen og der ville det sterkeste evt begge feste seg. I mitt tilfelle festet det ene seg så det stemte på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll på riks og da ble vi spurt om vi ville fortsette å sette inn 2 dagers som før eller om vi ville tine alle 7 embryoene og dyrke til blasto før innsett. Legen forklarte at det ikke nødvendigvis er noen bedre sjangse hvis vi gikk for det, men vi tenkte at det var litt fint å prøve noe nytt bare. Så da blir det innsett neste torsdag forhåpentligvis, så spenningen blir om noe overlever til både innsett og frys. Var ikke helt forberedt på det, men egentlig fornøyd med at de gir oss mulighet til å endre planen underveis. 

Endret av Wiley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wiley said:
 

Da har jeg vært på kontroll på riks og da ble vi spurt om vi ville fortsette å sette inn 2 dagers som før eller om vi ville tine alle 7 embryoene og dyrke til blasto før innsett. Legen forklarte at det ikke nødvendigvis er noen bedre sjangse hvis vi gikk for det, men vi tenkte at det var litt fint å prøve noe nytt bare. Så da blir det innsett neste torsdag forhåpentligvis, så spenningen blir om noe overlever til både innsett og frys. Var ikke helt forberedt på det, men egentlig fornøyd med at de gir oss mulighet til å endre planen underveis. 

Kan de fryse igjen de som har blitt tint og dyrket til blasto, hvis de ikke blir satt inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Albbas said:
 

Kan de fryse igjen de som har blitt tint og dyrket til blasto, hvis de ikke blir satt inn? 

Jepp, det er det som er planen. De setter bare inn ett (som jeg helst vil uansett) og fryser ned resten igjen. Hvis det er noe igjen å fryse da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wiley said:
 

Jepp, det er det som er planen. De setter bare inn ett (som jeg helst vil uansett) og fryser ned resten igjen. Hvis det er noe igjen å fryse da. 

Kult, visste ikke at det gikk an! Jeg tenker bare på samme måte som med mat, at er det tint kan det ikke fryses igjen, men skjønner jo at det er noe ganske annet med embryo når jeg tenker meg om. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 19.07, Wiley skrev:
 

Uff, skjønner godt at du tar en pause, det vil nok gjøre godt både for kropp og sjel. Du får bare ta ekstra godt vare på deg selv, unn deg litt hverdagsluksus og hold kroppen i gang. Håper praten med legene fører til en endring i planen som gjør at du føler deg mer solid når du går i gang igjen. Dette skal ikke være lett 😔

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 19.24, Waldfee skrev:
 

💗💗💗 så utrolig dårlig gjort! Sikkert lurt å ta en pause. Klem til deg 💗

Tusen takk❤️🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 19.42, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Åååå nei 😢😢😢 det var jo vår tur nå 😢😢 men sånn sett bra det ikke var noe rester da 🙂 men off så leit 😢 skjønner du ikke orker joe mere nå i år har vært et tøft år for deg også ❤️❤️ tenker masse på deg ❤️

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 21.22, Hollymolly skrev:
 

Uff, stakkars deg❤️❤️ Har du blødd så mye allerede? Jeg som hadde så troa😔 Har du bilder av testen din? Når tok du graviditetstest? 

Ja det hadde vi også😢😞😭 Jeg har blødd litt dagen etter testdagen. Jeg tok bare digital tester. Siste test tok jeg nå på søndag, den viste fortsatt gravid 2-3 uker. Jeg var hos gynekolog på mandag og hun bekreftet at det var ingen tegn lenger på graviditet...😞😢 Er så lei alt dette..😞 lei nedturer gang på gang😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Albbas said:
 

Kult, visste ikke at det gikk an! Jeg tenker bare på samme måte som med mat, at er det tint kan det ikke fryses igjen, men skjønner jo at det er noe ganske annet med embryo når jeg tenker meg om. :ler:

Ha ha, ja det lurte jeg også på men de bruker vel litt fancy metoder. Hørtes faktisk ut som om det var ganske komplisert, han måtte styre litt med laben for å få det til virket det som, det måtte være noen til stede for å fryse ned igjen samme dag som innsett osv. Det var en medisin student med på timen så alt ble liksom forklart litt ekstra. Fikk sett mye kult på ultralyden og sånn, hørte arteriene banke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, malla1992 skrev:
 

Vi skal sette inn 2 egg neste gang, hvis vi får mange nokk egg da 😊 Men jeg lurer på hvor mye større er sjansen for at jeg blir gravid da ? 

Jeg satt inn 2 egg to ganger. Blitt gravid begge gangene, men mistet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomst37 skrev:
 

Ja det hadde vi også😢😞😭 Jeg har blødd litt dagen etter testdagen. Jeg tok bare digital tester. Siste test tok jeg nå på søndag, den viste fortsatt gravid 2-3 uker. Jeg var hos gynekolog på mandag og hun bekreftet at det var ingen tegn lenger på graviditet...😞😢 Er så lei alt dette..😞 lei nedturer gang på gang😰

Skjønner deg så veldig godt😢😢😢 synes virkelig det burde gått annerledes denne gangen 💗💗💗 klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wiley skrev:
 

Ha ha, ja det lurte jeg også på men de bruker vel litt fancy metoder. Hørtes faktisk ut som om det var ganske komplisert, han måtte styre litt med laben for å få det til virket det som, det måtte være noen til stede for å fryse ned igjen samme dag som innsett osv. Det var en medisin student med på timen så alt ble liksom forklart litt ekstra. Fikk sett mye kult på ultralyden og sånn, hørte arteriene banke 😂

Spennende👍😊 Riksen er flinke👏👏 Bra at de prøver nye ting. Masse masse lykke til 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Skjønner deg så veldig godt😢😢😢 synes virkelig det burde gått annerledes denne gangen 💗💗💗 klem til deg!

❤️ Tusen takk snille du❤️

Har snakket med sykepleier nå. Hcg har sunket til 106. Æsj det tar så lang tid denne gangen...😞 vi kan ikke få ny time for samtale med legen før hcg er på 0. Regner med den er under 5 på mandag ( skal ta ny blodprøve). Sykepleier sa at de anbefaler å bruke egg man har frys først før man evt setter i gang med nytt ivf forsøk. Kanskje vi bør gjøre det og går ikke det da, ta en lengre pause før vi tar siste forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Waldfee skrev:
 

Ojojoj! Dette tyder jo på veldig bra HCG! Så flott💗👍😊

Får håpe det! Hadde litt rødt på crinone. Men så lenge jeg ikke blør så er det godt tegn🤞🏼🤞🏼 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...