Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Her skal også fødebagen pakkes i løpet av helga. Burde egentlig gjort det for et par uker siden, men har kanskje en litt for avslappa innstilling til det hele😆 mannen er snart ferdig med å pusse opp badet, og jeg er sånn ca halvveis med oppussing av rommet til lille. Jobber med å skru opp kommoden og senga, men er ikke så lett når magen er svær og i veien😂 satser på at lille ikke kommer før alt er klart.

Har mye kynnere og nedpress. Innimellom kjennes det ut som frøkna prøver å grave seg ut på egenhånd, for det kommer noen skikkelig vonde stikk samtidig som presset.😆 Har kontroll hos legen på mandag, så blir spennende å høre hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så oppgitt når jeg hører jordmødre nesten låve gravide at de snart skal føde. Siste gang begynte hun å si det et par uker før termin. Hver dag som gikk var ren tortur, og jeg fødte 5 dager over termin😩

Såv et par timer midt på dagen i dag og drømte at jeg fødte i senga. Våkna opp å lette febrilsk etter ungen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BettyCooper skrev:

Jeg blir så oppgitt når jeg hører jordmødre nesten låve gravide at de snart skal føde. Siste gang begynte hun å si det et par uker før termin. Hver dag som gikk var ren tortur, og jeg fødte 5 dager over termin😩

Såv et par timer midt på dagen i dag og drømte at jeg fødte i senga. Våkna opp å lette febrilsk etter ungen 😂

Ja, det er jo egentlig litt dårlig gjort. Min umiddelbare tanke var: Jeg har vått tøy i vaskemaskinen og en full skittentøyskurv. Kanskje jeg burde tømme den og sørge for at ikke noe ligger vått. Mannen derimot, han fikk det travelt på jobb og ringte hjem i 16-tiden «om du skal føde søndag så må jeg sitte overtid idag!» 😂 Måtte si til han at sjansen er nærmere 0 enn 100% at jeg føder søndag bare fordi JM har sagt så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på stelleprodukter til baby nå, og blir nesten helt utmatta 😂 er jo så mye å velge i, men frister litt å gå for Burt’s baby bee 🤔

Hvilket merker har dere gått for om dere har komt så langt, og helt nøyaktig hva har dere kjøpt inn? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gia_ skrev:

Sitter å ser på stelleprodukter til baby nå, og blir nesten helt utmatta 😂 er jo så mye å velge i, men frister litt å gå for Burt’s baby bee 🤔

Hvilket merker har dere gått for om dere har komt så langt, og helt nøyaktig hva har dere kjøpt inn? :) 

Ikke gå for Burts Baby Bee! Jeg har blitt frarådet på det sterkeste pga parfyme og allergi. Min svigermor jobber som farmasøyt og har anbefalt to serier til meg: Sebamed Baby og Lactacyd serien :) Har kjøpt inn alt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så fan av så mange produkter til baby. Jeg har brukt litt babyolje i badevannet og inotyol ved sår rumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sverger vi til bepanthene salve ved bleieskift. Har inotyol om det er veldig sårt, men det blir det sjeldent om du bruker litt salve innimellom. Kjøpte burts bee's til førstemann, men de lukter så kvalmt😩 kasta nesten fulle tuber og flasker med diverse når jeg rydda i stellebordet sist. Er vel som flere påpeker, ikke anbefalt heller. Tror du kommer langt med en flaske babyolje og en salve for sår stump😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gia_ skrev:

Har du benyttet deg av noen av de gratis babyboksene man kan få her og der? Der ligger det små prøver på både det ene og det andre, så kan du prøve deg fram og se hva du liker best selv😊 Som nevnt over her så er det ikke så mye man faktisk bruker i starten, så det går helt fint å ta litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 40 (39+0) idag og ingen tegn til fødsel. Jordmor var fortsatt positiv og sa «Kanskje du føder ikveld eller imorgen», men altså.. nei, det blir ikke å skje. Alle tegn på modning er borte. Jeg føler meg gravid i uke 30 igjen. Jo mer jeg venter, desto mer sikker er jeg på maks overtid og igangsettelse. Jeg bare håper jeg kan unngå dette:

https://www.babyverden.no/blogg/gjesteblogger/helene-ragnhild-mamma/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2 her og heller ingen tegn på at noe er på gang.. har ikke time før den 20 hos jordmor, håper noe skjer før det. 🤨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+1, og slimproppen gikk for 2 dager siden. Men det kan jo likevel gå et par uker til, så jeg har fortsatt trua på at vi skal komme oss rimelig nære termin. Var sikker på at jeg hadde kontroll denne uka, men gravidhjernen hadde surret igjen, så det var ikke før til neste uke😝 Storesøster har bursdag til uka, så jeg håper bare vi unngår at lillesøster blir født på samme dag🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her :) 39+0 i dag og venter og venter. Har hatt en utrolig fin graviditet så langt, ingen plager overhodet slik jeg ser det. Litt trett og sliten den siste tiden på jobb før permisjonen startet, men det er vel bare å regne med. Ikke kvalm en eneste dag og hadde kun hatt halsbrann en kveld. Føler meg veldig heldig! :) 

Kjenner i grunnen lite tegn til fødsel nærmer seg sett bort i fra litt smerter nederst i magen en sjelden gang. Får også vondt i ryggen, men det kan like gjerne være sittestilling som forårsaker. Jeg gjelder meg til fødsel kjenner jeg, i starten var jeg overbevist om at jeg ville få fødselsangst og at jeg ville gå rundt å grue meg. Jeg er er så nysgjerrig på hvordan det er og hvem det er for en som kommer ut <3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår vesle jente er ute! 5 dager før termin :) 

Det startet som vonde kynnere, som ble sterkere og med kortere og kortere mellomrom. Var lenge i tvil om dette var såkalte lurerier eller om vi faktisk burde ringe sykehuset. Til slutt ble tvilen mindre 😛 Og jeg er jammen glad vi dro da! Hadde 4-5 cm åpning da jeg kom inn og ble lagt rett inn på føden. Rakk å få satt epidural som bare virker på den ene siden, men da den var på plass begynte pressriene og under to timer etter vi kom til sykehuset kom jenta til verden. Phu! En veldig intens fødsel jeg ikke kan si var spesielt behagelig, men veldig veldig deilig at det gikk fort og nå er overstått! Lykke til alle dere andre som går å venter ❤️☺️

PS, hadde for øvrig null tegn før det startet, var sikker på at denne gangen måtte jeg gå overtid! Sprøtt.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Gia_ said:

Noen som har født enda? :ninja:

Ja, vår lille gutt var to uker i går😊

Merket endring i kroppen ca. en uke før...Ekstra nedpress, fikk mer og annerledes bekkensmerter, mer smerter i skambeinet...(hadde bekkenløsning fra før av) og magen sank...

Fødselen gikk fort. Gikk fra 4cm til han var ute, på 3 timer. Rakk ikke smertelindring og det var traumatisk vondt og intenst, men likevel såååå verdt det.

Vi er nå godt uthvilt siden gutten vår sover mye. Vet at våkenperiodene blir lengre og søvn mindre etterhvert, men fytti så koselig vi har det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer @lulus og @Cetus!!! Så gøy at juliebabyene begynner å komme:) høres ut som fine og raske fødsler:)

33+4 her så har ikke kommet helt i ventefasen enda.  Hadde siste dag på jobb igår,så nå er det 4 uker ferie og så rett i permisjon.  Det det si ingen mer jobb før neste år!! Rart å tenke på, men så deilig:) 

Blir spennende å følge med her inne nå altså. Lykke til alle som nærmer seg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lulus og Cetus!! :) Her har det vært vonde murringer i korsryggen og magen til og fra i hele dag :( Hyppigere kynnere og mer nedpress enn før, men samtidig ikke nok til at jeg tror det er noe som skjer. Tok sjansen på å kjenne på livmortappen idag, men klarte ikke helt å nå den pga magen. Det jeg kjente var iallefall sentrert og veldig mykt. Baby er også veldig aktiv om dagen. Håper det skjer noe snart!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @lulus og @Cetus😁🐘 nyt de små skattene deres og kos dere❤ , og husk at det er helt lov å si at noen dager er drit slitsomme også (for det er det, men er så mange som er redde for å si det høyt)😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... sniklest her, men kanskje jeg bare skal melde meg inn. Hehe. Er 37 +2 med 3dje barn. Første født 40+5 andre født 38+0.. neste UL 20/7. Veldig veldig spente og klare 

sliter veldig med å sove.. kramper i bekna holder meg våken til 04/05 nesten hver natt. Ellers problemfri ... 

kosleig å følge med på alle her :) og gratulerer til de nybakte mødrene ♥️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...