Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Gratulerer dere andre som har født! Her kom det en nydelig liten jente for to uker siden. Stor overgang å bli mamma, og rart at det er så vanskelig å komme seg ut døra, men jeg er SÅ stolt og det er veldig stort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lidis88 skrev:

Gratulerer dere andre som har født! Her kom det en nydelig liten jente for to uker siden. Stor overgang å bli mamma, og rart at det er så vanskelig å komme seg ut døra, men jeg er SÅ stolt og det er veldig stort!

Gratulerer så masse!!:)gikk fødsel som forventet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dere som har født 💖 blir småsjalu her, vil også bli ferdig 😂

Jepp @Potatopotato! Er så lei nå, masse ubehagelige stillinger, når jeg endelig ligger behagelig må jeg på do. De dagene jeg faktisk sovner i god tid våkner jeg opp flere ganger i løpet av natta av ingenting.. 

Andre som har opplevd strålinger ned i foten? Stråler sånn og gjør så vondt ned i høyre hofte og lår, og videre ned.. Kom plutselig for en 2-3 dager siden, tror kanskje mini ligger å klemmer på ei nerve 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med søvnen i natt. Bekkenet gjør så vondt når baby klemmer på nerver i korsryggen. Nå ligger han langt ned, da jeg tidvis kan kjenne dunk langt ned mot skjeden. Ellers klorer han med armene rett under skambeinet. Han har også begynt å sparke en del mot ribbeina, istedenfor mot siden. Magen er veldig lav nå. Blæra helt flat. Det stikker og stikker og stikker, men ingenting skjer. Kjerringråd er oppskrytt. Nå skal jeg skaffe med Dplay Premium og se de første sesongene fra Fødeavdelingen istedenfor. Slappe helt av :) 

Det som har begynt å «plage meg» nå er at alle maser. Samboer ringer fra jobb hver dag for å høre om jeg føder, svigers ringer, mamma og pappa ringer, svigersøster ringer... Det tikker inn snaps og meldinger fra alle kanter. De sier ting som «syns han bør komme snart. Ferien min er snart over og hvis ikke må jeg reise på besøk en helg istedenfor». Sorry for at MIN baby ikke meldte sin ankomst i DIN ferie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti, ikke noe særlig med nyfødt i denne varmen altså.. 30 grader er for mye 😫 For varmt å trille ute, og  nettene er så klamme.. gleder meg utrolig mye til høsten nå! Vil jo ut å trille uten at vesla får heteslag i vogna.. 

Ellers har vi fått en skikkelig storspiser, hun vil ha pupp hele tiden, så har selvsagt blitt skikkelig sår. Har derfor introdusert smokken allerede, heldigvis tar hun den ser det ut til.. nytter ikke amme konstant i 3-4 timer, kommer jo ikke til å ha hud igjen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lulus skrev:

Fytti, ikke noe særlig med nyfødt i denne varmen altså.. 30 grader er for mye 😫 For varmt å trille ute, og  nettene er så klamme.. gleder meg utrolig mye til høsten nå! Vil jo ut å trille uten at vesla får heteslag i vogna.. 

Ellers har vi fått en skikkelig storspiser, hun vil ha pupp hele tiden, så har selvsagt blitt skikkelig sår. Har derfor introdusert smokken allerede, heldigvis tar hun den ser det ut til.. nytter ikke amme konstant i 3-4 timer, kommer jo ikke til å ha hud igjen 😅

Hvor varmt har dere det inne? Jeg klarer ikke få innetemperatur ned til lavere enn 26,5 grader i denne varmen. Lufter på natten og holder alle vinduer stengt på dagen, men likevel... 

Vifta står på hele tiden på full guffe. Begynner å bli bekymret for å få en liten inn i denne varmen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Hvor varmt har dere det inne? Jeg klarer ikke få innetemperatur ned til lavere enn 26,5 grader i denne varmen. Lufter på natten og holder alle vinduer stengt på dagen, men likevel... 

Vifta står på hele tiden på full guffe. Begynner å bli bekymret for å få en liten inn i denne varmen :( 

Aner ikke hvor varmt det er inne :( Vi passer på at sola ikke står inn vinduene og lufter godt (uten gjennomtrekk). Når det er som verst ligger hun i bare bleia eller kortermet body, kjenner ofte på henne og regulerer bekledning deretter. Om natten har vi helseteppe over henne, ikke dyne. Det er vel det beste man kan gjøre tenker jeg.. men jeg håper virkelig vi kan få litt normale temperaturer snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende slutten er. Er bare 37 + 5 

Endret av Potatopotato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Potatopotato skrev:

Hmmm tror slimproppen gikk/delvis gikk nå?! Og masse murringer .. fader så spennende slutten er. Er bare 37 + 5 men er jo 3djemann? Kanskje kanskje noe som skjer?

Så gøy!! Masse lykke til hvis du er igang!!:)

Jeg venter og nr 3,men lest mye rart om tredjemann, så tør ikke håpe på noe. Haha:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2018 den 18.18, lulus skrev:

Fytti, ikke noe særlig med nyfødt i denne varmen altså.. 30 grader er for mye 😫 For varmt å trille ute, og  nettene er så klamme.. gleder meg utrolig mye til høsten nå! Vil jo ut å trille uten at vesla får heteslag i vogna.. 

Ellers har vi fått en skikkelig storspiser, hun vil ha pupp hele tiden, så har selvsagt blitt skikkelig sår. Har derfor introdusert smokken allerede, heldigvis tar hun den ser det ut til.. nytter ikke amme konstant i 3-4 timer, kommer jo ikke til å ha hud igjen 😅

Huff,jeg fikk eldste mi sommeren 14,tror det var enten verre eller like ille da. Husker vi måtte ha minst mulig kroppskontakt da vi amma for det var så skrekkelig varmt! Så selvom jeg sliter med varmen nå med baby på innsiden så er det faktisk hakket bedre enn med baby på utsida! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 13.39, Milio skrev:

Jeg har slitt med søvnen i natt. Bekkenet gjør så vondt når baby klemmer på nerver i korsryggen. Nå ligger han langt ned, da jeg tidvis kan kjenne dunk langt ned mot skjeden. Ellers klorer han med armene rett under skambeinet. Han har også begynt å sparke en del mot ribbeina, istedenfor mot siden. Magen er veldig lav nå. Blæra helt flat. Det stikker og stikker og stikker, men ingenting skjer. Kjerringråd er oppskrytt. Nå skal jeg skaffe med Dplay Premium og se de første sesongene fra Fødeavdelingen istedenfor. Slappe helt av :) 

Det som har begynt å «plage meg» nå er at alle maser. Samboer ringer fra jobb hver dag for å høre om jeg føder, svigers ringer, mamma og pappa ringer, svigersøster ringer... Det tikker inn snaps og meldinger fra alle kanter. De sier ting som «syns han bør komme snart. Ferien min er snart over og hvis ikke må jeg reise på besøk en helg istedenfor». Sorry for at MIN baby ikke meldte sin ankomst i DIN ferie..

Når er termin?  Kjedelig med så mye mas,det er jo ikke akkurat så mye du får gjort ift fødsel.  Det starter liksom når kroppen er klar! Du kan ikke bare drite i å svare da? Det er kanskje litt frekt? Eller opplyse om at du evnt gir beskjed før/etter fødsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, blomst12 skrev:

Når er termin?  Kjedelig med så mye mas,det er jo ikke akkurat så mye du får gjort ift fødsel.  Det starter liksom når kroppen er klar! Du kan ikke bare drite i å svare da? Det er kanskje litt frekt? Eller opplyse om at du evnt gir beskjed før/etter fødsel? 

Lørdag! 

Har sluttet å svare en god del. Spesielt de som ringer, men når de ikke får svar så sender de SMS «Føder du??? Er du på sykehuset??». Jeeeeez..

 

Endret av Milio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Milio skrev:

Lørdag! 

Har sluttet å svare en god del. Spesielt de som ringer, men når de ikke får svar så sender de SMS «Føder du??? Er du på sykehuset??». Jeeeeez..

 

Huff! Det virker jo så plagsomt!! Jeg har aldri opplevd dette. Kanskje jeg ikke er så populær som deg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, blomst12 skrev:

Huff! Det virker jo så plagsomt!! Jeg har aldri opplevd dette. Kanskje jeg ikke er så populær som deg 😂

Jeg tror bare mange vil mette egen nysgjerrighet mer enn at det er ment som omsorg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milio skrev:

Lørdag! 

Har sluttet å svare en god del. Spesielt de som ringer, men når de ikke får svar så sender de SMS «Føder du??? Er du på sykehuset??». Jeeeeez..

 

Har litt av det samme maset her også. Spesielt mora mi er plutselig veldig ivrig på å ringe hver dag, fordi ho "bare lurte på noe", men jeg skjønner jo at det er fordi ho vil vite om det skjer noe. Hvis jeg ikke tar tlf ringer ho igjen og igjen. Nettopp derfor har jeg sluttet å ta tlf😝 drøyer forskjellig lengde hver gang før jeg ringer ho opp igjen. Jeg har tenkt å føde i fred, uten mas fra omverden! De får da vite det tidsnok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Jeg tror bare mange vil mette egen nysgjerrighet mer enn at det er ment som omsorg ;) 

Ja, du har nok et poeng der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...