Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse @blomst12 og @Sille4 😁😁

Her koser vi oss med lillesøster,men dagene flyr virkelig fort! I morgen er hun 1mnd alt!! I går var jeg på helsestasjonen og veide henne, og hun var gått opp 800g på to og en halv uke😆 har visst sjokomelk i puppene denne gangen😆 rimelig stor forskjell fra storesøster som hadde sakte vektoppgang pga hun var prematur, og bare økte med 100-130g i uka. Ellers er den største overraskelsen her hvor enkelt livet egentlig var med bare ett barn🤣 selv om jeg ikke alltid syns det da, selvfølgelig. Nå bruker vi jo en halv evighet på å komme oss ut døra😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Rux skrev:

Gratulerer så masse @blomst12 og @Sille4 😁😁

Her koser vi oss med lillesøster,men dagene flyr virkelig fort! I morgen er hun 1mnd alt!! I går var jeg på helsestasjonen og veide henne, og hun var gått opp 800g på to og en halv uke😆 har visst sjokomelk i puppene denne gangen😆 rimelig stor forskjell fra storesøster som hadde sakte vektoppgang pga hun var prematur, og bare økte med 100-130g i uka. Ellers er den største overraskelsen her hvor enkelt livet egentlig var med bare ett barn🤣 selv om jeg ikke alltid syns det da, selvfølgelig. Nå bruker vi jo en halv evighet på å komme oss ut døra😝

Ja det er rart det der. Hvor mye jobb det føltes ut med ett barn, og når nr 2 kom så ble jeg nesten flau over at jeg noen gang hadde syntes at ett barn var mye jobb 😂 og hvis jeg da plutselig bare hadde et barn så føltes det ut som barnefri 😊 men det var jo en reell følelse at et barn var mye jobb, og overgangen fra 0 til 1 barn var jo STOR. Spent på hvordan jeg føler det etterhvert nå med 3 stk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig bra her og! Mini er 6 uker og er nå inne i utviklingstrinn 2. I morgen skal han få første vaksine. Gruer meg litt :( Vurderer babysvømming snart. Har muligheten til å begynne i oktober/november. Noen her som skal det, eller har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Milio skrev:

Går veldig bra her og! Mini er 6 uker og er nå inne i utviklingstrinn 2. I morgen skal han få første vaksine. Gruer meg litt :( Vurderer babysvømming snart. Har muligheten til å begynne i oktober/november. Noen her som skal det, eller har erfaring?

Jeg har vært på babysvømming med begge mine! Eldste var en del eldre enn mellomste. Tror hun var under 3 mnd når vi begynte og hun hadde mye mindre glede av det enn eldste som var 4 mnd da vi startet. Så jeg ville venta litt etter min erfaring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2018 den 19.43, Milio skrev:

Går veldig bra her og! Mini er 6 uker og er nå inne i utviklingstrinn 2. I morgen skal han få første vaksine. Gruer meg litt :( Vurderer babysvømming snart. Har muligheten til å begynne i oktober/november. Noen her som skal det, eller har erfaring?

Jeg gikk på babysvømming med vesla mi da ho var 7mnd, og hun elsket det!😁 alle på gruppa vår var mellom 6 og 10mnd faktisk. Kommer ikke til å gå på det med minstemor nå, men det er fordi opplegget her var veldig dårlig - til en høy pris. Så jeg tenker heller å kjøpe klippekort på badeland og gå og bade med henne "på egenhånd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hvordan går det med dere andre? Flere som har begynt å introdusere fast føde? Hvordan sover babyen deres, og hva bedriver dere dagene med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det kjempebra!😊 Har fått ei som er veldig glad i å sove. Helst 2-3 dupper som varer i 2-3 timer på dagen, så sover hun fra 8 til 6-7 uten å våkne. Tenker å vente i noen uker til før vi introduserer fast føde. Har litt for lite melk, så det skal bli godt å slippe allt styret med flasker. Føler dagene går så fort, uten at vi gjør noe spesiellt. Med bringing/henting i barnehagen, trilleturer og husarbeid går dagene litt for fort 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint! Vi forøkte å introdusere grøt, men han har stramt tungebånd så fikk ikke til å svelge 😮 Venter på klipp, men sykt lang kø! Han har vært gjennom utviklingstrinn 4 nå som var helt forferdelig med søvn, men heldigvis sover han bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra med lillesøster. Fått to tenner nede! Vi har forsøkt smaksprøve på gulrot, men hun synes foreløpig ikke det er noe særlig interessant. Litt dårlig vektoppgang her på pupp, så vi får se. Ellers sover hun greit, litt mye amming på natt nå den siste uka, mulig pga tenner og småforkjølelse. Hun liker ikke vogn, det synes jeg er ganske kjedelig.. Og liker heller ikke bilkjøring. Ganske annerledes enn storebror der 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er straks  3 mnd og har allerede rukket en tur på sykehus. Fra mandag til tirsdag overnatta meg og ho på barneposten. Lille har fått lungebetennelse.  Hun trenger ikke medisiner, mest sannsynlig er det virus! Ho er bedre nå heldigivis. 

Ellers er ho en drøm av en baby! Sover fortsatt utrolig mye og sover godt på natt. (Så godt at jeg har fått mensen alt!) Hun tar smokk og legger godt på seg. Veier snart 7 kg:) tenker fullammer til hun er 6 mnd hvis hun fortsatt legger godt på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 23.11, BettyCooper skrev:

Her går det kjempebra!😊 Har fått ei som er veldig glad i å sove. Helst 2-3 dupper som varer i 2-3 timer på dagen, så sover hun fra 8 til 6-7 uten å våkne. Tenker å vente i noen uker til før vi introduserer fast føde. Har litt for lite melk, så det skal bli godt å slippe allt styret med flasker. Føler dagene går så fort, uten at vi gjør noe spesiellt. Med bringing/henting i barnehagen, trilleturer og husarbeid går dagene litt for fort 😛

Herlighet så luksus med all den sovingen! Da får du sovet på natta OG avbrekk på dagen 😀 det må du nyte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 21.30, Milio skrev:

Går fint! Vi forøkte å introdusere grøt, men han har stramt tungebånd så fikk ikke til å svelge 😮 Venter på klipp, men sykt lang kø! Han har vært gjennom utviklingstrinn 4 nå som var helt forferdelig med søvn, men heldigvis sover han bedre nå. 

Åå kjedelig med tungebåndet da. Går ammingen fint? Godt at søvnen er bedre, heldigvis at ting slitsomme ting med baby ofte går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2018 den 14.42, lulus skrev:

Her går det også bra med lillesøster. Fått to tenner nede! Vi har forsøkt smaksprøve på gulrot, men hun synes foreløpig ikke det er noe særlig interessant. Litt dårlig vektoppgang her på pupp, så vi får se. Ellers sover hun greit, litt mye amming på natt nå den siste uka, mulig pga tenner og småforkjølelse. Hun liker ikke vogn, det synes jeg er ganske kjedelig.. Og liker heller ikke bilkjøring. Ganske annerledes enn storebror der 😛

Ååå rart hvordan søsken kan være så forskjellige! Vår jente likte ikke vogn inntil for en måned siden, så ting kan snu! Samme med bilkjøring faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, blomst12 skrev:

Vesla er straks  3 mnd og har allerede rukket en tur på sykehus. Fra mandag til tirsdag overnatta meg og ho på barneposten. Lille har fått lungebetennelse.  Hun trenger ikke medisiner, mest sannsynlig er det virus! Ho er bedre nå heldigivis. 

Ellers er ho en drøm av en baby! Sover fortsatt utrolig mye og sover godt på natt. (Så godt at jeg har fått mensen alt!) Hun tar smokk og legger godt på seg. Veier snart 7 kg:) tenker fullammer til hun er 6 mnd hvis hun fortsatt legger godt på seg:)

Huff, det hørtes litt skummelt ut med innleggelse, men høres ut som det er under kontroll! Fantastisk vekt da 😁😁 og deilig at hun sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så kjekt med oppdateringer ☺️

Her går det også veldig fint! Har fått en skikkelig førstegangsbaby, sover stortsett fra rundt 22-23 til 06-08 og da sover hun gjerne videre til 10.30 om hun har muligheten. Vært litt urolige netter den siste uka, hvor hun har våknet rundt hver 2-3 time og vil ligge å kose på puppen, og har blitt sint som en villkatt om jeg har prøvd å koble henne av 😅 Men hun er i utviklingstrinn 4 OG veldig forkjølet og tett så da er det egentlig helt greit at hun får litt trøst i puppen ☺️ 

Sover enda greit mye på dagtid også, men får tid til endel lek, og er så herlig når hun smiler og ler 💖 snur seg neeesten fra rygg til mage også nå (trengs bare pittelite hjelp). Kjekt å følge utviklingen til disse små 💓

Har dere vært på svømming? Vi har vært 2 ganger og hun elsker det! Ligger bare å plasker og slapper av på brystet, og kikker på alt og alle rundt seg. 

Vi har smått begynt å gi henne litt mat, også måtte vi begynne å gi litt mme for 3 uker siden. Hun ble aldri mett på puppen, jeg ble supersår og begge ble frustrerte av endeløs amming uten at mini ble tilfreds, og lageret av mm i frys tok slutt. Nå får hun ei flaske om dagen hvis behovet er der, og ei fast flaske om kvelden. Prøvde å gi henne smaksprøve av grøt igår kveld, men den falt absolutt ikke i smak, fruktmos derimot! Hadde gått litt lite opp i vekt ifht egen kurve på 3 mnds kontrollen, så føler det var riktig å introdusere mat og mme allerede nå, og samme mente helsesøster. Hadde veldig lyst å fullamme til hun ble 5-6mnd, men baby først! Hun veide 5845gr igår, blir 4 mnd om 6 dager, så mme har vært nødvendig for igår var de endelig fornøyde med vekta ☺️ 

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende @Gia_

Min har fått klipt tungebåndet nå, stakkars. Vi er i gang med tøyeøvelser og det skjærer i mammahjertet for det er så vondt. Men han hadde grad 1 stramt tungebånd (strammeste mulige) og vi ble sterkt anbefalt fra alle hold. Dette for at han skal kunne die ordentlig, unngå regulering, talevansker, migrene, stiv nakke og alt som kommer med. I tillegg hadde han vansker med fast føde pga svelgingen. 

Min legger godt på seg, så han skal fullammes til 6 mnd. SÅ prøver vi grøt igjen. :) Ingen babysvømming enda, men han er sterk motorisk. Rullet ved 3 mnd. Gjør noen krabbeøvelser allerede, men kommer seg ikke av flekken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
1 time siden, Milio skrev:

@Lidis88 @blomst12 @lulus @Gia_ og dere andre, hvordan går det? Snart 1-åringer i hus 😮 Noen som har tenkt på nr 2(3/4/5)? 😅

Jeg vet! Tiden har gått aaaaltfor fort😭 Kjekt å se utvikling og at dette minimennesket jeg har hatt inni meg vokser, trives og modnes, men samtidig gjør det piiittelitt vondt også 😝 

Ellers går det som en drøm, vi storkoser oss og har igrunnen møtt på veldig lite av utfordringer. Nettopp blitt helt ferdig med ammingen da hun plutselig mista helt interessen, og det er igrunnen litt deilig.. Ingen problematisk ammeslutt heller 🤗

Krabber og begynner å reise seg opp etter ting nå, fått sin første tann også. 

Først må boligmarkedet snu og vi få solgt leiligheten også blir det hus og nr 2 definitivt! 

Hvordan går det med dere @Milio

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milio skrev:

@Lidis88 @blomst12 @lulus @Gia_ og dere andre, hvordan går det? Snart 1-åringer i hus 😮 Noen som har tenkt på nr 2(3/4/5)? 😅

Her går det bra! Ja tenk at de snart er 1 år alt 😱 gruer meg litt til barnehagenstart i august, føler hun er alt for liten. Her krabbes det ikke enda heller, veldig bedagelig frøken 😂 men det kommer. Dette var jo vår nummer 2 og 2 barn holder virkelig 🙈 er veldig glad jeg aldri skal gå gravid eller føde igjen, så da anser man seg kanskje som ferdig 😅 

Hvordan går det med deg/dere da? Skal mini i barnehagen nå til høsten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...