Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i dag, og er mildt sakt utolmodig! Slimproppen har gått, og trodde det ble fødsel natt til i går. Etter 3 timer med kynnere og tak i ryggen sovnet jeg, og var dritsur når jeg våknet 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, BettyCooper skrev:

Jeg har termin i dag, og er mildt sakt utolmodig! Slimproppen har gått, og trodde det ble fødsel natt til i går. Etter 3 timer med kynnere og tak i ryggen sovnet jeg, og var dritsur når jeg våknet 😛 

Massemasse hvitløk på pizza og en dose sæd gjorde nok susen her ;) Var moden på forhånd da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Potatopotato skrev:

Hei alle sammen

jeg fødte for snart en måned siden. Lynrask fødsel, så baby led. Hun rakk ikke forberede lungene sine på å puste utenfor livmoren , og måtte dermed sendes rett til et annet sykehus der hun lå i nesten to uker. Det tok henne 5 dager å ta sitt første åndedrag på egenhånd. Lungene pungterte av oksygenhjelpen og vi mistet henne nesten dag 3. Værste opplevelsen i mitt liv. Å holde henne for første gang dag 5 , selvom det var en baby full av ledninger, var fantastisk. De fem dagene der jeg hadde tom mage og ingen baby var grusomme. 

 

Nå er alt perfekt og vi er lykkelige 

 

håper dere andre slipper komplikasjoner 

 

Wow, håper alt går bra fremover ❤️ Min fødsel hadde en del komplikasjoner, men alt gikk bra her og. Har i ettertid fått tilsendt alle papirer på fødselen og fødselsforløpet, som jeg har lest grundig. Det hjalp en del! 

@Gia_

gratulerer så mye med jenta! :) herlig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BettyCooper skrev:

Jeg har termin i dag, og er mildt sakt utolmodig! Slimproppen har gått, og trodde det ble fødsel natt til i går. Etter 3 timer med kynnere og tak i ryggen sovnet jeg, og var dritsur når jeg våknet 😛 

Her fungerte stimulering av brystvortene. Men jeg var moden og på overtid da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager på overtid og alle fødsels tegn borte .. utålmodig nå 😄 noen av deres fødsler som startet uten noe tegn? Overtidskontroll på fredag 👏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg endelig født! Starta uten noe forvarsel da jeg la meg for kvelden, og jenta var ute tidlig i morges. Kjapp og hard fødsel, men veldig godt å være færdig! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, BettyCooper skrev:

Da har jeg endelig født! Starta uten noe forvarsel da jeg la meg for kvelden, og jenta var ute tidlig i morges. Kjapp og hard fødsel, men veldig godt å være færdig! 😊

Gratulerer så masse!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 16.43, Camilla2017 skrev:

3 dager på overtid og alle fødsels tegn borte .. utålmodig nå 😄 noen av deres fødsler som startet uten noe tegn? Overtidskontroll på fredag 👏🏼 

Min startet plutselig:) Hvordan gikk det på overtidskontroll? Eller har du født kanskje?? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har det blitt stille, gitt! Nå har kanskje alle født? 😊 håper det går bra med alle sammen her! 

Jeg koser meg med vår lille jente, og er fascinert over utviklingen som skjer :) utrolig hvor deilig det er at det har gått litt tid og at vi har kommet mer inn i rutinene 😊 nå er alt MYE lettere enn helt i starten. I tillegg syns jeg det er moro med smilingen og pratingen til småen 😁

Hvordan har dere andre det i morsrollen? Er det noen som har fått noen overraskelser? Enten førstegangsforeldre over det å være mamma eller dere som har barn som merker forskjell fra storesøsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!:) Jeg har født! Lillesøster kom 1 dag før termin i full fart! 2 timer aktiv fødsel. Helt intenst vondt, men formen min har vært upåklagelig etterpå altså! Reiste hjem dagen etter og siden har det vært fullt kjør med besøk, bursdag og de to andre jentene mine. Både positivt og negativt at vi kom hjem en fredag og bhg var stengt.  Har liksom ikke fått satt oss helt ned,men imorgen får meg og lille J en rolig dag.  Hjemmebesøk av jordmor, så spennende om vekta har snudd. Hun ammer hvertfall godt, men ikke så ofte som de to første syns jeg. Men dette er jo tross alt et nytt barn.  Hun var 3720 g og 52 cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer også her @blomst12😁👶🏅

Så deilig å være i god form, jeg var også det etter en rask fødsel og var veldig takknemlig for det. Tror det medvirket til at starten ble overraskende bra.

Veldig spent på hvilket navn dere endte på, vil du sende det på PM kanskje? 😊

Åå, høres ut som ammingen går bra da! Veldig godt å høre :)

Kos dere så mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lidis88 skrev:

Gratulerer også her @blomst12😁👶🏅

Så deilig å være i god form, jeg var også det etter en rask fødsel og var veldig takknemlig for det. Tror det medvirket til at starten ble overraskende bra.

Veldig spent på hvilket navn dere endte på, vil du sende det på PM kanskje? 😊

Åå, høres ut som ammingen går bra da! Veldig godt å høre :)

Kos dere så mye!

Sendt pm:) 

Ja ammingen går tydeligvis veldig bra.  Hatt jordmor på besøk idag. Fødselsvekt er passert! 3720 ved fødsel og 3760 idag! Så deilig å få en bekreftelse på at det går rette veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere alle ❤️ jeg har helt glemt å være aktiv i termingruppa her, men jeg har sniklest, så har fulgt med på dere😁 håper alle har det bra med nurka sine!

Selv fikk jeg lillebror lørdag 25 august. Fødselen startet av seg selv, 4 dager etter OUL-termin. Første fødsel ble igangsatt og jeg håpet stort på naturlig start denne gangen og heldigvis fikk jeg oppleve det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sille4 skrev:

Gratulerer så mye til dere alle ❤️ jeg har helt glemt å være aktiv i termingruppa her, men jeg har sniklest, så har fulgt med på dere😁 håper alle har det bra med nurka sine!

Selv fikk jeg lillebror lørdag 25 august. Fødselen startet av seg selv, 4 dager etter OUL-termin. Første fødsel ble igangsatt og jeg håpet stort på naturlig start denne gangen og heldigvis fikk jeg oppleve det 😃

Gratulerer så masse!:) så deilig at du fikk det som du ønsket!:) hva syns den ferske storebroren (for du hadde gutt fra før?) om det nye familiemedlemmet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, blomst12 skrev:

Gratulerer så masse!:) så deilig at du fikk det som du ønsket!:) hva syns den ferske storebroren (for du hadde gutt fra før?) om det nye familiemedlemmet? 

Tusen takk og lige så ❤️ ja, stemmer at jeg har en gutt fra før 😊 han tar det foreløpig fint. Er ikke så opptatt av lillebror enda, men hvis han interesserer seg er han bare snill og vil kose, og hjelpe med å skifte bleie . Hvordan tar jentene dine det? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sille4 skrev:

Tusen takk, og lige så 😍

Takk! Så godt at du fikk oppleve en fødsel som startet av seg selv 😊 jeg er fascinert over hvor forskjellige fødsler kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lidis88 skrev:

Takk! Så godt at du fikk oppleve en fødsel som startet av seg selv 😊 jeg er fascinert over hvor forskjellige fødsler kan være!

Ja, veldig glad for det 😊 enig! Utrolig hvor forskjellige fødsler og kropper kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...